|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Prędkość a 3000 obr/min - szarpie przy zmianie biegu
wingregor - Sob Lut 19, 2011 11:54 Temat postu: [R75] Prędkość a 3000 obr/min - szarpie przy zmianie biegu Witam wszystkich. Tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jaką prędkość osiągacie na 5-tym biegu przy 3000 obr/min. Chodzi tylko i wyłącznie o silniki 1.8 benzyna bez turbo. Mój R75 ma około 110 km/h i tak się zastanawiam czy ta prędkość nie jest za niska. Wcześniejszy mój samochód to mazda 626 2.0 i tam 110 km/h osiągałem przy około 2300-2400 obr/min. Czy to jest normalne? Czy te silniki tak mają? A może coś jest nie tak.
A przy okazji mam pytanie o zmianę biegów. Chodzi o ich szybką i płynna zmianę. Nie wiem czy to jest kwestia przyzwyczajenia czy coś jest nie tak, przy szybkiej zmianie biegów występuje szarpnięcie. Żeby nie było czegoś takiego muszę trochę dłużej przytrzymać sprzęgło w środkowym położeniu (coś w rodzaju pół sprzęgła ). Przy jednoczesnym wciskaniu gazu i puszczaniu sprzęgła jest lekkie szarpnięcie. Po prostu brakuje płynności zmiany biegu (obojętne czy z 1 na 2 czy z 3 na 4 ). Ciężko jest to wytłumaczyć ale może ktoś zna przyczynę tego szarpnięcia.
Piotrass - Sob Lut 19, 2011 17:24
wingregor napisał/a: | Mój R75 ma około 110 km/h |
Dokładnie, coś ok 110km/h
wingregor napisał/a: | przy szybkiej zmianie biegów występuje szarpnięcie |
Przy prawidłowo działającym układzie sprzęgła i skrzyni biegów nie powinno być szarpnięcia.
wingregor - Nie Lut 27, 2011 16:50
Rozumiem że już nikt inny nie posiada r75 1.8 i nie dopisze czegoś ciekawego.
Boncky - Nie Lut 27, 2011 18:10
we wtorek odpowiem Ci co do obrotów, co do szarpnięcia, nie powinno być takich objawów, czy są jakieś trudności w rzucaniu biegów ? w sensie że coś ciężko wchodzi ? czy nie zgrzyta ci skrzynia jak przy wysokich obrotach zmieniasz na wyższy bieg?
wingregor - Pon Lut 28, 2011 18:42
Ze zmiana biegów nie ma problemów ani na niskich ani na wysoki obrotach. Biegi wchodzą gładko bez żadnych problemów. Ale zauważyłem że przy większych obrotach, powyżej 3500 a nawet 4000 tego szarpnięcia już nie czuć. Tylko nie chodzi mi o nie wiadomo jakie szarpanie, wygląda to tak jakby silnik nagle stracił obroty ( jest takie lekkie przyhamowanie )
dzelo23 - Pon Lut 28, 2011 23:28
Ja mam trochę poniżej 110.
A co do szarpnięcia to mam taką teorię (tylko na swoim przykładzie):
do R75 przesiadłem się z R400 gdzie sprzęgło brało wyżej i pedał mial sporo większy skok w 75 pedał sprzęgła zakres ruchu ma dużo mniejszy przez co wydaje mi się że sprzęgło łapie niżej. Przy pierwszej jeździe mało mi łba nie urwało jak wrzuciłem 2 bieg . Po kilkudziesięcu kilometrach nabrałem wprawy. Czasem zdaży mi się jeszcze szarpnięcie ale to żadko i przy "dynamicznej" jeździe jak się zapomnę (w 75 1.8 to jak dla mnie zdecydowanie za mało do dynamicznej jazdy ). Ot taka ma teoria.
|
|