Zobacz temat - [R214] Pali ogromne ilosci paliwa koszmar !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Pali ogromne ilosci paliwa koszmar !

ravezz - Czw Gru 02, 2010 16:17
Temat postu: [R214] Pali ogromne ilosci paliwa koszmar !
Koledzy potrzbuje pomocy nie wiem co jest z moim roverem pali ogromne ilosci paliwa ;/ mechanicy tez nie wiedza co mu moze byc wymieniona sonda i termostat wszystko wg komputera i innychczujnikow dziala dobrze wtryski nie leja nie lapie lewego powietrza map sensor dziala ;/ mnie boli 16 litrow na miescie mechanicy sie glowia a ja potrzebuje auta kto kolwiek moze pomoc w tej sprawie niech da znac ;/
pistolet - Czw Gru 02, 2010 16:19

Wszystko stąd http://www.roverki.pl/ind...sznie-duzo-pali sprawdziłeś? Zima w sumie przyszła, ale spalanie o 8 litrów na pewno nie powinno przez to podskoczyć...
ravezz - Czw Gru 02, 2010 16:25

ok 8 litrow a nie spalanie przekraczajace 16 litrow na miescie i nie schodzace ponizej 12/13 na trasie jadac 70/80 ( sprawdzalem go jeszcze jak zima nie przyszla) od kiedy zima przyszla stoi u mechanika i wymysla co mu moze byc.

# Zabrudzony filtr powietrza czysty. paliwa jest nowy
# Zużyte elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, świece, przewody wysokiego napięcia) -> sa OK
# Paliwo złej jakości -> BP zawsze tankuje wiec raczej normalne
# Uszkodzona sonda lambda -> nowa dziala ok wg odczytow itp
# Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego -> działa ok
# Uszkodzony silnik krokowy - > nie wychodzi na to zeby cos bylo nie tak z nim
# Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym -> działa
# Uszkodzony termostat - nowy -> działa
# Zapchany katalizator nie wiem jak to sprawdzic ale pewie mechanik juz to robil;p

maciek1820 - Czw Gru 02, 2010 17:27

Też mnie ostatnio dopadł ten problem i na diagnostyce wyskoczył błąd czujnika - wymieniłem, zobaczymy czy spalanie spadnie..
ravezz - Czw Gru 02, 2010 17:30

ktorego czujnika bład ?
ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 17:37

ravezz byłeś na diagnostyce komputerowej czy nie?
ravezz - Czw Gru 02, 2010 17:46

bylem wlasnie i nic nie pokazuje wg kazdy czujnik badz mechanizmodpowiedzialny za spalaniezostal sprawdzony i mechanicy przyczyny nie moga znalezc ;/
ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 17:55

To może Ci gdzieś paliwo cieknie?
ravezz - Czw Gru 02, 2010 18:07

auto garazowane badz stoi na kostce zresztaczuc by bylo bezyna smiedzi ;/ brak sladow zebykapala chyba ze podczas jazdy jakims magicznym sposobem ;/
ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 18:22

Jak odpalisz to zwiększa się ciśnienie w układzie i wtedy cieknąć może.
ravezz - Czw Gru 02, 2010 18:46

jedynym aspektem ze swiece mokre ;/ tyle wskazowek
ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 19:24

to jak świece mokre to za dużo leje, dobrze przyśpiesza?
Jak sonda nic nie wykrywa to dziwna sprawa jakaś, powinna to wykryć, może sonda nie pasuje? Widziałeś na komputerze że niema błędów? Może w ogóle nie może się z nim połączyć tak naprawdę.

BayHarborButche - Pią Gru 03, 2010 01:00

pistolet napisał/a:
ak odpalisz to zwiększa się ciśnienie w układzie i wtedy cieknąć może.
_________________
ja tak miałem w garażu sucho a podczas jazdy czuć było lekki zapach benzyny jak sie okazało gdzieś pękła taka mała gumowa uszczelka średnicy ok 1 cm (może mniej) gdzieś jak niedaleko filtru paliwa, ciekło wtedy jak pompka paliwo podawała
ravezz - Pią Gru 03, 2010 07:50

