Zobacz temat - [R75] Podgrzewane spryskiwacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Podgrzewane spryskiwacze

reed - Sro Gru 01, 2010 14:25
Temat postu: [R75] Podgrzewane spryskiwacze
Mam pytanie czy w Roverze 75 2.0 CDT z 2001roku powinny być podgrzewane spryskiwacze? Gdzieś doczytałem, że tak. A mój chyba nie ma bo właśnie dzisiaj mi zamarzły :/
- Jak wygląda podgrzewany spryskiwacz? Idą jakieś dodatkowe przewody do niego (np. zasilające) ?
- Czy ewentualnie taki system ktoś kiedyś montował?
http://allegro.pl/system-...1344630300.html

SeniorA - Sro Gru 01, 2010 16:10

reed napisał/a:
Mam pytanie czy w Roverze 75 2.0 CDT z 2001roku powinny być podgrzewane spryskiwacze? Gdzieś doczytałem, że tak. A mój chyba nie ma bo właśnie dzisiaj mi zamarzły
podgrzewanie spryskiwaczy było w opcji. Grzane są po włączeniu zapłonu (tak jak lusterka ).Jak są podgrzewane ,to do maski wchodzi wiązka przewodów (razem z przewodem doprowadzającym płyn).Połączenie jest równoległe.

[ Dodano: Sro Gru 01, 2010 16:10 ]
Były 3 poziomy wyposażenia i 20 elementów w opcji. Nie mam pewności , ale podgrzewane spryskiwacze ,były w opcji razem ze spryskiwaczami reflektorów (tak jest właśnie u mnie).

ZiGi - Czw Gru 02, 2010 09:32

Podgrzewane spryskiwacze szyby przedniej na pewno były w Pakiecie "Xenon"
SeniorA - Czw Gru 02, 2010 10:36

ZiGi napisał/a:
Podgrzewane spryskiwacze szyby przedniej na pewno były w Pakiecie "Xenon
czyli ze spryskami lamp , ale jest pytanie, czy były montowane jak nie było spryskiwaczy reflektorów.
ZiGi - Czw Gru 02, 2010 11:25

SeniorA napisał/a:
ale jest pytanie, czy były montowane jak nie było spryskiwaczy reflektorów


No właśnie tego nie wiem, bo w broszurce od R75 tego nie napisali.
A ja w sumie nawet nie wiem czy u mnie jest podgrzewanie dysz, bo spryskiwacze reflektorów mam, ale nie mam ksenonów. No ale ogólnie jak tak czytam co wersja wyposażenia C3 powinna mieć w standardzie to zastanawiam się czy ja mam C3 bo jakoś namieszane jest z tym wyposażeniem.

SeniorA - Czw Gru 02, 2010 14:41

ZiGi napisał/a:
A ja w sumie nawet nie wiem czy u mnie jest podgrzewanie dysz, bo spryskiwacze reflektorów mam, ale nie mam ksenonów
myślę ,że masz podgrzewanie dysz ,bo to była łączna opcja dodatkowa (ogrzewane dysze i oczyszczanie lamp ). Opcjonalne dodatkowe wyposażenie nie ma związku z poziomami wyposażenia ,bo moglo być stosowane z każdym poziomem.
bleki - Nie Sie 21, 2011 13:01

Panowie może zadam głupie pytanie ale czy spryskiwacze lamp włączają się razem z spryskami od szyb ?? Bo jeśli tak to u mnie to nie działa lub są dysze pozapychane :cry: Jak to najlepiej zdjagnozować , sprawdzić ??
dafit - Nie Sie 21, 2011 14:00

włączają się chyba co któreś uruchomienie spryskiwaczy szyby, tak dzieś kiedyś wyczytałem
VMatas - Nie Sie 21, 2011 14:01

1.Tak.
2. Dojście do pompki, żeby zdiagnozować nie należy do najwygodniejszych i najprostszych. Najlepiej byłoby ściągnąć zderzak :D Można porozbierać plastyki nadkola, ale to też nie jest za bardzo proste.. Dla wszystkiego czego najpierw warto sprawdzić bezpiecznik F30 na 30A nad nogami pasażera.

