Zobacz temat - Felgi Rover 214
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - Felgi Rover 214

paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 22:45
Temat postu: Felgi Rover 214
witam, jestem tutaj nowy
chcialbym zadac tylko pytanie
czy felgi od Vectr B z rozstawem 4x100 beda pasowaloby do mojego Rovera
chodzi mi dokladnie o otwor centrujący bo nigdzie nie moge znalezc ? wiem ze w Moim roverze jest 56,1 i czy trzeba bedzie pierscienie centrujące ?
z gory dzieki za odpowiedz

Pływak - Pią Lut 11, 2011 22:47

Witam, to coś słabo szukasz bo masz temat przyklejony z danymi felg różnych aut... http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31527
paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 22:56

więc vectra ma otwor centrujący Opel Calibra/Vectra, rok 92 > :: 5x110, o65,1, ET 45
65,1 tak ? a rover moj 56,1 ? wiec trzeba ebdzie jakeis pierscienie ? drogie to czy nie ? bo ja sie nie znam na tym chodzi mi o porade
dzieki

bonus89 - Pią Lut 11, 2011 23:03

widziałem ostatnio w motoryzacyjnym takie pierścienie z tworzywa sztucznego za 11zł sztuka
Pływak - Pią Lut 11, 2011 23:03

Tak trzeba pierścienie, popatrz na allegro ceny za komplet pierścieni od jakiś 20zł w górę...
paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 23:07

wiec trzebe bedzie dokupic tkaie pierscienie i bedzie grała gitarka ?
:)

Pływak - Pią Lut 11, 2011 23:12

Niestety wróżką nie jestem i nie wiem bo nie podałeś czy to oryginalna felga z opla, jaki rozmiar ani jakie ET więc nie powiem Ci czy będą pasować. Przykręcić przykręcisz ale czy nie będą nigdzie trały to zupełnie inna bajka...

Po za tym masz dwa rozmiary
Opel Calibra/Vectra, rok 90 > :: 4x100, o56,6, ET 45
Opel Calibra/Vectra, rok 92 > :: 5x110, o65,1, ET 45

i ten z 4x100 ma otwór 56,6...

greg-si - Pią Lut 11, 2011 23:13

paul__1989 napisał/a:
więc vectra ma otwor centrujący Opel Calibra/Vectra, rok 92 > :: 5x110, o65,1, ET 45

A masz koła na 5 śrub?

paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 23:13

no ale gadam z gosciem od aukcji :
http://allegro.pl/show_item.php?item=1447917574
gosc mi pisze ze mial je załozone w Vectrze B
wiec prosze o Opinie Wasza Drodzy Koledzy :P

Pływak - Pią Lut 11, 2011 23:16

No i po pierwsze to nie są oryginalne felgi z Opla. Po drugie z taką oponą mogą trzeć bo do 16" optymalny rozmiar opony w R200 to 195/45 ew trochę wyższa ale bez przesady, a tu jest 205/55
paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 23:19

no ja wiem rozumiem ze to nie sa oryginalne felgi z opla ale ten gosc mi pisal ze mial je zalozone w vectrrze B
wiec nie napalac sie jak szczerbaty na suchary i kupic najlepiej od jakiegos roverka takiego samego jak moj ?
ladne sa te od mg ale strasznie drogie ;/

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 23:19 ]
aaaa i te felgi mialbym do kupienia za 550 zl bez opon, wiec wtedy moglbym dokupic opony takie Jak Napisales :)

greg-si - Pią Lut 11, 2011 23:24

16' z MG można dostać taniej, na allegro wiszą 16' z oponami za 700 i wszystko by pasowało bez kombinacji.
bonus89 - Pią Lut 11, 2011 23:25

paul__1989, felgi wyglądają na dość nowe, widać że to chińszczyzna, może zwiodła Cię cena ale czy zastanowiłeś się po co by je tak szybko sprzedawał tracąc na tym pewnie troche bo z tysiaka ksoztowały komplet? Według mnie nie warto takiej tandety kupować, może już po kilo odważników trzeba czepiać jak troche pojeździły w polsze
paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 23:26

wlasnie ja szukam patrze bo chce cos na lato zakupic zeby sobie ladniej wyglądał ;p
ale z tego co widze takie http://allegro.pl/felgi-z...1439243703.html
tylko ta cena to :O :O

Pływak - Pią Lut 11, 2011 23:29

Jaka cena? To za ile chciałeś kupić 17 calowe felgi z oponami?
paul__1989 - Pią Lut 11, 2011 23:34

no racja ale tak wyslalem do porownania, moze poprostu dam ogloszenie na forum w zakladce 'kupie' ? bo chciabym kupic bez zadnego kombinowania te felgi
Tomi - Pią Lut 11, 2011 23:37

paul__1989 napisał/a:
wlasnie ja szukam patrze bo chce cos na lato zakupic zeby sobie ladniej wyglądał ;p
ale z tego co widze takie http://allegro.pl/felgi-z...1439243703.html
tylko ta cena to :O :O


To drogo??

Komplet nowych, firmowych opon na te koła rozpoczyna się od 2kpln. Używane opony w tym rozmiarze i dobrym stanie to minimum 200-250 pln./szt. (co daje kwotę 800-1000 za same opony).

dobryziom - Sob Lut 12, 2011 11:33

Tomi napisał/a:


To drogo??

Komplet nowych, firmowych opon na te koła rozpoczyna się od 2kpln. Używane opony w tym rozmiarze i dobrym stanie to minimum 200-250 pln./szt. (co daje kwotę 800-1000 za same opony).


bez przesady :) nówki

Kumho KU31 205/40 R17 319pln/szt 1276 komplet

Nankang NS 20 205/40 R17 236pln/szt 944 komplet

jak dla mnie chce dużo tym bardziej że nie podał co to za super opony a 90% opon sprzedawanych na felgach to syf... i moje ulubione stwierdzenie allegrowiczów "spokojnie na jeszcze jeden sezon może dwa" czytaj do śmieci :)

Pływak - Sob Lut 12, 2011 12:34

Wyglądają jak chińczyki Wanili S czy coś takiego... jeśli kupił opony nowe to mają max jeden sezon (zrobił niby 6k km) jak policzymy, ze felgi same chodzą po ok 1000zł to nam zostaje po 175zł za oponę co nie jest ceną złą (chociaż może być różnie bo nie wiem co to za wynalazek i może się okazać, ze nie warte nawet 175zł). Co do podanego przez Ciebie nankanga to już bym wolał kupić za te kasę używki jakiejkolwiek innej renomowanej firmy, a wiem co mówię bo mam dwa Nankangi NS na 18" po jednej przejażdżce stwierdzam, że na mokrym jest nieciekawie co innego Kumho miałem komplet ECSTA w kanciaku i opony jak najbardziej godne polecenia...

Tu wiszą jeszcze jedne za mniejsza kasę http://allegro.pl/mg-zr-z...1456385570.html

Tomi - Sob Lut 12, 2011 14:00

dobryziom napisał/a:
Tomi napisał/a:


To drogo??

Komplet nowych, firmowych opon na te koła rozpoczyna się od 2kpln. Używane opony w tym rozmiarze i dobrym stanie to minimum 200-250 pln./szt. (co daje kwotę 800-1000 za same opony).


bez przesady :) nówki

Kumho KU31 205/40 R17 319pln/szt 1276 komplet

Nankang NS 20 205/40 R17 236pln/szt 944 komplet


Faktycznie oba produkty renomowane. Ja kupowałem Uniroyal RainSport 2 i wyszukałem po 520 pln./szt.

