Zobacz temat - [R200] Rozpórka i foto :D
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200] Rozpórka i foto :D

memphisto - Sro Sty 05, 2011 13:42
Temat postu: [R200] Rozpórka i foto :D
Zamontowałem sobie rozpórkę, i niewiedzieć czemu tak jak pisali wszyscy, którzy juz ją mają - komfort jazdy na + co najważniejsze zauważyłem - nie trzeszczą plastiki, na koleinach jest spokojnie, ogólnie prowadzenie na duży +

Jedynie co to założenie - ja poległem, nie wiem może krzywe auto? oddałem do zakładu przy wymianie opon za 20 zł to zrobili więc nie ma źle

Niżej fotka :mrgreen:

aha miało być sparco, ale nie było i ogólnie nie żałuje bo te OMP też niezłe. Nie dokońca wiem, czy dobrą stroną to założone jest, ale jak było na opak (napisem do ludzi) to uciskało lekko jakąś puszkę i problem z odkręcaniem zbiornika wyrównawczego. Także musi tak być, bo inaczej nie ma rady :mrgreen:

A to takie białe to pokrętło do regulacji twardości zawieszenia od konii :o


greg-si - Sro Sty 05, 2011 14:26

memphisto napisał/a:
A to takie białe to pokrętło do regulacji twardości zawieszenia od konii :o

A ja myślałem że tam masz zbiorniczek wyrównawczy :D
Koni też na kołach się reguluje? Czy trzeba podnosić?

memphisto - Sro Sty 05, 2011 15:00

greg-si napisał/a:
Koni też na kołach się reguluje? Czy trzeba podnosić?


na kołach. Tak jak stoi auto regulacja 1 amortyzatora zajmuje około 10 sekund. Czasem jak mam zajwkę (wiosną) to na poboczu staję skręcam na twardo i fruu :mrgreen: Kręcąc w prawo auto robi się coraz twardsze aż mamy beton i na dziurze walimy w sufit, lub kręcimy w lewo i robi się opcja comfort i ja nie widzę różnicy żadnej między -35 + Koni na trybie comfort aniżeli seria. Śmiałbym nawet powiedzieć, że tłumienie dziur jest lepsze.

Jedynym problemem są muldy wyrastające z asfaltu. Dziury to nie problem dla tego zawiasu, natomiast muldy wyrastające czasem sprawiają problem. Jak mamy prąsta drogę i mam np 90 na liczniku a wybrzuszyło asfalt do góry (nie w dół czyli nie chodzi o dziury!)to amortyzator potrafi dobić. Czasem jak mulda jest wielkości małej belki zwalniającej to przy40 dobija. Poza tym tylko lepiej niż seria :mrgreen:

Dla przykładu z muldami:

jak się leci z katowic na wisłę jest 1 mulda wyrastająca - kiedyś 90 - zero problemu, dziś 90 jest łubudubudup. Max 60 wtedy nie dobije.

Jadąc z Bytomia do Chorzowa jest taki dół jakby \_____/ no to kiedyś 90 - zero problemu teraz 70 bo jak więcej to łup.

i np jest 1 mulda na katowickiej jak się z Chorzowa na k-ce jedzie, to nie wiem jak było kiedyś bo jej nie było ale teraz 40 :mrgreen:

podziwiam ciufcie, który śmiga chyba na twardym cały czas, ew po środku ma, nie pamiętam jak to kiedyś ustawialiśmy - no chyba, że już sam to regulował :mrgreen:

borsi - Sro Sty 05, 2011 15:16

szkoda tylko że tam 75 koników siedzi. Brawo za moda :)
greg-si - Sro Sty 05, 2011 15:31

To spoko jak na kołach. Z tyłu też jest na górze czy inaczej regulowane? Lepiej ustawić na trochę twardsze niż żeby dobijał amor :)

Planuję kupić AGX`y tylko ciekawe czy tam jest opcja beton bo czasami by się przydała ;)

najnowszy85 - Sro Sty 05, 2011 20:14

z ciekawości jak się takie amorki w kosztach przedstawiają . Mam 17 od ZR'ki i na serii to jak na szczudłach stoi. dołożyłbym sprężyny ale ze zwykłymi sprężynami to trochę lipa .

