Zobacz temat - [R620] Problemy z gazem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problemy z gazem

3milunio - Pon Gru 06, 2010 01:13
Temat postu: [R620] Problemy z gazem
Witam.
To mój pierwszy post - posiadacz Rovera 620 Si od niecałego miesiąca :mrgreen:

1. Mam problem z gazem w aucie. Mianowicie zamarza mi takie coś:


Uniemożliwia to włączenie gazu zanim na benzynie to się nie rozgrzeje. Wie ktoś może co to jest - jakaś fachowa nazwa czy coś? i co z tym zrobić?

2. Następnie spalanie gazu jest na poziomie 18-20l/100km! W aucie - jak i wokół daje gazem - od czego zacząć? to co zamarza może przepuszczać?

3. Problem z obrotami - na benzynie zimny/ciepły wszystko jest OK, na gazie wachluje jak chce, po wciśnięciu sprzęga przy zmianie biegu auto potrafi zgasnąć, czasami obroty spadają do 200, ale jakoś się zaraz wkręcają na normalne - pompa paliwa i silniczek krokowy po czyszczeniu -> gdzie dalej szukać przyczyny?

Z góry dzięki za pomoc :)

_papa_ - Pon Gru 06, 2010 07:22

3milunio napisał/a:
Mianowicie zamarza mi takie coś:
Uniemożliwia to włączenie gazu zanim na benzynie to się nie rozgrzeje. Wie ktoś może co to jest - jakaś fachowa nazwa czy coś? i co z tym zrobić?


Jest to elektrozawór. Podczas odpalania na gazie przy obecnych temperaturach to nic nie zwykłego. Z tego co widzę, to masz instalacje podciśnieniową. Aby prawidłowo można było "jechać" na gazie trzeba najpierw rozgrzać silnik. Autogaz jest zimnym gazem i potrzebuje ciepła z silnika, aby mógł zmienić stan z ciekłego w gazowy.
3milunio napisał/a:
2. Następnie spalanie gazu jest na poziomie 18-20l/100km! W aucie - jak i wokół daje gazem - od czego zacząć? to co zamarza może przepuszczać?

3. Problem z obrotami - na benzynie zimny/ciepły wszystko jest OK, na gazie wachluje jak chce, po wciśnięciu sprzęga przy zmianie biegu auto potrafi zgasnąć, czasami obroty spadają do 200, ale jakoś się zaraz wkręcają na normalne - pompa paliwa i silniczek krokowy po czyszczeniu -> gdzie dalej szukać przyczyny?

Tylko regulacja i wymiana filtrów oczywiście. Widać skład mieszanki jest niewłaściwy dlatego takie spalanie.

rami1000 - Pon Gru 06, 2010 09:28

tyle że elektrozawór raczej nie powinien zamarzać. Zamarza raczej parownik jak już. Może ktoś wymieniał filterek i źle złożył Tak czy innaczej jedź warsztatu specjalizujacego sie w instalacja gazowych.
3milunio - Sro Gru 08, 2010 00:49

_papa_ napisał/a:

Z tego co widzę, to masz instalacje podciśnieniową. Aby prawidłowo można było "jechać" na gazie trzeba najpierw rozgrzać silnik. Autogaz jest zimnym gazem i potrzebuje ciepła z silnika, aby mógł zmienić stan z ciekłego w gazowy.


Jak mam rozpoznać czy silnik się już rozgrzał? W jakiej pozycji powinna być wskazówka? I czym może grozić zbyt wczesne włączenie gazu w takim przypadku?

rami1000 - Sro Gru 08, 2010 15:35

moim zdaniem masz wyciek gazu z elektrozaworu. element ten nie jest grzany cieczą wiec temperatura silnika nie ma na niego wpływu. Gaz sam w sobie nie jest też zimny zamarza dopiero z powodu różnicy cisnień w kontakcie z atmosferą. Zamarzanie zaworu oznacza wiec nieszczelność.
Jacek2T - Sro Gru 08, 2010 19:38

Typowy objaw gdy coś przepuszcza gaz, takie coś można zaobserwować choćby podczas ładowania zapalniczki.
_papa_ - Sro Gru 08, 2010 21:07

rami1000 napisał/a:
moim zdaniem masz wyciek gazu z elektrozaworu

Dobry trop, nie wpadłem na to. :wink: Pewnie przepuszcza uszczelka na filtrze fazy ciekłej. Spróbować dokręcić, a jak nie to uszczelka do wymiany (gumowy oring). Czuć gazem spod maski. okolic samochodu? Jeśli jest przeciek to z okolic elektrozaworu będzie czuć charakterystyczny zapach.

