Zobacz temat - [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Remont silnika - CDT/CDTi

damianz11 - Pią Lut 04, 2011 19:06
Temat postu: [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
Posiadam MG ZT 2.0CDTI i musze wymienic pierscienie tłokowe gdyz mam problem z niskiem cisnieniem, w szczegolnosci w drugim cylindrze.

Moje pytania:
1. Jak zakłada sie pierscienie tłokowe żeby to potem jeździło ?
2. Ile wytrzyma wał i panewki jak zrobię wiele wieksze ciśnienie w cylindrach ? (Jak sprawdzić)
3. Idzie sprawdzić jakoś przebieg auta ? (Po tulejach ?, jakieś wżery? )

Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.

Dziękuje

PHJOWI - Pią Lut 04, 2011 19:30

taniej kupić nowy motor.
damianz11 - Pią Lut 04, 2011 19:47

Obliczyłem i wychodzi że nie.
vwjacek - Pią Lut 04, 2011 20:04

Bez urazy kolego ...obliczenia obliczeniami,remont moze i taniej...ale jeżeli pytasz o takie sprawy to wydaje mi się że nie dasz rady i całe te Twoje zabiegi skończą się i tak kupnem całego silnika...są jeszcze inne bardzo ważne kwestie przy remoncie,nawet ważniejsze niż sposób montażu pierścieni.

Są dwa wyjścia,kupić sprawny silnik albo remontować swój,jeżeli ma to być prawdziwy remont to nie tylko wymiana pierścieni...żadko kiedy przynosi to zamierzony efekt...i najważniejsza kwestia...dać to komuś kto ma o tym pojęcie i niezbędne przyrządy pomiarowe oraz narzędzia!!!


Co rozumiesz przez podniesienie ciśnienia? Czy chodzi Ci o doprowadzenie do Ciścnienia nominalnego dla tego silnika czy może o jego zwiekszenie powyżej?


Po oględzinach silnika nie można stwierdzić jego przebiegu... na zużycie jego wewnętrznych układów ma wpływ bardzo wiele czynnikow takich jak np. regularność wymian oleju,jego klasa,sposób "traktowania" silnika...

kamil652 - Sob Lut 05, 2011 08:32

ja w samochodzie 2 razy robilem remont . Mianowicie w Smarcie F2 . SIlniki padają miedzy 80-100tys przebiegu . Generalnie trzeba wymienić pierścienie zawszę. To one puszczają olej .
Brał mi 1 litr na 500 km . Po wymianie pierścieni wszystko chodzilo bez problemu . Nie oplacało mi sie kupować silnika bo nikt nie dawał gwarancji w jakim jest stanie !
Generanie mozesz miec do wymiany panewki jeszcze badz uszczelniacze zaworów .

apples - Sob Lut 05, 2011 12:03

kamil652, tylko żeby zrobić samemu remont silnika trzeba mieć jakieś pojęcie. damianz11 pyta o tak drobne kwestie, a co dopiero mówić o prawidłowym dokręceniu głowicy, korbowodów i prawidłowym wsadzeniu pierścieni aby ich nie połamać oraz prawidłowym założeniu łańcucha, itd.

damianz11 radzę zrób tak jak napisał vwjacek, chyba że masz mechanika z którym będziesz to robił.

PHJOWI - Sob Lut 05, 2011 13:19

kwestia jedna jedyna jeśli ma pierścienie nie teges to mogły szklanki też dostać ,
damianz11 - Sob Lut 05, 2011 16:01

Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Dzisiaj wyjąłem głowicę i drugi tłok mam do wymiany i turbo. Tłok jak by co to mam.
Teraz musze po kolei wyciągać tłoki i zmieniać pierścine. Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?

[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 16:01 ]
Dodam że robię jednak kapitalny remont.

Boncky - Sob Lut 05, 2011 18:00

damianz11 napisał/a:
Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Dzisiaj wyjąłem głowicę i drugi tłok mam do wymiany i turbo. Tłok jak by co to mam.
Teraz musze po kolei wyciągać tłoki i zmieniać pierścine. Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?

[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 16:01 ]
Dodam że robię jednak kapitalny remont.


przerażasz mnie trochę pytaniami... :) uważam że robisz dobrze bo z używkami to różnie bywa, masz kasę rób, będziesz zadowolony jak wszystko będzie grało, przy porządnym remoncie koszta na pewno będą większe jak używka ale masz bynajmniej satysfakcje i uczucie nowego motora pod maską. Polecam ci trochę przewertować Rave w dziale z silnikiem... lub jak masz zaprzyjaźniony warsztat zasięgnąć pomocy... posty to tylko teoria a kapitalny remont silnika to praktyka. Teoria z praktyką ma niewiele wspólnego... poszukaj moc dokręcania wszystkich śrub bo różnią się od golfa...


Cytat:
2. Ile wytrzyma wał i panewki jak zrobię wiele wieksze ciśnienie w cylindrach ? (Jak sprawdzić)
- nie polecam nic zwiększać.

Ps: Twój silnik rozbierałem i składałem od zera. Mam trochę uszczelek i pierdoł, jak z czymś będziesz miał problem pisz. Tylko na pw i konkretnie ;]

apples - Sob Lut 05, 2011 21:25

damianz11 napisał/a:
Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Jakie wymądrzanie. Stwierdzam fakty. Powodzenia. :trzymasie:
damianz11 napisał/a:
Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
:roll:
ale i tak powodzenia przy kapitalnym remoncie. :wink:

damianz11 - Sob Lut 05, 2011 22:06

Ten silnik co założyłem jest drugim silnikiem z Alleg.... . Już na początku były problemy z nim więc teraz zrobie z dwóch jeden. Z większeniem ciśnienia chodzi mi o powrót do stanu jak z fabryki. Mam nadzieję że ten wypalony drugi tłok nie zniszczył tuleji cylindra. (Jutro bedę mierzył tuleje) Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu. Ciśnienie w nim to 16Barów z tego co pamiętam. Wszystkie momenty dokrecania itp. mam z sam naprawim R75.
dukat11 - Sob Lut 05, 2011 22:14

damianz11 napisał/a:
Ten silnik co założyłem jest drugim silnikiem z Alleg.... . Już na początku były problemy z nim więc teraz zrobie z dwóch jeden. Z większeniem ciśnienia chodzi mi o powrót do stanu jak z fabryki. Mam nadzieję że ten wypalony drugi tłok nie zniszczył tuleji cylindra. (Jutro bedę mierzył tuleje) Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu. Ciśnienie w nim to 16Barów z tego co pamiętam. Wszystkie momenty dokrecania itp. mam z sam naprawim R75.


Pamiętaj tylko o kolejności dokręcania śrub

apples - Sob Lut 05, 2011 23:00

damianz11 napisał/a:
Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
Pierścienie zakładasz na tłok i rozmieszczasz tak aby przecięciem nie były w jednym miejscu. Następnie obsmarowujesz je czystym olejem i zakładasz zaciskacz do pierścieni. Wkładasz tłok ze ściśniętymi pierścieniami w tuleje i delikatnie popychasz czymś drewnianym lub gumowym np. trzonkiem młotka. Uważaj aby korbowód nie walnął w wał korbowy. Przy zakładaniu pierścieni na tłok zbytnio ich nie rozszerzaj aby nie popękały - delikatna robota. Zakładanie zaczynasz od dolnego pierścienia i idziesz po kolei do góry.
damianz11 - Sob Lut 05, 2011 23:09

Tak, tak w programie jest pokazana kolejność dokręcania srub.

Dzięki Apples.
Właśnie mi chodziło o te przerwy między nimi. Jutro zdam relacje w sprawie tej tuleji.

apples - Sob Lut 05, 2011 23:10

damianz11 napisał/a:
Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu.
Pewnie od wtryskiwacza.
damianz11 - Sob Lut 05, 2011 23:45

Nie. Myślę że od turbo.

A teraz ciekawostka:
Jadę sobie autkiem. Pod maską nowe regenerowane turbo ,które sobie założyłem, zero luzów, autko nie kopiciło nie nic. Intercooler czysty i przewody, ja jestem zadowolony bo teraz pewnie nie bede pod maske zaglądać i myśleć o turbo, wybrałem się na jazde próbną. Silnik zagrzany, olej świerzy i w trasę. Jadę i sobie myślę że trzeba zobaczyć jak tam moja praca. Światło czerwone, pomarańczowe i spokojnie ruszam na jedynce potem dwójka i na trójce POWER do 3500rpm aż czułem że przednie koła tracą przyczepnąć i do ronda i nawrotka. Potem już jechałem normalnie i słyszałem że turbo dziwnie jęczy, ale przyszło mi do głowy że takie łożysko i nic nie poradzę. Na drugi dzień autko już tak dobrze nie szło. To co maska w gorę i patrzymy. Rura od IT cała zaolejona. Wirnik w turbo to ``wypluło`` dosłownie. I cała praca w psu w Ty....k

Teraz kupie turbo używane tylko sprawdzę czy nie ma minimalnych luzów. Kiedyś miałem w Mazdzie turbo regenerowane PORAŻKA też.

vwjacek - Nie Lut 06, 2011 14:33

wypalony tłok,99% od niesprawnego wtryskiwacza,nikt nie wspomniał jakie są pasowania pierścieni,jak ma być spasowany tłok do tulei (bedzie wymieniany)jaki dopuszczalny luz pierścienia w rowku tłoka,pierścień przeważnie ma góre i dół trzeba o tym pamiętać przy montarzu,turbosprężarka ma mieć luz promieniowy(w skrucie-wirnik kręci sie na "poduszce olejowej"musi być miejsce na olej) nie może mieć luzu osiowego,koniecznie planowanie głowicy,docieranie gniazd zaworów,weryfikacja stanu prowadnic.
damianz11 - Nie Lut 06, 2011 18:06

Głowicy planować nie bede na 100%. (Tak, tak zaraz mi się przegrzeje silnik. Wiem )
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry. Tyle na dzisiaj.

