Zobacz temat - [L-series] Podciśnienie i chłodnica EGR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [L-series] Podciśnienie i chłodnica EGR

Remigiusz - Pon Sty 17, 2011 18:37
Temat postu: [L-series] Podciśnienie i chłodnica EGR
Witam,

Mam takie pytanie do was jak działa ten zaworek od podciśnienia (patrz foto) :?: Jest to jakiś rodzaj zaworku zwrotnego żeby nie uciekało do końca podciśnienie jak silnik nie pracuje :?:

Rozumiem ze w tym małym oraz tym co idzie do pompy wspomagania jest powietrze wysysane :?: Czy panuje w tych wężykach od EGR inne podciśnienie ze taki chudy wężyk jest :?:


Drugie pytanie jest takie: Czy jak zaślepię chłodnice jak na zdjęciu "chłodnica EGR" a zawór EGR będzie otwarty to czy będą spaliny gorące podgrzewały dalej chłodnice czy raczej polecam do Turbiny i do wydechu i efektywność podgrzewania chłodnicy nie będzie taka sama jak by był przelot do kolektora dolotowego :?:

Moze ktoś ma na to odpowiedzi :wink:
Dziękuje :mrgreen:

Chester - Wto Sty 18, 2011 22:25

Remi55 napisał/a:
Drugie pytanie jest takie:
na moje oko spaliny bedą podgrzewały ale w nikłym stopniu także efektywność w/w elementu spada i to znacznie.


co do pytania pierwszego to do otwarcia EGR nie jest potrzebne duże podciśnienie, a zaworek chyba ma za zadanie utrzymanie podciśnienia w serwie gdy sinik jest OFF
Bynajmniej tak było u mnie gdy wymieniałem pompę h-ca to podciśnienie trzymało pompę, więc zaworek zapobiega znikaniu podciśnienia.

Obydwie wypowiedzi są czysto moimi przemyśleniami i mogę sie mylić :cool:

Brt - Sro Sty 19, 2011 10:21

raczej się nie mylisz :)
Remigiusz - Sro Sty 19, 2011 13:27

Brt, Wytłumacz mi prosze, jak się Chester myli :wink: :mrgreen: