Zobacz temat - [R416SI 16V 97r.]Czy to HGF czy moze cos innego?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416SI 16V 97r.]Czy to HGF czy moze cos innego?

ira35 - Nie Lut 13, 2011 14:40
Temat postu: [R416SI 16V 97r.]Czy to HGF czy moze cos innego?
Witam wszyskich milosnikow marki R.Jestem tutaj nowy i prosze o pomoc.Zaczne od tego ze moje autko stoi od 2 miesiecy i od czasu do czasu pracuje tylko na biegu jałowym gdyż czekam na odbiór prawka.Moj problem polega na tym że po wymianie termostatu zaczął znikac mi plyn.Po dwoch dolewkach poziom z max zmienia sie nie znacznie po niżej max.ale przybyło mi oleju troche nad max ktory zmienił barwę na kawa z mlekiem.Zbiorniczek wyrownawczy czysty,korek wlewu oleju czysty,nie kopci na bialo,odpala od reki.Czy to może być przyczyna nie dogrzanego silnika czy cos powarzniejszego?
leszczu - Nie Lut 13, 2011 15:08

No niestety dopadło cie HGF. :/
ira35 - Nie Lut 13, 2011 15:15

Tez tak myślałem ale miałem mała nadzieję ze jenak to co innego.Może ktoś wie jakie są koszta wymiany uszczelki z moimi czesciami na dzien dzisiejszy? :cry:
panwilli - Nie Lut 13, 2011 15:19

w zależności od mechanika ja za samo robocizne zapłaciłem 200 bo znajomy mechanik, ale do części dochodzi jeszcze planowanie i sprawddzenie szczelności glowicy koszt miedzy 100-150 przynajmniej u mnie
leszczu - Nie Lut 13, 2011 15:32

No forum wszystko jest. To chyba najbardziej poruszany temat. :grin:
ira35 - Nie Lut 13, 2011 15:44

Właśnie z kontaktowałem sie z mechanikiem i powiedział że od 400 do 700pln.Myślę że to rozsądna cena a i mechanik normalny.Powiedział że postara mi sie pomóc na dniach.
panwilli - Nie Lut 13, 2011 19:53

ale z jego częsciami czy twoimi??
ira35 - Nie Lut 13, 2011 20:21

Chciałem zeby bylo z moimi ale mechanik stwierdzil ze ma upusty w hurtowni i bedzie taniej .wiec on wszystko kupuje.oprocz oleju i filtra oleju ktore juz mam.
shilus82 - Pon Lut 14, 2011 09:37

niech mechanik kupi, bo jakby się okazało że po tygodniu coś jest nie halo, to przynajmniej nic nie zapłacisz, a przynajmniej nie powinieneś, za ewentualne poprawki. No i zawsze możesz uszczknąć te pare złotych. Jeszcze jedna rzecz.... nie wiem czy miałeś już może zmienianą uszczelkę, ale najlepiej wymienić też śruby od razu. Mi mechanik nie wymienił, a potem musiał wymienić i śruby i uszczelkę jeszcze raz.
merh - Pon Lut 14, 2011 19:28

same sruby to koszt jakichs 250-300zł :) i nie radze Ci na nich oszczedzać.
ira35 - Pon Lut 14, 2011 19:45

W czwartek moje autko idzie do doktora.Mechanik wydaje się być konkretnym fachowcem.Wie co jest grane i powiedzial ze po jego naprawie daje gwarancje na uszczelkę na 100000tys km.jednakze koszty naprawy nieznaczni wzrosna a o ile bede wiedział niebawem.
snake0908 - Wto Lut 15, 2011 15:44

merh napisał/a:
same sruby to koszt jakichs 250-300zł :) i nie radze Ci na nich oszczedzać.


Chyba trochę przesadzasz, ja w tamtym roku we wrześniu płaciłem 170 zł, śruby Victor Reinz

pozdr

ira35 - Wto Lut 15, 2011 16:41

U mnie koszt śrub to 145zł .
budyn26 - Czw Lut 17, 2011 19:39

Mam pytanie odnośnie dokręcania szpilek jaka silą się je dokręca, ile ustawia się na kluczu dynamometrycznym? W sklepie sprzedawca mi jeszcze doradzał żebym kupił klej do aluminium i przykręcił szpilki na tym kleju, robił tak ktoś? Kupować klej czy dać sobie spokój i skręcić bez niego.
snake0908 - Czw Lut 17, 2011 19:49

budyn26 napisał/a:
Mam pytanie odnośnie dokręcania szpilek jaka silą się je dokręca, ile ustawia się na kluczu dynamometrycznym? W sklepie sprzedawca mi jeszcze doradzał żebym kupił klej do aluminium i przykręcił szpilki na tym kleju, robił tak ktoś? Kupować klej czy dać sobie spokój i skręcić bez niego.


Nie klej tego na żadnym kleju, przykręć zgodnie z instrukcja. Wpierw na 20Nm a później 2x180 stopni. Możesz to rozłożyć na 4x90 stopni.
Pamiętaj o kolejności dokręcania.


pozdr

budyn26 - Nie Lut 20, 2011 13:25

snake0908, dzięki wielkie jutro będę skręcał czekam na głowice bo dałem do planowania i wymiany uszczelniaczy zaworowych Pozdro.

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 13:25 ]
Skręciłem 2 dzień jazdy na razie ok

snake0908 - Sro Lut 23, 2011 10:43

budyn26 napisał/a:
Skręciłem 2 dzień jazdy na razie ok


zapewne będzie ok :)

pozdrawiam

snake0908 - Sro Lut 23, 2011 12:39

leszczu19901 napisał/a:
może czujnik odpowiedzialny za wskazania dla licznika podaje złe parametry.


z tego co ja widzę na zdjęciu to silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany, 1100obr/min świadczą ze silnik pracuje na ssaniu.

budyn26 - Sro Lut 23, 2011 19:39

snake0908 napisał/a:
budyn26 napisał/a:
Skręciłem 2 dzień jazdy na razie ok


zapewne będzie ok :)

pozdrawiam


snake0908, Mam nadzieje, dzięki za poradę w dokręcaniu głowicy :piwko: Pozdrawiam.