Zobacz temat - [R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina

menzuramenzura - Wto Gru 28, 2010 20:04
Temat postu: [R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina
Witam, mam kilka pytań odnośnie 2.0 serii T z turbiną.
Montowane np w rover 820ti miały 180 koni, w roverze 220 te silniki miały już 200koni.
Ile było odmian tych silników ze względu na moc?
Jakie były różnice między tymi silnikami w poszczególnych autach?
Czy turbo cały czas było montowane to samo?
Jakie ciśnienie doładowania?
Czy któreś miały intercooler seryjnie?
Od którego roku było wasted spark?
Przejrzałem forum roverki, ale nie znalazłem za wiele informacji na ten temat.

colin1983 - Wto Gru 28, 2010 20:39

www.roverki.pl/charaktery...ka-serii-t.html
www.torquecars.com/rover/rover-220-t-engine.php
www.en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine

tu są 3 artykuły o T16 może tu na pewno znajdziesz to co cię interesuje

Konix - Czw Gru 30, 2010 16:31

menzuramenzura napisał/a:
Montowane np w rover 820ti miały 180 koni, w roverze 220 te silniki miały już 200koni.
Ile było odmian tych silników ze względu na moc?


Były 2 wersje mocy 180KM i 200KM, dostępne w 200, 400, 600 i 800.

menzuramenzura napisał/a:
Jakie były różnice między tymi silnikami w poszczególnych autach?


Mocowania silnika i miski olejowe. 200 i 400 miały płytkie miski i chłodnicę oleju, 600 i 800 głęboką miskę i nie było chłodnicy oleju.

menzuramenzura napisał/a:
Czy turbo cały czas było montowane to samo?


To samo.

menzuramenzura napisał/a:
Jakie ciśnienie doładowania?


0.6 albo 0.8 zależnie od wersjii.

Cytat:
Czy któreś miały intercooler seryjnie?


Wszystkie, ale jest bardzo mały.

Cytat:
Od którego roku było wasted spark?


96
menzuramenzura napisał/a:
Przejrzałem forum roverki, ale nie znalazłem za wiele informacji na ten temat.


Kiepsko szukałeś :razz:

Mad - Pią Gru 31, 2010 09:06

A gdyby chcieć przeszczepić ten silnik do MGF, bo z tego co wiem to się da, to od którego R najlepiej szukać, od 200?

Z jaką to jeździło skrzynią, PG1?

tronsek - Pią Gru 31, 2010 09:07

Mad napisał/a:
Z jaką to jeździło skrzynią, PG1?
:taa: PG1
Mad - Pią Gru 31, 2010 16:39

no to nawet skrzyni bym nie musial zmieniać :twisted:

Musze się coś więcej o tym dowiedzieć

colin1983 - Sob Sty 01, 2011 00:35

Mad napisał/a:
no to nawet skrzyni bym nie musial zmieniać :twisted:

Musze się coś więcej o tym dowiedzieć


zarzuć temat w dziale "Tuning mechaniczny" tam powinieneś uzyskać więcej info

Konix - Sob Sty 01, 2011 08:08

Nie ma chyba sensu dawać takiego tematu. Były takie pomysły i skończyło się tylko na pomysłach.
Problemy:
-odprowadzenie ciepła z komory silnika
-nie ma miejsca na zamontowanie IC
-do zamontowania T trzeba by przerobić półramę
-trzeba by zmiejszyć bak żeby się turbina zmieściła
-nie ma miejsca do zrobienia odpowiedniego wydechu

menzuramenzura - Sob Sty 01, 2011 11:48

Dzięki za odpowiedzi.
Z tą chłodnicą oleju to ciekawe, nie myślałem że któreś 2.0T ją miały.
A jak z immo? Były któreś MEMS bez immo?

I jeszcze pytanie poza konkursem:
Może komuś z was obiło się o uszy jakie skrzynki ludzie łączą z tymi silnikami przy montażu w autach RWD? Skrzynka forda typ9? Coś innego?

Konix - Sob Sty 01, 2011 17:50

Cytat:
Coś innego?

LT1, R380

piotrekcrash - Sro Lut 16, 2011 21:08

Cytat:
Były któreś MEMS bez immo


z MEMS3 łatwo wywalić IMMO, ale ten komputer latał tylko w K-Serii więc do T pewnie się nie nada.

Tomek1212 - Sro Lut 16, 2011 22:09

MEMS z serii 800 były bez immo. Dopiero późniejsze wersje (po 96r) miały immo, ale już bardziej cywilizowane, czyli transponder w kluczyku i cewka wokół stacyjki która o ile dobrze kojarzę połączona była z CCU. MEMS raczej nie ma związku z immo w tym modelu.