Zobacz temat - [Cyfrowy Polsat] Zmiana oferty programowej, a zerwanie umowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - [Cyfrowy Polsat] Zmiana oferty programowej, a zerwanie umowy

Tomek1212 - Czw Sty 20, 2011 00:21
Temat postu: [Cyfrowy Polsat] Zmiana oferty programowej, a zerwanie umowy
Witam
Dzisiaj oglądając program "BBC Knowledge" który odbieram za pomocą telewizji satelitarnej "Cyfrowy Polsat" oczom moim ukazał się komunikat który obwieszczał o zaprzestaniu nadawania tego kanału od dnia 1lutego. Razem z nim znikną wszystkie kanały tematyczne telewizji "BBC". Nie ukrywam, że taka sytuacja bardzo jest mi nie na rękę. Głównie ze względu na te kanały zdecydowałem się na podpisanie umowy z cyfrowym polsatem a nie cyfra plus gdzie właśnie najbardziej brakowało mi tych kanałów. Umowę podpisałem na bodajże 2,5roku i zostało mi jeszcze jakieś 1,5roku. W związku z powyższym zamierzam wypowiedzieć umowę, ze względu na zmianę oferty programowej. Mam pytanie do was, czy będzie się to wiązało z jakimiś kosztami, czy mogę bezkarnie zrezygnować z ich oferty ze względu na niedotrzymanie przez nich warunków umowy ?
pozdr.

azer - Czw Sty 20, 2011 01:45

Zrezygnować z ofety możesz jedynie jeżeli wprowadzają zmianę do umowy a w regulaminie piszą coś takiego:

Cytat:
6. W przypadku zaistnienia zdarzeń niezależnych od Cyfrowego Polsatu,
uznawanych za siłę wyższą, w szczególności o charakterze prawnym,
technicznym lub ekonomicznym, Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo
do wprowadzania zmian w zakresie liczby lub rodzajów programów
telewizyjnych lub radiowych dostępnych w ramach Pakietu Podstawowego
lub Pakietów Dodatkowych. Taka zmiana, a w szczególności również
zastąpienie danego programu programem o porównywalnej tematyce,
rezygnacja z danego programu w wyniku jego niskiej oglądalności,
zaprzestania nadawania programu w wyniku zdarzeń obciążających
jego nadawcę lub z przyczyn wywołanych decyzją organu administracji
państwowej, orzeczeniem sądu nie stanowi zmiany Umowy, jak również
zmiany niniejszego Regulaminu.


Więc ja bym na to nie liczył

Cytat:
1. Zmiany niniejszego Regulaminu będą wiązały Klientów, o ile ich
treść (lub treść Regulaminu uwzględniająca zmiany) zostanie Klientowi
doręczona, a Klient nie wypowie Umowy w terminie 14 dni od dnia
doręczenia takiej informacji.


[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 01:41 ]
+ jako pół oficjalne info: http://cccam-exchange.co....hp?t=4050&f=137

[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 01:44 ]
w dodanym linku ostatni akapit mówi o tym że taka zmiana powinna dać możliwość zerwania umowy bez konsekwencji hmm

[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 01:45 ]
i potwierdzenie po polsku
http://media2.pl/media/73...paign=tematdnia

:) ale zakręciłem

Tomek1212 - Czw Sty 20, 2011 10:20

Dzięki za info. Pewnie będe próbował, a co z tego wyjdzie to się okaże.
SyntaX - Czw Sty 20, 2011 13:04

Jako osoba która kieruje punktem CP powiem Tobie że niestety nie będziesz mógł zerwać umowy ;(
Natomiast nie kryje swojego niezadowolenia z faktu że Polsat wycofuje kanały BBC.
A dokładniej to nie wycofuje ale łączy je w pakiet który będzie osobno dodatkowo płatny.
Doskonale wiem że taka zmiana znacznie obniży mi liczbę klientów a konkurencję mam drzwi w drzwi i wiadomo jak to się skończy.
Bardzo mnie taka informacja niepokoi a wręcz złości bo mają dojść nowe kanały, ale same badziewia.

leszczu - Czw Sty 20, 2011 15:33

Również zauważyłem, że nie będzie tych kanałów od 1 lutego. Szkoda bo lubiłem oglądać Top Gear. Szkoda. :cry:
kepo - Czw Sty 20, 2011 15:53

od 1 lutego pakiet BBC bedzie w N ;)
i z pełnym przekonaniem mówie, że ich oferta wtedy nie będzie miała sobie równych

Tomek1212 - Czw Sty 20, 2011 20:16

Mimo wszystko i tak będę próbować. Z tego co wyczytałem w necie to takich zniesmaczonych aktualnym obrotem sprawy osób jest bardzo wiele, więc może sie uda.
Adrian - Pią Sty 21, 2011 15:08

SyntaX napisał/a:
Jako osoba która kieruje punktem CP powiem Tobie że niestety nie będziesz mógł zerwać umowy

Jakiś czas temu była podobna sytuacja z kanałem E! i umowę można było rozwiązać.

OT:

Ja i tak kończę z Cyfrowym Polsatem (mam umowę na czas nieokreślony, więc pozostaje tylko kwestia długości wypowiedzenia). Dodatkowo wczoraj padł mi dekoder, więc to dopełniło czarę goryczy. Przeszedłem do Cyfry+. Dla przechodzących z innych platform jest promocja. Można coś dla siebie wybrać. Ja podpisałem umowę na następujacych warunkach:
- umowa na 22 miesiące
- pierwsze 3 miesiące za free
- pozostałe 19 miesięcy po 46,- PLN zamiast 63,90

szoso - Pią Sty 21, 2011 15:12

AdrianWWL napisał/a:
więc pozostaje tylko kwestia długości wypowiedzenia

już Ci mówię, 3 miesiące prze które musisz płacić abonament, przerabiałem to ostatnio
a i jeszcze jedno, wypowiedzenie liczy się od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego, dajmy na to masz okres rozliczeniowy od 2 stycznia miesiąca a wypowiadasz umowę 10 stycznia to wypowiedzenie liczy się od 2 dnia następnego miesiąca, czyli lutego i za ten okres też musisz zapłacić, w sumie wychodzą 4 miesiące

Adrian - Pią Sty 21, 2011 15:22

Dlatego liczę na to, że po 1 lutego uda się wypowiedzieć umowę na korzystniejszych warunkach ( z miesięcznym wypowiedzeniem). :wink:
szoso - Pią Sty 21, 2011 15:29

jakim cudem tylko miesięczne?
jeśli masz na czas nieokreślony to nie ma takiej opcji

Adrian - Pią Sty 21, 2011 16:06

szoso420,

http://www.cyfrowypolsat....-11-2009_03.pdf

rozdział 5 paragraf 7 punkt 5

SyntaX - Pią Sty 21, 2011 16:15

No właśnie.
Niemniej jednak jestem trochę zniesmaczony decyzją zarządu CP.
BBC to akurat były jedne z lepszych kanałów w ofercie.

Alexi - Pon Sty 24, 2011 10:22

Ja mam pakiet Familijny. I od czasu do czasu znikają jakieś kanały, które powinny być w pakiecie. Do tej pory było to MTV i jeszcze jeden muzyczny. Ale teraz mnie zasmuciliście. czemu nie można by zerwać umowy skoro oni jej nie dopełniają a o sile wyższej nie ma mowy nawet. Zabierają z jednego pakietu dodając do drugiego. Jak na moje oko nie ma tu nawet dyskusji. To nie siła wyższa zaingerowała tylko oni.
SyntaX - Pon Sty 24, 2011 10:43

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.
Polsat bardzo mało zarabia na klientach płacących za pakiet Familijny, że o niższych nie wspomnę.
Pakiet Mini to pakiet gdzie Polsat dopłaca do klienta w granicach 217zł w okresie umowy.
Liczy tak naprawdę na to że klient podniesie pakiet.
Niestety, ale firma eutelsat jak i wydawcy kanałów bardzo podnieśli opłatę dla cyfrowych platform.
Pakiet familijny to pakiet magiczny dla operatora gdzie praktycznie wychodzi na 0 ew. z małym plusem.
Wniosek jest prosty, zabiera kanały tym samym nakłaniając klienta do zmiany pakietu na wyższy.
Niestety ale nawet CP jest zbyt słabe by wynegocjować ceny z takimi nadawcami jak HBO czy BBC.
Ekonomia jest brutalna i nikt nie będzie dokładał do interesu.

BoloSr - Wto Sty 25, 2011 20:49

SyntaX napisał/a:
No właśnie.
Niemniej jednak jestem trochę zniesmaczony decyzją zarządu CP.
BBC to akurat były jedne z lepszych kanałów w ofercie.

zapraszam do N tam te kanaly beda od lutego :)
jak sie dobrze zakrecisz to kupisz pakiet za 48 zeta z recorderem :)

kris-tofer - Sro Lut 09, 2011 10:37

upgrady umów na pakiety dodatkowe po przedłużeniu umowy można wypowiedzieć z trzy miesięcznym okresem, natomiast pakiety familijne i mini po przedłużeniu umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia - zgadza się SyntaX, ? :)

SyntaX, mam jeszcze małą cichą prośbę, do Ciebie jako do pracownika APS tylko jedna zszywka jak spinacie dokumenty składające się na umowę, a oświadczenia przypinamy na samym końcu umów, nie jako pierwsza strona, bo pracownik archiwum CP czasami musi się lekko mówiąc denerwować na APS gdy musi po kolei układać jeszcze raz dokumenty :D