Ja swoje spryskiwacze reflektorów przy wymianie zderzaka wywaliłem do śmietnika, bo ksenonów nie będę zakładał, a płynu pobierają tyle że szkoda gadać :D

SeniorA - Nie Sie 21, 2011 14:13

bleki napisał/a:
czy spryskiwacze lamp włączają się razem z spryskami od szyb
tak, co piąty cykl przy włączonych światłach.
Dojście do pompki jest po ściągnięciu osłonki (trójkata) pod zbiornikiem i wyjeciu kierunkowskazu.

VMatas - Nie Sie 21, 2011 14:45

A u mnie to działało za każdym razem. Efektu tak na prawdę to zero, wiec po prostu to wywaliłem.
pajda - Nie Sie 21, 2011 15:36

Ja zrobiłem tak samo, czyli odłączyłem ten ustrojstwo u PHJOWI
bleki - Nie Sie 21, 2011 16:08

E no co Wy płynu wam szkoda :razz: Jeżeli coś jest to szkoda to demontować :smile: Muszę dobrać się do moich sprysków . SENIORA dzięki za jasną odpowiedz . Muszę sprawdzić ten cykl może nie wstrzeliłem się w co piąty :wink:
VMatas - Nie Sie 21, 2011 16:54

Płynu to może nie tak szkoda jak wnerwia zero efektu i popaprany przód świeżo umytego auta - co nie lej a znaki od płynu i tak zostają.

No a dodatkowo, jak za 800 km podroży ci wywala w powietrze pełny pojemnik płynu bez potrzeby (był początek zimy, wiec trzeba było często używać spryskiwania szyb) to chcesz nie chcesz a zastanowisz się :D

bleki - Nie Sie 21, 2011 17:00

No fakt plamy na lakierze wnerwiają :evil: zwłaszcza jak ma się chopla na tym punkcie ...ja tak mam :razz:
SeniorA - Nie Sie 21, 2011 18:29

bleki napisał/a:
Jeżeli coś jest to szkoda to demontować
No własnie, przecież zawsze można wyciągnąć bezpiecznik albo przekaźnik.Częstotliwość można ustawić T4 , fabryczna jest co 5 cykli.
Pieta - Pon Wrz 26, 2011 09:10
Temat postu: [R75] przewody elektryczne do spryskiwaczy szyby przedniej
Pytanie do tych, którzy mają podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby.
Możecie powiedzieć gdzie macie orginalnie poprowadzone przewody elektryczne od spryskiwaczy w kierunku do nadkola?
Razem z przewodem płynu czy innym otworem?

dzięki za odpowiedź

SeniorA - Pon Wrz 26, 2011 14:39

Pieta napisał/a:
Możecie powiedzieć gdzie macie orginalnie poprowadzone przewody elektryczne od spryskiwaczy w kierunku do nadkola?
Razem z przewodem płynu czy innym otworem?
są prowadzone osobno.Płyn z przodu specjalnym otworem, a elektryka na końcu blotnika przy szybie.
Pieta - Pon Wrz 26, 2011 14:55

SeniorA napisał/a:
Pieta napisał/a:
Możecie powiedzieć gdzie macie orginalnie poprowadzone przewody elektryczne od spryskiwaczy w kierunku do nadkola?
Razem z przewodem płynu czy innym otworem?
są prowadzone osobno.Płyn z przodu specjalnym otworem, a elektryka na końcu blotnika przy szybie.