[ Dodano: Sro Sty 05, 2011 20:14 ]
zonk : ze zwykłymi amorkami .... muszę chyba jakieś bro walnąć bo nie mogę myśli na klawisze przelać :)

hertz25 - Sro Sty 05, 2011 20:35

memphisto napisał/a:
aha miało być sparco, ale nie było
tu mozna kupic http://www.rallyshop.pl/index.php?p963
memphisto - Sro Sty 05, 2011 22:25

hertz25, no tam zamówiłem sparco, i zadzownili, że przepraszają i czy może być OMP bo na sparco oczekiwania 30 dni a twierdzi, że różnią się tylko naklejką

najnowszy85 napisał/a:
z ciekawości jak się takie amorki w kosztach przedstawiają .


drogo :mrgreen:

najnowszy85 napisał/a:
Mam 17 od ZR'ki i na serii to jak na szczudłach stoi.


ja od 2 tyg poszukuję właśnie tych felg ;((( nic nie ma na allegro jeden komplet po 1200 lipne foty a o dodatkowe to się proszę a proszę.... :/ :/

greg-si napisał/a:
Z tyłu też jest na górze czy inaczej regulowane? Lepiej ustawić na trochę twardsze niż żeby dobijał amor


Tak, z tyłu ta sama zasada. Odginamy okładzinę i regulujemy - ale póki co z tyłu mam od ZR'a jeszcze nie wsadziłem tych żółtych KONI, jakoś nie umiem się za to zabrać a dobrze się śmiga i póki chyba te ZR'owskie nie padną, to nie ma co kasprować :mrgreen:

[ Dodano: Sro Sty 05, 2011 22:25 ]
Cytat:
szkoda tylko że tam 75 koników siedzi. Brawo za moda :)


będzie 1.6 chyba jest firma co się zajmuje przekładkami i całość z rozrządem olejem itp 1600 PLN'ów gwarancja 6mc bez limitu kilometrów :mrgreen: tylko trzeba mieć urlop letni aby dało się bez auta żyć :mrgreen:

hertz25 - Czw Sty 06, 2011 06:01

a u mnie wygląda tak rozpórka
memphisto - Czw Sty 06, 2011 10:23

hertz25, widze, rzymską na opak mamy :mrgreen: całkiem fajna ta sparco

ps tak widzę, te roverki serii 200 , 75konne mają najwięcej modów :mrgreen:

hertz25 - Czw Sty 06, 2011 10:36

memphisto napisał/a:
widze, rzymską na opak mamy
:lol: z prawej strony lepiej mi sie kreciło :razz:
memphisto - Czw Sty 06, 2011 11:40

a no bo ty masz taką jakby prosta rozpórkę a moja ma wygięcie jakby na kielichu, i jak z prawej miałem rzymską to ciasno strasznie było przy zbiorniku wyrównawczym
dobryziom - Czw Sty 06, 2011 12:17

memphisto napisał/a:
hertz25, no tam zamówiłem sparco, i zadzownili, że przepraszają i czy może być OMP bo na sparco oczekiwania 30 dni a twierdzi, że różnią się tylko naklejką


bo taka prawda to żadne Sparco czy OMP tylko z naklejki :)

najnowszy85 napisał/a:
z ciekawości jak się takie amorki w kosztach przedstawiają .


za komplet ponad dwa lata temu z sprężynami Vogtland progresywnymi 2250pln

memphisto napisał/a:

ja od 2 tyg poszukuję właśnie tych felg ;((( nic nie ma na allegro jeden komplet po 1200 lipne foty a o dodatkowe to się proszę a proszę.... :/ :/


słabo szukasz te felgi mozna spokojnie wyrwac za 700-900pln z pocałowaniem w ręke :)

http://allegro.pl/listing...ce_to=&st=gtext

memphisto napisał/a:

Tak, z tyłu ta sama zasada. Odginamy okładzinę i regulujemy - ale póki co z tyłu mam od ZR'a jeszcze nie wsadziłem tych żółtych KONI, jakoś nie umiem się za to zabrać a dobrze się śmiga i póki chyba te ZR'owskie nie padną, to nie ma co kasprować :mrgreen:


i ty tak jeździsz z tyłu co innego z przodu co innego? lepiej się zabierz za to bo przy szybszej jeździe na zakręcie dzwon niewyjęty...

memphisto - Czw Sty 06, 2011 14:45

dobryziom napisał/a:
http://allegro.pl/listing...ce_to=&st=gtext


no ale kurna teraz nie ma nic.. pustka na allegro a ja bym brał od ręki za 1000 nawet

bonus89 - Czw Sty 06, 2011 15:09

memphisto a ile zapłaciłeś za tą OMP?? kurcze mnie bardzo denerwuje ten zgrzyt plastików i uszczelek jak by pomogło może też bym się skusił
memphisto - Czw Sty 06, 2011 16:42

bonus89,



razem z wysyłką pobraniową

hertz25 - Czw Sty 06, 2011 16:52

to ja za swoja musialem wiecej dac :mrgreen: czy to za firme sie płaci :shock:
memphisto - Czw Sty 06, 2011 18:02

hertz25 napisał/a:
to ja za swoja musialem wiecej dac :mrgreen:


wiem ja za sparco też miałem więcej o 100zł bodajże płacić.

No i nagle zadzwonili i powiedzieli że sparco od omp różni się naklejką tylko i jak bardzo chce aby mi pisało SPARCO to 30 dni oczekiwania na co dobryziom potwierdził:

dobryziom napisał/a:
bo taka prawda to żadne Sparco czy OMP tylko z naklejki :)


więc
hertz25 napisał/a:
czy to za firme sie płaci :shock:


zdecydowanie płaci się tylko za naklejkę :mrgreen: pręt to pręt :mrgreen:

dobryziom - Czw Sty 06, 2011 18:35

memphisto napisał/a:
dobryziom napisał/a:
http://allegro.pl/listing...ce_to=&st=gtext


no ale kurna teraz nie ma nic.. pustka na allegro a ja bym brał od ręki za 1000 nawet


napisz do gościa może jeszcze je ma :)

memphisto - Czw Sty 06, 2011 18:39

dobryziom napisał/a:
napisz do gościa może jeszcze je ma :)


no napisałem ale coś nie odpowiada :P

dobryziom - Czw Sty 06, 2011 18:59

teraz w sumie trochę nie sezon na letnie felgi dlatego nikt nic masowo nie wystawia :)
bula21 - Pią Sty 07, 2011 03:12

memphisto napisał/a:
greg-si napisał/a:
Koni też na kołach się reguluje? Czy trzeba podnosić?


na kołach. Tak jak stoi auto regulacja 1 amortyzatora zajmuje około 10 sekund. Czasem jak mam zajwkę (wiosną) to na poboczu staję skręcam na twardo i fruu :mrgreen: Kręcąc w prawo auto robi się coraz twardsze aż mamy beton i na dziurze walimy w sufit, lub kręcimy w lewo i robi się opcja comfort i ja nie widzę różnicy żadnej między -35 + Koni na trybie comfort aniżeli seria. Śmiałbym nawet powiedzieć, że tłumienie dziur jest lepsze.

Jedynym problemem są muldy wyrastające z asfaltu. Dziury to nie problem dla tego zawiasu, natomiast muldy wyrastające czasem sprawiają problem. Jak mamy prąsta drogę i mam np 90 na liczniku a wybrzuszyło asfalt do góry (nie w dół czyli nie chodzi o dziury!)to amortyzator potrafi dobić. Czasem jak mulda jest wielkości małej belki zwalniającej to przy40 dobija. Poza tym tylko lepiej niż seria :mrgreen:

Dla przykładu z muldami:

jak się leci z katowic na wisłę jest 1 mulda wyrastająca - kiedyś 90 - zero problemu, dziś 90 jest łubudubudup. Max 60 wtedy nie dobije.

Jadąc z Bytomia do Chorzowa jest taki dół jakby \_____/ no to kiedyś 90 - zero problemu teraz 70 bo jak więcej to łup.

i np jest 1 mulda na katowickiej jak się z Chorzowa na k-ce jedzie, to nie wiem jak było kiedyś bo jej nie było ale teraz 40 :mrgreen:

podziwiam ciufcie, który śmiga chyba na twardym cały czas, ew po środku ma, nie pamiętam jak to kiedyś ustawialiśmy - no chyba, że już sam to regulował :mrgreen:


za nic nie rozumie o co Ci chodzi ? czemu amor dobija na muldach a na dziurach nie.. twardy to twardy nie powinien dobijać ani w jedna ani w drugą.. dużo moich znajomych jeździ na full skręconym gwincie i nie ma takiego odczucia.. a jak amorki twierdzisz że są takie twarde to też nie powinno nic dobijać.. może mi to jaśniej rozpiszesz bo chyba czegoś nie jarze

memphisto napisał/a:
hertz25, widze, rzymską na opak mamy :mrgreen: całkiem fajna ta sparco

ps tak widzę, te roverki serii 200 , 75konne mają najwięcej modów :mrgreen:


zależy co się nazywa modami.. ;]

bonus89 napisał/a:
memphisto a ile zapłaciłeś za tą OMP?? kurcze mnie bardzo denerwuje ten zgrzyt plastików i uszczelek jak by pomogło może też bym się skusił


za przeproszeniem GÓwn* prawda ;] ja założyłem auto się usztywniło i wszystko mi bardziej skrzypi nie mówiąc o dziurach jak wszystko cierpi ;] za to auto lepiej wchodzi w zakręty.. przynajmniej w moim przypadku..

dobryziom - Pią Sty 07, 2011 09:17

bula21 napisał/a:

za nic nie rozumie o co Ci chodzi ? czemu amor dobija na muldach a na dziurach nie.. twardy to twardy nie powinien dobijać ani w jedna ani w drugą.. dużo moich znajomych jeździ na full skręconym gwincie i nie ma takiego odczucia.. a jak amorki twierdzisz że są takie twarde to też nie powinno nic dobijać.. może mi to jaśniej rozpiszesz bo chyba czegoś nie jarze


chodzi o to że amortyzator ma krótszy skok i memphisto ma racje że na muldach faktycznie dobija żadna nowość...


bula21 napisał/a:

za przeproszeniem GÓwn* prawda ;] ja założyłem auto się usztywniło i wszystko mi bardziej skrzypi nie mówiąc o dziurach jak wszystko cierpi ;] za to auto lepiej wchodzi w zakręty.. przynajmniej w moim przypadku..


to zależy od wielu czynników czyli profilu opon, wielkości felg oraz zawieszenia... nie ma tu jednej prostej zasady...

memphisto - Pią Sty 07, 2011 15:55

Ogólnie nie żeby coś, ale ty bula już nie raz miałeś takie jakieś dziwne teorie :mrgreen: w jakimś tam temacie pisałem, że na niskim zawiasie inaczej zimą niż na wysokim toś się uparł, że nie mam racji, ty nie masz różnicy.