W kwestii w.w. Kumho nie testowałem, ale Nankang na mokrym nie istnieje... jest wręcz niebezpieczny. Ani ruszyć, ani się zatrzymać... w zakręcie też nie trzyma.

dobryziom napisał/a:
jak dla mnie chce dużo tym bardziej że nie podał co to za super opony a 90% opon sprzedawanych na felgach to syf... i moje ulubione stwierdzenie allegrowiczów "spokojnie na jeszcze jeden sezon może dwa" czytaj do śmieci :)


Moim zdaniem cena jest normalna (przy założeniu, że na felgach są opony, które jeszcze posłużą). Prawda niestety jest taka jak piszesz. Anglia jest tak liberalnym krajem (w kwestii przepisów motoryzacyjnych), że jest rynkiem zbytu dla całego mnóstwa opon "firm krzaków". Pomimo, iż rocznikowo są świeże i bieżnika mają sporo nie nadają się do użycia. Sam kiedyś takie dostałem z felgami. Ledwo dojechałem do wulkanizatora, ponieważ ślizgały się na suchym asfalcie (!!!) i nie mogłem podjechać pod górę. Udało się jakoś dojechać, jednak na miejscu okazało się, że pomimo, iż opony mają 5 lat, pękają na całym obwodzie.

dobryziom - Sob Lut 12, 2011 19:19

Pływak napisał/a:
Co do podanego przez Ciebie nankanga to już bym wolał kupić za te kasę używki jakiejkolwiek innej renomowanej firmy, a wiem co mówię bo mam dwa Nankangi NS na 18" po jednej przejażdżce stwierdzam, że na mokrym jest nieciekawie co innego Kumho miałem komplet ECSTA w kanciaku i opony jak najbardziej godne polecenia...


jeśli mówisz o modelu NS to fakt nie jest to ekstra klasa chociaż lepszy niż każdy z chińczyków typu Wanili itd.. lub jakieś stare styrane firmówki jednakże NS 2 to zupełnie inna bajka ta opona 2 lata temu podbiła rynek w Polsce...

Kumho jedna z lepszych opon na rynku i do tego super cenowo bije na głowę Toyo które jest dobre ale trochę przereklamowane stąd cena...

Tomi napisał/a:

Faktycznie oba produkty renomowane. Ja kupowałem Uniroyal RainSport 2 i wyszukałem po 520 pln./szt.


nie powiesz że Kumho to zła opona :) Uniroyal RainSport 2 ma wielu zwolenników chociaż nigdy nie była w czołówce na suchy na prawdę bez rewelacji... cena za 400pln spokojnie kupisz :)

Tomi napisał/a:
W kwestii w.w. Kumho nie testowałem, ale Nankang na mokrym nie istnieje... jest wręcz niebezpieczny. Ani ruszyć, ani się zatrzymać... w zakręcie też nie trzyma.


tak jak wyżej pisałem chyba nawet Marek ma lub miał u siebie...

Pływak - Sob Lut 12, 2011 19:36

Ja mam właśnie model NS 2 i dwie jakieś inne w kiepskim stanie. Miałem dokupić 2 nankangi do kompletu bo cena jest super ale po przejażdżce jakoś mi ochota na nie odeszła i rozglądam się za czymś innym, a że rynek w Polsce podbiły się nie dziwię opona dwa razy tańsza niż konkurenci renomowanych firm. Do kumho niestety bez porównania...
dobryziom - Sob Lut 12, 2011 21:28

Pływak napisał/a:
Ja mam właśnie model NS 2 i dwie jakieś inne w kiepskim stanie. Miałem dokupić 2 nankangi do kompletu bo cena jest super ale po przejażdżce jakoś mi ochota na nie odeszła i rozglądam się za czymś innym, a że rynek w Polsce podbiły się nie dziwię opona dwa razy tańsza niż konkurenci renomowanych firm. Do kumho niestety bez porównania...


no to mamy rozbieżne wrażenia u kolegi w civie 180km w rozmiarze 205 na prawdę ładnie kleiła przelatała całe 3 sezony :)

Pływak - Sob Lut 12, 2011 22:01

Z tym, ze ja je mam u siebie, a nie u kolegi :P Na suchym jak się zachowuje nie mam pojęcia, pojeździłem na mokrym i mimo szerokości 225 do "klejenia" się było jej daleko, a mam "trochę" mniej niż 180KM. Jeśli uda mi się znaleźć tak jak do kanciaka markowe używki w b.dobrym stanie to dla mnie wybór prosty no chyba, ze kompletnie nic się nie trafi wtedy ostatecznie pozostaje dokupienie 2 takich samych (ew nexen) bo cena jak za 18" naprawdę bardzo niska...
dobryziom - Nie Lut 13, 2011 11:30

Pływak napisał/a:
Z tym, ze ja je mam u siebie, a nie u kolegi :P


wiem jak to brzmi a kolega... ale ja przejeździłem tym autem dobre 2tys. km z czego połowa jako kierowca i na prawdę nie miałem powodów do narzekania możliwe ze trafiłeś na stare opony bo one faktycznie tracą szybko na jakości... to chyba ich główna wada.

Pływak napisał/a:
Na suchym jak się zachowuje nie mam pojęcia, pojeździłem na mokrym i mimo szerokości 225 do "klejenia" się było jej daleko, a mam "trochę" mniej niż 180KM.


a no własnie ta opona nie jest przeznaczona na jesien zime... to typowa opona lenia do szybszego samochodu, podobne opinie mozna wystawic do yoko parada jezdzac w sezonie jesiennym a przecierz opona jest bardzo dobra.


Pływak napisał/a:
Jeśli uda mi się znaleźć tak jak do kanciaka markowe używki w b.dobrym stanie to dla mnie wybór prosty no chyba, ze kompletnie nic się nie trafi wtedy ostatecznie pozostaje dokupienie 2 takich samych (ew nexen) bo cena jak za 18" naprawdę bardzo niska...


o widzisz ja nie rozumiem takiego podejścia kupiłeś 18 stki dla lansu i teraz oszczędzasz na oponie...

Pływak - Nie Lut 13, 2011 13:26

dobryziom napisał/a:
a no własnie ta opona nie jest przeznaczona na jesien zime... to typowa opona lenia do szybszego samochodu, podobne opinie mozna wystawic do yoko parada jezdzac w sezonie jesiennym a przecierz opona jest bardzo dobra.

Na cztery komplety na każdą porę roku mnie nie stać więc szukam opony która ma dobre właściwości przez cały sezon również wiosną i jesienią gdzie temp często oscyluje wokół 10*C

Może faktycznie kwestia tego, że opona ma kilka lat ale to też wina kiepskiej jakości mieszanki z jakiej jest wykonana bo Kumho również była kilu sezonowa i zachowywała się zdecydowanie lepiej. Tak jak pisałem ostateczna decyzja nie padła może z braku alternatywy kupie nówki i zmienię zdanie póki sceptycznie podchodzę do tych opon...

Cytat:
o widzisz ja nie rozumiem takiego podejścia kupiłeś 18 stki dla lansu i teraz oszczędzasz na oponie...

Tak kupiłem 18" do lansu i tak szukam opony aby znaleźć kompromis pomiędzy jakością, a ceną, a jak nie rozumiesz to zapytaj znajomego dlaczego do Civica 180KM kupił właśnie tanie chińskie opony, a nie coś z górnej półki. Zapytaj też tych dzięki, którym ten Nankang podbił Polski rynek jak to napisałeś bo na pewno nie zrobił to dzięki świetnym właściwością jezdnym, a dzięki cenie bo podejrzewam, ze w przy cenie niewiele niższej niż opony renomowanych producentów każdy wolał by dopłacić do czegoś bardziej znanego...

Tomi - Nie Lut 13, 2011 17:30

dobryziom napisał/a:
Pływak napisał/a:
Z tym, ze ja je mam u siebie, a nie u kolegi :P


wiem jak to brzmi a kolega... ale ja przejeździłem tym autem dobre 2tys. km z czego połowa jako kierowca i na prawdę nie miałem powodów do narzekania możliwe ze trafiłeś na stare opony bo one faktycznie tracą szybko na jakości... to chyba ich główna wada.


Ja kupiłem opony świeże rocznikowo (nawet czekałem na nową dostawę). Na mokrym opona śliska i nieprzewidywalna. Podobną są 2 rodzaje Nankangów:
- Made in China, takie jak ma MaReK i ZTCP nie narzekał.
- Made in Taiwan, takie jakie mam jak. Na suchym, jak na suchym (na suchym prawie wszystko pojedzie), ale mokrym jest naprawdę nieprzyjemnie.