Przetarł mi sie przewód i nie widzę drugiej końcówki. Szukałem jakiegoś specjalnego otworku do tych przewodów i nie mogłem znaleźć.
Poszukam tam gdzie podpowiadasz
Dzięki

kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 19:30

siema
a jest możliwość dołożenia tych podgrzewczy do spryskiwaczy? czy to ze spryskiwaczami trzeba zmienić? jak to podłączyć? i czy potrzebna jest wizyta u Pana T4 :)

Pieta - Pon Wrz 26, 2011 20:11

kris-tofer napisał/a:
siema
a jest możliwość dołożenia tych podgrzewczy do spryskiwaczy? czy to ze spryskiwaczami trzeba zmienić? jak to podłączyć? i czy potrzebna jest wizyta u Pana T4 :)


Możesz dokupić gotowy kit, który zawiera spryskiwacze z grzałkami oraz przewody z wtyczkami.
Za prawym nadkolem masz wtyczkę do której wszystko podłączasz
Na ebay kiedyś widziałem takie kity do kupienia
Z RAVE wynika, że to kit VUB102110

znalazłem
http://www.ebay.co.uk/itm...=item45fd614e72

kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 22:41

rozumiem, że każdy R75 posiada przyłącze za prawym nadkolem do tych podgrzewaczy tak? i po podłączeniu będą działały, czy trzeba podjechać na T4?

jak w ogóle takie podgrzewacze się sprawdzają? rozumiem, że są elektryczne i podgrzewa same końcówki spryskiwaczy, w przewodach płyn może jednak zamarznąć?

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 22:24 ]
albo inaczej, taką wiązkę na pewno można wykonać samemu, kwestia żeby zobaczyć jak wygląda oryginał, oraz dokupienie końcówek spryskiwaczy.
Na e-bay już się o to biją chyba :D

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 22:41 ]
każdy spryskiwacz w każdym R75 fabrycznie posiada kostkę do wpięcia takiej instalacji? czy trzeba same spryskiwacze zmieniać?

Pieta - Wto Wrz 27, 2011 08:59

Musisz mieć dyszę z grzałkami. Standardowe nie mają grzałek i sama instalacja elektryczna nie wystarczy (właściciel innego R75 badał temat i mi tak powiedział).
Z tego co ja widzę u siebie, grzałki są wklejone i myślę, że w standardowych masz pewnie miejsce na grzałki tylko.
W każdym aucie wtyczka za nadkolem jest.
Grzanę są same dysze.
Niewiem jak jest w porównaniu do dysz bez grzałek. Ja od początku mam te grzałki i w zimę nigdy nie miałem problemów z wydajnością spryskiwaczy.

Nie sądzę aby była potrzeba podłączenia się do T4. W przeciwnym wypadku w instrukcji montażu kit-u w RAVE byo by napisane.

same dysze z grzałkami
http://www.ebay.co.uk/itm...=item45fc750fbd

kit
http://www.ebay.com/itm/R...9-/200433680214

Punx - Czw Gru 12, 2013 08:45

Odświeżę temat.

Z racji tego że mój płyn zimowy (z ubiegłej zimy) stracił chyba sporą część alkoholu i przy -3,5st C spryskiwacze odmówiły posłuszeństwa postanowiłem rozpoznać temat dorobienia podgrzewania spryskiwaczy. Jak się później okazało była opcja R75 z podgrzewanymi spryskiwaczami co mnie bardzo ucieszyło. Sprawdziłem jak to u mnie wygląda i o dziwo wzdłuż przewodu spryskiwacza jak mniemam (prawa niemal środkowa część maski) biegnie dwużyłowy przewód elektryczny (czarny i brązowo-zielony), nie udało mi się zlokalizować żadnej wtyczki, przewód wychodzi z uszczelki z prawej strony (krańcówka błotnika). Niestety jak odpalam silnik i chwilę odczekam, nie wyczuwam aby dysze spryskiwacza (zewnętrzne) się nagrzewały. Ciekawi mnie jaki może być tego powód

1. te przewody nie maja nic wspólnego z podgrzewaniem dysz
2. jakiś bezpiecznik jest przepalony
3. nagrzewanie dysz jest popsute
4. kabel nie jest podłączony (brak widocznej tyczki)

Proszę o jakieś porady jak można rozwiązać ten problem ?