Musiałem Ci wkleić kilka odpowiedzi z innego tematu + w tamtym, też się wypowiadali no i uwierzyłeś w końcu. Ogólnie gdybyś zimą nie czuł różnicy, to i wiosną byś nie czuł, czyli skoro nie ma różnicy między niskim a wysokim to po co zmieniać :mrgreen:

No ale nie o tym temat : D

bula21, odnośnie amortyzatorów to dobryziom, już Ci wyjaśnił.

Odnośnie skrzypienia - również.

Od siebie dodam, że np zouza ma komfort na + ja również, mnie nie skrzypi, nie trzeszczy itp.

bula21 napisał/a:
a jak amorki twierdzisz że są takie twarde to też nie powinno nic dobijać.. może mi to jaśniej rozpiszesz bo chyba czegoś nie jarze


na miękkim dobija jak dobryziom napisał na muldach a na dziurach nie.

Na twardym nie ma co dobić, bo amor jest tak twardy, że po prostu głową w sufit :mrgreen:

bula21 - Sob Sty 08, 2011 09:15

dobryziom napisał/a:
bula21 napisał/a:

za nic nie rozumie o co Ci chodzi ? czemu amor dobija na muldach a na dziurach nie.. twardy to twardy nie powinien dobijać ani w jedna ani w drugą.. dużo moich znajomych jeździ na full skręconym gwincie i nie ma takiego odczucia.. a jak amorki twierdzisz że są takie twarde to też nie powinno nic dobijać.. może mi to jaśniej rozpiszesz bo chyba czegoś nie jarze


chodzi o to że amortyzator ma krótszy skok i memphisto ma racje że na muldach faktycznie dobija żadna nowość...


bula21 napisał/a:

za przeproszeniem GÓwn* prawda ;] ja założyłem auto się usztywniło i wszystko mi bardziej skrzypi nie mówiąc o dziurach jak wszystko cierpi ;] za to auto lepiej wchodzi w zakręty.. przynajmniej w moim przypadku..


to zależy od wielu czynników czyli profilu opon, wielkości felg oraz zawieszenia... nie ma tu jednej prostej zasady...


dobijać może tylko jeśli jest miękki, tak jak pisałem jeździłem na różnych zawiasach i autami typu "cultstyle" gdzie nie idzie przejechać przez progi i nic nie dobija więc dziwi mnie ten post.. na logikę po co niski zawias robić na miękko ? chcesz mieć komfort to nie obniżaj samochodu tak ? chyba że robi się wszystko na pokaz ?

a co do rozpórki :
Cytat:
Zamontowałem sobie rozpórkę, i niewiedzieć czemu tak jak pisali wszyscy, którzy juz ją mają - komfort jazdy na + co najważniejsze zauważyłem - nie trzeszczą plastiki, na koleinach jest spokojnie, ogólnie prowadzenie na duży +


ja tylko napisałem że nie wszystkim się poprawiło tak ? i napisałem że to było w moim przypadku.. chciałem tylko uświadomić kolegi :
bonus89 napisał/a:
memphisto a ile zapłaciłeś za tą OMP?? kurcze mnie bardzo denerwuje ten zgrzyt plastików i uszczelek jak by pomogło może też bym się skusił


dalej
memphisto napisał/a:
Ogólnie nie żeby coś, ale ty bula już nie raz miałeś takie jakieś dziwne teorie :mrgreen: w jakimś tam temacie pisałem, że na niskim zawiasie inaczej zimą niż na wysokim toś się uparł, że nie mam racji, ty nie masz różnicy.