[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 17:30 ]
Pływak napisał/a:
Zapytaj też tych dzięki, którym ten Nankang podbił Polski rynek jak to napisałeś bo na pewno nie zrobił to dzięki świetnym właściwością jezdnym, a dzięki cenie bo podejrzewam, ze w przy cenie niewiele niższej niż opony renomowanych producentów każdy wolał by dopłacić do czegoś bardziej znanego...


Jak ja musiałem kupić nowe opony (bo RainSport2 wytrzymał jeden sezon), na rynku (Ceneo, Allegro, etc.) były tylko Nankang, Wanli (o których można było wyszukać jakieś opinie) w cenie 250-300 pln./szt. Renomowane produkty takie jak RainSport2 zaczynały się powyżej 500 pl./szt.

W tej chwili spróbowałbym myślałbym może o Hankook... ale też obawiam się, że może być nieciekawa.

W kwestii używanych, nie będę się wypowiadał, bo ja zawsze trafiałem na wyząbkowane, krzywe, nierówno zużyte, zleżałe lub takie, które się bardzo trudno wyważają... więc zawsze jest coś nie tak.

Nowa to nowa...

dobryziom - Nie Lut 13, 2011 20:50

Pływak napisał/a:

Na cztery komplety na każdą porę roku mnie nie stać więc szukam opony która ma dobre właściwości przez cały sezon również wiosną i jesienią gdzie temp często oscyluje wokół 10*C


w takim wypadku lepiej iść na kompromis i zakupić oponę projektowana raczej na deszcz czyli Uniroyal RainSport którego poleca Tomi :)

Pływak napisał/a:
Może faktycznie kwestia tego, że opona ma kilka lat ale to też wina kiepskiej jakości mieszanki z jakiej jest wykonana bo Kumho również była kilu sezonowa i zachowywała się zdecydowanie lepiej. Tak jak pisałem ostateczna decyzja nie padła może z braku alternatywy kupie nówki i zmienię zdanie póki sceptycznie podchodzę do tych opon...


widzisz właśnie ta niska cena wynika z tego ze te opony się fajnie sprawują jak są świeże 2-3 sezony i pa pa

Pływak napisał/a:

Tak kupiłem 18" do lansu i tak szukam opony aby znaleźć kompromis pomiędzy jakością, a ceną, a jak nie rozumiesz to zapytaj znajomego dlaczego do Civica 180KM kupił właśnie tanie chińskie opony, a nie coś z górnej półki. Zapytaj też tych dzięki, którym ten Nankang podbił Polski rynek jak to napisałeś bo na pewno nie zrobił to dzięki świetnym właściwością jezdnym, a dzięki cenie bo podejrzewam, ze w przy cenie niewiele niższej niż opony renomowanych producentów każdy wolał by dopłacić do czegoś bardziej znanego...


oczywiście że kupił ze względu na cenę... i tu nie ma żadnego ale do typowego upalania na suchym nie ma potrzeby kupować nic droższego tym bardziej że świetnie się sprawdziła. Alternatywą była Toyo prawie dwukrotnie droższą a właściwości jezdne na suchy bez równicy stad sukces :)

Tomi napisał/a:

Ja kupiłem opony świeże rocznikowo (nawet czekałem na nową dostawę). Na mokrym opona śliska i nieprzewidywalna. Podobną są 2 rodzaje Nankangów:
- Made in China, takie jak ma MaReK i ZTCP nie narzekał.
- Made in Taiwan, takie jakie mam jak. Na suchym, jak na suchym (na suchym prawie wszystko pojedzie), ale mokrym jest naprawdę nieprzyjemnie.


o widzisz tego nie wiedziałem... może producent w międzyczasie zmienił mieszankę...

jak szukacie dobrej alternatywy to mogę polecić moje okrycie Firenza ST08 przelatany cały zeszły sezon. Na suchym nie mam praktycznie problemów z trakcja na poprzednich dwóch oponach jej nie miałem w ogóle na mokrym zachowuje się stabilnie i przewidywanie oczywiście w granicach rozsądku prowadzącego :)