|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Przyszła odwilż, problemy z uruchomieniem silnika
szoso - Sro Sty 12, 2011 14:06 Temat postu: [R400] Przyszła odwilż, problemy z uruchomieniem silnika witam
przyszła odwilż i pojawiły się problemy z uruchomieniem, rano jak zimny odpala bez zarzutu, po zrobieniu 20km i postoju 7 godzin na dworze nie chce odpalić, trzeba go masakrycznie długo kręcić, szkoda rozrusznika
świece sprawdzone, prąd do świec dochodzi, nowy przekaźnik świec żarowych, przeczyszczone wszystkie możliwe wtyczki pod maską, nowa gruszka paliwa, samo paliwo też jest ok, błędów w pamięci komputera brak
jak były mrozy to palił od strzała, problem pojawił się teraz jak jest odwilż
chyba wszystko sprawdziłem co tylko można było
zaznaczam że mam diesla, żeby mi ktoś czasem nie pisał, że mam wymienić przewody zapłonowe
jakieś pomysły?
Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 14:08
A czujnik temp paliwa w pompie
szoso - Sro Sty 12, 2011 14:09
Remi55 napisał/a: | A czujnik temp paliwa w pompie |
nie wiem, nie wyskoczył by wtedy błąd tego czujnika?
Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 14:19
szoso420, hmm no w sumie racja ze powinien być błąd
Kurcze ciężko cokolwiek stwierdzić u ciebie bo wiem ze już wszystko przepatrzyłeś oraz ustawiłeś
Chyba żeby z pompa było coś nie tak
szoso - Sro Sty 12, 2011 14:23
Remi55 napisał/a: | Chyba żeby z pompa było coś nie tak |
oby nie
dziwi mnie to że rano jest ok jak go odpalam w blaszaku a później jak na dworze stoi to już lipa
szkoda że żaden błąd nie wyskakuje, wtedy wiedział bym co robić dalej
colin1983 - Sro Sty 12, 2011 14:32
szoso420, http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=35&t=361681 może to coś pomoże
Brt - Sro Sty 12, 2011 14:40
dziwne .... po 7h stania to już jest przecież zimny .... niebardzo mam pomysł co mu może być ... skoro kostki poczyściłeś ... a tą od czujnika wału też sprawdź cz czujnik temperatury do komputera prawidłowo działa jeszcze .... nic innego nie przychodzi mi do głowy
szoso - Sro Sty 12, 2011 14:43
Brt napisał/a: | a tą od czujnika wału też |
ooo tej nie, ale auto jeździ bez zarzutu i się zbiera na drodze
Brt napisał/a: | sprawdź cz czujnik temperatury do komputera prawidłowo działa jeszcze |
jak go sprawdzić?
Brt - Sro Sty 12, 2011 15:11
wypnij wtyczkę i zmierz czy ma jakąś rezystancje ... powinna się ona zmieniać w zależnosci od temp. silnika. A czujnik może strzelać focha przy odpalaniu a auto później jak już odpali będzie jeździło normalnie ... różnie bywa z tymi czujnikami .... zajrzyj też do wiązki od pompy wtryskowej ... może ubytki w izolacji przewodów jak jest wilgotno powodują takie "cyrki".
szoso - Sro Sty 12, 2011 15:20
odłączałem czujnik temperatury jak chodził silnik i żadnej reakcji a chyba powinna być jakaś reakcja?
jedynie lampka od świec świeciła długo i zgasła dopiero jak silnik odpalił
Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 15:37
szoso420, Bo czujnik temp reguluje czas grzania świec.
Brt - Sro Sty 12, 2011 16:06
czyli to nie to .... to ja nie mam pojęcia o co kaman ....
szoso - Sro Sty 12, 2011 16:11
na odłączonym czujniku, po podgrzaniu świec odpalił od strzała, albo ja źle mierze rezystancję albo faktycznie pokazuje 0,00
SyntaX - Sro Sty 12, 2011 16:34
często w tych modelach wygrzewał się środkowy kabelek w czujniku.
Obadaj to
Jak coś to wykręcić czujnik, wykąpać w benzynie i wkręcić.
U kumpla pomogło i już 2 latka śmiga.
szoso - Sro Sty 12, 2011 18:23
jaka powinna być rezystancja tego czujnika?
w Haynes nie mogę nic znaleźć na ten temat
na odłączonym czujniku świece grzeją dłużej i odpala bez problemu więc chyba zmienię ten czujnik
Brt - Sro Sty 12, 2011 18:32
nie kojarzę z forum, żeby ktoś podawał rezystancję tego czujnika w odniesieniu do temperatury. Były tylko dla K-serii podawane gdzieś, ale nie wiem czy to takie same czujniki. Potestuj kilka dni i jak rzeczywiście odpięcie czujnika pomoże, to go wymień
Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 19:21
Byla na forum ile OHM ma w zależności od temp ale miałem to kiedyś na kartce zapisane
Cos ok 56 chyba do 86 OHm od 20°C do 90°C czy jakoś tak ale w tym zakresie
szoso - Sro Sty 12, 2011 19:32
wtedy coś źle miernik ustawiłem, teraz mi wyszło 0,9 ohma na zimnym silniku
można chwilowo jeździć z odłączonym czujnikiem? świece nie będą grzały cały czas wtedy?
Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 19:44
szoso420, Mozna jeździć tylko chyba spalanie będzie trochę większe bo będzie więcej paliwa podawane żeby silnik dogrzać.
Stanislaw - Sro Sty 12, 2011 19:46
Witam,ten problem z odpaleniem po 7-godzinnym postoju jest troche dziwny,nie wiem czy jest to zwiazane z wilgotnoscia powietrza bo w swoim dieselku zauwazylem ze kiedy na dworze pada niewielki deszcz,mala mzawka dostaje on jakiegos mocnego kopa,szybciej sie zbiera,jest szybszy,bardziejdynamiczny.Taki zryw w czasie wiekszej wilgotnosci powietrza mial takze moj poprzedni diesel,VW T4 2.5 l.Zauwazylem to wielokrotnie,nie wiem czy wzrastalo przy tym zuzycie paliwa,wniosek ze powinienem jezdzic tylko w deszczu.Mysle ze ta usterka z zaplonem ma inne przyczyny niz wilgotnosc powietrza.Stawialbym na doplyw paliwa do pompy i wtryskow.Pozdrawiam
szoso - Sro Sty 12, 2011 20:06
Stanislaw, jak silnik odpala z wypiętym czujnikiem temperatury to raczej nie jest to wina układu paliwowego
Brt - Sro Sty 12, 2011 20:29
wilgoć w powietrzu = lepsze odprowadzanie ciepła przez intercooler = lepsze osiągi ... myślę, że to może być przyczyna.
A co do świec, to nie będą grzały po odpaleniu ... zresztą zawsze możesz sprawdzić po odpaleniu czy masz napięcie na świecach ........ 0,9 oma ... coś jest nie tak ... albo czujnik albo pomiar
Stanislaw - Sro Sty 12, 2011 21:31
Tak analizujac po "chlopsku" przeciez te trudnosci z odpaleniem diesla powinny byc po postoju nocnym,spadkach temperatury itd.Po uruchomieniu i jezdzie,oleje sa rozrzedzone,temperatura silnika w plusie,swiece ok,to jak nie uklad paliwowy,to pozostaje chyba tylko elektronika samochodu.
szoso - Pią Sty 14, 2011 10:36
nie odczułem różnicy wymieniając czujnik temperatury
gość od pomp wtryskowych powiedział że to zaworek przelewowy na powrocie paliwa jest winny i że pompa nie trzyma ciśnienia, wymienię go to się okaże
zamówiłem używany bo nowy jest nieosiągalny a w między czasie założyłem na przewód powrotny zwykły zaworek zwrotny
|
|