Zobacz temat - [R75] Metaliczne stuki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Metaliczne stuki

Black_Eryk - Sob Gru 11, 2010 09:44
Temat postu: [R75] Metaliczne stuki
Witam wszystkich, kupiłem niedawno rovera 75 (2.0 V6 - zagazowany) i powoli doprowadzam go do odpowiedniego stanu.

Mam pytanie - czy ktoś orientuje się co to może stukać w okolicach bodajże osłony nad kolektorem - stuki nie dochodzą z silnika - tylko z jakiejs albo sprężarki albo jakiegos silniczka który jest usytuowany gdzies za kolektorem bodajze dolotowym.
Mechanik nie wie co tam jest zamontowane, a speca od rovera 75 ciężko mi znaleźć w okolicy i nikt nie wie co to jest.
Stukot jest metaliczny - tak jakby jakieś klapki metalowe sobie strzelały/stukały a w momencie dodawania gazu stukot zwiększa swą częstotliwość . Wygląda tak jakby gdzieś może na dolocie powietrza.

SeniorA - Sob Gru 11, 2010 09:48

Black_Eryk napisał/a:
tak jakby jakieś klapki metalowe sobie strzelały/stukały a w momencie dodawania gazu stukot zwiększa swą częstotliwość . Wygląda tak jakby gdzieś może na dolocie powietrza.
klapki systemu VIS . Trzeba wymienić kolektor.Poczytaj o VIS : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
Black_Eryk - Sob Gru 11, 2010 11:15

Dziękuję za odpowiedź

Przeczytałem artykuły i obejrzałem zdjęcia, niestety nie wszystko rozumiem, pewnie dla tego że jestem zwykłym programistą.

Jeżeli to możliwe to proszę o jeszcze kilka odpowiedzi:

- rozumiem że to trzaskają klapki systemu VIS w kolektorze - a jeśli tak to czy to oznacza że to jest do naprawy - czy do całkowitej wymiany

- jeśli zacznę wymieniać lub naprawiać to rozumiem że należy założyć ten separator o którym było pisane na forum.... ??


- znacie jakiegoś fachowca w okolicy Śląska który mógłby to obejrzeć i naprawić - bądź wymienić - bo ja nie mam zamiaru w tym grzebać - a niestety doświadczony partactwem niektórych mechaników nie chciałbym oddać tego auta w niewłaściwe ręce.


- Ile można jeździć z tak strzelającymi klapkami ??

- Co się stanie jeśli to całkiem padnie ??

- Są dwa silniczki vis1 i vis2 ??

Widziałem cenę nowego kolektora i wyrwało mnie z butów ...



Bardzo proszę o wskazówki.

HarryVip - Sob Gru 11, 2010 12:02

Ad 1:
Tylko wymiana kolektora.
Ad 2:
Po dokładnym oczyszczeniu silniczków i wymianie kolektora zrobiłem 30 kkm bez separatora i wszystko jest ok. Są różne opinie na ten temat. W kolektorze musi być trochę oleju bo to on właśnie smaruje klapki.
Ad 3:
http://www.roverki.pl/czci-i-warsztaty.html
Ad 4:
Tydzień, miesiąc albo dwa lata. Lepiej nie ryzykować.
Ad 5:
Klapki mogą się połamać i wpaść do cylindrów. Dalsze wyjaśnienia są chyba zbędne.
Ad 6:
Są dwa silniczki. Nowe nieco ponad 1 k PLN komplet. Prosta konstrukcja, łatwa do samodzielnej regeneracji.

Poszukaj używanego kolektora. Oczywiście to trochę loteria. Klapki i silniczki VIS to słaby punkt tych silników. Osobiście przerabiałem ten temat na początku roku.
Pozdrawiam.

Black_Eryk - Sob Gru 11, 2010 19:54

Dziękuje :)

temat można zamknąć.