|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Felgi - rozmiar
dobrzyk83 - Nie Sty 02, 2011 10:20 Temat postu: [R75] Felgi - rozmiar Witam piszę ten post bo nie znalazłem na forum postu który by mówił tylko o tym zagadnieniu mianowicie mam pytanie do was koledzy i koleżanki jak się śmiga r75 na 17 calowych felgach ktoś kiedyś pisał że nie poleca ale była to w zasadzie jedna opinia a r75 na 17 widziałem sporo myślę nad zmianą felg bo mój roverek na 15'wygląda słabo z góry dziękuję za wasze opinie i pozdrawiam.
emerka - Nie Sty 02, 2011 10:59
Jeździ się ok. W mojej ocenie jest bardziej stabilnie, i trochę sztywniej. Lepiej czuje samochód w zakrętach i jedzie się "precyzyjniej"
ps. w październiku 2010 rozwaliłem oponę na dziurze własnie na 17'
domel-x - Nie Sty 02, 2011 11:02
mg zt ma orginalne 18"
Pieta - Nie Sty 02, 2011 11:59
R75 nie jest samochodem sportowym, 18tki moim zdaniem całkowicie nie pasują do jego stylu. Mimo, że MG ZT jest bardzo podobny to jednak 18" w tym modelu komponują się dobrze.
O spadku komfortu na nierównościach pomiędzy felgami 15" i 18" nie ma co dyskutować bo róznica jest znaczna.
Dobór kół jest indywidualną sprawą.
Moim zdaniem do R75, 16" są optymalne.
dobrzyk83 - Nie Sty 02, 2011 12:28 Temat postu: RE No a jak panowie z oponami jaki rozmiar 17' jest optymalny i jeszcze jedno pytanie czy na nierównościach owe 17 nie obcierają bo taką właśnie opinie na forum widziałem ?
Pieta - Nie Sty 02, 2011 12:48
Nie będą obcierać.
Średnica zewnętrzna opony pozostaje taka sama, ponieważ przy większej feldze profil opony będzie niższy. Ważne aby odsadzenie ET było odpowiednie. Powinno być pomiedzy 42-55. Przy małym ET opona będzie wystawać poza bryłę samochodu, za duże z kolei spowoduje obcieranie o amortyzator i nadkole.
Ja mam orginalnie 16" 6.5J ET 50. Opony 215x55
Dla 17" szerokość opon max. 225, felga 7J
dobrzyk83 - Nie Sty 02, 2011 12:56 Temat postu: RE Ok dzięki za informacje i za pomoc co do ET to już się zorientowałem bardziej interesowało mnie jak się takie auto buja na 17 jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Markzo - Pon Sty 03, 2011 17:06
w moim garażu masz foty 75tki na 17tkach, wg mnie dopiero teraz auto nabrało odpowiedniego wygladu, prowadzenie się poprawiło zdecydowanie, komfort ucierpiał nieznacznie, ja polecam
air9 - Czw Sty 27, 2011 15:36
Witam, ja mam 18tki 225/40 i sportowe sprężyny FK ,moim zdaniem dopiero teraz auto nabrało charakteru,jest dość twardo ale na komfort nie narzekam i dotego poprawiła sie trakcja na zakretach auto wchodzi w zakety jak po szynach
Piotrass - Czw Sty 27, 2011 16:31
Jeśli auto ma się prezentować dostojnie 17stki minimum. Nie ma jakiegoś znaczącego spadku w komforcie. Prowadzi się pewniej, a wrażenia wizualne są zdecydowanie lepsze niż w przypadku 15'' lub 16'' Uważam, że na początek przygody z niskim profilem 17stka jest najlepsza
Podłączę się jeszcze pod temat bo mam pytanko odnośnie 18stek.
Jeżdżę na 18'' z oponami o profilu 45/225, czyli tak jak zaleca książka od MG ZT. Jednak według kalkulatora przy tym rozmiarze profil opony powinien wynosić 40. Faktycznie, autka stoi lekko wyżej, jednak wygląda całkiem przyzwoicie. Zatem pytanie do właścicieli R75/MG ZT na jakim profilu w przypadku 18stek jeździcie? Generalnie noszę się z zamiarem przejścia na 40, wygląd będzie lepszy, a i auto będzie stało troszkę niżej.
TIGER - Czw Sty 27, 2011 17:29
Piotrass ja jeździłem na profilu 45 ale jak kupowałem nowe oponki to własnie kupiłem 40. W zasadzie różnica jest tylko w wyglądzie no i jak się wpada w dziurę czyli bardziej czuć a tak po za tym to nic więcej Także śmiało możesz to zrobić
domel-x - Czw Sty 27, 2011 20:51
mnie tylko ciekawi ile mocy traci sie przy oponie 225 i 245 ,niewspomne już o spalaniu ! kolega ma passata z 150 konnym silnikiem turbo,mówił mi ze po zmianie na koła zimowe 15'' 195/65 to poprostu nie te auto
Piotrass - Pią Sty 28, 2011 07:21
Różnicy w dynamice między oponami 195, a 225 nie odczułem żadnej. Oczywiście nie mierzyłem tego ze stoperem, mówię tylko o odczuciach podczas codziennego użytkowania. Co do spalania, akurat w MG w którym jest 225 nie mam komputera, ale na stacji (porównując do Roverka) wychodzi bardzo podobnie. Może pali ciut więcej, ale to auto też zachęca do agresywniejszej jazdy
domel-x - Pią Sty 28, 2011 10:13
w tym passacie co wyżej napisałem ,naprawde przymuliło go przy 18''245 dał mi sie przejechac to w życiu niedał bym mu 150 km pozdro..
pajda - Sob Sty 29, 2011 11:25
Ja jeżdżę na 225/45/17 i szczerze (moją jazda składa się głównie z pokonywania Polski wszerz i wzdłuż ) nie wyobrażam sobie przesiadki na jeszcze niższy profil, pewnie utwardzone zawieszenie Ztka też odgrywa tutaj znaczącą rolę,,,aczkolwiek auto jeździ jak przyklejone do drogi
murecki - Sob Sty 29, 2011 14:00
Aż mi się wierzyć nie chce, że profil i szerokość opony ma aż tak duży wpływ na moc silnika. KM to KM, no może troszkę zmniejszą się parametry tzn. przyspieszenie. Ale przecież moment obrotowy powinien pozostać ten sam. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi realnie to argumentując.
Ja mam założone 225/45/18 silnik 2,5 V6 w automacie i jakoś nie zauważyłem różnicy z normalnym R75 jeśli chodzi o moc czy też przyspieszenie. Oczywiście na tak dużych i niskich laczkach traci się na komforcie jazdy(na polskich drogach), ale za to jak poprawia się trakcja. Wystarczy wykonać test łosia i cała prawda się objawi :)
Walory estetyczne też są lepsze:)
Problemem jest tylko zakup zimowych gum o tym profilu, a właściwie ich cena
Pzdr
iNerGy - Pon Sty 31, 2011 23:52
Witam
Co raz cieplej na dworze ( ), slonce swieci takze czas pomarzyc o fajnych felgach.
Stad moje pytanie:
Czy owe felgi ( link zamieszcze ponizej ) beda pasowac do R75 2.0v6 2000r?
Wyglada mi na te same srobki, ale dla bezpieczenstwa moze zapytam.
Ile mogla by kosztowac renowacja takich felg ?
Do granatowego Roverka mysle, ze z pewnoscia pasuja ( estetycznie ) .
allegro :
http://allegro.pl/felgi-a...1431976880.html
domel-x - Wto Lut 01, 2011 10:15
iNerGy, sa to orginały od mg po lifcie,beda pasowały,co do regeneracji z piaskowaniem od 400zł , troche drogo chce za te felgi
grregg - Sob Lut 05, 2011 16:48
Przy zakupie auta dostałem nawet fajne alusy 19'', ale jak dla mnie jeździ się na nich tragicznie. Teraz jeżdżę na stalowych 15'' i jest OK. Na lato chciałbym założyć jakieś mniejsze alusy, a 19'' sprzedać. Nie mam możliwości pożyczenia od kogoś 16'' i 17'' felg do testów, także proszę o poradę.
Czy pomiędzy 16 a 17 jest zauważalny spadek komfortu jazdy?
Piotrass - Sob Lut 05, 2011 18:18
grregg, zapodaj fotkę Roverka na 19stkach.
grregg - Sob Lut 05, 2011 18:42
Piotrass napisał/a: | grregg, zapodaj fotkę Roverka na 19stkach. |
Załączam trzy fotki. Niestety lepszych nie mam, bo na tych alufelgach w ogóle nie jeżdżę. Fotki zostały zrobione przez byłego właściciela.
Piotrass - Sob Lut 05, 2011 18:56
Prezentuje się świetnie. Ja na Twoim miejscu bym je zostawił. Jeszcze tylko zawieszenie od ZT i jest perełka
seyfer - Pon Lut 07, 2011 00:58
Mi się z kolei zupełnie nie podobają. Wzór felgi jest cacy ale rozmiar to jak przy jakimś zbajerowanym resoraku
hvil - Pon Lut 07, 2011 08:45
pasują:-)
Nie jeździsz ze wzgl, na komfort?
dzelo23 - Pon Lut 07, 2011 09:05
Wygląda całkiem całkiem ale mam dziwne wrażenie że koła wystają poza obrys auta szczególnie z przodu.
grregg - Pią Lut 11, 2011 22:25
hvil napisał/a: | pasują:-)
Nie jeździsz ze wzgl, na komfort? |
Nigdy wcześniej nie jeździłem na niskim profilu. Po przejechaniu dwóch kilometrów doszedłem do wniosku, że to nie dla mnie. Jechało się jak telepakiem (czyt. pociągiem osobowym z przed lat ). Na 15-tkach jest całkiem inny komfort prowadzenia. Dlatego zastanawiam się czy jest sens inwestować w 17-tki.
dzelo23 napisał/a: | Wygląda całkiem całkiem ale mam dziwne wrażenie że koła wystają poza obrys auta szczególnie z przodu. |
Na tych zdjęciach faktycznie tak to wygląda. Ale w rzeczywistości praktycznie nie wystają. Tak czy inaczej więcej i tak ich nie założę.
longer86 - Pią Lut 11, 2011 22:35
ładnie to wygląda jakby postawić na parkingu i nie tykać. Ale ja za niski profil podziękuję.
spada komfort, poprawia się jazda w zakrętach, ale na koleinach to kierownica może zastąpić siłownię. Miałem kiedyś 17 opona 215 i profil 40. Felgi co rusz do prostowania nigdy więcej. minimum profil 50, taki kompromis.
Co do wzoru tych felg to do 75 chyba najładniej pasują jakieś szprychowe...
Piotrass - Pią Lut 11, 2011 22:49
longer86 napisał/a: | Miałem kiedyś 17 opona 215 i profil 40. Felgi co rusz do prostowania |
Bo miałeś kiepskie felgi. Kiedyś jeździłem na 17stkach DEZENTA (profil opony 225/45). Nowe kupione w salonie. Po 1000km już wszystkie były krzywe. Nie dało się zareklamować, zresztą pisałem o tym już kiedyś tutaj. Później miałem 18stki POSTERT - żadna firma, a na nich opony 225/40. Po całym sezonie zero skrzywienia. Uważam zatem, że kluczowa jest tutaj jakość felgi
longer86 napisał/a: | na koleinach to kierownica może zastąpić siłownię |
Wszystko zależy od opon. Przy rozmiarze 225 na niektórych faktycznie telepie jak cholera, a przy innych bardzo minimalnie. Nie pamiętam już dokładnie firm i modeli opon ale nie tylko ja to zauważyłem.
hvil - Pią Lut 11, 2011 23:14
grregg, ja też pomimo rad kolegów by większe na lato kupiłem ładne 15:) jeździłem dużo z glebą że woz klatą o ziemie tarł i 225/35/17 felgi po 3 latach i kilku prostowaniach tak zmasakrowane ze nie warto juz chyba ich naprawiac:) w mazdzie oczywiscie:)
Obecnie oba wozki mam na 15, do mazdy na lato wieksze zapodam ale do 75 nigdy:) za wygodnie mi w nim.
longer86 - Sob Lut 12, 2011 00:29
Piotrass napisał/a: | Bo miałeś kiepskie felgi | być może nie zaprzeczam, firma to RONAL nazwę można kojarzyć, ale co do jakości nie znam się. Kupiłem używki, miały może z 3 cm rant i tam wszystko wychodziło, dziura odgięty, miękkie były.
Piotrass napisał/a: | Wszystko zależy od opon. | ja najprościej wyjaśnił bym to tak, że szeroka opona o niskim profilu jest sztywna i nie układa się w koleinie tak jak powinna. Ma przylegać jak największą powierzchnią do asfaltu i stąd to ściąganie na boki. Przez chwilę myślałem o 17 czy 18 do 75, ale jak już to dokupię 16 żeby opon nie przekładać zima/lato.
wcześniejsze wydarzenia zniechęciły mnie do zakładania dużych rozmiarów, a i elementy zawieszenia skracają swoją żywotność, takie są moje uwagi
Jakub - Czw Mar 31, 2011 19:58
Witam
A ja z kolei mam trochę odwrotny problem i w związku z tym pytanie:
szukam dla siebie 75 Kombi z silnikiem V6 i jakoś nie mogę trafić nic ciekawego.
