|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - Chcę kupić Hondę Civic 97 r 2.0TD 86KM
mathew - Sob Sty 15, 2011 18:07 Temat postu: Chcę kupić Hondę Civic 97 r 2.0TD 86KM Witam
Tak jak w temacie. W niedługim czasie zamierzam kupić ww. samochodzik. Mam upatrzony konkretny egzemplarz. Na dniach jedziemy na przegląd żeby samochód zobaczył fachowiec. Na forum Hondy mało o tych silniczkach a jesli już to raczej negatywnie podchodzą do sprawy-odradzają. Postanowiłem zatem zapytać o ten silniczek na forum marki, z którego pochodzi silnik.
Przejechałem się samochodem. Zawieszenie, magiel ok. Wszystko raczej OK. Jedyne co mogę zaobserwować:
Pomimo wspomagania troszke ciężko chodzi kierownica / może tak ma być?
Silnik nie jest jakiś megadynamiczny ciągnie od 2 tyś i tu byłem zdziwiony, że dość późno zaczyna ciągnąć (taka moja obserwacja-wcześniej jeździłem Civic 1.6 110KM)
Turbo jakiś czas temu było regenerowane. Właściciel mówił, że turbo troche mokre, ale nic z tym nie robi bo trzebaby nówke oryginalne turbo założyć (2-3k zł) i te modele tak mają.
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy tym silniczku żeby nie wpakować się w jakies koszty?
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 20:16
To, że trochę mokre turbo to ja bym się nie przejmował. Niech pokaże fakturę na regeneracje i będzie git
A odnośnie tych silników:
Są niezniszczalne prawie że
SD z mechaniczną pompą szczególnie A jeśli mało Ci dynamiki to wystarczy IC wstawić i już masz ponad 100 KM, bo właściwie tylko brakiem IC i inną pompą różni się SD od SDi (105KM).
mathew - Sob Sty 15, 2011 20:39
W zasadzie jeszcze nie mam auta a już poodbnie jak Ty kolego myślałem nad IC rzeczywiście tylko to różni te dwa silniki ? czy dochodzą może jakieś zmiany w kompie, czujniki ? Tematem przerobienia też musze się zainteresowac nawet gdybym nie robił żadnych zmian.
Coś mi się obiło o uszy, że pompa leje? nie jestem pewien. Może pompa się kończy i podaje małe ciśnienie ? Czy nie myle się, że jeżeli pompa jest do roboty w tym silniku to jest to koszt ok 3000 zł?
Dalej czekam na jakieś wrażliwe punkty, które powinienem zbadać bo widzę, że będę tu przesiadywał na forum
Krzysi3k - Sob Sty 15, 2011 23:01
Co Ty... ta pompa jest mechaniczna, jak padnie to kupujesz używke i po problemie.
Może wtryski leją, a nie pompa?
A komp też jest inny. W SDi jest pompa VP37 Boscha, ale też ona nie pada często, jest bardzo udaną konstrukcją W SD (86 KM) jest pompa mechaniczna, której komp nie obsługuje. Ręcznie można podkręcić dawkę paliwa. A 3000 zł to Ty zapłacisz za naprawę Common Raila
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 03:13
Ta pompa mechaniczna jest nie do zajechania i się ja fajnie podkręca bo nie trzeba żadnych chip tuningów tylko kręcisz sobie śrubkami i spokojnie za pomocą IC pozna do 120KM dojść SD
Jak kupisz autko to się głoś do mnie bo mam jeszcze cały zestaw na dokładki IC w tej wersji Sam to wersja silnikowa miałem i SD polecam bo jest naprawdę mało awaryjna jednostka
mathew - Nie Sty 16, 2011 15:53
To mnie pocieszyliście bo jestem zdecydowany na zakup. Teraz jeszcze ten przegląd. . .
Ponawiam pytanie na co szczególnie zwrócić uwagę? Nie miałem jeszcze diesla.
Co dokładnie potrzeba do przeróbki IC i jaki jest koszt ?
Krzysi3k - Nie Sty 16, 2011 15:59
mathew, sam IC, dwie rury, kolektor ssący, ewentualnie pokrywa silnika, bo się różni, ale to kwestia estetyki
Zwróć uwagę na to turbo, czy równo pracuje, czy nie ma wycieków, czyli standard, bo ten silnik jest naprawde prosty jak budowa cepa
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 16:09
mathew, Węzę gumowe do Intercooler 2x
Intercooler
Kolektor dolotowy tyl
kolektor dolotowy przod
(te kolektory to w sumie jedna cześć jest, ale się da rozkręcić)
Rurka do EGR (najlepiej tego już nie zakładać i zaślepić EGR bo tylko zabrudza kolektor)
Rura metalowa od Turbo do Intercoolera
Bez tych węży gumowych jakieś 300zl kosztuje
takeda666 - Nie Sty 16, 2011 16:22
A nie lepiej kupić SDi?
mathew - Nie Sty 16, 2011 17:26
Mam już konkretny egzemplarz samochodu, jest on w miare pewnym samochodem tyle, ze sam właściciel może czegoś nie wiedzieć a ja jako kupujący chce wiedzieć o nim jak najwięcej.
Poodba mi się, że jest to prosty silnik bo w razie W będzie taniej z naprawą.
Turbo podobno troche mokre, ale tak już jest w większości roverowskich dieslach i chyba nie tylko.
Z IC to jeszcze zobacze podczas użytkowania. Jakie oznaczenie ma ten 86-konny silniczek ?
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 18:01
mathew, Turbo jest mokre bo jest podłączona odma Jak się delikatnie poci i oleju nie ubywa to jest normalny objaw
Krzysi3k - Nie Sty 16, 2011 18:04
mathew napisał/a: | Jakie oznaczenie ma ten 86-konny silniczek ? |
20T2R
mathew - Nie Sty 16, 2011 22:41
Remi55 napisał/a: | mathew, Turbo jest mokre bo jest podłączona odma Jak się delikatnie poci i oleju nie ubywa to jest normalny objaw |
A jeżeli silnik bierze olej to co wówczas? Właściciel mówił coś, że bierze olej, ale prawdopodobnie przez te wycieki na turbince?
Da rade sprawdzić to jakoś ? Dużo roboty żeby sprawdzić luz na łopatkach?
Rozważam teoretycznie bo nie znam sie kompletnie na dieslach. Czytałem tylko o częstych problemach z przepływomierzami i radami żeby zatkać EGR, usunąć kata, wsadzać IC i takie tam. . .
Remigiusz - Nie Sty 16, 2011 22:46
mathew napisał/a: | częstych problemach z przepływomierzami |
Tego nie dotyczy twojego modelu akurat
Jak bierze np od wymiany przy stanie max do wymiany przy stanie min co 10.000km to nic strasznego raczej. Ale jak bierze np litrę na np 1000 czy 2000km to trochę dużo i coś nie tak jest. Lub Turbinka pada
Trzeba by odkrecic cały układ dolotowy od filtra powietrza i zobacz jak siema wirnik
takeda666 - Nie Sty 16, 2011 23:05
Może turbina a może coś grubszego
mathew - Czw Sty 20, 2011 22:09
Panowie. Bylismy na przegladzie. Generalnie jest troche rzeczy do poorobienia niestety. Najbardziej niepokoi mnie fakt bardzo zalanego silnika. Z tego co zrozumiałem to wyciek z turbo leje do grzybka i z niego na zewnatrz polewajac silnik. No na oko nie wyglada to ciekawie bo pół silnika zalane. Przeanalizujcie to. . . czy turbo jest padnięte i przepuszcza ew. jaki koszt naprawy takiego wycieku?
[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 22:09 ]
Podpowiecie co może byc przyczyną czy bardziej prawdopodobne, że z grzybka czy z turbo. Gośc mówi, że bierze jakies 0.6l na 10 000km zreszta nawet na przeglądzie zostawił troche oleju na podłodze
Remigiusz - Czw Sty 20, 2011 22:22
Ten grzybek jest tak zwana "odma" Tamtędy wędrują opary wodno-olejowe do rury dolotowej do Turbo żeby zostały spalone w komorze silnika. Ponieważ jak by tak kapał olej to zanieczyszcza to środowisko.
