|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy
memphisto - Pią Gru 03, 2010 12:49 Temat postu: [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy Witam. Mam takowy problem, że po wymianie termostatu dalej w aucie wieje chłodem.
Do wymiany już została tylko nagrzewnica - koszt zakupu nie jest istotny. Chodzi o wymianę, bo mechanicy nie chcą się tego podjąć. Nie wiedzą co i jak itp.
Gdzie jest nagrzewnica w R200 (pewno w R25 i ZR w tym samym miejscu) ?
Jak ją wymienić? jak sprawdzić czy działa? Czym ewentualnie płukać
[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 12:49 ]
i moje ulubione foto może coś pomże
Chris83 - Pią Gru 03, 2010 13:13
W R25 iDT pod nogami pasażera.
looknij np:
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1082k.pdf
szoso - Pią Gru 03, 2010 13:35
Chris83, chodzi o nagrzewnicę a nie o wentylator nawiewu, który jest pod nogami pasażera
nagrzewnica jest za panelem środkowym, tak jak wychodzą rurki pod maską z grodzi
memphisto - Pią Gru 03, 2010 13:44
to żeby ją wymienić trzeba kokpit cały ściągać.... ?
szoso - Pią Gru 03, 2010 13:47
memphisto napisał/a: | to żeby ją wymienić trzeba kokpit cały ściągać.... ? |
na to wygląda, w każdym aucie tak jest, dostęp do nagrzewnicy jest ciężki i pracochłonny
możesz ewentualnie ją przepłukać odłączając przewody z płynem bez jej demontażu
nie stosowałeś uszczelniaczy układu chłodzącego?
memphisto - Pią Gru 03, 2010 14:03
szoso420 napisał/a: | nie stosowałeś uszczelniaczy układu chłodzącego? |
3 sztuki wlałem w okresie 1,5mc...
[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 14:03 ]
szoso420 napisał/a: | możesz ewentualnie ją przepłukać odłączając przewody z płynem bez jej demontażu |
a da się sprawdzić, czy to ona winna czy termostat? bo dziś ma do mnie przyjść termostat WAXTAT ten co ponoć oryginalnie montowali w naszych R
Da się jakoś ocenić jej sprawność palcami pomacac lub coś?
szoso - Pią Gru 03, 2010 14:10
memphisto napisał/a: | 3 sztuki wlałem w okresie 1,5mc...
|
tyle razy mówiłem, ostrzegałem przed tymi specyfikami a Ty zastosowałeś aż 3
skoro wymieniałeś termostat to raczej nie jego wina
przyczyną jest zamulenie nagrzewnicy uszczelniaczami, ciekawe co jest w chłodnicy
memphisto - Pią Gru 03, 2010 14:31
szoso420 napisał/a: | ciekawe co jest w chłodnicy |
wlałem 3x uszczelniacz bo ciekła chłodnica
w końcu wymieniłem więc chłodnica jest nówka, termostat nówka
Zostaje nagrzewnica.
Jak sprawdzić czy dobrze grzeje? czytałem, że dolny wąż powinien być gorący a górny jak jest zimny to czops i nagrzewnica do płukania/wymiany tak ?
szoso - Pią Gru 03, 2010 14:32
memphisto napisał/a: | czytałem, że dolny wąż powinien być gorący a górny jak jest zimny to czops i nagrzewnica do płukania/wymiany tak ? |
jeśli mowa o wężach nagrzewnicy to tak
memphisto - Pią Gru 03, 2010 14:37
a one wchodzą do ściany grodziowej i wychodzą tak?
a jak sprawdzić działanie termostatu, czy od razu nie daje dużego obiegu?