no wiesz kolego ale przed taka uszczelke nie ulecialoby ponad 8 litrow wiecej na 100 km. Tak swiece mokre ale cisnienie paliwa map sensor wtryski wszystko ok. ( na prawde porządny mechanik to sprawdzal) sonda tez dziala ok nawet 2 x podmieniana byla. dla porownania efektow. pozatym jest nowa. no wlasnie cuda wianki panowie nikt mi nie potrafi pomoc jade dzis do jakiegos electro mechanika od spraw niemozliwych tyle ze u niego kolejka ponoc 3 tyg moze cos powie. mechanik co u niego teraz bylem co sprawdzal aby ( bo nie wymienial nic bo powiedizal ze nie wie co i nie chce pchac kosztow bo wszystko ok wychodzi) zasugerowal aby ze moze poprzedni wlasciciel wtryski zmienil i jakies inne wsadzil badz wada komputera jest;/ auto ma przejechane 200 tys faktycznego przebiegu nie mozliwe jest zeby mialo wade fabryczna musialo cos teraz nawalic.
staszekPZN - Pią Gru 03, 2010 10:41

Witam serdecznie jestem szczęśliwym posiadaczem rovera 214si od miesiąca wszystko dobrze tylko jeden problem mnie zmartwił spalanie które wynosi około 12 litów a jeżdżę spokojnie do 3 tysięcy obrotów także bez szaleństwa.Byłem na badaniu komputerowym błąd 14-czujnik ciśnienia w rurze dolotowej,komputer wykrył go jako 214 14 16v coupe .co możne być powodem takiego spalania jakieś wskazówki.pozdrawiam serdecznie
ADI-mistrzu - Pią Gru 03, 2010 10:50


Wyczyść rurki od podciśnienia (na zdjęciu "Wężyki podciśnienia").

ravezz - Sob Gru 04, 2010 11:59

Panowie chyba znalazlem odpowiedz na nurtujacy mnie temat, Mechanik ktory sprawdzal zasugerowal ze moze to byc wada komputera badz wtryski wieksze zalozone (mimo ze nie leja) . idac tym tropem odkrecilem komputer patrze a tam taki szrotowy napis na odworccie rover 1.4i .czyli bylo grzebne ale teraz pytanie czy zly wsadzony czy wsadzony felerny uszkodzony i prosze o podpowiedz. i tak sie zastanawiam jaka jest roznica miedzy si a i ;> co uwazacie o moim okryciu Moj rover jest 1,4 SI 16V
leszczu - Sob Gru 04, 2010 12:07

ravezz napisał/a:
i tak sie zastanawiam jaka jest roznica miedzy si a i ;>

Jest to różnica miedzy mocą silnika. :grin: 1.4i to 8V i 75KM, a 1.4Si to 16V i 103KM. :grin:
Wiec najprawdopodobniej ktoś w twoim roverku wymieniał kompa. :/

ravezz - Sob Gru 04, 2010 12:17

a wiec prosta sprawa potrzebuje kupic kompa do roverka wyczyszczonego :) jakies namiary :> ?

[ Dodano: Sob Gru 04, 2010 12:17 ]
ktos madry co o tym sadzi ze komputer od slabszej konno wersji mogl wplynac na tak duze spalanie?

leszczu - Sob Gru 04, 2010 15:11

No nie wiem, może i to jest jakaś przyczyny wysokiego spalania. :/ To już niech fachowcy z forum wypowiedzą. :wink:
memphisto - Sob Gru 04, 2010 15:19

ale skoro spalanie NAGLE wskoczyło na 16L to raczej nie jest wina kompa który już tam leży X czasu

auto normalnie paliło mi 9-10 L

a teraz na 35 litrach robię niecałe 250KM więc pali mi 14L jak nie więcej a wszystko za sprawą tego, że na trasie gdzie większość czasu śmigałem nie mniej jak 70 ostatnimi czasy przy pogodzie śmigam max na trójce więc i spalanie większe : D

bonus89 - Sob Gru 04, 2010 18:07

NIE WYMIENIAJ KOMPUTERA!!!! Każdy kto się orientuje wie że komputer jest taki sam w 1.4 8V 1.4 16V i 1.6. Przyczyna tkwi w czym innym te wtryski lepiej obadaj komputer pasuje chyba że byłby uszkodzony ale wtedy na diagnostyce komputerowej na której piszesz że byłeś by to wykazało
ravezz - Czw Gru 09, 2010 15:11

nie wiem ile lezal czasu moze wsdzony felerny zostal wiem jedno zostaly aby wtryski i komputer reszta dziala tak jak trzeba na prawde powaznie zostal sprawdzony.... moim zdaniem komputrer moze zle dawkowac paliwo i na pewno jest roznica miedzy 8 V a 16 V komputerem tam jest pojedynczy walek tu podwojny musi byc roznicaw w dawkowaniu paliwa i nikt mi tego nie wmowi

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 13:50 ]
nie musialoby koniecznie wykazac moze byc tak ze komputer zle podaje a mimo wszystko dawka paliwa jest taka sama wiec nie koniecznie na diagnostyce by wykazalo tak mi sie bynajmniej wydaje

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 13:55 ]
a kolego odnosnie twojego stylu jazdy to on nic nie wnosi swoja ocene opieram o analizator spalin w ktorym braknie skali !! wiec wierz mi styl jazdy nie ma nic do tego... czytaj od poczatku wszystkie posty.

[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 12:01 ]
?? ? odpowie ktos>

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 15:11 ]
Drogi kolego bonus 89 Wprowadzasz w blad a nie pomagasz dzwonilem do serwisu Rovera w warszawie pan opowiedzialem mu o wszystkim potwierdzil ze to komputer i do tej wersji idzie komputer mKC 1040- 20 , 21, 22 ,22e, te komputery aby pasuja ! do tego rocznika i tej wersji a ilosci komputerow jest na prawde duzo wiec jak juz udzielasz sie to miej na temat jakas wiedze w poneidzialek wymieniam komputer wrazeniami sie podziele oczywiscie

memphisto - Czw Gru 09, 2010 21:41

ravezz, właśnie dlatego nikt Ci nie pomaga bo jesteś nieuprzejmy :mrgreen:

ravezz napisał/a:
Drogi kolego bonus 89 Wprowadzasz w blad a nie pomagasz


a ja bym powiedział to samo, co bonus, czyli, że nie wymieniać komputera. Od poczatku tematu, nie napisałeś, czy kupiłeś takie auto czy NAGLE zaczęło tyle Palić.

Jak kupiłeś i tyle pali, to powinieneś je zwrócić ew zapytać się właściciela co i jak..

Jak NAGLE zaczęło tyle palić, to na 100% nie jest wina kompa. A osoby, które przekłądają np 1.4i na 1.4 Si nie zmieniają kompa tak samo jak wsadza się 1.6 to też nikt nie zmienia

ravezz napisał/a:
dzwonilem do serwisu Rovera w warszawie


nie ma serwisu rovera :mrgreen:

ADI-mistrzu - Pią Gru 10, 2010 10:04

Sprawdź na kompie czy zmienia się wartość pobierana przez czujnik podciśnienia.
Tego czasem może komputer nie wychwycić jako błąd.
Jeśli jest stała to wężyki podciśnienia do czyszczenia a jak nie pomoże to wysokie prawdopodobieństwo uszkodzenia czujnika w komputerze.

orson - Pią Gru 10, 2010 10:41

memphisto napisał/a:


ravezz napisał/a:
dzwonilem do serwisu Rovera w warszawie


nie ma serwisu rovera :mrgreen:


Jak to nie ma serwisu rovera - jest jak najbardziej i to chyba nie jeden - m.in. mariusz418 prowadzi serwis rovera i landrovera...

gorgoroth80 - Pią Gru 10, 2010 10:56

ADI-mistrzu napisał/a:
Sprawdź na kompie czy zmienia się wartość pobierana przez czujnik podciśnienia.
Tego czasem może komputer nie wychwycić jako błąd.
Jeśli jest stała to wężyki podciśnienia do czyszczenia a jak nie pomoże to wysokie prawdopodobieństwo uszkodzenia czujnika w komputerze.


Dokładnie tak - jak u mnie się zapchał to błędu nie było tylko stały odczyt - efekt - szarpanie na zimnym i ciągle bogata mieszanka - analizator spalin wskazywał przekroczenie norm CO i HC
Odepnij wężyk od kompa i sprawdź (na działającym silniku) czy zasysa powietrze.

memphisto - Pią Gru 10, 2010 13:04

orson napisał/a:
Jak to nie ma serwisu rovera - jest jak najbardziej i to chyba nie jeden - m.in. mariusz418 prowadzi serwis rovera i landrovera...


mówiąc o serwisie miałem na myśli ASO - którego już nie ma w kraju

A to co prowadzi PHJOWI itp to specjalizują się w naprawie ROVERÓW ITP no i słowo serwis może być użyte ale to kwestia co dla kogo znaczy słowo serwis, a mechanika pojazdowa itp.

Ja uważam, że serwis rovera jeżeli ma się tak nazywać, to powinien robić wszystko, elektrykę, zawieszenie, lakierowanie, blachę, szyby itp. No to co robi serwis czyli wszystko.