Co do temperatury przełączania na gaz to trudno powiedzieć, bo każde auto inaczej się rozgrzewa. Na pewno nie próbować odpalać auta na gazie, dziś i jutro, a nawet za miesiąc nic się nie stanie, ale długotrwała eksploatacja w ten sposób na pewno wpłynie na kondycje silnika. Odpalać na benzynie dopiero po rozgrzaniu przerzucić na gaz. Ja polecam przełączać , gdy wskazówka temp. drgnie. Mój R600 na sekwencji, przy obecnych temperaturach, przełącza się na gaz gdzieś po ok 1-1,5 km. Temp. przełączania ustawiona na 35 stopni.

3milunio - Sro Gru 08, 2010 22:13

tylko, że u mnie gaz się włącza jak silnik dostaje 2000 obrotów, więc nie zależnie od temperatury. Więc ewentualnie muszę ręcznie przestawiać jak kawałek przejadę.

dzisiaj byłem u znajomego mechanika i nie znalazł zaworu na butli, czy to możliwe że ten elektrozawór jest jedynym zaworem na całej instalacji?

tak, czuć gazem w środku, szczególnie jak obroty spadają poniżej 1000

rami1000 - Czw Gru 09, 2010 07:49

jest mozliwe że masz tylko jeden zawór oznacza to że instalacje zakładano najtańszym kosztem, nie koniecznie nową.
Delta3131 - Czw Gru 09, 2010 14:03

poprostu taknuj na Bp
_papa_ - Czw Gru 09, 2010 15:40

Cytat:
poprostu taknuj na Bp

akurat ta odpowiedz niewiele wnosi do rozmowy. Może rozwiniesz swoją myśl kolego?

3milunio napisał/a:
dzisiaj byłem u znajomego mechanika i nie znalazł zaworu na butli, czy to możliwe że ten elektrozawór jest jedynym zaworem na całej instalacji?

A to takie rozwiązanie jest bezpieczne? A co w wypadku uszkodzenia przewodu miedzianego od butli??? :szok:

3milunio napisał/a:
tylko, że u mnie gaz się włącza jak silnik dostaje 2000 obrotów, więc nie zależnie od temperatury. Więc ewentualnie muszę ręcznie przestawiać jak kawałek przejadę.
Tak. Według mnie powinieneś zapalać na PB i po przejechaniu jakiegoś tam odcinka przerzucić na gaz. Tak się prawidłowo użytkuje instalację. PS. Tak mnie naszła jedna myśl. Skoro auto ci odpala na benzynie i po przekroczeniu pewnych obrotów przeskakuje na gaz to tam musi być jakiś sterownik, a w nim powinna być opcja przełączania po osiągnięciu określonej temp. A może czujnik temperatury jest odpięty?

3milunio napisał/a:
tak, czuć gazem w środku
Ku przestrodze koniecznie sprawdź szczelność. Nie chcesz się chyba narazić na ryzyko zapalenia się silnika?
tomason - Czw Gru 09, 2010 16:53

Ja tez mam tak ze przy 2000 obr przelaacza sie na gaz :) I raczej nie ma opcji zeby przy instalacji II gen. przerzucało przy okreslonej temperaturze jak w sekwencji :smile: Jak jest inaczej to mozecie mnie oswiecic :grin:
_papa_ - Pią Gru 10, 2010 06:51

tomason napisał/a:
Ja tez mam tak ze przy 2000 obr przelaacza sie na gaz :) I raczej nie ma opcji zeby przy instalacji II gen. przerzucało przy okreslonej temperaturze jak w sekwencji :smile: Jak jest inaczej to mozecie mnie oswiecic :grin:
Oczywiście że jest! A zależy to od sterownika.
3milunio - Pią Gru 10, 2010 15:51

_papa mówisz o sondzie lambda w takim czarnym pudełku?
tomason - Pią Gru 10, 2010 21:58

Jezeli tak jest to zwracam honor :) Wiem, ze gazownik ustawial mi przelaczanie przy okreslonych obrotach w kostce do zmiany Auto-gaz-benzyna :)
_papa_ - Sob Gru 11, 2010 11:14

3milunio napisał/a:
_papa mówisz o sondzie lambda w takim czarnym pudełku?
Te czarne pudełko z napisem lambda to pewnie emulator sondy. Sterownik instalacji to co innego. Jesli go nie ma to jest to instalacja I gen.
tomason - Sob Gru 11, 2010 13:28

Ja mam dokladnie napisane "Sterownik sondy lambda" a to z napisem Emulator jest gdzie indziej :)
_papa_ - Nie Gru 12, 2010 17:04

tomason napisał/a:
Sterownik sondy lambda
to jest właśnie sterownik instalacji gazowej, a wspomniany emulator to urządzenie emulujące pracę sondy lambda na gazie.
cuca77 - Wto Gru 21, 2010 18:17

Jak Ci duzo pali to wymien filtr powietrza. Moze jest juz brudny. Mi accord z tym silnikiem 2.0i palil 30/100km:| Wymienielm swiece..przewody WN.. czyscilem reduktor i dopiero po wymianie filtra problem ustąpil:) Teraz pali 12-13.. wiec chyba w normie;D Choc przydalo by sie mneijsze spalanie;D