A i jeszcze jedno może i głupie pytanie ;) W które miejsce na szybie, przy prawidłowym działaniu spryskiwacza, powinien lecieć płyn ? U mnie lecie dość blisko górnej krawędzi szyby przez co spora ilość płynu ląduje na dachu, zdarza się że na postoju po pryśnięciu, płyn pojawia się na tylnej szybie, czasami ochlapie nawet lusterka boczne, czy to normalne ?

Pieta - Czw Gru 12, 2013 11:33

Jak masz przewody to na bank są to dysze podgrzewane, nie ma innej opcji. W opcji bez pogrzewania jest sam przewód od płynu.

Patrze na schemat i są one podłaczone pod stacyjkę poprzez bezpiecznik 5A F18 w modelu po liftingu i F36 w starszym.
Jeżeli nie grzeją to niestety musisz zrobić przegląd instalacji i sprawdzić czy masz napięcie tam gdzie powinno być.
Wtyczka łacząca zestaw grzałek jest nad prawym nadkolem o góry przy podłużnicy. Musisz zdjąć nadkole aby tam się dostać.


Punx napisał/a:
W które miejsce na szybie, przy prawidłowym działaniu spryskiwacza, powinien lecieć płyn ?


Sikają tam gdzie ustawisz. W dyszach masz takie metalowe rureczki. Ich kierunek się reguluje, wkładając w rurkę igłę.

Punx - Czw Gru 12, 2013 12:15

Dzięki za informacje, posprawdzam jak to jest u mnie.
zedziczek - Czw Gru 12, 2013 18:23

ja tylko dodam ze jeśli masz słaby płyn to podgrzewacz Ci nie pomoże on ma tylko rozpuszczać pozostałości wody jakie zamarzły w dyszy od ostatniego wytrysku :) a jeśli masz padnięte spryskiwacze to nie baw się w szukanie orginalnych tylko kup sobie podgrzewane od najnowszego Forda Fokusa, które rozpylają na całą szybe a nie tylko dwa strumienie mocowanie super pasuje musisz tylko przełożyć wtyczki i kupić wężyk do spryskiwaczy 5mm jakieś 500mm długości

nr części:

Ford 1708797 (podgrzewane)
Ford 1708796 (bez podgrzewania)

Pieta - Czw Gru 12, 2013 18:36

czy te z Forda psikają dobrze przy dużych prędkościach?
Wtyczki od grzałek są inne?

Punx - Czw Gru 12, 2013 18:58

Ja póki co będę reanimował to co mam, pytanie do znawców tematu, czy oryginalne podgrzewane dysze, po odpaleniu silnika powinny robić się na tyle ciepłe że da się to przy powiedzmy 3-5st C wyczuć paluchem (czy na zewnątrz ten plastik się nagrzewa) ?
zedziczek - Czw Gru 12, 2013 19:19

Pieta napisał/a:
czy te z Forda psikają dobrze przy dużych prędkościach?
Wtyczki od grzałek są inne?


Pieta przy 80km/h było ok w sobotę sprawdze przy 200 to napiszę jak się spisywały, bo regulacji tam nie ma jak w orginalnych, na postoju spryskują do samej góry, wtyczki są inne dlatego trzeba uciąć nowe i podłączyć lub dolutować stare, kolanko wężyka nie pasuje ale wężyk silikonowy 5mm można nałożyć bezpośrednio na spryskiwacz, nie spada.

