Zobacz temat - [R75] Nadpobudliwy ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nadpobudliwy ABS

Segi - Nie Sty 16, 2011 22:26
Temat postu: [R75] Nadpobudliwy ABS
Witam wszystkich fanów Roverków i MG.
To mój pierwszy post na forum, aczkolwiek uważnie śledzę Wasze konwersacje od ponad roku - w tym czasie wiedza zawarta w postach przydała się kilkukrotnie do zdiagnozowania i usunięcia usterek w moich Roverach. Tym razem jednak nie znalazłem posta odpowiadającego mojemu problemowi, więc zmuszony jestem poprosić Was o pomoc.

Ostatnio odebrałem mojego 75 od lakiernika. Prace obejmowały położenie nowego lakieru na kilku elementach i ogólne odświeżenie karoserii. Niestety - po odbiorze auta pojawił się problem z hamowaniem. Podczas wytracania prędkości np. przed zakrętem, kiedy wskazówka prędkościomierza znajduje się już pomiędzy 30-40 km/h, pojawia się pulsowanie pod hamulcem - uaktywnia się ABS. Byłoby wszystko ok, gdyby działo się tak tylko podczas faktycznego blokowania się kół na jakiejś śliskiej nawierzchni, niestety ABS włącza się za każdym razem gdy hamuję poniżej 40 km/h - nawet przy prędkościach rzędu 10 km/h.

Co ciekawe, podczas hamowania przy większych prędkościach hamowanie odbywa się normalnie, tzn. ABS uruchamia się tylko wtedy, kiedy jest to konieczne, a siła hamowania jest taka jak zawsze.

Na desce nie pojawia się żadna informacja o problemie z ABS. Dodam jeszcze, że z powodu planowanego oddania auta do lakierowania na początku grudnia, nie wymieniałem w nim opon na zimowe - jeżdżę na letnich Yokohamach, które zakupiłem w lipcu (nowe). klocki i tarcze nie były wymienione przez cały 2010 rok - nie było objaw takiej konieczności. Ogólnie nie przeprowadzałem żadnych prac przy hamulcach i czujnikach.

Mam nadzieję, że powodem uaktywniania się ABS są opony letnie. Auto jest codziennie używane, dość intensywnie, bardzo zadbane i dofinansowane - wszelkie usterki staram się usuwać natychmiast po zlokalizowaniu, więc powyższy problem nie powinien być związany z jakimikolwiek zaniedbaniami. Proszę o Wasze opinie - co sądzicie?

sash997 - Nie Sty 16, 2011 22:48

po 1 jedź na komputer sprawdzić czujniki,jeszcze dziś chyba widziałem temat o ABS z podobnymi objawami...

[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 22:48 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64235

dzieju - Pon Sty 17, 2011 23:22

U mnie był to pierścień uszkodzony przez elementy szczek hamulca ręcznego .
Segi - Wto Sty 18, 2011 11:37

Mam zamiar oddać auto do serwisu na komputer w tym tygodniu - gdy będę znał diagnozę napiszę stosownego posta.

Ile kosztowała naprawa?

dzieju - Wto Sty 18, 2011 16:27

Mnie grosze zalozylem uzywana piaste za 30zl. w bdb stanie :D
Segi - Wto Sty 18, 2011 17:23

Dałem auto na badanie i komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Problemów z tarczami i klockami nie ma, czujniki sprawne, wszystkie koła kręcą się z taką samą prędkością.

Podejrzana była pompa, ale też została wyeliminowana, więc pozostaje kwestia pierścienia. Zirytował mnie koszt zlokalizowania wadliwego pierścienia.

Umówiłem się z warsztatem na piątek celem zdjęcia kół i demontażu poszczególnych el zawieszenia, by zlokalizować pierścień. Czy jest możliwość zlokalizowania wadliwego komponentu w inny sposób niż demontaż? Może poprzez zdjęcie czujników? Czy nie zostaną one uszkodzone podczas próby wyjęcia ich?

Jeśli ktoś ma namiar na używaną piastę w dobrym stanie - będę wdzięczny za pomoc .

Obecnie mam odpięty abs (wyłączył się także prędkościomierz) i w tym stanie poczekam do piątku.

30 PLN za piastę to jak za friko :lol:

dzieju - Wto Sty 18, 2011 21:03

Dokladnie :D bo najelpiej jak pojedziez do autozlomu i na miejscu pogadasz ja bralem kilka zaczy sprezyny na tyl , zderzak etc.
stazaj88 - Wto Sty 18, 2011 22:24

Segi Z tego co mi wiadomo licznik jest napędzany impulsami z prawego przedniego czujnika - nie lepiej lepiej odłączyc lewy czujnik, prawy podpiąc spowrotem, i licznik będzie działał?

Nie polecam wyciągania czujników abs z przodu, nie wiem jak z tyłem

Mam taką piastę tel:663-74-74-19

Segi - Sro Sty 19, 2011 21:23

Do piatku wytrzymam bez predkosciomierza. Bardziej zastanawia mnie czy jest mozliwosc sprawdzenia pierscieni bez demontazu tych wszystkich el. Zawieszenia - 4x150 pln zeby tylko sprawdzic ktory padl to troche drogo jak na moj gust. Mozecie cos doradzic?

Co do piasty - jak bede wiedzial ktora dokladnie, to sie odezwe, dzieki.

wczerniec - Czw Sty 20, 2011 23:54

ja miałem ten sam objaw ABSu. ale do tego huczenie łożyska mechanik określił że to (W moim przypadku lewy tył) wymieniłem piaste z łożyskiem na używke i cisza, nic nie huczy i ABS znowu działa prawidłowo
wiki123556 - Pią Sty 21, 2011 13:15

u mnie Panie kolego byl walniety PIERŚCIIEN MAGNETYCZNY bo mi uszkodzili poprzez wymiane czujnika co barany. Powodzonka :lol: :lol: :cry:
automechanik - Czw Lut 24, 2011 21:18

W przypadku pęknięcia pierścienia z reguły zapala sie kontrolka ABS-u. Z tego co pisałeś auto stało przez jakiś czas u lakiernika a tam przy pracach przygotowywachczych nie żałuje się wody. Podejrzewam punktowe wżery korozyjne o kształcie odpowiadającym okładzinie klocka, może to powodować pulsowanie pedału hamulca a nawet efekty akustyczne podobne do pracującego ABs-u

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 21:18 ]
czasem wypadałoby odpowiedzieć nawet na najgłupszy post