Teraz jadę obejrzeć MG ZT , które zapowiada sie wielce obiecująco, ale trochę mnie przerażają felgi 18-to calowe.
Przy kondycji naszych dróg i ilości garbów zwalniających zdecydowanie wolałbym zwykłe 15 lub ewentualnie 16.
Czy do MG ze względu na jakieś inne bardziej wyrafinowane hamulce da się założyć mniejsze felgi?
Pozdrawiam Jakub
murecki - Czw Mar 31, 2011 20:51
Nie wiem jakie są możliwości założenia mniejszych felg, ale wiem jedno - Roverek na 18 trzyma się drogi jak przyklejony. Oczywiście należy uważać na duże dziury i garby ale przyczepność jest doskonała. Traci się niestety na komforcie jazdy, jest troszkę głośniej w środku i troszkę bardziej słychać zawieszenie, no ale co się nie robi dla ładnego wyglądu i wspomnianej już przyczepności.
Ja jeżdżę na 18 - 225/45 i nie narzekam.
Filip - Czw Lut 23, 2012 16:54
Dwa pytania do fachowców >>>
Czy na tył(tylko na tył przy R 75 CDT) na felgi 17' ET 7,5 będą pasowały opony o profilu 50?
A drugie pytanie czy można założyć różne profile opon przód -tył (nie prawa-lewa ) na ten sam rozmiar felg?
sknerko - Czw Lut 23, 2012 17:01
na drugie pytanie odpowiedź brzmi nie, bo ABS i/lub TC się wyłoży, chyba że tak dobierzesz opony że będą miały jednakowy obwód
Filip - Nie Lut 26, 2012 10:58
Dzięki za podpowiedź to już nie mam co kombinować z różnymi profilami będę się trzymał (na tych felgach o których pisałem) profilu 45 bo sądzę że profil 50 z przodu się nie zmieści.
Markzo - Nie Lut 26, 2012 12:04
Filip napisał/a: | Dzięki za podpowiedź to już nie mam co kombinować z różnymi profilami będę się trzymał (na tych felgach o których pisałem) profilu 45 bo sądzę że profil 50 z przodu się nie zmieści. |
225/50/17 wchodzi do 75 i z tego co rozmawialem z Tomim to znacznie wygodniej niz na 45
GaDo - Nie Lut 26, 2012 16:21
a ja mam pytanko czy do r75 bez problemu pasują 18-stki od MG ZT ? aktualnie mam założone 15 , a kupiłem 18-stki felgi z oponami 225-45, trzeba jakieś dystanse czy coś ?
Aragorn - Nie Lut 26, 2012 18:12
GaDo napisał/a: | a ja mam pytanko czy do r75 bez problemu pasują 18-stki od MG ZT ? aktualnie mam założone 15 , a kupiłem 18-stki felgi z oponami 225-45, trzeba jakieś dystanse czy coś ? |
...będą pasowały, odwrotnie by nie pasowały 15" do MG ZT ze względu na wielkość tarcz i zacisków
stazaj88 - Pon Lut 27, 2012 00:58
Cytat: | ...będą pasowały, odwrotnie by nie pasowały 15" do MG ZT ze względu na wielkość tarcz i zacisków |
Nawet 17" Roverowskie nie podejdą do ZT 190 bez dystansów
GaDo - Pon Lut 27, 2012 10:07
stazaj88 napisał/a: | Cytat: | ...będą pasowały, odwrotnie by nie pasowały 15" do MG ZT ze względu na wielkość tarcz i zacisków |
Nawet 17" Roverowskie nie podejdą do ZT 190 bez dystansów |
a wiesz jakie dystanse potrzebne ?
air9 - Pon Lut 27, 2012 15:33
a ja jezdzę od jakiegoś czasu na 19/235/35 tyl a przód 19/225/35 marki antera, po irlandzkich drogach i nie narzekam na konfort jazdy
yoonior - Pon Lut 27, 2012 16:15
Gratulacje - masz na przedniej osi koła o większej średnicy niż na tylnej...
[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 16:15 ]
stazaj88 napisał/a: | Nawet 17" Roverowskie nie podejdą do ZT 190 bez dystansów |
Czemu?
Felgi fabryczne Roverowskie 17" mają ET50, tyle samo co w MG ZT (pomijając poprawny rozmiar 5x100 oczywiście). Np takie (chętnie kupiłbym je sam):
http://moto.allegro.pl/fe...2099987248.html
|
|