|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Który kabel diagnostyczny? i co dalej...
kruszan - Nie Gru 05, 2010 20:40 Temat postu: [R600] Który kabel diagnostyczny? i co dalej... Zamierzam zakupić sobie kabel do diagnostyki do mojego r600. Jestem trochu zielony więc konstruktywne porady jak i krytyka mile widziane (chyba, że się mylę z czymś to proszę o poprawienie mnie)
1. wiem gdzie mam wtyk diagnostyczny, jaki to rodzaj i na jakiej szynie
obd2, na szynie CAN
2. wiem, że bogiem dla roverków jest T4, ale mieć go się nie da, a podłączenie pewno majątek kosztuje
3. znalazłem takie kabel, z ich opisu wynika, że będą kompatybilne, ale kwestia softu? czy to najgorsze badziewie które pokaże mi oczywistości, czy poradzi sobie z odczytem błędu, i innymi podstawowymi rzeczami, nie jestem mechanikiem więc nie będą to cuda, ale nie chce też badziewia co pokaże mi jakie są obroty lub inną oczywistość która na nic mi się zda za bardzo...
wiele jest ich na alledrogo, proszę o opinie czy ktoś coś takiego ma i jak to się ma do rzeczywistości, lub kogoś kto się na tym zna i może podpowiedzieć co nie co
znakomita większość opiera się na - ELM 327 V1.4
czy takie cosik mi wystarczy by poprawnie odnaleźć usterkę/błąd? ją wykasować, sprawdzić parametry autka, ciśnienie i takie tam? czy te programy są raczej mniej godne do polecenia?
http://moto.allegro.pl/el...1351665224.html
http://moto.allegro.pl/eu...1335171518.html
pozdrawiam
szoso - Nie Gru 05, 2010 20:47
kruszan napisał/a: | czy takie cosik mi wystarczy by poprawnie odnaleźć usterkę/błąd? ją wykasować |
błędy można sprawdzić bez sprzętu i samemu je wykasować
kruszan - Nie Gru 05, 2010 21:54
a jak sprawdzić i zdiagnozować błędy?
przekopałem właśnie całe forum i jak wykasować to wiem, ale jak sprawdzić który co to już nie znalazłem było kilka linków ale nie aktywne...
za pomocą programu i kabla chciałem sprawdzić np jaki jest kont wtrysku, czy przekaźnik świec i one są sprawne? czy to się da zrobić czymś takim?
kasjopea - Nie Gru 05, 2010 22:10
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
kruszan - Nie Gru 05, 2010 22:17
Dzięki szukałem tego bo kiedyś miałem przed oczami ale przeleciałem pod hasłem komputer i nic nie poszło, a jeden stary link właśnie do tego nie hulał
kasjopea - Nie Gru 05, 2010 22:23
Jak jakiś link nie działa to trzeba zgłosić .
kruszan - Nie Gru 05, 2010 22:29
A i jeszcze jedno, bo ten kabel będzie ok, ale jaki program polecacie aby używać w domowych warunkach? bo podejrzewam że to co jest gratis czyli:
Scantool.net (dołączony na płycie v1.13 !)
- GM Mode 22 Scan Tool by Terry
- OBD Gauge for PalmOS and Pocket PC by Dana Peters
- OBD Logger by Jonathan Senkerik
- OBD-II ScanMaster by Wladimir Gurskij
- obd2crazy.com
- OBD2 Scantool by Ivan Andrewjeski
- OBDII for ELM322 by David Huffman
- pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
- RDDTC by Pete Calinski
- Real Scan by Brent Harris
- ScanTest for Pocket PC by Ivan Ganev aka a-ser
- wOBD by WDT
- PCMSCAN
to nie jest najwyższych lotów, lub może się mylę i diagnostykę się tym zrobi? jeśli nie jaki program szukać by się nadawał?
keczu - Nie Gru 05, 2010 23:15
kruszan napisał/a: | znakomita większość opiera się na - ELM 327 V1.4 |
Jak chcesz to kup, ale jestem na 99% przekonany ze 600-tka nie bedzie sie z tym interfejsem komunikowac. A w dieslu to na bank. Rover nawet z 2000r nie dziala z ELM-em ,a w dieslu malo ktore auto z tej dlugiej listy wymienionej przez sprzedawce ktore jest wypr. przed 2004r. Auta amerykanskie mialy wczesniej wprowadzony standard OBD i JEEP-a da sie podlaczyc nawet z 98r. Dla europejskich aut bylo to od 2001r dla benz. i 2004r diesel. Mam ELM-a i Toyota mi poszla z 2000r, ale BMW w dieslu z 2001r juz nie , R25 z 2000r nie, R45 z 2004r. tak, Accord 2002r. tak, ale Civic z 2000r. nie. Wszystko po 2004 chodzi bez problemu nawet CAN. I prawie napewno to nie orginalne ELM-y (co nie znaczy ze nie beda dzialac) . Z reszta bylo juz o tym na forum , poszukaj.Pozdr.
kruszan - Nie Gru 05, 2010 23:23
to istnieje jakiś kabel który mógłbym kupić i podłączyć się nim z jakimś programem do komputera domowych warunkach? bo z tego wynika że nie ?!
na jednej aukcji jest napisane:
Interfejs obsługuje auta:
z silnikiem diesla od 2003/04 do dziś
to znów po jakiego wymienia modele które to tego roku nie były już produkowane...
[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 23:23 ]
a no i szukałem o tym ale nic nie wynikło poza T4 i jakimiś testerami Delphi, ale one nie kosztują 60zł na alledrogo
kasjopea - Nie Gru 05, 2010 23:30
kruszan, użyj szukajki i poszukaj tematów o tym, bo było i już nie marudź, ok?
[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 23:30 ]
http://forum.roverki.eu/v...s+diagnostyczny
kruszan - Nie Gru 05, 2010 23:44
No tak, ale z 2giej strony:
http://forum.roverki.eu/v...&highlight=obd2
Żeby go zdiagnozować musisz wyszukać jakąś stację obsługi z programem rovera lub z testerem spełniającym protokół normy ISO 14230-4
( Standardem są 4 protokoły:
-J 1850 PWM piny w 16-to pinowym złączu 2,4,5,10,16 (głównie FORD)
-J1850pW piny 2,4,5,16 ale nie 10 (General motors oraz Chrysler)
-ISO 9141-2 piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie15 (Europa i Azja)
-ISO 14230-4 piny w moim roverku 1,3,4,7,16 (podobno mogą być też
jakieś inne)
4 to masa, 16 to 12v ,7 to linia K(ISO)
Inne protokoły nie są dopuszczalne.
opis kabla:
Obsługuje protokoły:
- ISO15765-4 (CAN)
- ISO14230-4 (KWP2000)
- ISO9141-2
- J1850 VPW
- J1850 PWM
ja nie marudzę chciałem dobrze (jak to wujo Adolf mawiał...)
kasjopea - Pon Gru 06, 2010 00:02
Tyle tylko, że osoba, która to pisała ma R25 benzynę rocznik '02.
|
|