Zobacz temat - [R214] Pęknięta linka sprzęgła?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Pęknięta linka sprzęgła?

strala1 - Czw Gru 23, 2010 12:29
Temat postu: [R214] Pęknięta linka sprzęgła?
Witam

Dzisiaj pod blokiem chcąc odpalić mojego R nacisnąłem sprzęgło zapaliłem silnik, wrzuciłem wsteczny i nagle usłyszałem dość mocny huk. Jakby coś pękło. Silnik zgasł. Moja diagnoza pękła linka sprzęgła. Do mechanika mam z 500 m. więc wrzuciłem 1 i jakoś do niego dojechałem. Moje pytanie jest takie ponieważ nie znam się na tych sprawach. Czy to oby tylko linka czy uszkodzić mogło się coś innego? np. skrzynia? Czy do R pasują jakieś linki np. od Poloneza? Czy szukać oryginału.?

PTE - Czw Gru 23, 2010 14:10

Oto linka. A czy padło coś więcej, dowiesz się, jak zmontujesz nową.
leolan - Czw Gru 23, 2010 15:35

Jestem również po wymianie linki.
Identyczną linkę jak na zdjęciu powyżej kupiłem za 60 zł (firma Hart) - była za długa o około 3-4 cm (podobne opinie już widziałem na forum).
Ostatecznie mam założoną linkę TRW (95zł) z samoregulatorem i póki co działa. Generalnie sprawa się u mnie skomplikowała, ponieważ pękła łapa sprzęgła o czym się przekonałem w trakcie wymiany sprzęgła. Jak stwierdził mechanik powodem była ta linka bez samoregulatora w co było mi trudno uwierzyć.
Podsumowując u mnie ta linka się nie sprawdziła - na pewno była za długa.

Takie linki produkuje m.in. hart oraz telco-cofle (http://www.cofle.it/cofle_aftermarket/products.php)


214-414 all ch3 3110087>> MANUAL ADJUST, 10/89-, 735/469, GVC5044, 15.1314
Długość zgodnie z katalogiem 735mm ale u mnie nie pasowała.

Tomi - Nie Gru 26, 2010 09:42

PTE napisał/a:
Oto linka. A czy padło coś więcej, dowiesz się, jak zmontujesz nową.


Darowałbym sobie tą linkę. Linki bez samoregulatora, nie da się poprawnie wyregulować i cały czas trzeba coś podregulowywać (tak z doświadczenia), a do tego plastikowe gwinty na regulatorze powodują że całość się wyrabia i lubi pękać.