|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [SDi/iDT] Jaki IC będzie najlepszy?
Krzysi3k - Pią Sty 14, 2011 21:35 Temat postu: [SDi/iDT] Jaki IC będzie najlepszy? Sporo już zrobiłem, ale to nie znaczy, że trzeba stać w miejscu
Stożek suchy Fujita w miejsce wkładki siedzi, jeszcze tylko zrobie do niego airboxa.
Teraz rozglądam się za IC, bo nie oszukujmy się - fabryczny najlepszy nie jest, poza tym ma beznadziejne umiejscowienie, takie trochę bezsensowne, bo trochę blokuje jego działanie.
Więc nawet przeniesienie IC na wlot na zderzaku dałoby pewnie różnice.
Tylko teraz mam do was pytanie:
Jaki IC najlepszy będzie? Podobno najlepiej szukać jak największego i z jak najmniejszą objętością. Im większa pojemność IC tym podobno większy turbo lag, a do tego mi nie spieszno
Poza tym jeszcze tam jeszcze różnią się rowkami, jedne są lepsze, drugie gorsze. Więc jaki byście polecili?
No i żeby w miare wszedł, bez ogromnej rzeźby Wiecie jakich wymiarów szukać? To będę miał mniej roboty z mierzeniem
Czas dać silnikowi więcej powietrza
Pływak - Pią Sty 14, 2011 21:55
Krzysi3k, po Tobie bym się nie spodziewał lenistwa Przynajmniej 2 lub 3 osoby wsadzały inny IC do R. Pamiętam, ze kolega friq montował IC od sprintera poszukaj tematu były chyba nawet fotki popatrz, sprawdź jakie ma taki IC wymiary i już będziesz mniej więcej wiedział na jaką wielkość możesz sobie pozwolić...
Tak tam wykres z obciążeniówki?
Krzysi3k - Pią Sty 14, 2011 22:07
Pływak, ale ja się nie leniłem
Do firq napisałem na gg, czekam na odpowiedź Ale od Sprintera nie ma sensu raczej...
Czytałem o tym, że od Meganki II pasuje, ale może ewentualnie coś nowego wsadzić, wszystkie posty są już dość stare niestety...
Widziałem też jednego kolesia, u którego nieestetycznie wygląda, bo ledwo się mieści... nie pamiętam nicku.
Poza tym można odswieżyć temat zmiany Intercoolerów w naszych R
A na obciążeniówke pojade jak już zrobie ten dolot i IC, do Wa-wy musze lecieć, bo w Białym same Dynomety
azer - Sob Sty 15, 2011 10:31
Krzysi3k, czytałeś ten wątek? http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32070
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 10:31 ]
+ może się przyda: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64109
borek88 - Sob Sty 15, 2011 15:35
zapodaj foto jak filtr wyglada. duzy ten filt kupiles??
a co do ic to musialbys pomierzyc jaki tam duzy ci wejdzie i jak mowiles szukac jak najbardziej ciekiego a o duzej powiezchni
chyb na re5pekt.pl sa nowe nie az tak drogie ic. u nas takie do 2barow wystarcza
ten do 3,2bara ciekaw jaka ma pojemnosc bo rozmiary jesli wejdzie to penie bylaby poprawa
a jaka grubosc i wymiary ma orginal??
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 15:47
Tylko oryginał jest ustawiony pionowo, po obok prawej lampy, a tu byłby poziomo na dolnym wlocie
A foto siekne jak będzie jaśniej trochę
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 15:47 ]
Dzięki
Troche słaba okazja, bo raptem 30 zł tańsza niż w sklepie, a tam paragon i gwarancje mam
Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 16:31
Lepszy byl by taki co ma tylko z jednej strony wlot i wylot :
Bo w tedy można by idealnie pociągnąć węże przez miejsce starego IC i droga by była krotka
Taki na 550x140x65 mm by był w sam raz i by wlazł
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 16:44
Remi też właśnie o tym myślałem
Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 16:46
Bo w tedy mamy takie proste rozwiązanie jak foty powyzej i nie trzeba blachy odcinać
I się nawet ok mieści z tego co widzę :
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 18:05
Poszukam takiego, bo tam tylko jakiś duży jest po prawie 900 PLN
Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 18:29
Krzysi3k, Jak coś znajdziesz daj znać bo może bym tez coś wymodził Bo taki swap o czym my myślimy jest raczej banalny szybki i łatwy
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 18:31
No dokładnie, same plusy takiego IC, będę szukał i patrzył. Dam znać i może wszyscy będziemy poprawiać fabrykę
Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 18:32
Krzysi3k, Ja poszukam jeszcze tutaj w Wiedniu bo kiedyś był taki sklep co mieli takie długie a wąskie za dobre pieniądze
borek88 - Sob Sty 15, 2011 18:33
no i ten z re5pect to chyba za duzy by byl. i do tego grubszy
Krzysi3k, czekam na foto, jakas poprawa po zalozeniu stozka?? jakie odczucia??
