|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Uszczelka w porzadku co przyczyna//\
daniel13 - Sob Sty 08, 2011 10:26 Temat postu: [r200] Uszczelka w porzadku co przyczyna//\ Witam. W moim Roverku zaczol pokazywac sie olej w zbiorniczku wyrownawczym wiec oddalem go na wymiane uszczelki. Ale okazalo sie ze uszczelka jest w porzadku. I niewiem co moze byc przyczyna. Prosze o szybka pomoc.
kzrr - Sob Sty 08, 2011 10:58
W jaki sposob sprawdzili ze uszczelka jest w porządku ?
ADI-mistrzu - Sob Sty 08, 2011 11:03
Właśnie, jak oni to sprawdzili? To da się zobaczyć tylko przez zdjęcie głowicy a wtedy już trzeba nową wsadzać.
Po za tym drugą przyczyną oleju w zbiorniczku to uszkodzona uszczelka między kolektorem dolotowym a głowicą.
Pozdrawiam
kzrr - Sob Sty 08, 2011 11:08
ADI-mistrzu napisał/a: | To da się zobaczyć tylko przez zdjęcie głowicy a wtedy już trzeba nową wsadzać. |
Nie koniecznie, zawsze można zrobić test na odbarwianie dwutlenku węgla.
ADI-mistrzu - Sob Sty 08, 2011 11:11
Hm... a o tym nie słyszałem, na czym on polega?
flapjck1 - Sob Sty 08, 2011 11:12
ale ten z co2 da tylko info czy spaliny ida w plyn
a moze byc sytuacja kiedy pusci sciezka i plun pojdzie w olej lub na odwrot
kzrr - Sob Sty 08, 2011 11:15
Tzn żle to napisalem:
Chodzi oto: do zborniczka wyrównawczego montujesz taki przyrząd z reguły z fioletową cieczą, i kiedy auto jest włączone, gazy które są w układzie itp odbarwiają tą ciecz i to świadczy o pojawieniu się dwutlenku węgla i z reguły o wywalonej uszczelce. Może trochę to namotałem ale mniej więcej oto chodzi.
daniel13 - Sob Sty 08, 2011 11:55
W jaki sposob sprawdzilem?? No oczywiscie ze glowice mam sciagnieta.
polofix - Sob Sty 08, 2011 15:16
jak masz sciagnieta glowice to nie bedzie za bardzo widac czy to uszczelka. uszczelka jest stalowo silikonowa i po sciagnieciu glowicy silikony sie rozklejaja. a wystarczy ze jeden byl uszkodzony to juz jest HGF.
Czyzby to pierwszy rover k16,w ktorym nie padla uszczelka?
yorker - Nie Sty 09, 2011 10:32
Witam podłącze się pod temat. Mam pytanko w związku z uszczelką pod głowicą. Jaka jest oryginalna pierwsza wsadzona do silnika. Mój samochód stoi u mechanika z wyciągniętą głowicą. Jest tam uszczelka metalowa obtoczona silikonem. Chodzi mi o to, czy można jakoś poznać czy była już wymieniana, bo ja jeżdżę moim autem już 4 lata i będzie to robione za mnie pierwszy raz. Moje objawy były takie: olej w zbiorniczku wyrównawczym i spadek poziomu płyny chłodniczego.
przekonik - Nie Sty 09, 2011 10:44
ja mam kolego to samo jutro wymianiam uszczelke pod kolektorem dolotowym i zobaczymy czy pomorze bo jezdze juz rok z taka przyczyna i nic sie nie dzieje wszystko ładnie pali itd;) ostatnio na forum zobaczyłem że to morze byc przes tą uszczelke pod kolektorem
keczu - Nie Sty 09, 2011 12:55
yorker, Tak wyglada orginalna uszczelka na pierwszy montaz .
http://forum.roverki.eu/download.php?id=13972
Jesli masz taka to ktos juz ja wymienial, to jest ulepszona uszczelka z pogrubionymi siliconowymi sciezkami.
http://forum.roverki.eu/download.php?id=13973
Lub taka ,to najnowszy typ .Kompletnie inna konstrukcja .Koniecznie trzeba wymienic do niej magistrale olejowa .Wynalazek dla LR. I nie zamontujesz jej jesli masz stalowa miske olejowa bo nowa magistrala sie nie zmiesci.
http://forum.roverki.eu/download.php?id=13975
W zasadzie tez nie masz gwarancji ze ktos wczesniej nie zamontowal orginalnej.
yorker - Nie Sty 09, 2011 17:02
Wielkie dzięki za odpowiedź. Na pewno się przyda.
|
|