Zobacz temat - [Rover 45 1.8 117kM] kolektor ssący
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [Rover 45 1.8 117kM] kolektor ssący

dawidek126 - Sro Sty 12, 2011 22:40
Temat postu: [Rover 45 1.8 117kM] kolektor ssący
Witam!!!!!
zastanawiam się czy do silnika 1.8 16v da się zamontować kolektor ssący z silnika 2.0?? interesuje mnie kompletny swap z przepustnicą... czy ktoś bawił się w to lub ma jakieś info na ten temat???

z góry dzięki

flapjck1 - Sro Sty 12, 2011 22:44

z 2,0 nie, ale zawsze mozesz wrzucic dolot z 1,8 vvc, jest lepszy
dawidek126 - Czw Sty 13, 2011 18:40

a czym różni sie zwykły kolektor 1.8 od tego vvc??

[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 18:31 ]
na allegro jest również kolektor wydechowy od vvc.... na czym polega jego różnica??

[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 18:40 ]
przepustnice i wtryskiwacze są takie same czy warto wymienić cały kolektor + przepustnica i wtryski??

ADI-mistrzu - Czw Sty 13, 2011 19:06

A w czym VCC lepsze ? Chodzi o kolektor, bo wydaje mi się że ma po prostu parę czujników i nic więcej, przekładając VCC do zwykłego raczej nic się nie uzyska.
flapjck1 - Czw Sty 13, 2011 22:51

dolotowy kolektor ma rowne kanaly i wieksza srednice kanalow niz "zwykly", puszka rezonansowa kolektora policzona jest pod wieksze moce

kolektor wydechowy jest zrobiony z rur o wiekszej srednicy

Bocian_s - Pią Sty 14, 2011 14:06

flapjck1 napisał/a:
kolektor wydechowy jest zrobiony z rur o wiekszej srednicy
Tak ale chyba tylko wersje 160KM bo wydechowych kolektorów są dwa rodzaje takie jak w klasycznym silniku oraz równoodległościowe... I te ostatnie faktycznie mogą być zrobione z rurek o większej średnicy.
Bumelant - Pią Sty 14, 2011 15:09

Procz falowania silnika jakie u mnie wystapilo przy probach uzycia kolektora ssacego z vvc w silniku 1.8 nie zauwazylem nic sensownego w tej modyfikacji - co do natomiast kolektora wydechowego - nie czekaj - podstawa - jest kosmiczna roznica w pracy silnika na plusie juz nie mowiac o tym, ze ten zwykly 1.8 to straszny badziew tak przykladajac przy vvc :) Mimo wszystko gdyby ktos byl zainteresowany dysponuje takowym kolektorem ssacym z vvc jakby ktos chcial sie przekonac o tym na swojej skorze. Wtryski tez sa idento w obu 1.8. Napewno warto miec przepuistnice z vvc i caly wydech od ZR 160.
ADI-mistrzu - Pią Lis 09, 2012 09:09

Chcę wrócić do tematu bo planuje kombinację.

Zna ktoś średnicę kanałów w kolektorach? Np. jaka jest w kolektorze plastikowym 1.8 a jaka od VVC?

Druga sprawa to kolektor wydechowy, chodzi o różnicę między standardowym 4-1 z filtrem a ośmiorniczką 4-2-1 ?
Jeśli tak to wystarczy wsadzić kolektor z VVC i dołożyć portki i będzie pasować czy trzeba kombinować?

greg-si - Pią Lis 09, 2012 09:27

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73374
leszczu - Pią Lis 09, 2012 14:44

ADI-mistrzu, kolektor ssący i wydechowy od VVC + przepustnica 52mm+ wałki rozrządu od TF(1.8, 135KM)+ komp od TF 135KM. Tym sposobem uzyskasz 135KM. Więcej z tego motoru nie uzyskasz. :wink:
ADI-mistrzu - Pią Lis 09, 2012 15:17

Ja chce zrobić VIS'a dlatego pytam, bo nie chce kupić trąbek o za małej średnicy :wink: