Zobacz temat - [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75

wingregor - Wto Gru 21, 2010 17:53
Temat postu: [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75
Witam wszystkich. Mam problem z wyborem radia do R75 tak by działało sterowanie z kierownicy. Chodzi mi o radyjko CD/MP3. Nie udało mi się znaleźć na forum konkretnej firmy czy modelu radia które można by zamontować w zamian za seryjne. Czy faktycznie potrzebny jest jeszcze jakiś adapter żeby wszystko działało? Oryginalne radyjko to Alpine z dużym wyświetlaczem. Może któremuś z forumowiczów udało się zamontować radyjko i sterowanie przy kierownicy działa bez dziwnych adapterów.
piterazim - Pon Gru 27, 2010 11:43

ja jestem na etapie montażu radia z aurisa. teoretycznie ma sterowanie z pilota w kierownicy, tylko muszę go trochę przerobić
Po świętach dam znać ci i jak

[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 11:43 ]
u mnie działa
http://forum.roverki.eu/v...p=574243#574243

marynabiala - Nie Sty 02, 2011 21:35
Temat postu: Re: [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75
Raczej ni wyda a nie lepiej kupic za 300 zl na Allegro i zamiast cd podlacza sie to urzadzenie - nie pamitam ile GB - temat juz poruszany
piterazim - Wto Sty 04, 2011 13:34

było tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52311

iNerGy - Czw Sty 13, 2011 18:56

moze sie podlacze pod temat.

Otoz od x tygodni posiadam radyjko 2din
zdj:


no ale niestety nie idzie podlaczyc pod kierownice ;/

za radyjkiem sa takowe kable:


moglby ktos mnie jakos naprowadzic?
a tak z ciekwosci, jakby ktos mogl napisac do czego sa te poszczegolne kable na 3cim zdjeciu.

mam nadzieje ze ktos pomoze.
HejHo

VMatas - Czw Sty 13, 2011 20:07

Odpowiedz na pytanie o radiu: Alpine 9883, 9884, 9886 można podłączyć do R75 bez adapterów. Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Pytanie o łączach: nie mam takiego u siebie, ale tutaj jest cały temat o tym radiu i gromada plików PDF : http://www.the75andztclub...ead.php?t=13021
Również obrazek http://i93.photobucket.co...Connections.jpg może być przydatny. Przewody od kierownicy mają kolory: niebieski - pomarańczowy i niebieski - purpurowy. Mają być na pinach 10 i 17 tej dużej kostki, do której jest podłączony adapter ISO.

iNerGy - Pią Sty 14, 2011 12:45

Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a:
Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.


Jak?

VMatas - Pią Sty 14, 2011 13:10

Hmmm...

iNerGy napisał/a:
Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a:
Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.


Jak?




Na tej dużej kostce te przewody i tak mieli być, wiec nie bardzo zrozumiałem o jakim podłączeniu chodzi. O obuczeniu radia to było dla nowoczesnych Alpine 988x.

Rozumie, że masz Alpine low line . Czy łącza odpowiadają tym co na rysunku tutaj? http://i93.photobucket.co...Connections.jpg

Jeżeli tak, to piny 2 i 3 jednego z łączy nazywają się Steering Wheel Control - piny 10 i 17 wielkiej kostki(kolory przewodów podałem wcześniej) mają być połączone z tymi pinami. Porządek nie powinien być ważny. Żadnego obuczenia to radio nie będzie potrzebować.

Jeżeli chodzi o Alpine 988x, to wtedy trzeba czytać manual jak uczyć.

iNerGy - Pią Sty 14, 2011 14:45

VMatas napisał/a:
Hmmm...

iNerGy napisał/a:
Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a:
Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.


Jak?




Na tej dużej kostce te przewody i tak mieli być, wiec nie bardzo zrozumiałem o jakim podłączeniu chodzi. O obuczeniu radia to było dla nowoczesnych Alpine 988x.


Rozumie, że masz Alpine low line . Czy łącza odpowiadają tym co na rysunku tutaj? http://i93.photobucket.co...Connections.jpg

Jeżeli tak, to piny 2 i 3 jednego z łączy nazywają się Steering Wheel Control - piny 10 i 17 wielkiej kostki(kolory przewodów podałem wcześniej) mają być połączone z tymi pinami. Porządek nie powinien być ważny. Żadnego obuczenia to radio nie będzie potrzebować.