Jeszcze dodam że pierwszy cylinder jest minimalnie zjedzony. Wymienie oba.

vwjacek - Nie Lut 06, 2011 19:03

głowice powinno planować się po kazdym jej zdjęciu,i montować na nowych sróbach dociągając odpowiednim momentem oraz w przewidzianych przez producenta uszczelki etapach.
Robi się to aby uzyskać jej płaszczyznę w miejscu styku z uszczelka,rób jak uważasz nikt Ci przecież nie każe tego robić-pytałeś o sugestie wiec wspomniałem...za jakis czas napiszesz ze sie grzeje albo miesza płyn z olejem... :wink:

apples - Nie Lut 06, 2011 19:13

damianz11 napisał/a:
Głowicy planować nie bede na 100%.
I to błąd. Zrozumiałbym że nie chcesz ruszać zaworów i gniazd, ale że głowicy nie planujesz. Robisz go na sprzedaż?
damianz11 napisał/a:
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry.
Jak wygląda kolektor dolotowy i chłodnica intercoolera?
kris-tofer - Nie Lut 06, 2011 19:35

apples napisał/a:
Jak wygląda kolektor dolotowy i chłodnica intercoolera?

pewnie jak u każdego, czyli olej olej olej i sadza przez EGR - nic strasznego, jeździ się tak dalej i łyka kolejne bawary :wink:

apples - Nie Lut 06, 2011 19:41

kris-tofer czy ty jesteś damianz11? :smile:

Pytam bo chcę wiedzieć jak jest dokładnie u niego i czy diagnoza turbo jest prawidłowa. Bo jeżeli turbo by aż tak lało że tłok wypalony to kolektor i chłodnica IC tonie w oleju.

vwjacek - Nie Lut 06, 2011 19:42

damianz11 napisał/a:
Głowicy planować nie bede na 100%. (Tak, tak zaraz mi się przegrzeje silnik. Wiem )
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry. Tyle na dzisiaj.

Jeszcze dodam że pierwszy cylinder jest minimalnie zjedzony. Wymienie oba.



Czy w Twoim przypadku to na 99% turbo czas pokaże...jezeli by tak było silnik spalając olej nieźle by dymił...niewiem czy słyszałeś o rozbiegnięciu silnika...

Lejąca turbosprężarka chyba niema możliwości skierowania oleju na poszczególny cylinder? Jak puszcza to po równo na wszystkie. Co rozumiesz przez stwierdzenie "minimalnie zjedzony" ?? ?
W tym silniku są tuleje?

PHJOWI - Nie Lut 06, 2011 21:21

w silnikach bmw po rozwaleniu turbiny wypalają się końcówki wtrysków , a tłok przez padnięty wtrysk , podobna rzecz się dzieje m47r czyli naszych silnika , a co do stwierdzenia że nie będzie szlifu glowicy , to taka robota bez sensu , bo albo robić na odpie....... i narzekać zaś na markę ROVER :) , albo porządnie , koszt szlifu 50-70 zł a spokój i pewność dobrej roboty.
damianz11 - Wto Lut 22, 2011 22:09

Autko już prawie złożyłem ale jeszcze nie odpala. Na każdy cylindrze mam po 22Bary.
gienek73 - Wto Lut 22, 2011 23:00

Jak się nie robiło wcześniej remontów to łatwo zrolować robotę bo trochę wiedzy i praktyki ta operacja akurat wymaga ale ... dla chcącego jest do przejścia. 15 lat temu jak robiłem remont pierwszego diesla w cięzarowym to ok 2 tygodnie z książką składałem, grubych błędów nie zrobiłem a co radochy było jak odpaliło to ... bezcenne :D Że siedziałem w tym kiedyś to i znam nieco ludzi którzy to robią dzisiaj po warsztatach na wsiach (sam ze wsi pochodze a miasta daleko ode mnie) i ... nieco bałbym sie im dawać do ręki remont mojego silnika.
Pytania o pierścienie pozornie głupie ale ... też kiedyś slęczałem nad nimi jak pierszy remont robiłem, jak pasować, jak je układać, jak zakładać to akurat wiedziałem. Tak samo dokręcanie śrubek, ksiażka, klucz dynamometryczny i ślęczenie :D A widziałem jak to robią "spece" od remontów i nie zawsze dobrze.

Więc ktoś ma odrobinę wiedzy, chęci, nie bedzie mu mocno szkoda kasy jak będzie trzeba poprawić to ... sporo frajdy i radochy jak się uda, po drodze zawsze czegoś się jeszcze mozna nauczyć ;)

damianz11 - Wto Lut 22, 2011 23:38

Masz Gienek racje.

CHĘCI, CHĘCI I NAPEWNO ZROBISZ. Mechanik to robi szybko bo inne auta czekają. A samemu powoli, spokojnie i krok po kroczu i zrobione.

Jak to mówił byk. `` Powoli i całe stado``.

kris-tofer - Sro Lut 23, 2011 09:26

damianz11, gratuluję, super jeśli samemu Ci się udało :)
wiadomo, że powoli trzeba, tak jak przysłowie mówi i Gieniek też je pewnie zna: "Powoli bo się rozp.......li" :D