http://www.youtube.com/watch?v=mnTypWHGa7M
http://www.youtube.com/watch?v=yBKVyTgRdkg

haszczyc - Czw Gru 12, 2013 21:04

zedziczek, daj znać jestem ciekaw :) bo oryginały forda spryski są tanie ok 19zł za jeden
zedziczek - Czw Gru 12, 2013 21:50

gdzie w takiej cenie znalazłeś ? :)
haszczyc - Czw Gru 12, 2013 21:57

http://www.ford.ewor.pl/t...al-1708796.html
zedziczek - Czw Gru 12, 2013 22:42

myślałem, że podgrzewane tyle :p ale faktycznie jeśli ktoś nie ma podgrzewania to tania modyfikacja, podgrzewane niestety po 72 :(
Gacurro - Sob Gru 14, 2013 01:34

Witam
Trochę dołożę do tematu spryskiwaczy.
Równiez wpadłęm na ten sam pomysł co by takie spryskiwacze posiadać. Ponieważ oryginalny zestaw trochę kosztuje to użyłem do tego celu spryskiwaczy od forda mondeo lub focusa MKII. Mocowanie dysz w masce jest dokładnie takie samo, rozstawy się zgadzają i ładnie się wpinają.
Występują dwie różnice, a mianowicie mocowanie rurki doprowadzającej płyn do dyszy. Średnica "bolca" na który nasuwa się wężyk jest mniejsza i oryginalny wężyk nie trzyma się. Druga niedogodność to ta że wtyczki do podłączenia zasilania są inne oczywiście pod warunkiem że macie wyprowadzoną oryginalną instalację.
Ja kupiłem komplet dysze plus całą wiązkę i przerobiłem końcówkę i wpiąłem w oryginalne gniazdo znajdujące się w błotniku.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany co dokupić dajcie znać, pomogę.
Dodam że dysze już się sprawdziły i miałem ładne rozmrożoną maskę wokół dysz.
Aha, nie spodziewajcie się że będzie leciał "ciepły" płyn, one mają za zadanie nie dopuścić do zamarznięcia metalowych elementów w spryskiwaczach.

Pozdrawiam

zedziczek - Wto Gru 17, 2013 13:24

Gacurro napisał/a:
Witam
Trochę dołożę do tematu spryskiwaczy.
Równiez wpadłęm na ten sam pomysł co by takie spryskiwacze posiadać. Ponieważ oryginalny zestaw trochę kosztuje to użyłem do tego celu spryskiwaczy od forda mondeo lub focusa MKII. Mocowanie dysz w masce jest dokładnie takie samo, rozstawy się zgadzają i ładnie się wpinają.
Występują dwie różnice, a mianowicie mocowanie rurki doprowadzającej płyn do dyszy. Średnica "bolca" na który nasuwa się wężyk jest mniejsza i oryginalny wężyk nie trzyma się. Druga niedogodność to ta że wtyczki do podłączenia zasilania są inne oczywiście pod warunkiem że macie wyprowadzoną oryginalną instalację.
Ja kupiłem komplet dysze plus całą wiązkę i przerobiłem końcówkę i wpiąłem w oryginalne gniazdo znajdujące się w błotniku.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany co dokupić dajcie znać, pomogę.
Dodam że dysze już się sprawdziły i miałem ładne rozmrożoną maskę wokół dysz.
Aha, nie spodziewajcie się że będzie leciał "ciepły" płyn, one mają za zadanie nie dopuścić do zamarznięcia metalowych elementów w spryskiwaczach.

Pozdrawiam


mi by się średnio podobało kupowanie jeszcze wiązki i przerabianie wtyczki wolałem zostawić instalacje orginalną a jedynie przerobić spryskiwacze, o wężykach pisałem ale kolega chyba nie zauważył, teraz kwestia starszych spryskiwaczy do forda to po pierwsze maja tak samo dwa strumienie jak w roverku co kto lubi :) po drugie lubią się stopić i powodować pożar :) lub w najlepszym przypadku bezpiecznik sie pali :) więc powodzenia życzę :)

co do testu spryskiwaczy mgiełkowych to udało mi się je testować przy 180km/h, ilość płynu na szybie wystarczająca ale przy tej prędkości najmniejsze kropelki unoszą sie z opływającym samochód powietrzem wygląda to jak badanie aerodynamiki w tunelu :) poszukam filmiku z kamerki

