Zobacz temat - [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)

baksik28 - Wto Gru 07, 2010 20:06
Temat postu: [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
Witam.
Chyba nadszedl czas mego Roverka gdyż wszystko sie sypie po kolei.
Od czego tu zaczac?
-gdy mam wlaczona dmuchawe i np. spryskam szyby to odrazu czuje intensywny zapach plynu no i ogolnie jakos wszystko lapie z zewnatrz(najgorzej jak jakies auto kopci przedemna)

-kolejna sprawa to ze jak stoi mi auto na biegu jalowym to jakby pracowal na trzy gary(tak mysle,strasznie przerywa), a gdy jade i dam gaz do dechy to normalnie sie rozpedza i az czuc ze sa te konie w tym silniku:)

-no i ostatnia sprawa, cos mi syczy w silniku a dokladnie to gdzies kolo miejsca na czerwono, no i jakby mokre jest w tych okolicach ( na żółto).

Aha, czy te przewody gumowe idace od krokowca itp. powinny wszystkie miec zaciski na koncach???bo u mnie niektore nie maja.

Z góry dziekuje.

shilus82 - Sro Gru 08, 2010 08:39

Masz gaz u siebie? bo to wygląda jak tzw. gwizdki co to nie dopuszczają do rozerwania kolektora jak się za dużo gazu zbierze. Były stosowane w instalacjach I generacji w autach z plastikowymi kolektorami dolotowymi.

U mnie też czuć płyn i za to może odpowiadać brak filtra kabinowego, ja nie mam klimy i jak patrzyłem to filtra też nie mam, więc najpewniej to jest przyczyną smrodku :) puszka filtra jest za schowkiem pasażera i jest duża,podłużna, nie można nie zauważyć.

Co do przerywania to kiedy wymieniałeś kable, świece, czyściłeś kopułkę rozdzielacza zapłonu?

U mnie też nie wszystkie wężyki mają obejmy i nic się nie dzieje

baksik28 - Sro Gru 08, 2010 15:14

Mam gaz i to nawet ten stary.Ale to syczy jak samochod pracuje tez na benzynie.
Swiece i przewody wymieniane latem a styki czyscilem dosyc niedawno.
Co do tego przerywania to jezeli jade np. 60 km/h i chce utrzymac te predkosc to tez takjakby poszarpuje(tak mi sie wydaje) a jezeli wcisne gaz bardziej to normalnie sie rozpedza.

Moze cos jest z zaplonem(ustawic go czy wyregulowac trzeba) albo z dojsciem paliwa???
Ktos ma jakis pomysl??

Tomi1 - Sro Gru 08, 2010 19:21

jak syczy w okolicach gwizdków to być może poszedł oring uszczelniający na tymże gwizdku (pewnie tym co jest mokro koło niego)
łapie lewe powietrze i poszarpuje na wolnych (lpg jest szczególnie czułe na to) a jak dasz więcej gazu to nie ma to już takiego znaczenia i jedzie jak trzeba

baksik28 - Sro Gru 08, 2010 19:59

Ale ja mowie caly czas o pracy silnika na benzynie, na LPG jest wlasnie o wiele lepiej.
Własnie niedawno odkrecilem kopulke i ku mojemu zdziwieniu bylo tam jakby mokro. Czy tam siedzi jakis oring albo cos takiego i moze puszczac??

PHJOWI - Sro Gru 08, 2010 20:04

uszczelniacz wałka rozrzadu
baksik28 - Sro Gru 08, 2010 20:47

No dobrze, czy przy wymianie rozrzadu wymienia sie tenze uszczelniacz?bo w tamtym roku robiono mi rozrzad. No i czy ten maly wyciek moze miec wplyw na prace silnika??
Tomi1 - Sro Gru 08, 2010 20:56

ale jak widze tą instalacje 1 generacji (masz tam wogóle emulacje sondy)to już po kilku dobrych latach jazdy na lpg czujniki benzynowe mogą mieć problemy z poprawną diagnozą skoro na lpg jest lepiej :wink:
baksik28 - Sro Gru 08, 2010 21:08

Szcerze to nie wiem o czym mowisz, czyli ze co moze byc przyczyna i co wymienic??? A moze to uszczelka pod kolektorem ssacym bo cos wlasnie wyczytalem i tak daje pomysl na przyczyne. A kolektor ssacy to sa te cztery rury wchodzace na zdjeciu? Bo jesli to no to moze to rozkrece?? W sumie to co moze zastapic uszczelke bo z czesciami do roverkow jest ciezko.
Tomi1 - Sro Gru 08, 2010 22:11

kolektor ssący to jest to w co wkręcone są te "gwizdki" ze zdjęcia z napisem injection :smile:
może to i uszczelka pod nim
odpal auto weź np. "plaka" i popsikaj w tamte okolice jak obroty wzrosną lub spadną to znaczy że jest nieszczelność
jeśli instalacja lpg jest nie do końca poprawna to komp nałapał błędów i nie potrafi dobrze sterować wtryskiem benzyny lub któryś czujnik (temp. silnika lub powietrza ) nie działa poprawnie i na benie kuleje a na lpg jego sygnał nie jest potrzebny i jest lepiej :wink:

baksik28 - Czw Gru 09, 2010 15:37

Tomi1 napisał/a:
kolektor ssący to jest to w co wkręcone są te "gwizdki" ze zdjęcia z napisem injection :smile:
może to i uszczelka pod nim
odpal auto weź np. "plaka"
jeśli instalacja lpg jest nie do końca poprawna to komp nałapał błędów i nie potrafi dobrze sterować wtryskiem benzyny lub któryś czujnik (temp. silnika lub powietrza ) nie działa poprawnie i na benie kuleje a na lpg jego sygnał nie jest potrzebny i jest lepiej :wink:


Czym mam popsikac??nie bardzo wiem co to jest "plak"
No a jezeli cos jest z ta instalacja lpg to co mam zrobic???

Tomi1 - Czw Gru 09, 2010 19:49

jak to nie wiesz co to "plak" spray do czyszczenia deski rozdzielczej :wink:
plak pomoże zlokalizować lewe powietrze może wystarczy uszczelnić i bedzie dobrze
a jak nie to reset kompa lub po prostu jeździj na gazie :mrgreen:

baksik28 - Czw Gru 09, 2010 20:34

A wiec, niedawno zlokalizowalem wyciek przy kolektorze ssacym i napewno jest konieczna wymiana uszczelki. Jak ja wymienie to bede pisal czy cos sie poprawilo czy dalej jest tak samo i czy potrzebna bedzie wasza pomoc.
P.S. Czy ktos sie moze orientuje gdzie w Białymstoku dostane taka uszczelke,ewentualnie jakis sklep z czesciami do Rovera???

Pozdrawiam

ccycekk - Czw Gru 09, 2010 21:16

Kolego baksik28- jeżeli chodzi o części w Białymstoku to najlepszy i najtańszy wybór jest w FOTA na ulicy Kolejowej lub InterCars koło Makro - tylko, że w InterCarsie mają strasznie zawyżone ceny. Części oraz serwis Roverka jest w BialMot też w Białymstoku. Jeżeli masz pytania o sklepy z częściami to pisz śmiało - na pewno ci pomogę.
baksik28 - Pią Gru 10, 2010 18:14

Dzieki wielkie, jutro pojade i zobacze jak cenowo to wyglada:)
A korzystales z uslug tego BialMotu??? Bo niedawno bylem u jednego mechanika ze gdyby nie to forum to pol samochodu mi by wymienil.
Pozdrawiam

ccycekk - Sob Gru 11, 2010 12:10

NIe korzystałem bo strasznie sobie cenią za usługi. Mój mechanior mówił że wymiana sprzęgła u niego kosztuje 130 zł a w BialMot zażyczyli sobie ponad 200.

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 12:01 ]
Sorki nie o sprzęgle tylko o rozrządzie mówiłem.

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 12:10 ]
A tu masz cennik . Wcale nie musisz jechać - jeżeli masz inny silnik to zmień parametry wyszukiwania: http://katalog.fota.pl/Ka...px?KTypeNr=4724