Musiałem Ci wkleić kilka odpowiedzi z innego tematu + w tamtym, też się wypowiadali no i uwierzyłeś w końcu. Ogólnie gdybyś zimą nie czuł różnicy, to i wiosną byś nie czuł, czyli skoro nie ma różnicy między niskim a wysokim to po co zmieniać :mrgreen:

No ale nie o tym temat : D


a kto Ci powiedział że uwierzyłem ? ja zawsze wyrażam swoje zdanie i to nie są chore jazdy :) i takie teksty zachowaj dla kolegów bo mam gorsze chore jazdy niż wyrażanie swojego zdania ;] ... i dla mnie nie ma różnicy w zakrętach bo jak za szybko wchodzę to koła tracą przyczepność i jest lipa.. więc dalej nie popieram Twojej teorii że w zimę lepiej się wchodzi w zakręty bo nawet nie możesz tego sprawdzić.. chyba że jeździłeś na parkingu .. przyspieszałeś do 80 km/h i na ŚNIEGU brałeś zakręty ? ale to nie ten temat koniec OT

memphisto - Sob Sty 08, 2011 11:48

bula21 napisał/a:
ja zawsze wyrażam swoje zdanie i to nie są chore jazdy :) i takie teksty zachowaj dla kolegów bo mam gorsze chore jazdy niż wyrażanie swojego zdania ;]


ogólnie nie rozumiem, co to znaczy

bula21 napisał/a:
i to nie są chore jazdy


i

bula21 napisał/a:
bo mam gorsze chore jazdy niż wyrażanie swojego zdania ;]


w ogóle nie rozumiem :razz:

bula21 napisał/a:
i takie teksty zachowaj dla kolegów


Czyli rozumiem, nie jesteśmy nimi ?

dobryziom - Sob Sty 08, 2011 13:02

bula21 napisał/a:

dobijać może tylko jeśli jest miękki, tak jak pisałem jeździłem na różnych zawiasach i autami typu "cultstyle" gdzie nie idzie przejechać przez progi i nic nie dobija więc dziwi mnie ten post.. na logikę po co niski zawias robić na miękko ? chcesz mieć komfort to nie obniżaj samochodu tak ? chyba że robi się wszystko na pokaz ?


dlaczego tylko jeśli jest miękki? według mnie wręcz odwrotnie przy skręceniu tłumienia na maks przy podbiciu koła od dołu nie ma możliwości uniknięcia efektu dobijania mam przykład na różnych sportowych zawieszeniach w różnych samochodach... mniejsze czy większe ale zawsze będzie...

Nie wiem po co wymieniasz samochody typu cultstyle ponieważ one maja zawias zwykle robiony na niski ale miękki tam nie są używane sportowe sprężyny... Piszesz
bula21 napisał/a:
autami typu "cultstyle" gdzie nie idzie przejechać przez progi i nic nie dobija więc dziwi mnie ten post..
oki tylko przez próg przejeżdżasz z prędkością 5km a nawet mniej i faktycznie przy takiej prędkości dobicia nie będzie ale kolega pisał o muldach i prędkościach rzędu 80km to znaczna różnica.

Wpadnij kiedyś do Warszawy i przewiozę Cię ze dwa razy przez rondo z tramwajami zobaczysz co się dzieje na torowisku...

bula21 napisał/a:
na logikę po co niski zawias robić na miękko ? chcesz mieć komfort to nie obniżaj samochodu tak ? chyba że robi się wszystko na pokaz ?


oczywiście że ma sens jeśli mam możliwość płynnej szybkiej regulacji tłumienia to z niej korzystam jadąc np. dłuższą trasę czemu nie? W Evo masz seryjnie taką samą możliwość płynnej 3 stopniowej regulacji zawieszenia i nikt nie pyta po co? tylko się tego używa...

bula21 - Pon Sty 10, 2011 19:02

dobra ja mam inne zdanie :] koniec OT
dobryziom - Pon Sty 10, 2011 20:48

bula21 napisał/a:
dobra ja mam inne zdanie :] koniec OT


oczywiście masz do tego prawo tylko to nadal tylko twoje zdanie bez żadnej racji bytu :)

bula21 - Pon Sty 10, 2011 21:14

skoro tak uważasz ;]
dobryziom - Pon Sty 10, 2011 21:25

bula21 napisał/a:
skoro tak uważasz ;]



oj szybko dajesz za wygrana...