|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Octavia II FL Michała ;)
Michal - Sro Gru 01, 2010 23:29
No więc, nie kupiłem Poloneza od oprawcy bo śruby od koła pasowego się nie da odkręcić.
A tak na poważnie kupiłem autko marki Skoda Octavia 2FL Kombi 1.8 TSI.
Na spocie jakoś tak dziwnie na mnie część osób patrzyła. Klubu nie zamierzam zmieniać.
A poza tym Roverka nadal mam, teraz zimuje w ciepłym garażu, dzisiaj nawet dostał w prezencie nowy akumulator, bo stary wyzionął ducha.
MaReK - Czw Gru 02, 2010 01:27
A czemu Rover odpoczywa ?
Za wolno się grzał ?
Pawkaz - Czw Gru 02, 2010 01:29
Sadze, ze ciezko jest mu sie z nim rozstac
maciej - Czw Gru 02, 2010 07:37
Cytat: | A tak na poważnie kupiłem autko marki Skoda Octavia 2FL Kombi 1.8 TSI. |
Bardzo dobry pojazd, jeśli potrzebujesz "woła roboczego".
Michal - Czw Gru 02, 2010 23:04
maciej to ujął najlepiej jak się da, potrzebowałem samochodu do pracy i chciałem jeszcze w tym roku odliczyć 100% VAT, a Rover czeka na cieplejsze dni.
Mix - Pią Gru 03, 2010 09:25
Michal, liczę, że mnie przewieziesz Nie ukrywam, że sam myślę o przesiadce w przyszłym roku na takie auto (no może z nieco innym silnikiem ). Ale to przyszły tydzień, bo w tą niedzielę mnie nie ma.
maciej - Pią Gru 03, 2010 09:39
Też jestem ciekaw jak się to TFSI zachowuje.
Mix - Pią Gru 03, 2010 10:50
Osiągi i spalanie na papierze wyglądają zachęcająco. Jaki jest FUN z jady poznam, mam nadzieję dzięki Michałowi, bo przyznam, że nie jechałem jeszcze Skodą z tym silnikiem. Pozatym IMO dopiero oktawka po FL jest naprawdę ładna. Felga 16 lub 17, xenony, fajny kolor nadwozia i robi się naprawdę ciekawie
Michal - Pią Gru 03, 2010 19:02
maciej to nie jest TFSI tylko TSI, TFSI siedzi 2.0 w Octavce RS
Mix spoko przewiozę Cię, tylko teraz warunki atmosferyczne nie są za dobre więc funu wielkiego nie bedzie, jak będzie sucho o wtedy bedzie fun. Ja ogólnie jestem zadowolony z tego silnika spalanie na poziomie 9,5l/100 na dystansie ok. 1700 km, myślałem że bedzie to w granicach 11-12l/100.
MaReK - Pią Gru 03, 2010 22:17
Michal napisał/a: | Mix spoko przewiozę Cię, tylko teraz warunki atmosferyczne nie są za dobre więc funu wielkiego nie bedzie |
Co Ty gadasz... właśnie teraz jest największy fun
Mix - Sob Gru 04, 2010 09:30
MaReK napisał/a: | Co Ty gadasz... właśnie teraz jest największy fun |
...ale chociaż odrobina przyczepności byłaby wskazana
BTW, co do innych, ładnych aut - wczoraj obok mnie stała zaparkowana nowa Impreza...w sedanie. Tak jak nie byłem fanem 10-tej generacji w nadwoziu HB, tak się zakochałem
O dokładnie coś takiego...
maciej - Sob Gru 04, 2010 09:32
Michal napisał/a: | maciej to nie jest TFSI tylko TSI, TFSI siedzi 2.0 w Octavce RS |
Yyy... A to nie jest tak, że ten sam silnik w VW nazywa się TSI, a w Skodzie TFSI?
Albo odwrotnie?
Bo jakoś tak mi zawsze wychodziło...
To jest 1.8 turbo, bezpośredni wtrysk, 160 KM, tak?
Michal - Sob Gru 04, 2010 11:27
Nie, i w Skodzie i VW te silniki nazywają się tak samo, czym się różnią to dokładnie nie wiem, ale to na pewno nie to samo.
Tak, 1.8 turbo 160KM(na hamowni podobno nawet wychodzi pod 180KM) taki mały gift od fabryki.
[ Dodano: Sob Gru 04, 2010 11:27 ]
Cytat ze strony: http://przyspieszenie.pl/...ie-technologii/
TSI – trochę zamieszania w terminologii
Jakiś czas temu w grupie VW były silniki TFSI, TSI. Skróty te oznaczały:
TFSI – benzyna turbo, wtrysk bezpośredni ( stosowana np. w Audi )
TSI – benzyna turbo + kompresor, wtrysk bezpośredni ( silnik 1.4 twincharger – moc
140-170km)
Obecnie nie wszystkie silniki TSI mają kompresor, np. 1.4 TSI 122 KM lub 1.8 TSI 160KM. Nie ma to w sumie kluczowego znaczenia ale wprowadza dziwne zamieszanie…
I jeszcze jedna fajna strona opisująca różnice: http://blogsilnika.blogsp...tsi-tfsi-i.html
maciej - Sob Gru 04, 2010 11:39
Oki, już rozumiem, że nic nie rozumiem.
Ważne, że silnik zidentyfikowałem prawidłowo.
Jak będziesz zabierał Mix'a na przejażdżkę, to ja też poproszę o miejsce.
Michal - Sob Gru 04, 2010 11:49
Ok, ogólnie różnic między tymi silnikami nie ma dużych, tylko jakieś niewielkie.
|
|