Zobacz temat - [R200] co wymienić ???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] co wymienić ???

pisklak46 - Wto Lis 30, 2010 17:30
Temat postu: [R200] co wymienić ???
Panowie

kupiłem auto rover 200 1,1 benzyna (1998r)

ma obecnie 155 600 przebiegu, rozrzad byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela przy 105 000


Teraz pytanie:
co koniecznie wymienic bezapelacyjnie???? (jakie sa zwyczaje)

a co może poczekać w drugiej kolejnosci?

ArO - Wto Lis 30, 2010 17:44

rozrzad ? :) Kazdy sprzedajacy pisze ze wymienil. Polecam koniecznie wymienic olej ,filtry. Potem ewentualnie polecam pasek od klimy jesli masz , pasek od wspomagania(jesli sa w zlym stanie , popekane itp, bo jesli w dobrym to nie ma sensu), hmm sprawdz tarcze klocki ...



PS. Witamy w klubie posiadaczy roverkow :)

hertz25 - Wto Lis 30, 2010 17:51

tylko olej połsyntetyczny lej :wink:
ArO - Wto Lis 30, 2010 17:53

np . Mobil 2000 10W40 :)
pisklak46 - Wto Lis 30, 2010 18:02

A ten rozrząd to kompletny z pompą itd ?
ADI-mistrzu - Wto Lis 30, 2010 18:06

Jeśli nie wiesz przy ilu został wymieniony olej, to wymień go na półsyntetyk, do tego filtr oleju, paliwa i powietrza.
Pasek rozrządu też lepiej wymienić, pieniądz niewielki w porównaniu z konsekwencjami jakie wiążą się z zerwaniem paska...

Odkręcić świece i zobaczyć ich stan, czy nie powypalane oraz ustawić przerwę na nich 0.85mm.
W nocy odpalasz silnik i patrzysz czy z kabli zapłonowych nie przeskakują iskry gdzieś, jeśli tak to kable zapłonowe także do wymiany.

Odkręcasz kopułkę i patrzysz czy w niej grafit luźno chodzi na takiej sprężynce (jest po środku), oraz czy palec nie jest zaśniedziały, jeśli tak to pilnikiem trochę mu tego spiłować.


A dla świętego spokoju możesz też przeczyścić silnik krokowy (na forum jest jak to zrobić, wiele razy to opisywałem) oraz zdjąć gumę która idzie na przepustnicę i wyczyścić ją szmatką łącznie z motylkiem.

BABEL - Wto Lis 30, 2010 18:11

Do tego dodałbym jeszcze : sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie mają przebić, odkręć i wyczyść kopułkę i palec rozdzielacza.
Sprawdź też wiązkę tylnej klapy.

Tommek - Wto Lis 30, 2010 22:40

ADI-mistrzu napisał/a:
Odkręcić świece i zobaczyć ich stan, czy nie powypalane oraz ustawić przerwę na nich 0.85mm.

Konieczne jest ustawianie przerwy? Ostatnio jak mechanik mi wymieniał to nie ustawiał, a jak go zapytałem czemu nie ustawia, powiedział, że ważne jest to czy elektrody nie są połączone. Jaką przerwę mają domyślnie ustawione świece? (moje świece to NGK V-line 28, BRK6E)

keczu - Sro Gru 01, 2010 07:49

Tommek napisał/a:
Konieczne jest ustawianie przerwy? Ostatnio jak mechanik mi wymieniał to nie ustawiał, a jak go zapytałem czemu nie ustawia, powiedział, że ważne jest to czy elektrody nie są połączone. Jaką przerwę mają domyślnie ustawione świece? (moje świece to NGK V-line 28, BRK6E)


Nie trzeba sprawdzac przerwy w nowej swiecy. Moze inaczej, nie trzeba regulowac przerwy w nowej swiecy, sprawdz ic mozna tylko czy np .ktos w sklepie nie wyjmowal swiecy i mu nie spadla czy cos. Zalecenie producenta to jedno ( chyba 0.9 czy 0.95) to dla swiecy fabrycznej (champion byl ostatno) .Nowe swiece maja juz przerwe ustawiona. Te NGK jakos tak 1.05 lub 1.1 i producent reczy za to ze beda optymalnie pracowaly z taka przerwa. Nowe swiece maja fabrycznie ustawione rozne przerwy w zaleznosci do jakiego auta sa zalecane. Pozdr.

ADI-mistrzu - Sro Gru 01, 2010 17:30

Tak jak pisze kolega, ustawiać nie trzeba, ale jak trochę chodziły to powstają odkształcenia temperaturowe i np. jedna świeca będzie miała przerwę 0.65mm a druga 1.2mm.
Producent zaleca 0.85mm, ale nie trzeba tego ściśle się trzymać, czasem można powiększyć przerwę.