Jak równocześnie nagrzewa się dolny wąż chłodnicy i górny to termostat kaput i od razu jest duży obieg przez co może nie wiać ciepło ?
szoso - Pią Gru 03, 2010 14:45
memphisto napisał/a: | a one wchodzą do ściany grodziowej i wychodzą tak?
|
masz dwie rurki, jedną płyn wchodzi a drugą wychodzi z nagrzewnicy
kiedyś w innym aucie płukałem ją wężem ogrodowym w zimę jak było co najmniej 0*, podłączyłem wąż z wodą a drugi wąż żeby woda szła poza auto, trochę pomogło ale najlepiej zastosować jakiś odkamieniacz i wlać do nagrzewnicy
stapry - Sob Gru 04, 2010 14:44
memphisto napisał/a: |
a jak sprawdzić działanie termostatu, czy od razu nie daje dużego obiegu?
Jak równocześnie nagrzewa się dolny wąż chłodnicy i górny to termostat kaput i od razu jest duży obieg przez co może nie wiać ciepło ? |
Witam,
przy sprawnym termostacie po nagrzaniu silnika wąż powrotny z nagrzewnicy powinien być zimny. Powinien on łapać temperaturę dopiero przy otwieraniu się termostatu (ok 80 kilka C przy wejściu płynu do silnika). Przy obecnych warunkach powinno się to dziać po długim czasie.
Jakie masz zamontowane obejście nagrzewnicy? Zwykłą zwężkę czy tą ciśnieniową od SAABa?
U mnie posypała się ta ciśnieniowa - miałem problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy - więc wyjąłem zwężkę, zapchałem ją i włożyłem spowrotem. Teraz mały obieg biegnie wyłącznie przez nagrzewnicę - dzięki czemu w końcu udało mi się ją odpowietrzyć i wszystko hula.
Trzeba tylko pamiętać żeby nadmuch był zawsze na "hot", ew. wywalić zawór i zastąpić rurką.
Najpierw warto a nawet należy sprawdzić drożność nagrzewnicy.
szoso - Sob Gru 04, 2010 14:48
nagrzewnica jest w krótkim obiegu więc nie jest uzależniona od termostatu
stapry napisał/a: | ew. wywalić zawór i zastąpić rurką. |
jak Ty to sobie wyobrażasz? przecież w lato byś nie wytrzymał bez tego zaworu
memphisto - Sob Gru 04, 2010 15:09
szoso420 napisał/a: | nagrzewnica jest w krótkim obiegu więc nie jest uzależniona od termostatu |
no ale jak termostat jest kaput, tak jak mój to od razu na "dzień dobry" mam duży obieg i przy mrozach auto nei ejst w stanie się "nagrzać" a jak np jadę przy - 10stopniach na autostradzie 90-100 na godzinę to wskazówka temp silnika praktycznie opada do zera, jak wrzucę czwórkę i jadę na 4tyś obrotów te 90 to wskazówka się lekko podnosić zaczyna. A jak wskazówka z temperaturą spada w dół to nie ma bata aby nagrzewnica dawała ciepło
szoso - Sob Gru 04, 2010 15:13
mi chodziło o krótki obieg ze sprawnym termostatem, jeśli kaput to wiadomo że będzie cały czas duży obieg
siejson - Pon Gru 01, 2014 20:01
panowie dzisiaj tez chcialem odpowietrzyc nagrzewnice bo wiala letnim powietrzem.
Po 15 minutach odpalonego auta wskazowka na srodku prawie , odkrecilem zbiorniczek z plynem i tak . gorny waz od chlodnicy goracy, dolny zimny, weze od nagrzewnicy gorace a plyn w zbiorniczku zimny,niby po tym zabiegu zaczelo leciec troszke cieplejsze to powietrze, ale czy to normalne ze plyn w zbiorniku zimny???
ash - Czw Gru 04, 2014 21:21
U mnie jak wiało lekko ciepłym powietrzem. Wymieniłem filtr kabinowy/pyłkowy i po problemie. (Auta z klimą).
poczytaj też to:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74921&highlight=brak+ogrzewania
sTERYD - Czw Gru 04, 2014 22:40
siejson napisał/a: | ale czy to normalne ze plyn w zbiorniku zimny??? |
Tak, to normalne.
Nie otwiera się zbiorniczka wyrównawczego na nagrzanym silniku, bo zapowietrzysz sobie. Do odpowietrzania jest odpowiednia procedura wielokrotnie podawana na forum.
|
|