Zobacz temat - [Rover 420D] Środkowy nawiew lodowate powietrze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 420D] Środkowy nawiew lodowate powietrze

man7 - Czw Gru 16, 2010 17:06
Temat postu: [Rover 420D] Środkowy nawiew lodowate powietrze
Witam.Mam taki problem,minowicie mimo nagrzania silnika i wlaczonego nawiewu na 3 bieg z środkowego nawiewu,a dokladnie z prawej kratki ciągle leci lodowate powietrze.Troche to uciążliwe zważywszy na fakt że i tak ogrzewanie słabo działa.Ma któś pomysł o co tu może chodzic?Z góry dzięki.
driftdreamer - Czw Gru 16, 2010 19:37

no niestety ten typ tak ma. Chodzi tu dokładnie o "ograniczenie temperatury powietrza bezpośrednio kierowanego na twarz"
Przy ustawieniu pokretlem na twarz i twarz+nogi bedzie wialo cieple, przy pozostalych tzn. szyby+ nogi same nogi bedzie wialo zimne.

man7 - Czw Gru 16, 2010 21:10

Troche niezbyt dobre rozwiazanie,a jeszcze mam pytanie czy w kazdym roverku jest tak slabe ogrzewanie czy tylko moj ma taki problem.Wiadomo na zamknietym obiegu leci cieplutkie ale zaraz paruja szyby :cry: Przelacznik na srodkowym nawiewie w pozycjii do gory tez nic nie daje.i ostatnie pytanie korzystal ktos kiedys z czegos takiego ogrzewanie samochodowe podlaczane pod zapalniczke,oplaca sie w to inwestowac?

Ps.przepraszam za brak polskich znakow.

driftdreamer - Czw Gru 16, 2010 21:45

he no nie wiem mi to nie przeszkadza niech sobie wieje zimne byle nie na twarz lepiej ustawic kratki do góry.
man7 napisał/a:
i ostatnie pytanie korzystal ktos kiedys z czegos takiego ogrzewanie samochodowe podlaczane pod zapalniczke,oplaca sie w to inwestowac?

nigdy nie slyszalem o czyms takim i wydaje mi sie ze to bez sensu, może lepiej postarac sie jednak o to ogrzewanie standardowe, a może są jakies nieprawidlowosci z ogrzewaniem niech wypowie sie ktos kto ma dieselka, bo moj benzyniak grzeje elegancko tak ze po pewnym czasie nie da sie wytrzymac i trzeba wylaczac:D

bizon - Czw Gru 16, 2010 23:04

driftdreamer napisał/a:
no niestety ten typ tak ma. Chodzi tu dokładnie o "ograniczenie temperatury powietrza bezpośrednio kierowanego na twarz"
Przy ustawieniu pokretlem na twarz i twarz+nogi bedzie wialo cieple, przy pozostalych tzn. szyby+ nogi same nogi bedzie wialo zimne.

Nie zgadzam sie. U mnie jest miedzy kratkami taki przelacznik i jak jest ludzik (chyba) i niebieska strzałka to faktycznie leci ciut zimniejsze zeby nie dawalo goracem po twarzy, ale jesli jest ludzik i biala strzalka to ze srodkowego nawiewu leci dokladnie takie samo jak z pozostalych - wedlug aktualnych ustawien oczywiscie

kasjopea - Czw Gru 16, 2010 23:48

bizon,
des - Pią Gru 17, 2010 00:15

man7 napisał/a:
z środkowego nawiewu,a dokladnie z prawej kratki ciągle leci lodowate powietrze.
Może nie lodowate ale zimniejsze niż z lewej kratki. Też tak mam.
Ale to to jeszcze pół biedy. Najbardziej wkurza mnie jak daje ciepłe powietrze na np. nogi to z środkowego leci wtedy zimne.
Nie wiem kto projektował cały układ wentylacji ale jak dla mnie dał niesamowicie ciała.
Skoro ustawiam na ciepłe powietrze to chce aby leciało TYLKO ciepłe i TYLKO tam gdzie chcę, a nie ciepłe na górze to zimne na dole i na odwrót. Maximum porażki.

borek88 - Pią Gru 17, 2010 06:07

trzeba znalezc skad pobiera powietrze z zewnatrz i to zaslepic zeby lecialo tylko z nagrzewnicy
Paul - Pią Gru 17, 2010 09:02

des napisał/a:
Nie wiem kto projektował cały układ wentylacji ale jak dla mnie dał niesamowicie ciała.
Zapoznaj się ze stroną z instrukcji, wstawioną wyżej przez kasjopea, to przestaniesz psy wieszać na projektancie ;) ;p . Przecież wystarczy wajchę przesunąć i już będzie, jak chcesz :]
wielki2000 - Pią Gru 17, 2010 09:43

Też tak mam z tą prawą kratką środkowego nawiewu... leci zimne i w kratce po prawej stronie przy drzwiach też leci zimniejsze niż przy kierowcy ale wiem że tak nie powinno być.... mam tak od momentu wymiany nagrzewnicy - mechanik coś nie tak poskładał :sad: ... wcześniej było wszystko jak w instrukcji...
des - Pią Gru 17, 2010 11:26

Paul, wajchę mam ustawioną tak, aby leciało to niby dogrzane powietrze.
Paul - Pią Gru 17, 2010 12:18

des napisał/a:
wajchę mam ustawioną tak, aby leciało to niby dogrzane powietrze.
no to
wielki2000 napisał/a:
mechanik coś nie tak poskładał
:(
mirwin - Pią Gru 17, 2010 12:23

man7 napisał/a:
Troche niezbyt dobre rozwiazanie,a jeszcze mam pytanie czy w kazdym roverku jest tak slabe ogrzewanie czy tylko moj ma taki problem.Wiadomo na zamknietym obiegu leci cieplutkie ale zaraz paruja szyby :cry: Przelacznik na srodkowym nawiewie w pozycjii do gory tez nic nie daje.i ostatnie pytanie korzystal ktos kiedys z czegos takiego ogrzewanie samochodowe podlaczane pod zapalniczke,oplaca sie w to inwestowac?

Ps.przepraszam za brak polskich znakow.

U mnie normalnie grzeje, jak jest podkręcony na full to leci gorące. Może coś masz nie tak z termostatem i nie dogrzewa Ci. A wskaźnik temperatury silnika w jakim jest położeniu, na połowie czy dużo niżej?

man7 - Pią Gru 17, 2010 13:37

Wskaźnik temperatury jest w połowie.Ale znalazłem chyba rozwiązanie tu:
:
http://forum.roverki.eu/v...p=443192#443192

Tylko mam pytanie jak zdjąc ta osłonke? Glupie pytanie ale raczej nie jestem biegły w tych sprawach.Pozdrawiam

greg-si - Pią Gru 17, 2010 15:37

ciągniesz mocno aż wyrwiesz ;)
Albo podjeżdżasz do mnie i badamy sprawę (30km)

man7 - Pią Gru 17, 2010 17:14

Udalo sie,wszytskim majacym ten problem polecam zastosowac sie do opsiu greg-si.
borek88 - Nie Gru 19, 2010 13:23

rownie polecam opis greg'a