Jak u np mariusz418 można zostawić uszkodzone auto i on sam ściąga drzwi i da się polakierować i wymienić (serwis sam ściąga części) - to wtedy jak najbardziej jest to dla mnie serwis, ale nie wiem, czy np PHJOWI i Mariusz ściągają części i dodatkowo je lakierują tak jak to robi serwis

PHJOWI - Pią Gru 10, 2010 18:44

mamy umowy z lakiernikiem i blacharzem :)
memphisto - Sob Gru 11, 2010 01:45

PHJOWI napisał/a:
mamy umowy z lakiernikiem i blacharzem :)


więc w moich oczach macie miano oficjalnego serwisu :mrgreen:

dina735 - Nie Gru 12, 2010 19:57

Witam w zeszłym tygodniu kupiłem Rovera 200 1.4 16v z 99roku i mam pewien problem gdyż autko od rana przy odpaleniu ma 1100 obr/min. Jak jadę jest ok ale gdy wrzucam na luz ma 3000 obr/min lub 2000 i nie spada muszę przegazować i wtedy spadają na 1100 ale to i tak ma za wysokie. Przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy ale to nic nie pomogło.W autku wymieniłem filtry świece olej płyn chłodniczy termostat, którego wogóle nie było i też jest to dla mnie dziwne:( pomóżcie????? pozdrawiam jestem nowym klubowiczem :bezradny: :sad:
bundylp - Nie Gru 12, 2010 20:31

dina735, Klubowiczem??? :wink: wyczysc silniczek krokowy albo jak cos ruszales to poczytaj o regulacji przepustnicy i nie pisz "tak głośno"
dina735 - Nie Gru 12, 2010 20:38

Już przeczyściłem krokowiec i przepustnice i nic nie dało???a jakie są objawy uszczelki pod głowicą?niby płyn chłodniczy nie ubywa
ADI-mistrzu - Nie Gru 12, 2010 20:43

Jak Ci się zawiesi na wyższych obrotach (powyżej 1200) to otwórz maskę, i spróbuj domknąć palcem przepustnicę. Jeśli się domknie i obroty spadną to Ci się wiesza, jeśli nie domknie się to prawdopodobnie:

1. Dostaje Ci się lewe powietrze do kolektora ssącego, uszczelnij wszystkie wężyki.
2. Uszkodzenie potencjometru przepustnicy, do wymiany.

Jeśli na ciepłym silniku masz dalej obroty 1100 to do wymiany czujnik temperatury.

dina735 - Nie Gru 12, 2010 20:51

ok dzięki spróbuje narazie wymienić przepustnice cała bo już zamówiłem i ten czujnik temp. potem jak nie pomoże. A jak sprawdzić rozrząd?bo mam niby 112tys km przebieg a na obudowie jest wymiana przy 150tys km nastepna i niewiem co robić?bo kurcze do marca bym chciał przejeździć
staszekPZN - Nie Gru 12, 2010 22:31

Witam przeczyściłem rurki podciśnienia,fakt była przypchana delikatnie ta która dochodzi do kompa.facet usunął mi błąd z kompa tydzień temu ja teraz to zdecydowałem sie zrobić myślicie ze błąd wyskoczył znowu?i muszę go usunąć?mam jeszcze jeden problem jak jadę na stacje odkręcam zawór od wlewu benzyny jest cisnieniei w nim czy to normalne???
ravezz - Nie Gru 12, 2010 23:36

ktos by mogl przyblizyc sprawe z tym wezykiem podcisnienia gdzie on sie dokladnie znajduje ? ok jutro postaram sie odpiac go i sprawdzic czy zasysa powietrze. wiec sie z wymiana komputera wstrzymam moze.
memphisto - Pon Gru 13, 2010 02:09

ravezz napisał/a:
ktos by mogl przyblizyc sprawe z tym wezykiem podcisnienia gdzie on sie dokladnie znajduje ?


3 posty wyżej masz zdjęcie dupne na cały ekran :mrgreen: tam masz napisane i strzałeczke gdzie one są : )

ravezz - Pon Gru 13, 2010 07:10

A wiec sprawdze wezyki a jesli one sa ok to wymienie komputer. z racji tego ze jest od innej wersji poprostu. Innych pomyslow nie widze ;/ diagnostyka komp pelna wykazala ze wszysktie odczyty lacznie z cisnieniem paliwa tlokow itp sa ok. aby to ogromne spalanie i przkroczenie emisji spalin ze skali braklo chyba 13, cos tam mialem.
ADI-mistrzu - Pon Gru 13, 2010 08:21

Jest jeszcze jedna możliwość, mianowicie zawór zwrotny paliwowy. Jeśli się zablokuje to ciśnienie jest dużo wyższe niż 3 bary, tak więc i wtryski więcej paliwa leją, stąd podwyższone spalanie.

Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa.

Jak będziesz kompa wymieniał, to co ze starym zrobisz?

staszekPZN - Pon Gru 13, 2010 08:56

dziś odpiłem rurkę od podciśnienia przez chwil dosłownie zakrztusił się a później normalnie ,czy można wymienić czujnik podciśnienia w kompie czy lepiej cały kom bo mam od sedan kaniatego niby ten ta sama pojemność.jak można rozkręcić kompa jakiś specjalny śrubokręt można go kupić??

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 08:56 ]
Przed chwila jeszcze raz byłem przy roverku i zatkałem ruke od podciśnienia i nie gaśnie musi zaciągać gdzieś lewe powietrze chyba które rurki mogę sprawdzić

ravezz - Pon Gru 13, 2010 14:14

Drogi kolego ciśnienie ma ok 3bary chyba jakoś tak mechanik powiedział że ok. Zostaję ten wezyk albo komputer uszkodzony podkreśam że on jest od innej wersji .z kompem nie wiem co zrobię jeszcze . Czy to prawda że trzeba go jakoś dostrajac moje auto nie ma immobilaksera a komputer który chce kupić jest od idealjie t
akiej samej wersji auta. Proszę o sugestie jak czyścić te wezyki jak się do tego zabrać żeby to dobrze zrobić gdyż jestem w to zielony a mechanicy aby na koszty naciagaja dziękuje i pozdrawiam

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 09:31 ]
STaszkupzpn sprawdźprywatne wiadomości i wyślij ni numer telefonu chce o czyszczenie wężykow spytać

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 14:14 ]
Sprawdzalem te przewody sa wporzadku. jak auto bylo zapalone odlaczylem ten od komputera i auto zgaslo to dobrze czy zle?. Wydaja sie byc drozne jak przedmuchiwalem je powietrze spowobnie przeplywalo.

staszekPZN - Pon Gru 13, 2010 18:19

a mój z kolei działa jak odłączę od kompurta wężyk podcisnienia lewe powietrze?? które przewody moge sprawdzic?
ADI-mistrzu - Pon Gru 13, 2010 18:22

To albo komputer Ci nagle dziwacznie zwariował albo mechanicy Cię w bambuko robią.

Jak nie masz IMMO to przełożenie kompa z innego auta powinno teoretycznie wyjaśnić, ale nie wiem czy mimo braku IMMO odpalisz (zabezpieczenie fabryczne).

ravezz - Pon Gru 13, 2010 19:59

Adi bylem u 4 mechanikow ;d dzis podmienilem komputer odpalilem chodzil ladniej rowniej co mnie zdziwilo chcialem dojechac do mechanika zbey mi zrobil analize spalil pojechalem zgasilem i juz nie odpalilem odcina zaplon ;d immo. dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela ze mial probelm z imo zawiozl i go na prawili na moje oko wsadzili mu komputer od rovera ktory imo nie potrzebuje co zwiekszylo spalanie, zostawilem u mechanika auto z nowytm kompem na sciagniecie imo zobaczymy co bedzie jak sciagnie i jakie wyniki beda analizy spalin mam nadzieje ze bedzie juz dobrze i moje problemy sie skoncza. Jak myslicie po odczepieniu podcisnienia powinien zgasnac tak jak w moim przypadku czy chodzic prawie normalnie tak jak w przypadku kolegi 2 posty wyzej,
staszekPZN - Pon Gru 13, 2010 20:27

co może oznaczać jeśli otwieram wlew paliwa a tam powietrze pod ciśnieniem?? co jest nie tak?
ADI-mistrzu - Pon Gru 13, 2010 20:37

To znaczy że wszystko ok, tak ma być.
ravezz - Wto Gru 21, 2010 13:33

Witam ! _PROBLEM rozwiazany !! !!_ Okazalo sie ze winny byl komputer. Dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela ze padl mu immo. I tak mu mechanicy naprawili ze wsadzili starszy komputer (ktory nie mial immo) Komputer wymieniony spaliny w normie spalanie spadlo do okolo 7/8 litrow miejwiecej. Jakby ktos mial problem ze spalaniem chetnie pomoge mam sporo doswiadczenia juz w tym -> aleks1991@onet.eu