|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Szarpanie
baton - Wto Sty 18, 2011 17:01 Temat postu: [R45] Szarpanie Cześć,moje autko szarpie przy puszczaniu i dodawaniu gazu nawet na 5 biegu.Przewody i świece nowe,przepustnica i krokowiec czyszczone.Może wymienić krokowca?jak wcisnę sprzęgło to obroty faluja tak jak by łapał gdzieś powietrze.wczoraj już się wkurzyłem i dałem mu gazu na luzie do podłogi ąż coś jakby chrząknęło i teraz już całkiem nierówno chodzi.jak znaleść przyczynę?
borsi - Wto Sty 18, 2011 17:49
jaki masz stan płynu chłodniczego ?
baton - Wto Sty 18, 2011 18:28
poziom jest ok,a co że uszczelka poszła?
borsi - Wto Sty 18, 2011 19:03
czy z kolektoru nie cieknie pod spodu. usczelka mogła paść zasysać by mogła powietrze.
a może po prostu jedź na regulacje lub gorszy gaz. jakie przewody i jakie swiece ?
baton - Wto Sty 18, 2011 19:44
nic nie ubywa także to nie uszczelka,gazu to wina nie jest bo na benzynie jest to samo.Przewody boscha a świece jakieś platynowe tak jak w książce radzą,nie mogę też szybko dodać gazu przy ruszaniu bo sie dławi,dodam szybko to chce gasnąć
borsi - Wto Sty 18, 2011 20:31
nie tnie się przepustnica ?
nie wiem czy krokowiec do podmiany . Nie chce Cie wprowadzać w błąd.
zresetuj przepustnice . Moze i całęgo kompa. na 15 minut aku. podczas zapłonu włączonego wciśni 7 raz gaz do dechy i zapal auto.
baton - Sro Sty 19, 2011 19:32
ten reset już robiłem wcześniej i to nic nie dało
Grzem - Pią Sty 21, 2011 10:45
[R45 1.4 103kM 2001]
Jeżeli założyłeś gaz mogło CI się przytrafić coś takiego jak kupienie map gazowych przez uczący się sterownik benzynowy. Mi się to przytrafiło, podobnie się zachowywał na obu paliwach. Usuń błedy ze sterownika i jak się nic nie poprawi na Pb dopiero weż się za sprawdzenie krokowca i czujnika ciśnienia (na kolektorze jest) na końcu czujnika położenia wału.
baton - Pią Sty 21, 2011 17:43
O ile pamiętam to właśnie od czasu założenia gazu tak się zrobiło i wtedy podłaczałem go do kompa i było tam dużo błędów ale Ci fachowcy mówili że nic nie da ich usunięcie bo przez gaz i tak powrócą
merh - Nie Sty 23, 2011 14:04
moze po prostu zasysa ci lewe powietrze.sprawdz połaczenia wszystkich podcisnien. kolejna sprawa-filtr powietrza niby banał,ale moze przeoczyłeś oczywiste. ewidentnie coś z mieszanką. sprawdzałeś sonde? pomierz jej opory.
Grzem - Pon Sty 24, 2011 12:58
[R45, 1.4 16V 2001] Do: baton.
To ci fachmany te od gazu, że hej... . Zamiast ci instalację sprawdzić i wyregulować(najważniejsze w roverku to wycięcie dotrysków) po zresetowaniu do map fabrycznych na benzynie to karmią cię oczywistymi oczywistościami z zakresu problemów jakie pewnie wszyscy ich klienci mają. A można wiedzieć co to za instalację gazową ci zamontowali?
PS. Po zresetowaniu map do fabrycznych pojeździj trochę na benzynie (tylko i wyłacznie) i zaobserwuj co się dzieje. U mnie ani się nie zająknął i wtedy sruuu... do instalatora gazowego gdzie zaprezentowałem bezusterkowość pojazdu.
sobrus - Pon Sty 24, 2011 14:04
Silniki Rovera są sterowanie komputerem MEMS. On sie nie uczy i nie jest programowalny.
Jeżeli po instalacji gazu coś jest nie tak, na benzynie OK a na gazie nie - uderzać do gazowników.
Żaden samochód nie lubi gaziarzy-fajansiarzy. Rover troche bardziej niż inne, ale tragedii nie ma. Na pewno go łatwiej zagazować niż najnowsze konstrukcje.
Natomiast to prawda (co było dla mnie zaskoczeniem) że układ zapłonowy musi być w dobrej koncycji do LPG. Zwłaszcza jeżeli instalacja jest źle wyregulowana.
Grzem - Wto Sty 25, 2011 09:06
[R45. 1.6 16V 2001] do sobrus.
"Mems nie jest programowalny" - tak, raz zaprogramowany fabrycznie.
"On się nie uczy" - no z tym bym się do końca nie zgodził, cytuję ze strony roverki"Układ sterowania biegiem jałowym w systemie sterowania MEMS występującym w silnikach serii K jest typu adaptacyjnego. ECM "uczy się" bieżących warunków pracy silnika (obciążenie i zużycie elementów) i osiągnięcie optymalnych nastaw (liczby kroków) zajmuje pewien okres czasu." Jednakowoż, tak jak sugerowałem przed wykonaniem regulacji gazu należy zresetować nastawy, tak aby zaadoptować sterowanie dpoływem powietrza do nowych warunków. Gdy tak nie zrobiono u mnie(jeszcze nie posiadałem informacji o co kaman) co 1000 km miałem z MEMS informację Fuel malfunction, świecącą kontrolkę check engine i kilkanaście błedów do wykasowania. Teraz mam spokój.
baton - Sro Sty 26, 2011 21:10
no ja miałem już kilka razy rugulowany ten gaz do tych map fabrycznych i nic to nie dało,nawet mam nowe wtryski gazu niby lepsze ale na nich też jak dodam szybko gazu przy ruszaniu to się dławi.sondy lambda nie sprawdzałem
Grzem - Czw Sty 27, 2011 09:41
[R45. 1.6 16V 2001] Do baton
Wytnij dotryski, się dławi bo pewnie masz za wolne wtryskiwacze i leją gaz na każdy sygnał. Dlatego się dławi. Na benzynie masz dużo szybsze wtryskiwacze. Podasz jaką masz instalację gazową czy to tajemnica?
BoloSr - Czw Sty 27, 2011 09:46
baton napisał/a: | no ja miałem już kilka razy rugulowany ten gaz do tych map fabrycznych i nic to nie dało,nawet mam nowe wtryski gazu niby lepsze ale na nich też jak dodam szybko gazu przy ruszaniu to się dławi.sondy lambda nie sprawdzałem |
jaki masz parownik moze on ci hamuje ?
baton - Czw Sty 27, 2011 20:37
no a jak wyciać te dotryski?mam instalacje stag 300
Adrian - Czw Sty 27, 2011 20:41
baton,
Wpisz w wyszukiwarkę na forum słowo dotryski i wszystkiego się dowiesz!
polofix - Pią Sty 28, 2011 17:56
http://forum.roverki.eu/v...004&view=newest
podlacz sie do tego tematu. mam ten sam problem.gazownik widocznie niekumaty i napewno nigdy do roverka nie zakladal gazu.
|
|