Jeżeli chodzi o Alpine 988x, to wtedy trzeba czytać manual jak uczyć.


pojawia mi sie phone mute, bez roznicy ktory gest modulem wykonam ( no procz mode, bo tam sie nic nie dzieje )

VMatas - Pią Sty 14, 2011 16:54

Aha - czyli coś działa. Trzeba miernikiem sprawdzić wartości rezystorów na każdym z przycisków - możliwie że problem jest tutaj. Jeżeli nie - to radio, ale mało prawdopodobnie.
U mnie są takie:
-VOL - 75 Omów
+VOL - 390 Omów
-> - 750 Omów
<- - 1.6 kiloOmów
MODE - 3.3 kiloOmów.

Oczywiste że wartości są zaokrąglone do najbliższych wartości w standardowym rzędzie rezystorów.

iNerGy - Sob Sty 15, 2011 13:11

juz wszystko dziala, dzieki za pomoc :P
VMatas - Sob Sty 15, 2011 19:33

A co było nie tak - dla przyszłych pokoleń?
iNerGy - Sob Sty 15, 2011 19:36

w zasadzie to zwykle niedopatrzenie,
poprostu w zle piny powtykalem

Magic79 - Nie Sty 16, 2011 22:58

Witajcie,

W zeszłym tygodniu pozbyłem się oryginalnego radia philips. Kupiłem do swojego autka radio 2 DIN Clarion Cx609e. Sterowanie radiem odbywa się przez złącze dwuprzewodowe typu jack. Dokupiłem specjalny moduł do konwersji sygnału z orygianlnego sterowania przy kierownicy na sygnał kompatybilny z nowym radiem. Po roszyfrowaniu całej "kabelkologii" doszedłem, że coś działa. Otóż przyciskami od poziomu dźwięku mogę tylko zmiejszać głośność w nowym radiu, zaś przycisk mode zupełnie nie działa. Z koleji przyciski <<>> przełączają w sposób nieuporządkowany źródło sygnału tzn np. załóżmy, że jest USB, po naciśnięciu >> jest tuner zaś następnie po naciśnieciu << jest CD lub ipod. Wiem, że sterowanie odbywa się rezystancyjnie przez 2 kabelki, ale jak to przerobić by przyciski przy kierownicy prawidło sterowały clarionem? Czy jest jakiś standard progów rezystancji przy których radia tak samo reaguja?

Pozdrawiam!

VMatas - Pon Sty 17, 2011 12:08

Wartości rezystorów zależą od radia - niestety jak i z łączami lądowania komórek każdy producent ma swój standard. Wartości dla Clariona nie wiem - mogę tylko poradzić pobawić się z rezystorami zmiennymi a potem zamienić na odpowiednie w kierownicy.
mondigo - Sro Maj 25, 2011 23:49

witam

Mam pytanie z powodu braku kodu do swojego radia postanowiłem go wymienic tzn zakupiłem nowe pioneer posiadałem philipsa harmony
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...1605390843.html

Strasznie dziwne ma piny do radia dziwne kolory i az 16 pinow w jednej wtyczce takiej iso
nie moge znalesc tez na necie rozpiski pinow a tak ciezko sie połapać od czego jest ktory
widac rowniez na aukcji powyzej

Dodatkow zeby mozna było sterowac z kierownicy zastanawiam sie nad kupnem takiego czegos pytanie czy sprawi to ze bedzie sterowanie z kierownicy

http://allegro.pl/show_it...a%3E.%3C%2Fi%3E

Prosze o pomoc:
1. czy taki interfejsem sprawie ze mozna bedzie sterowac nowym radiem z kierownicy
2. rozpiske pinow do takiego radia

VMatas - Pią Maj 27, 2011 21:20

Cieżko jest zgadnąć jakie radio Pioneer'a kupiłeś :D .. Generalnie przy radiu powinna być instrukcja, w której piny będą opisane. Co do konwertera to trudno jest powiedzieć - może być potrzebna wymiana rezystorów.