Zobacz temat - [R200] Silnik się grzeje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Silnik się grzeje

michfra88 - Sro Sty 26, 2011 22:46
Temat postu: [R200] Silnik się grzeje
Panowie wiem że sporo były takich tematów ale jednak każdy się czymś różni. Mam następujący problem. Dzisiaj stałem w korku 2.5 h i mogłem wszystko dokładnie zaobserwować. Otóż grzeje mi się auto jak jak stoje w korku tak powyżej 20-30 minut. Szczególnie jeśli co chwilę podjeżdżam. Jak włączę ciepły nawiew na dwójkę to grzeje się trochę później. Jak wskazówka się podniesie to włączą się wentylator i jest ok. Ubywa mi też trochę płynu chłodniczego tak 0,3l \1000 km. Co może być tego przyczyną?
colin1983 - Czw Sty 27, 2011 08:56

Termostat do sprawdzenia
sobrus - Czw Sty 27, 2011 10:11

Tak jak pisze przedmówca przede wszystkim termostat.
Ubywający płyn to albo jakaś nieszczelność (wąż, chłodnica, trójnik) albo któraś uszczelka (kolektora dolotowego albo pod głowicą).
Może też być tak, że pompa wody pada.

czyli dalej sprawdz
- czy nie masz objawów HGF
- czy nie masz plam pod samochodem, czy nic nie dymi na biało
- jak wszystko zawiedzie to sprawdz pompę wody.

kzrr - Czw Sty 27, 2011 10:24

Może korek od zbiorniczka wyrównawczego, nie trzyma ciśnienia.
michfra88 - Czw Sty 27, 2011 17:15

A czy grzanie silnika może mieć jakiś związek z HGFem? wydaje mi się że nie...
Adrian - Czw Sty 27, 2011 20:20

michfra88,

Przede wszystkim układ chłodzenia powinien być szczelny. Tym się zajmij na początek. W nieszczelnym układzie nie ma odpowiedniego ciśnienia i mogą się wtedy dziać różne rzeczy.

michfra88 - Czw Sty 27, 2011 20:27

Czyli skupić się na szczelności uszczelek tak?
Adrian - Czw Sty 27, 2011 20:39

Miejsc w których może uciekać płyn jest sporo :wink: . Masz do wyboru m.in:
- wszystkie połączenia węży (można podokręcać opaski)
- same weże (może być jakieś mikropęknięcie)
- termostat i jego okolicę (tam są uszczelki)
- pompa wody (też jest uszczelka)
- chłodnica (może być już spruchniała)
- uszczelka kolektora ssącego (często tamtędy płyn ucieka)
- nagrzewnica
- uszczelka pod głowicą (płyn może uciekać na zewnątrz lub spalać się)

michfra88 - Wto Maj 17, 2011 20:45

Czy mogę prosić o pomoc: gdzie dostanę czujnik temperatury ten od włączania wentylatora? Po rozwiązaniu problemu z uciekającym płynem (cieknąca pompa wody) walczę dalej z grzaniem w korkach i właśnie od tego czujnika chce zacząć tylko nie wiem gdzie go dostać...
bonus89 - Wto Maj 17, 2011 20:51

michfra88, ale włącza Ci się wentylator czy nie?
michfra88 - Wto Maj 17, 2011 21:06

tak włącza. jak stoję w korku lub co chwilę ruszam i hamuję to wskazówka temperatury podnosi się tak na 3/4 skali. Później włącza się wentylator i po chwili wskazówka opada. Jak stoję dalej w korku to sytuacja się powtarza, a jak jadę to wszystko jest na swoim miejscu.
bonus89 - Wto Maj 17, 2011 21:13

to dobrze że chłodzi, ale widać nie załącza się pierwszy bieg wentylatora, sprawdził bym styki przy wentylatorze często tam nie łączy a kostka rozpada się od buchającego gorąca od kolektora, ja tak miałem. A to że załącza się wentylator to znaczy że czujnik działa, chciał byś żeby się nie załączał? Wtedy silnik byś przegrzał
michfra88 - Wto Maj 17, 2011 21:16

Chodzi o to, że się za późno załącza a to chyba też wina czujnika prawda?
bonus89 - Wto Maj 17, 2011 21:21

michfra88, nie koniecznie, na 3/4 skali załącza się drugi bieg wentylatora a pierwszy na takiej temperaturze że ciężko zauważyć na wskazówce, chcesz wymieniać czujnik i ciągle mieć problem? Chyba nic Cie nie kosztuje zerknąć i przeczyścić te styki, u mnie one były problemem jeszcze jak miałem 8V
michfra88 - Wto Maj 17, 2011 21:25

no tak ale wskazówka idzie wysoko za każdym razem jak stoję w korku nawet jak nie ma wielkich upałów więc chyba coś jest nie tak mam racje? Spada to prawda ale chyba nie powinien silnik się tak szybko grzać? A te styki na czujniku to na pewno sprawdzę... Może warto sprawdzić czy wentylator włącza się przy 113-114 stopniach? Bo jeśli tak to chyba wszystko jest dobrze tylko wskaźnik temperatury przekłamuje
kzrr - Sro Maj 18, 2011 08:40

Może taka bzdura ale sprawdziłeś czy masz odpowiednio dużo płynu chłodniczego :) ?
michfra88 - Sro Maj 18, 2011 10:22

pewnie płynu jest tyle ile być powinno :)
leszczu - Sro Maj 18, 2011 14:37

michfra88, korek wymieniałeś ??
tomo63 - Sro Maj 18, 2011 17:17

Mój też po dłuższym stani uw korku tak robi, ale wskazówka na 3/4 to już drugi bieg wentylatora jest i u mnie załącza się dlatego, że po założeniu klimy zostawiłem krótką chłodnicę wody.
bonus89 - Czw Maj 19, 2011 00:39

tomo63 napisał/a:
Mój też po dłuższym stani uw korku tak robi, ale wskazówka na 3/4 to już drugi bieg wentylatora jest i u mnie załącza się dlatego, że po założeniu klimy zostawiłem krótką chłodnicę wody.

O tym właśnie pisałem. Sprawdź te styki to 15 minut a może pomóc, dlaczego nie próbujesz sam sobie ułatwić tylko szukasz najgorszego

tomo63 - Czw Maj 19, 2011 05:54

bonus89, u mnie wyntylatory pracują normalnie na obu biegach (kostkę sprawdzę z ciekawości :) ), ale tak jak mówię u mnie to wina krótkiej chłodnicy, bo wskazówka potrafi skoczyć na 3/4 podczas agresywnej jazdy lub szybkiej jazdy w gorący dzień.
michfra88 - Czw Maj 19, 2011 10:29

leszczu napisał/a:
korek wymieniałeś
nie wymieniałem korka
Rendikrendi - Czw Maj 19, 2011 11:04

tomo63 napisał/a:
wskazówka potrafi skoczyć na 3/4 podczas agresywnej jazdy lub szybkiej jazdy w gorący dzień.


No termostat może być przytkany albo nie odpuszczac całkiem co nie jest wykluczone.
Druga sprawa to olej o zbyt duzej gestości niedostosowany do konsrukcji silnika.

panwilli - Czw Maj 19, 2011 14:09

a jaki powinien być olej??
tomo63 - Czw Maj 19, 2011 14:27

Rendikrendi, obie rzeczy mogą być, bo mam zalany mineralnym elfem 10w40 chyba czy jakoś tak.
kumilek23 - Czw Maj 19, 2011 14:52

tomo63 napisał/a:
mineralnym elfem 10w40
to się wzajemnie wyklucza bo olej 10W40 to półsyntetyczny, mineralny ma klasę gęstości 15
tomo63 - Czw Maj 19, 2011 14:57

kumilek23 napisał/a:
to się wzajemnie wyklucza bo olej 10W40 to półsyntetyczny, mineralny ma klasę gęstości 15
masz rację - tak sobie strzelałem :) mam zalany 15w40 w takim razie bo pamiętam że był mineralny.
Może zaleję go teraz 10w40, ciekawe czy zrobi jakąś różnicę.

kumilek23 - Czw Maj 19, 2011 15:01

panwilli napisał/a:
a jaki powinien być olej??

10W40

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 16:01 ]
tomo63 napisał/a:
Może zaleję go teraz 10w40, ciekawe czy zrobi jakąś różnicę.
Może Ci zacząć olej znikać, mineralny lepiej doszczelnia i jak masz np. poprzepalane uszczelniacze zaworowe to półsyntetyk będzie Ci się ulatniał :wink:
leszczu - Czw Maj 19, 2011 18:19

michfra88 napisał/a:
leszczu napisał/a:
korek wymieniałeś
nie wymieniałem korka

No to może warto wymienić. :wink:

michfra88 - Czw Maj 19, 2011 18:42

Spróbuje z tym korkiem może to będzie jakieś wyjście :) a jeszcze mam jedno pytanie czy we wszystkich roverach wentylatory są dwu stopniowe i przy jakiej temperaturze płynu się załączają?
leszczu - Czw Maj 19, 2011 18:46

michfra88 napisał/a:
Spróbuje z tym korkiem może to będzie jakieś wyjście :)

Szukaj od Poldka, ten sam a o połowę tańszy. :wink:

panwilli - Nie Maj 22, 2011 18:13

u toma masz korek za 13 + przesyłka 5 zł i masz nowy korek
michfra88 - Pon Maj 30, 2011 20:05

Oczekuję właśnie na korek. Styki przeczyszczone i sytuacja wygląda tak, że wentylator załącza się tylko na drugi obieg ( jak wskazówka pokazuje 3/4 skali). Czy taka jazda jest bezpieczna?
Lukasz_Konin - Pon Maj 30, 2011 20:54

witam, koledzy sory ze podepne sie pod ten temat, ale nie chce zakladac innego bo szkoda zasmiecac forum, otoz niewiem czy w roverkach tak jest czy nie, bo nigdy nie slyszalem zeby wentylator sie zalaczal. Roverka kupilem w Styczniu 1.4 16V, patrzac na wskaznik temperatury, nie przekracza nigdy polowy jest troszeczke nizej. Czy wtedy wentylator powinien sie juz zalaczac ? czy musi byc MINIMUM na polowie ? na poczatku myslalem ze wentylator nie dziala, ale odlaczylem kostke od czujnika, i wentylator dziala, a gdy spowrotem podepne, wylacza sie.
adamsky - Pon Maj 30, 2011 22:17

Lukasz_Konin, jak masz płyn chłodniczy w odpowiedniej ilości, sprawny układ to Ci się nie będą załaczać ;)
Adrian - Wto Maj 31, 2011 07:31

Czasami będzie :wink: . Chodzi on naprawdę cicho na I biegu i ciężko go czasami usłyszeć.
kumilek23 - Wto Maj 31, 2011 09:36

Lukasz_Konin, jeśli koniecznie chcesz go usłyszeć to przejedź z 5 km do zagrzania silnika, zatrzymaj się i nie wyłączając silnika podnieś maskę przegazuj kilka razy na lince przy przepustnicy, jeśli jest sprawny to na pewno się załączy :mrgreen:
Lukasz_Konin - Wto Maj 31, 2011 10:38

Płynu jest ok, uklad rowniez jest sprawny :) na poczatku myslalem ze to cos groznego, no bo silnik sie jednak grzeje, a wentylator nie chlodzi. czyli wentylator kiedy sie dokladnie zalacza zeby go slyszec ? jak bedzie wskazowka powyzej polowy ? na poczatku sie przestraszylem, bo robilem trase kilka razy Konin-Poznan, i wskazowka mi nigdy nie przekroczyla jeszcze polowy :razz:
Adrian - Wto Maj 31, 2011 11:58

Lukasz_Konin,
Zrób tak jak napisał kumilek23. Będziesz wtedy wiedział czy i kiedy Ci się on włącza. Jadąc ciągle samochodem w trasie to małe szansę by Ci się włączył, bo układ jest ciągle chłodzony pędem powietrza. Wentylator ma za zadanie wspomagać chłodzenie w czasie np. powolnej jazdy lub stania w korkach.

michfra88 - Wto Maj 31, 2011 13:12

Drodzy koledzy wszystko już wiem w sprawie mojego Rovera! Byłem dzisiaj w warsztacie gdzie podłączyli mi pod czujnik komputer. Okazało się, że pomimo wskazań na zegarach (wentylator włącza się na wysokości 3/4 skali) wszystko jest dobrze wentylator załącza się przy 90 stopniach. Po prostu tak jest wyskalowany wskaźnik. Dziękuje za zaangażowanie w temacie :)
leszczu - Sro Cze 01, 2011 10:27

Lukasz_Konin, wskazówka od temperatury nie drgnie nawet kiedy wentylator jest włączony.
tomo63 - Sro Cze 01, 2011 10:32

leszczu napisał/a:
Lukasz_Konin, wskazówka od temperatury nie drgnie nawet kiedy wentylator jest włączony.

ale na 1 biegu wentylatora, co z tego co wiem jest normą

Lukasz_Konin - Czw Cze 02, 2011 09:24

w korku jeszcze nie stalem moim R, wiec niewiem jak wentylator powinien chodzic na 2 biegu :P ale mysle ze w koncu go uslysze;p
leszczu - Czw Cze 02, 2011 09:55

tomo63 napisał/a:
leszczu napisał/a:
Lukasz_Konin, wskazówka od temperatury nie drgnie nawet kiedy wentylator jest włączony.

ale na 1 biegu wentylatora, co z tego co wiem jest normą

Zgadza się na 1 biegu wentylatora nie drgnie wskazówka, ale już na drugim biegu wskazówka chyba idzie lekko do góry. :wink: