Zobacz temat - [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.

keczu - Nie Sty 23, 2011 00:03
Temat postu: [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
Wiec posiadlem umiejetnosc wklejania zdjec (chyba) :razz: to chcialbym pokazac jak szybko i tanio mozna zdjagnozowac pompe paliwa w R25/45 z K-seria pod maska. Mialem wczesniej ciezko zapalajacego R25, wiadomo wszystko pod maska jest w miare dostepne i latwe do sprawdzenia, ale jesli przychodzi sprawdzic cisnienie paliwa to jest problem , zwykle trzeba dac zarobic mechanikowi ktory ma odpowiedni zestaw do tego.
Wiec potrzebny jest do tego cisnieniomierz hydrauliczny z koncowka 1/4 cala (w kazdym sklepie z hydraulika, skala min 6 bar.) mnie kosztowal 8€ i odpowiedni o-ring jako uszczelka. Trzeba odkrecic gorny przewod paliwowy co wchodzi do filtra paliwa i w jego miejsce wkrecic cisnieniomierz ( gwint jest taki sam) wkladajac o-ring jako uszczelke (nie zapomiec wyjac o-ringu po wszystkim) :razz:
Wyglada to tak.

To moja 45-tka cisnienie jak najbardziej oki. Pompa dobija na pierwszy rozduch prawie 6 bar. Podczas pracy silnika jest to ok 3 bar. (ale to wiem z danych tech. tym sposobem tego sie nie zmierzy).

A tu 25-tka , auto jak juz zapalilo wszystko bylo oki. Zero przerywania nawet przy niskim stanie paliwa. Cisnienie max. 1.7 bar. :shock: Po wymianie pompy wszystko bylo oki i jest do tej pory bo sprzedalem autko koledze z pracy. :wink:
Tym sposobem zmierzymy ile cisnienia pompa podaje po przekreceniu kluczyka. Bardzo pomocne w szukaniu przyczyny nie odpalania auta z rana lub po postoju. Wystarczy raz przekrecic kluczyk i dac pompie podbic cisnienie w ukladzie .Tu przyklad cisnieniomierza ktory bedzie oki , cena 14,90 zl :razz:
http://woda.com.pl/index....0-bar-gwint-1-4
Pozdr.

Harry - Nie Sty 23, 2011 15:10

ale to wszystkie k mają w okolicach 6 bar? czy sa jakieś wyjątki?
swoją droga fajny pomysł :wink:

keczu - Nie Sty 23, 2011 15:34

Harry napisał/a:
ale to wszystkie k mają w okolicach 6 bar? czy sa jakieś wyjątki?

Co do 25/45 jestem pewny, co do reszty nie. Mysle ze sprawna pompa powinna dac takie cisnienie. Po wymianie w R25 cisnienie wrocilo do wartosci ok 6 bar. Tylko pompa ktora zalozylem to byl orginal Walbro. Pompa wedlug danych technicznych wytwarza cisnienie ok 3 bar. Ale to mozna sprawdzic wpinajac specjalny zestaw do pomiaru cisnienia w uklad , zachowujac przeplyw w ukladzie. Tu jest to pomiar ile pompa moze max. wytworzyc cisnienia w zamknietym ukladzie czyli tak jak przy pierwszym przekreceniu kluczyka rano. Nie zbyt to konewncjonalne ,ale daje jasny obraz w jakim stanie jest pompa paliwa za ulamek ceny diagnostyki w warsztacie. Zeby auto odpalilo z rana pompa musi podbic cisnienie w ukladzie ktorym go nie ma po postoju, tym bardziej na zimno . Pozdr.