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 18:48
Co do odczuć się nie chce wypowiadać, bo to różnie bywa z tą autosubiekcją
Na razie słychać fajny ryk stożka
Poza tym będę mógł oceniać jak go obuduje
borek88 - Sob Sty 15, 2011 19:11
jakie jest w roverkach osadzenie na dolocie, znaczy jaka srednice stozka gdzie sie go laczy z dolotem masz zeby ladnie pasowal??
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 19:56
76mm
borek88 - Sob Sty 15, 2011 20:09
musiales uzyc jakis zlaczek czy od razu na ta rure od przplywki?? w zestawie z ta fujitą jest ta lepsza opaska czy cos??
hvil - Sob Sty 15, 2011 20:15
uważacie że do 75 1.8T z dlubnieta turbinka tez by podpasowal??
Mi przy palowaniu ciagle zrywa rurki dolotu czy to z przepustniczy czy z ic:D i tak pomyslalem zebym zmienic ic jak juz i tak rozbieralem kila razy przod.
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 20:27
borek88, rure do przepływki, opaska w zestawie
hvil, a jasne, że tak, u Ciebie jeszcze lepiej, bo więcej miejsca
To jak Ci zrywa to zmień orurowanie
dobryziom - Sob Sty 15, 2011 20:30
Krzysi3k napisał/a: | No dokładnie, same plusy takiego IC, będę szukał i patrzył. Dam znać i może wszyscy będziemy poprawiać fabrykę |
Tylko pamiętaj o jednym zbyt duży IC powiekszy turbodziure... IC dobiera sie na podstawie pojemnosci oraz doładowania... do tego długość przewodów ma również wymierne znaczenie.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 20:30 ]
hvil napisał/a: |
Mi przy palowaniu ciagle zrywa rurki dolotu czy to z przepustniczy czy z ic:D i tak pomyslalem zebym zmienic ic jak juz i tak rozbieralem kila razy przod. |
zmień cybanty na szerokie opaski... miałem to samo po zastosowaniu szerszych problem znikł...
hvil - Sob Sty 15, 2011 22:14
Krzysi3k, ale nie znalazlem dedykowanego do tej wersji silnika, a samemu troche srednio mi sie chce to wszystko ciac spawac dostosowywac, jak zobaczylem jak zawily jest dolot w 1.8 T. Jakbym namierzył jakiś gotowy KIT to czemu nie.
Na razie fabryczne opaski na coraz wieksze zmieniam ale nico to daje. po prostu nie mozna butowac na maxa doladowanie:P
Pływak - Sob Sty 15, 2011 22:19
Krzysi3k napisał/a: | Co do odczuć się nie chce wypowiadać, bo to różnie bywa z tą autosubiekcją :P
|
Co to jest "autosubiekcja"?
Nie zapomnij mu mocniej dmuchnąć jak wpadnie fmic
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 22:24
Krzysi3k napisał/a: | Jaki IC najlepszy będzie? Podobno najlepiej szukać jak największego i z jak najmniejszą objętością. Im większa pojemność IC tym podobno większy turbo lag, a do tego mi nie spieszno |
dobryziom, spokojnie Nie wrzuce takiego jak firq
Aaa widzisz, bo autosubiekcją to jest wyższa szkoła jazdy Zwykły człowiek tego nie ogarnie Słowotwórstwo inaczej
A co do IC to znalazłem pare pasujących kształtem, ale niepasujących rozmiarem
Za małe skubańce, 2x dłuższe żeby były to by było spoko
Np:
Citroen Jumper 295x203x65
Alfa 155 2.5TD 295x202x62
Fiat Bravo 1.9 294x200x62 (pic)
michu1123 - Sob Sty 15, 2011 22:31
Witam
Może moje zdjęcia pomogą. Ja zamontowałem IC od Forda Mondeo MK3.
Tu jest link do relacji z montażu : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43284
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 22:37
michu1123, wiem wszystko o Twojej przeróbce co napisałeś
Tylko dla mnie trochę przymały ten IC, ja sporo przeróbek zrobiłem już.
michu1123 - Sob Sty 15, 2011 22:43
Krzysi3k, życzę powodzenia w szukaniu odpowiedniego IC i czekamy na fotorelację z montażu nowego IC.
Przy okazji zapytam masz może jakieś filmiki jak "lata" twój R z tymi 135 koniami?. Wklej linka jak masz jakieś filmiki. A jak nie to może coś nagrasz przy okazji co ?.
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 23:25
michu1123, dzięki
A się wkurze to kupie normalny 550x240x65, bo nie znajdę chyba dobrego z wlotem i wylotem po jednej stronie...
Ten 600x300x76 będzie za duży, poza tym 900 PLN prawie...
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 23:25 ]
Od Jumpera, ten który ma dwa wloty po jednej stronie ma pojemność 3932cm3, natomiast ten od Mondeo MK3 ma 3835cm3, czyli ledwie 100cm3 mniej. Z tym, że od Mondeo jest grubszy sporo... Zna ktoś oryginalny wymiar Roverowskiego?
