|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problemy z gazem
3milunio - Pon Gru 06, 2010 01:13 Temat postu: [R620] Problemy z gazem Witam.
To mój pierwszy post - posiadacz Rovera 620 Si od niecałego miesiąca
1. Mam problem z gazem w aucie. Mianowicie zamarza mi takie coś:
Uniemożliwia to włączenie gazu zanim na benzynie to się nie rozgrzeje. Wie ktoś może co to jest - jakaś fachowa nazwa czy coś? i co z tym zrobić?
2. Następnie spalanie gazu jest na poziomie 18-20l/100km! W aucie - jak i wokół daje gazem - od czego zacząć? to co zamarza może przepuszczać?
3. Problem z obrotami - na benzynie zimny/ciepły wszystko jest OK, na gazie wachluje jak chce, po wciśnięciu sprzęga przy zmianie biegu auto potrafi zgasnąć, czasami obroty spadają do 200, ale jakoś się zaraz wkręcają na normalne - pompa paliwa i silniczek krokowy po czyszczeniu -> gdzie dalej szukać przyczyny?
Z góry dzięki za pomoc
_papa_ - Pon Gru 06, 2010 07:22
3milunio napisał/a: | Mianowicie zamarza mi takie coś:
Uniemożliwia to włączenie gazu zanim na benzynie to się nie rozgrzeje. Wie ktoś może co to jest - jakaś fachowa nazwa czy coś? i co z tym zrobić? |
Jest to elektrozawór. Podczas odpalania na gazie przy obecnych temperaturach to nic nie zwykłego. Z tego co widzę, to masz instalacje podciśnieniową. Aby prawidłowo można było "jechać" na gazie trzeba najpierw rozgrzać silnik. Autogaz jest zimnym gazem i potrzebuje ciepła z silnika, aby mógł zmienić stan z ciekłego w gazowy.
3milunio napisał/a: | 2. Następnie spalanie gazu jest na poziomie 18-20l/100km! W aucie - jak i wokół daje gazem - od czego zacząć? to co zamarza może przepuszczać?
3. Problem z obrotami - na benzynie zimny/ciepły wszystko jest OK, na gazie wachluje jak chce, po wciśnięciu sprzęga przy zmianie biegu auto potrafi zgasnąć, czasami obroty spadają do 200, ale jakoś się zaraz wkręcają na normalne - pompa paliwa i silniczek krokowy po czyszczeniu -> gdzie dalej szukać przyczyny? |
Tylko regulacja i wymiana filtrów oczywiście. Widać skład mieszanki jest niewłaściwy dlatego takie spalanie.
rami1000 - Pon Gru 06, 2010 09:28
tyle że elektrozawór raczej nie powinien zamarzać. Zamarza raczej parownik jak już. Może ktoś wymieniał filterek i źle złożył Tak czy innaczej jedź warsztatu specjalizujacego sie w instalacja gazowych.
3milunio - Sro Gru 08, 2010 00:49
_papa_ napisał/a: |
Z tego co widzę, to masz instalacje podciśnieniową. Aby prawidłowo można było "jechać" na gazie trzeba najpierw rozgrzać silnik. Autogaz jest zimnym gazem i potrzebuje ciepła z silnika, aby mógł zmienić stan z ciekłego w gazowy.
|
Jak mam rozpoznać czy silnik się już rozgrzał? W jakiej pozycji powinna być wskazówka? I czym może grozić zbyt wczesne włączenie gazu w takim przypadku?
rami1000 - Sro Gru 08, 2010 15:35
moim zdaniem masz wyciek gazu z elektrozaworu. element ten nie jest grzany cieczą wiec temperatura silnika nie ma na niego wpływu. Gaz sam w sobie nie jest też zimny zamarza dopiero z powodu różnicy cisnień w kontakcie z atmosferą. Zamarzanie zaworu oznacza wiec nieszczelność.
Jacek2T - Sro Gru 08, 2010 19:38
Typowy objaw gdy coś przepuszcza gaz, takie coś można zaobserwować choćby podczas ładowania zapalniczki.
_papa_ - Sro Gru 08, 2010 21:07
rami1000 napisał/a: | moim zdaniem masz wyciek gazu z elektrozaworu |
Dobry trop, nie wpadłem na to. Pewnie przepuszcza uszczelka na filtrze fazy ciekłej. Spróbować dokręcić, a jak nie to uszczelka do wymiany (gumowy oring). Czuć gazem spod maski. okolic samochodu? Jeśli jest przeciek to z okolic elektrozaworu będzie czuć charakterystyczny zapach.
Co do temperatury przełączania na gaz to trudno powiedzieć, bo każde auto inaczej się rozgrzewa. Na pewno nie próbować odpalać auta na gazie, dziś i jutro, a nawet za miesiąc nic się nie stanie, ale długotrwała eksploatacja w ten sposób na pewno wpłynie na kondycje silnika. Odpalać na benzynie dopiero po rozgrzaniu przerzucić na gaz. Ja polecam przełączać , gdy wskazówka temp. drgnie. Mój R600 na sekwencji, przy obecnych temperaturach, przełącza się na gaz gdzieś po ok 1-1,5 km. Temp. przełączania ustawiona na 35 stopni.
3milunio - Sro Gru 08, 2010 22:13
tylko, że u mnie gaz się włącza jak silnik dostaje 2000 obrotów, więc nie zależnie od temperatury. Więc ewentualnie muszę ręcznie przestawiać jak kawałek przejadę.
dzisiaj byłem u znajomego mechanika i nie znalazł zaworu na butli, czy to możliwe że ten elektrozawór jest jedynym zaworem na całej instalacji?
tak, czuć gazem w środku, szczególnie jak obroty spadają poniżej 1000
rami1000 - Czw Gru 09, 2010 07:49
jest mozliwe że masz tylko jeden zawór oznacza to że instalacje zakładano najtańszym kosztem, nie koniecznie nową.
Delta3131 - Czw Gru 09, 2010 14:03
poprostu taknuj na Bp
_papa_ - Czw Gru 09, 2010 15:40
Cytat: | poprostu taknuj na Bp |
akurat ta odpowiedz niewiele wnosi do rozmowy. Może rozwiniesz swoją myśl kolego?
3milunio napisał/a: | dzisiaj byłem u znajomego mechanika i nie znalazł zaworu na butli, czy to możliwe że ten elektrozawór jest jedynym zaworem na całej instalacji? |
A to takie rozwiązanie jest bezpieczne? A co w wypadku uszkodzenia przewodu miedzianego od butli???
3milunio napisał/a: | tylko, że u mnie gaz się włącza jak silnik dostaje 2000 obrotów, więc nie zależnie od temperatury. Więc ewentualnie muszę ręcznie przestawiać jak kawałek przejadę. | Tak. Według mnie powinieneś zapalać na PB i po przejechaniu jakiegoś tam odcinka przerzucić na gaz. Tak się prawidłowo użytkuje instalację. PS. Tak mnie naszła jedna myśl. Skoro auto ci odpala na benzynie i po przekroczeniu pewnych obrotów przeskakuje na gaz to tam musi być jakiś sterownik, a w nim powinna być opcja przełączania po osiągnięciu określonej temp. A może czujnik temperatury jest odpięty?
3milunio napisał/a: | tak, czuć gazem w środku | Ku przestrodze koniecznie sprawdź szczelność. Nie chcesz się chyba narazić na ryzyko zapalenia się silnika?
tomason - Czw Gru 09, 2010 16:53
Ja tez mam tak ze przy 2000 obr przelaacza sie na gaz I raczej nie ma opcji zeby przy instalacji II gen. przerzucało przy okreslonej temperaturze jak w sekwencji Jak jest inaczej to mozecie mnie oswiecic
_papa_ - Pią Gru 10, 2010 06:51
tomason napisał/a: | Ja tez mam tak ze przy 2000 obr przelaacza sie na gaz I raczej nie ma opcji zeby przy instalacji II gen. przerzucało przy okreslonej temperaturze jak w sekwencji Jak jest inaczej to mozecie mnie oswiecic | Oczywiście że jest! A zależy to od sterownika.
3milunio - Pią Gru 10, 2010 15:51
_papa mówisz o sondzie lambda w takim czarnym pudełku?
tomason - Pią Gru 10, 2010 21:58
Jezeli tak jest to zwracam honor Wiem, ze gazownik ustawial mi przelaczanie przy okreslonych obrotach w kostce do zmiany Auto-gaz-benzyna
_papa_ - Sob Gru 11, 2010 11:14
3milunio napisał/a: | _papa mówisz o sondzie lambda w takim czarnym pudełku? | Te czarne pudełko z napisem lambda to pewnie emulator sondy. Sterownik instalacji to co innego. Jesli go nie ma to jest to instalacja I gen.
tomason - Sob Gru 11, 2010 13:28
Ja mam dokladnie napisane "Sterownik sondy lambda" a to z napisem Emulator jest gdzie indziej
_papa_ - Nie Gru 12, 2010 17:04
tomason napisał/a: | Sterownik sondy lambda | to jest właśnie sterownik instalacji gazowej, a wspomniany emulator to urządzenie emulujące pracę sondy lambda na gazie.
cuca77 - Wto Gru 21, 2010 18:17
Jak Ci duzo pali to wymien filtr powietrza. Moze jest juz brudny. Mi accord z tym silnikiem 2.0i palil 30/100km:| Wymienielm swiece..przewody WN.. czyscilem reduktor i dopiero po wymianie filtra problem ustąpil:) Teraz pali 12-13.. wiec chyba w normie;D Choc przydalo by sie mneijsze spalanie;D
|
|