Zobacz temat - [R416] Problem z odpalaniem i silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem z odpalaniem i silnikiem

pitero10 - Nie Gru 12, 2010 16:47
Temat postu: [R416] Problem z odpalaniem i silnikiem
Witam

mam problem ze swoim roverkiem, wczoraj jeździłem cały dzień i było ok, aż do momentu gdy pojechałem zatankować. Gdy zatankowałem samochód nie chciał odpalić , tak jak by sie dławił, poczekałem chwile i po kilkukrotnym razie i gdy dodawałem gazu to zaplił ale strasznie się trząsł jak traktor a zrury wydobywa się intensywny biały dym. Gdy wróciłem do domu odczekałem troche popatrzyłem na kable niestety było już ciemno i za bardzo nic nie widziałem, ale było ok, odpaliłem i było dobrze odpalił normalnie, dzisiaj w garażu dikładniej sprawdziłem kable kopułke, świece niby ok odpalam a tu znowu to samo dławił sie a jak odpalił to warczy troche i się trzęsie. Proszę o pomoc

Adrian - Nie Gru 12, 2010 17:03

W zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodniczy masz?
pitero10 - Nie Gru 12, 2010 17:06

no własnie mało, ale to już mi od jakiegoś czasu wycieka niby nie dużo ale, w warsztacie znajomym powiedzieli mi że to się spala i do tej pory jeździł normalnie dolewałem tego płynu co jakiś czas i było ok. dzisiaj też dolałem chociaż nie dużo go mam
Adrian - Nie Gru 12, 2010 17:10

Płyn może iść w cylinder i to tłumaczy chmury białego dymu, kłopoty z odpaleniem i działanie na 3 cylindry. Masz uszczelkę pod głowicą prawdopodobnie do wymiany.
pitero10 - Nie Gru 12, 2010 17:16

drogi taki interes??
Adrian - Nie Gru 12, 2010 17:20

Poczytaj na Forum. Mnóstwo tematów o tym jest. :razz:

Możesz na początek zainteresować się uszczelką pod kolektor ssący (kosztuje ze 30 PLN-wymiana prosta), bo ona może powodować podobne objawy. Jak to nie pomoże to wtedy będzie można pomyśleć o wymianie uszczelki pod głowicą.

pitero10 - Nie Gru 12, 2010 17:32

kurcze ale znajduje mi 2290 postów i sporo jest nie na temat a wpsałem w "szukaj " "uszczelką pod kolektor ssący"
Adrian - Nie Gru 12, 2010 18:01

http://forum.roverki.eu/v...tora+dolotowego

To tak przykładowo. :wink:

pitero10 - Nie Gru 12, 2010 18:16

gdzie się znajduję kolektor ssący i jak w nim wymienić uszczelkę??
Adrian - Nie Gru 12, 2010 18:19

Wszystko masz napisane w linku, który Ci wyżej podałem.
pitero10 - Nie Gru 12, 2010 18:26

tylko że u mnie nie wycieka płyn na zewnątrz nie wiadomo gdzie a pod korkiem wlewu jest taki majonez :/

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 18:26 ]
a jak to jet uszczelka pod głowicą to sam nie wymienie?? a ile mechanior w wawie za to weźmie??

Adrian - Nie Gru 12, 2010 18:41

No jak masz majonez w zbiorniczku, to masz do zrobienia uszczelkę pod głowicą. Czemu o tym wcześniej nie napisałeś? Samochodu w takim stanie nie używaj. Zbieraj kasę na zrobienie uszczelki. Sam raczej tego nie zrobisz. Ceny kształtują się różnie w zależności od regionu kraju i zastosowanych części. Nie oddawaj samochodu do mechanika, który nigdy nie robił Roverów, bo więcej popsuje niż zreperuje.

W wyszukiwarkę wpisz: HGF i zaznacz opcję "Przeszukaj tylko tytuł wiadomości".

pitero10 - Nie Gru 12, 2010 19:43

znasz kogoś w okolicy wawy najlepiej koło ząbek, marek??
Adrian - Nie Gru 12, 2010 20:03

Możesz u nich spróbować...

http://www.romeja.pl/

pitero10 - Nie Gru 12, 2010 20:32

a jeszcze zapytam co oznacza skrót HGF?

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 20:32 ]
a ile taka naprawa może potrwać ? sorki, że tak zawracam gitare ale zależy mi żeby na święta pojechać do domu autem i jak na złość to się właśnie teraz psuje

Adrian - Pon Gru 13, 2010 09:56

HGF - Head Gasket Failure (awaria uszczelki głowicy)

Roboty to na dwa dni raczej (chyba, że na miejscu obrabiają głowicę).