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 03:07
Krzysi3k napisał/a: | Zna ktoś oryginalny wymiar Roverowskiego? |
Trzeba pomierzyć mój drugi leży w piwnicy wymontowany ale niestety w Polsce
camaro17 - Nie Sty 16, 2011 14:59
Krzysi3k, tak na szybo znalezione w sieci na angielskim forum mg-rover.org
nie wiem czy to już widziałeś ale po zdjęciach może to dać na prawdę dużo do myślenia, nawet można śmiało powiedzieć iż to gotowy przepis na IC w naszych R/MG
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=252397
http://roverdiesel.co.uk/...-200-25-zr.html
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=349054
http://themgclub.org/showthread.php?t=246826
Krzysi3k - Nie Sty 16, 2011 15:16
camaro17, dzięki, ale widziałem te wszystkie turotiale. Ja mam zupełnie inną koncepcję, bo nie zamierzam puszczać 5 metrów rur, bo zamiast pomóc zaszkodzę... Ma być jak najkrótsza droga
borek88 - Nie Sty 16, 2011 15:19
ja chyba bym myslal w kirunku jak w pierwszym linku kolega z wloch ziobobby, czyli zeby wzmocnienie zostalo bo pozniej to nawet zima straszna sie robi bo w zaspe przywalisz i nie wiadomo jak to zderzak zniesie jesli sie wytnie wzmocnienie nawet czesciowo.
chociaz u mnie w najbliszych miesiacach ic nie ruszam a pozniej nie wiem ale na angielskim widzialem ze wiekszosc w 45 wycinalo kawal wzmocnienia ja bede wolal zostawic cale (moze troche podciac ale tylko w koniecznosci)
Krzysi3k - Nie Sty 16, 2011 17:25
Chyba zdecyduje się na taki z Jumpera: http://allegro.pl/fiat-du...1402518543.html Do takiej mocy raczej będzie ok Bo nie mogę nic lepszego znaleźć z wlotem i wylotem po jednej stronie. Jak większe to 600x300x76, to taki bydlak za duży jest
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 18:06
Krzysi3k, Za duży od tego Boxera to on nie jest jak kartka A4
michu1123 - Nie Sty 16, 2011 21:24
Krzysi3k, jeśli chcesz zamontować tego IC od Jumpera to musisz wziąć pod uwagę w którą stronę są skierowany wlot i wylot. Jak zamontujesz tak IC że wlot/wylot będziesz miał po prawej (patrząc od przodu na auto) to będziesz musiał wyżej podnieść IC aby kolanko węża nie wystawało spod zderzaka. Natomiast jak IC odwrócisz tzn. wlot /wylot po lewej stronie (patrząc od przodu na auto) - jest to strona gdzie trudniej poprowadzić rury bądź węże. Z lewej strony przeszkadza alternator bardzo wysoko uniesiony jak masz klimę. Zresztą sam wiesz jak wygląda pod maską po lewej stronie silnika.
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 21:29
michu1123 napisał/a: | Zresztą sam wiesz jak wygląda pod maską po lewej stronie silnika |
Ale tam nic nie będzie ciągnięte
Ma to wyglądać tak:
Fajnie porównanie:
borek88 - Nie Sty 16, 2011 22:06
Remi55, KOLEGAmichu1123, dobrze pisze bo zobacz jak w tym ic od ducato jampera boxera jest wyprowadzone orurowanie nie tak jak ty dales na foto bo jedyny jaki taki znalalem to ten za ponad 800zl a to jak mowi krzysiek za duzo za ic
trzeba szukac takiego jak dales na foto w dobrej cenie
Krzysi3k - Nie Sty 16, 2011 23:10
Można za 100 funtów ściągnąć taki sam 600x300x76, tylko że on trochę duży jest.
Poza tym w grę dalej wchodzi połączenie dwóch, np. od Mondeo Mk3
Pływak - Nie Sty 16, 2011 23:31
Właśnie Ci miałem pisać abyś połączył dwa wąskie IC z jednej strony kolankiem i z drugiej będą wyloty. Gdzieś kiedyś taki patent widziałem...
kadzaf - Pią Wrz 16, 2016 07:50
Witam tez zaczepiam sie o ten temacik ,musze cos wymyslec bowiem seryjny nie wyrabia przy wiekszej dmuchawce
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2016 08:50 ]
Tyle zostalo z mojej turbawki po przebiegu 6,5 tys na oryginalnym IC
Trzeba bedzie cos wymyslec bo koleja pojdzie sie kochac
Remigiusz - Sob Wrz 17, 2016 06:57
To nie wina icka
kadzaf - Nie Wrz 18, 2016 07:41
wydaje mi sie jednak ze jego ,bo wszystko bylo ogien
wiem ze wytrzyma spokojnie ale lubie jak chodzi na wyzszym cisnieniu
zimna czesc wirnika zostala w turbawce a gorąca wyleciala ,nie bylo nic
siedzi juz kolejna po regeneracji auto cyka ma sie niezle ,(ustawione skromne 1,5bara jak narazie ,i wypalam olej z wydechu )
wracajac do tematu bede szukal jakiegos alternatywnego IC do tego jak po ,,dotarciu'' znow jej podniose troszke cisnienie aby na pusto nie latala
|
|