Zobacz temat - [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor

koza-06 - Nie Lis 28, 2010 08:57
Temat postu: [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
Witam wszystkich temat odmy był już wiele razy opisywany ale z tego co się zoriętowałem to cały syf w kolektorze dolotowym bierze się z odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy].Powodem tego jest ekologia a mianowicie odpowietrzenie jest podpięte do rury gumowej pomiędzy filtrem powietrza a turbiną. Tak więc gdyby odopowietrzenie poprowadzić w powietrze a miejsce gdzie jest podpięte przy turbo zaślepić kolektor dolotowy był by czysty .
blazi - Nie Lis 28, 2010 09:43

Z odprowadzeniem odmy w powietrze też już gdzieś było, dla silnika to żadna strata, natomiast pojawia się kapiący olej pod autem oraz jego zapach. Możesz mieć też problemy na stacji diagnostycznej.
A co do czystości kolektora to jest jeszcze jeden wężyk z silnika dochodzący za przepustnicę.

koza-06 - Nie Lis 28, 2010 10:55

Mówisz o zaworze EGR tlko że jest on otwierany w momencie jazdy [chamowanie silnikiem] z tym że są to spaliny i są suche a w połączeniu z olejem z ODMY robi się właśnie ten paskudny nagar.Co do stacji diagnostycznej to jeszcze ani razu nikt mi nie sprawdzał czystości spalin.Z resztą raz na rok można przywrócić do stanu faktycznego.
Remigiusz - Nie Lis 28, 2010 14:10

koza-06, Poszukaj na forum separator oleju oraz oil catch tank i będziesz miał foty.

Jest dokładnie jak ty piszesz, robi sie przez ta odmę niezły syf w kolektorze. Jest to tylko zrobione z względu na ekologie ponieważ nie można wylewać oleju na ulice. :wink:

Ja w 220 i 25 miałem bez separatora wypuszczony wężyk poniżej autka, Trochę czuć jak się stoi na światłach olej i dymi sie troszkę z pod auta ale za to doloty oraz węzę od Turbo miale suchutkie. Drugi plus to uważam ze się ładnie przez to konserwuje podwozie :razz:

apples - Nie Lis 28, 2010 20:39

koza-06 napisał/a:
Witam wszystkich temat odmy był już wiele razy opisywany ale z tego co się zoriętowałem to cały syf w kolektorze dolotowym bierze się z odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy].
EGR lub turbina puszcza olej. - EGR, kolektor dolotowy, elektrozawór EGR, czyszczenie http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721

Odma nie jest połączona z kolektorem. Jedyną opcją gdzie winę może ponosić odma to wtedy kiedy jest zapchana i olej wypycha turbiną do intercoolera i dalej do kolektora ssącego. Wtedy jednak będzie turbo mokre oraz będzie wypychać miarkę oleju.

koza-06 - Nie Lis 28, 2010 23:12

apples napisał/a:
Odma nie jest połączona z kolektorem
Bezpośrednio nie ale wyjście z odmy jest wpięte w przewód ssący pomiędzy przepływomirzem a turbo.Niestety nie posidam zdjęcia.
domel-x - Nie Lis 28, 2010 23:23


koza-06 - Nie Lis 28, 2010 23:33

domel-x, Dzięki za fotke.Tak poza tematem na wiosne biorę się za wentylator chłodnicy.Jeżeli okaże się nie do naprawienia to masz może od CDT :?:
apples - Pon Lis 29, 2010 09:07

koza-06 napisał/a:
Bezpośrednio nie ale wyjście z odmy jest wpięte w przewód ssący pomiędzy przepływomirzem a turbo.Niestety nie posidam zdjęcia.
Jakie wyjście z odmy? Przecież odma odpowietrznik ma na sobie.
Remigiusz - Pon Lis 29, 2010 09:31

apples, U was taki filtr odmy jest w standardzie? Ciekawe rozwiązanie :wink:
apples - Pon Lis 29, 2010 09:50

Remi55 napisał/a:
U was taki filtr odmy jest w standardzie?
Tak.
Remi55 napisał/a:
Ciekawe rozwiązanie
Rozwiązanie BMW. :wink:
Remigiusz - Pon Lis 29, 2010 10:11

apples, Mozna ta puszkę jakoś dokupić osobno :?: Mógł byś jakiś filmik nakręcić lub więcej zdjec jak to wygląda , dokąd węże idą gdzie to jest zamontowane :wink:

Lub co to jest za filterek :?: Bo jak by taki filtr zastosował w Catch-tanku to by już olej z niego nie kapał. :wink:

[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 10:11 ]
ok mam http://allegro.pl/filtr-o...41.html#gallery

tylko to u waz jakoś zabudowane jest. :wink:

koza-06 - Pon Lis 29, 2010 10:30

apples napisał/a:
Jakie wyjście z odmy? Przecież odma odpowietrznik ma na sobie
Nie wiem co to za odpowietrznik ale tak jak pisałem wcześniej i jak widać na fotce od [domel-x] gazy z odmy są zasysane przez turbo a potem do intercolera i kolektora .A to wszystko z ekologi żeby te gazy dopalić a nie wypuszczać w powietrze.Tak więc jak by ten przewód odłączyć a wejście przed turbo zaślepić napewno było by czyściej w intercolerze i kolektorze a docelowo i same zawory.Jeden minus gazy z odmy będą szły pod auto i już nie będziemy eko.
apples - Pon Lis 29, 2010 11:11

koza-06 napisał/a:
Nie wiem co to za odpowietrznik
Odpowietrzenie skrzyni korbowej. :smile:
koza-06 napisał/a:
ale tak jak pisałem wcześniej i jak widać na fotce od [domel-x] gazy z odmy są zasysane przez turbo a potem do intercolera i kolektora .
Nie jest tak. Zapomniałeś chyba o EGR i do czego służy. :wink:
koza-06 - Pon Lis 29, 2010 12:30

apples napisał/a:
Nie jest tak. Zapomniałeś chyba o EGR i do czego służy.
aplles nie zapomniałem :
koza-06 napisał/a:
Mówisz o zaworze EGR tlko że jest on otwierany w momencie jazdy [chamowanie silnikiem] z tym że są to spaliny i są suche a w połączeniu z olejem z ODMY robi się właśnie ten paskudny nagar.Co do stacji diagnostycznej to jeszcze ani razu nikt mi nie sprawdzał czystości spalin.Z resztą raz na rok można przywrócić do stanu faktycznego

apples - Pon Lis 29, 2010 17:20

koza-06, wytłumacz mi jakim cudem przewód który nazywacie odmą ma mieć wpływ na zabrudzenie kolektora dolotowego.
1. Przewód ten wchodzi do obudowy filtra powietrza.
2. Obudowa filtra nie jest połączona bezpośrednio z kolektorem dolotowym.
3. Powietrze poprzez filtr powietrza który jest w obudowie filtra tafia na przepływomierz i na turbo, a stamtąd na intercooler i dopiero w kolektor dolotowy.
4. Gdyby wasz przewód był odmą to filtr powietrza byłby cały w oleju.
5. EGR otwiera się w momencie kiedy tryb pracy jest ekonomiczny.

Coś źle napisałem?

koza-06 - Pon Lis 29, 2010 19:20

apples napisał/a:
1. Przewód ten wchodzi do obudowy filtra powietrza.

1.Tak zgadza się
apples napisał/a:
2. Obudowa filtra nie jest połączona bezpośrednio z kolektorem dolotowym.

2.Obudowa filtra spełnia dwie funkcje pierwsza to oczywiste a druga to właśnie odprowadzenie gazów z odmy wbudowanym kanałem w dolnej jego części do wyżej opisywanego przewodu.
apples napisał/a:
3. Powietrze poprzez filtr powietrza który jest w obudowie filtra tafia na przepływomierz i na turbo, a stamtąd na intercooler i dopiero w kolektor dolotowy
.
3.Tu ok. tylko za przepływomierzem a przed samą turbiną powietrze z filtra trafia na trójnik gdzie jest wpięty w/w przewód odmy .A dalej już czyściutkie powietrze zmieszane z gazami z odmy jest zasysane przez turbo ,a stamtąd na intercoler w kolektor i do garów.

apples - Sro Gru 01, 2010 14:43

koza-06 napisał/a:
Obudowa filtra spełnia dwie funkcje pierwsza to oczywiste a druga to właśnie odprowadzenie gazów z odmy wbudowanym kanałem w dolnej jego części do wyżej opisywanego przewodu.
To po co w takim razie jest zawór na odmie?
koza-06 - Sro Gru 01, 2010 15:12

apples napisał/a:
To po co w takim razie jest zawór na odmie?
Pewny nie jestem ale może żeby powietrze nie było zasysane do skrzyni korbowej ?