|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 216 Gsi] Duże spalanie!!!!
sluk - Czw Sty 20, 2011 00:36 Temat postu: [R 216 Gsi] Duże spalanie!!!! Witam. Problem jak w temacie zużycie paliwa to około 15-16 litrów na 100km. Jestem posiadaczem tego pojazdu od miesiąca. Wymienione -> Kopułka, palec, kable wysokiego napięcia, filtr powietrza, świece oraz z zalecenia nadwornego mechanika sonda lambda (zastosowana uniwersalna) niestety brak rezultatu. Do tego wszystkiego jest jeszcze problem z obrotami, jak silnik osiągnie optymalną temp. obroty spadają do 500obr/min. trzęsie całą budą. Czasami bywa i tak że jak chce odpalić rozgrzane autko zaraz po zgaszeniu nie chce odpalić muszę odczekać chwile jakieś 30sek-1min dopiero odpali.
Proszę o pomoc.
borsi - Czw Sty 20, 2011 13:22
sprawdz krokowiec . MOżliwe też że czujnik temp masz padnięty. Jak odpalasz na zimnym to ssanie sie załącza ?
sluk - Czw Sty 20, 2011 23:30
Autko odpala na zimnym bez zarzutu. Tylko wydaje mi się że ma na tzw. ssaniu za wysokie obroty około 1700obr/min. Mechanik stwierdził że nie przepala mieszanki a co może być tego przyczyną? ciśnienie w cylindrach 13bar. Komputer nie pokazuje żadnego błędu dioda mignie raz na powitanie przy przekręceniu stacyjki. Sugerowano mi wiele przyczyn np: pompa paliwa za małe ciśnienie , lejące wtryski , czujnik podciśnienia kolektora ssącego, ale tak strzelając to pół samochodu wymienię
colin1983 - Sob Sty 22, 2011 18:23
sluk, sprawdź sonde lambda
shilus82 - Sob Sty 22, 2011 18:49
a tak z ciekawości, skąd ta sonda? bo może się okazać że jednak jest nie właściwa. Ja do siebie w końcu kupiłem zamiennik boscha
sluk - Nie Sty 23, 2011 11:10
Witam ponownie. Sonda lambda nówka firmy bosal. Tylko to jest dziwne że pokazuje to samo co stara, były robione pomiary na starej jak i na nowej i jest to samo. Wiem tyle że jedna jak i druga pokazuje za duże wartości ale działają . Wczoraj wymieniony czujnik podciśnienia kolektora ssącego niestety brak jakiejkolwiek poprawy.
Markzo - Nie Sty 23, 2011 12:34
zresetuj kompa, wyczysc przepustnice i silnik krokowy a następnie zrób adaptację... świece wymieniłeś? sprężanie masz bdb, sonde ja u siebie wymieniałem na NGK (japońską) od TomaTeam i autko chodziło zdecydowanie lepiej...
414GRAND414 - Nie Sty 23, 2011 14:29
siemka mam roverka 414 ostatni tez zaczyna zawodzic a co do obrotow na ssaniu 1700 to nic zalezy od tem na polu przy duzym minusie mam nawet 2400 przez minute jak jest 0 to 1300 nie martw sie zacznij od swiec nie i niech ci sprawdzi ktos czy pasek masz dobrze ustawiony na kolach bo mozliwe ze po wymianie masz przestawiony i taki obiaw by mogl pasowac wiem to z doswiadczenia z astra 1 wystarczy jeden zobek zle i obroty za male a pije jak smok albo dobry alkoholik
sluk - Nie Sty 23, 2011 15:50
Komputer był resetowany, świece były wymienione, krokowy czyściłem , przepustnicy jeszcze nie, próbowałem regulacji obrotów wynalazłem sposób na forum concerto ale to też nic nie dało bo zaraz wyregulował sobie obroty jak sam chciał czyli 500obr/min. Rura czarna w środku i jak mu przycisnę to robi się za mną chmura dymu i w spalinach czuć benzynę. Sprawdzałem świece i wyglądają dobrze nie są okopcone. Pzdr.
chomik1948 - Wto Sty 25, 2011 13:39
no jak czytam wszystkie wypowiedzi to faktycznie głupia sytuacja...
Ja bym postawił jednak na ten czujnik....
Mi też moja 214 ostatnio więcej pali. wychodzi około 10 litrów na 100 km.
colin1983 - Sro Sty 26, 2011 08:10
chomik1948 napisał/a: | Mi też moja 214 ostatnio więcej pali. wychodzi około 10 litrów na 100 km. | w zimie normalne że tyle spali
sluk - Nie Gru 11, 2011 23:32
Witam ponownie po długiej przerwie. Problem został rozwiązany . Po wymianie silniczka krokowego problem ustąpił! Rover na trasie spalił nie całe 7litr / 100km. Po mieście trochę więcej około 8,5-9. Odnośnie odpalania został przelutowany przekaźnik pompy paliwa teraz odpala za każdym razem. A że trzęsie budą, to wina poduszek silnika i z tym nadal jest problem. brak części. Przekroczenia w spalinach spowodowane są tym że ktoś rozciął katalizator wyciągną wnętrzności i zaspawał ,zostawiają samą obudowę.
|
|