Gacurro - Wto Gru 17, 2013 18:12

Witam.
Jeśli chodzi o spryskiwacze mgłowe to również są i fordowskie. Nie wiem co jest z nimi nie tak.
Odnośnie instalacji jak twierdzisz "dorabianej" to pragnę zauważyć że wiązka jest od forda a wtyczka łącząca jest dokładnie taka sama którą stosował rover w swoich instalacjach, "przepraszam, nie ma znaczka BMW" ;) .

Bardzo dziękuję Ci za informację dotyczące "palenia się dysz spryskiwaczy".
Z jednym zdecydowanie muszę się z Tobą zgodzić. Ten rodzaj dysz mgłowych jest wydajniejszy ale chyba o zaletach tego rodzaju rozwiązanie nie muszę nikogo przekonywać.

Pozdrawiam

zedziczek - Wto Gru 17, 2013 22:04

"Ja kupiłem komplet dysze plus całą wiązkę i przerobiłem końcówkę" no i po co kupować wiązkę ? :) następna sprawa to chyba nie czytałeś co pisałem :) cały czas mowa o mgłowych z forda nawet podałem nr części :) ale palą się stare :) nie mgłowe tylko te dwustrumieniowe :) przynajmniej to wyczytałem na forach właścicieli fordów :)
kosaaro - Sro Gru 18, 2013 22:44

Wtyczka w prawym nadkolu?
Może to głupie pytanie ale prawym jak stoisz przed autem czy prawa jak siedzisz w nim?
Kiedyś kupiłem (na allegro) prawe szkiełko halogenu do mojej starej bemki i przyszło lewe. Pisze więc do sprzedawcy, że miało być prawe a dostałem lewe. Otrzymałem taką odpowiedz " prawe szkiełko to jest to które jak stoisz przed autem jest po prawej stronie "

PS
A prawa to ta, jak śpisz na brzuchu to ta od ściany :)

sTERYD - Czw Gru 19, 2013 00:15

prawa, czyli po polsku od strony pasażera, po angielsku po stronie kierowcy. Przewód idzie po zawiasie maski.
Gacurro - Czw Gru 19, 2013 00:20

Witam
kosaaro: I to jest odwieczne pytanie gdzie jest ten punkt odniesienia. Napisałem w prawym patrząc od strony kierowcy będąc w samochodzie.A jak właściwie się to określa, hmmm..... Wydaje mnie się że własnie tak, może to zły przykład ale większość osób mających problemy ze stukaniem w prawym przednim kole i to jest podawane z pozycji kierowcy.

Tak mnie się zdaje a jaka prawda? :?:

Pozdrawiam

wellman - Wto Lut 03, 2015 19:28

Zamontowałem dzisiaj wskazane w temacie spryskiwacze mgiełkowe z Forda w wersji bez podgrzewania. Zastąpiłem oryginalne wężyki od trójnika do spryskiwaczy na wężyki odpowiednio dobrane do średnicy trzpienia na spryskiwaczach. Całość trzyma bardzo ładnie i jest szczelna.

Problem jest natomiast z samym spryskiwaniem. Płyn jest rozrzucany równomiernie na szerokość, ale dociera ledwo do połowy szyby. Sporo zostaje też na masce. Oryginalne strumieniowe spokojnie dawały wyżej.

Pytanie: czy coś nie tak mogłem zamontować, czy to raczej wina pompki?

zedziczek - Wto Lut 03, 2015 20:37

Czyściłeś siteczko na spodzie pompki w zbiorniku ?
wellman - Sro Lut 04, 2015 20:30

Sitko wyczyściłem, wypłukałem zbiornik z syfu, przedmuchałem pompkę, nie pomogło. Więc kupiłem nową za 25 zł i teraz jest lepiej, nie idealnie, ale zdecydowanie lepiej.
rafalmis1 - Sro Lut 04, 2015 21:04

może przewód za gruby założyłeś
wellman - Sro Lut 04, 2015 21:08

Od pompki do trójnika został oryginalny. Od trójnika do spryskiwaczy jest dobrany do trzpieni na spryskiwaczach wężyk (wchodził bardzo ciasno i trzyma szczelność, więc zakładam, ze jest ok).

rafalmis1, myślisz, że warto wymienić też połączenie od pompy do trójnika?

rafalmis1 - Sro Lut 04, 2015 21:13

w którym miejscu jest trójnik ??
wellman - Sro Lut 04, 2015 21:14

Pośrodku maski, między spryskiwaczami.
AdaskoC - Sro Lut 04, 2015 22:00

U mnie się wala tych sprysków podgrzewanych od 75, muszę w ZT podłączyć. Tylko nie wiem czy ta wtyczka co jest w nadkolu do podłączenia sprysków podgrzewanych jest aktywna czy trzeba pod T4?
wellman - Sro Lut 04, 2015 22:14

Są aktywne i włączają się razem z ogrzewaniem lusterek. Jak miałem dziś zderzak zdjęty i testowałem nową pompkę, to sprawdziłem miernikiem i we wtyczce od ogrzewania też napięcie było.
AdaskoC - Sro Lut 04, 2015 22:16

A to fajnie, dzięki :) Może w weekend podłączę :)
szpynior - Sro Lut 11, 2015 17:14

AdaskoC, podłączyłeś ?
AdaskoC - Sro Lut 11, 2015 20:03

Ta, co Ty :-) Czasu brakuje na takie drobiazgi, no i jeszcze spryski nigdy mi nie zamarzły.
A czemu pytasz? Części leżą, czekają na wenę :-)

szpynior - Pią Lut 13, 2015 10:53

AdaskoC, pytam bo jak zmontujesz i będą śmigać to się uśmiechnę po zakup :) Jak można dołożyć to czemu by nie :)
AdaskoC - Pią Lut 13, 2015 11:36

Dzis stwierdziłem ze muszę zamontować, jednak przydatna rzecz :-)

Jako ze garaże mam zajęte chwilowo i mój Morris musi stać ma dworze, to dzis wyjechałem w trasę i dopiero gdzies po 30km odmarzły mi spryskiwacze.

Myślę ze jesli bym miał podgrzewane to jeszcze u mnie w miescie miałbym je sprawne :-)

Za tydzień jak tamtego skończę i wywalę z garażu to mojego wstawię i biorę się do roboty :-) oczywiście jeśli nadal będzie mi sie chciało...

longer86 - Pią Lut 13, 2015 12:32

i wtedy przyszedł maj :D

ile takie spryski?

AdaskoC - Nie Lut 15, 2015 12:14

A nie wiem :P

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 12:14 ]
Jednak poliftowe ZT dwa jakie mam na podwórku niestety nie maja wtyczek do podgrzewanych spryskiwaczy, a każdy 75 jaki mialem posiadał te wtyczki.

Cóż nie zamontuje ich chyba, bo nie wiem czy będzie mi sie chciało szukac przewodów pod które mogę je podpiąć.

karol77787 - Nie Wrz 13, 2015 11:48

Założyłem te spryskiwacze mgiełkowe forda c-max bez ogrzewania pasują idealnie. Trzeba jedynie dorobić wężyki do trójnika bo org. Rurki są luźne. Tylko u siebie się pospieszylem bo kupiłem spryski otwieram maskę a tam swoje miałem ogrzewane a od forda kupiłem bez:) teraz się rozglądam za podgrzewanymi najwyżej wtyczki przerobie. A obecne sprzedam po niższej cenie jak by ktoś był zainteresowany;) pozdr