Mozna kupić nowa odmę i będzie mniej z niej lalo oleju lub po prostu puścić to na ziemie nie kapie a dziurę w kolektorze zatkać
To ze kapie to normalne bo sie poci przez ta odmę lekko turbo, miałem to w 220 , 25 i mam w 45 nawet Sprawdź tez węzę które idą od pompy oleju do chłodnicy oleju, bo one lubią rdzewieć i potem z nich ucieka olej i cały silnik jest uwalony olejem
Mi to np nie przeszkadzało bo uwalony silnik w oleju zapobiega korozji
A 0.6l to nie dużo, czyli jak pisałem od wymiany max do wymiany na min pewno jest i jest ok
mathew - Pią Sty 21, 2011 09:21
Remi55 moje pierwsze pytanie to jak się ma wymiana odmy do nie kapania? Tzn czy stara odma jest jakaś nieszczelna, że kapie i nowa odma zahamuje wycieki ?(zakładając, że węże do chłodnicy oleju są ok.)
Wg mnie problem musi byc rozwiązany ponieważ: 1.nie przejdzie przeglądu 2. Nawet przy rutynowej kontroli może zostać zatrzymany dowód rej.
Drugie pytanie : Skąd taka duża ilość oleju w odmie skoro olej nie łączy się z parą wodną ?
[ Dodano: Pią Sty 21, 2011 09:21 ]
Zakładając oczywiście, że to wina odmy. Bo jak okaże się, że turbo rzeczywiście to koszta niemałe.
szoso - Pią Sty 21, 2011 09:52
mathew napisał/a: | 1.nie przejdzie przeglądu 2. Nawet przy rutynowej kontroli może zostać zatrzymany dowód rej. |
w takim razie i mi powinni zabrać dowód jak i większości mających ten silnik
z przeglądami nie mam problemów
Remigiusz - Pią Sty 21, 2011 14:27
mathew, Czytałem sobie wczoraj w Haynesie jak to dokładnie pracuje
Wiec ten grzybek do odmy działa jako zawór. I jak silnik pracuje na biegu jajowym podciśnienie w dolocie jest niskie i zawór jest jak by zamknięty. Im wyższe obroty silnika tym większe podciśnienie w dolocie przez turbinkę, bo zasysa powietrze, i zwór w odmie się otwiera i wciąga te opary żeby zapewniać optymalne ciśnienie pod klawiatur silnika. Bo jak by było zatkane to by ciśnienie wzrastało pod klawiatura i mogło rozwalić silnik.
Druga rzecz to jest taka ze pod klawiatura jest taki jak by separator żeby nie został cały olej zaciągany. Jest to po prostu taka uszczelka z dziurkami.
Ja w ogolę mam już następny fajny pomysł na przeróbkę tej odmy i zrobić tak żeby ten olej został prawie całkowicie łapany. Cos w stylu mojego Oil-Catch-Tanku ale z lepsza filtracja
marthinez - Sob Sty 22, 2011 08:27
szoso420 napisał/a: | w takim razie i mi powinni zabrać dowód jak i większości mających ten silnik
z przeglądami nie mam problemów | Jeśli u Ciebie też tak jest: Cytat: | nawet na przeglądzie zostawił troche oleju na podłodze | to powinni zabrać dowód.
A na pewno nie jest to normalne i wymaga naprawy.
mathew - Wto Sty 25, 2011 19:25
Mam nadzieje, że ew. koszta mnie nie zjedzą
Remi55 napisz coś więcej, jakieś konkrety.
Remigiusz - Wto Sty 25, 2011 22:57
mathew, konkrety będą jak to coś zrobię
Na razie to takie mojej było: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=33087
mathew - Pon Lut 07, 2011 21:25
Hania kupiona .. no to zaczęła się przygoda pozdrawiam
Remigiusz - Wto Lut 08, 2011 13:48
mathew, Gratuluje
bociannielot - Pią Lut 11, 2011 11:44
mathew napisał/a: | Hania kupiona .. no to zaczęła się przygoda pozdrawiam | ja też gratuluje - kupowaliśmy taka dla szwagra ponad rok temu, jak nie dwa - śmiga jak ta lala, bez większych awarii do tej pory aż miło .
mathew - Pią Lut 11, 2011 20:20
Oby tak było dzięki panowie
|
|