|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ogromne spalanie
sebol11 - Nie Lut 20, 2011 18:05 Temat postu: [R75] Ogromne spalanie Witam!!! Jak się okazało mam problem a wpadłem na to zupełnie przypadkiem Jestem posiadaczem rovera 75 od ok 3 lat.
Od początku spalanie mojego samochodu po mieście wynosiło ok 16-18l.Od 2,5roku mam założony gaz a jego spalanie w mieście to 20-22l a trasa ok 14.
Cały ten czas myślałem ,że jest to normalne aż dzisiaj natknąłem się na temat o spalaniu gdzie ludzie piszą iż ich samochody palą nawet połowę mniej.Mam ciężką nogę ale bez przesady.
Z samochodem nie mam żadnych problemów poza silniczkami VIS-tylko to wychodziło jak kiedyś robiłem badanie komputerowe.Czym to może być spowodowane?
Dodam ,że po wymianie filtrów np.powietrza nigdy nie odczułem różnicy w spalaniu.
dzieju - Nie Lut 20, 2011 18:25
Wlasnie uklad VIS ...
Uszkodzone pewnie masz któryś mikrostyk nie pracuje prawidłowo i doloty powietrza sa otwarte ...
Sam z tym walcze umycie go poprawilo spalanie na jakis czas na miescie na 10-11L teraz znowu sypnal sie i pali okolo 14L .
Znalazlem w innym moim watku mikrostyki ktore chyba beda dobre i je wymienic trzeba ...
Generalnie Uklad VIS to nie tylko te mikrostyki ale od nich bym zaczął .
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:25 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65363
sebol11 - Nie Lut 20, 2011 18:43
a jak to mogę rozpoznać???
Kiedyś na badaniu (dwukrotnie) wyszły takie błedy:
p1472
p1471
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:43 ]
według informacji z forum:
P1471 Electrodrive Fan 1 Operational Failure (Driver Side)
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)
tłumaczenie GOOGLE:
P1471 Electrodrive Fan 1 awarie (po stronie kierowcy)
P1472 Electrodrive Fan 2 awarie (po stronie pasażera)
dzieju - Nie Lut 20, 2011 18:45
Uzyj szukajki na forum lub czekaj na kgoso kto bedzie bardziej obeznany niz ja
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:45 ]
Wyglada na awarie wentylatorow klimy ? nadmuchu ..
sebol11 - Nie Lut 20, 2011 18:48
znowu z forum:
P1471 dotyczy VIS - siłownik 1 zawsze zamknięty
P1472 siłownik 2 zawsze otwarty (VIS)
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:48 ]
dzieju, Te posty o kodach dotyczyły Twojego problemu:
http://forum.roverki.eu/v...highlight=p1471
dzieju - Nie Lut 20, 2011 18:48
aaa juz wiem ...
Bo to zalezy od ver komputera
Ale w twoim przypadku na 100% chodzi o to samo co ja mam
Czyli uszkodozne mikrostyki w puszce z silniczkiem w ukladzie VIS .
Walcze z tym aktualnie tylko pogoda nie pasuje
sebol11 - Nie Lut 20, 2011 19:03
ja jakiś czas temu w ogóle odłączyłem ten silniczek bo chodził 24h na dobę nawet po wyłączeniu samochodu...
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:55 ]
czyli jak kupię nowy silniczek to powinno być ok???:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1093
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:03 ]
swoją drogą to szkoda ,że nie wiedziałem o tym spalaniu wcześniej bo zrobiłem samochodem 90 tyś to pewnie za różnice w paliwie kupiłbym drugi samochód
sknerko - Nie Lut 20, 2011 19:16
Chłopaki sam naprawiałem dwa komplety VIS, swoje i Zukowatego i oba komplety ożyły. Przeczytajcie te linki o naprawie: http://forum.roverki.eu/v...=493193#493193. Da się to naprawić bez specjalnych umiejętności. Zanim wydacie kupe złotówek warto spróbować, trzeba tylko dopilnować szczelności i bedzie ok. Chyba, że już kolektor ducha wyzionął, znaczy klapki połamane.... ale wtedy to słychać jak terkocza pod maską.
dzieju - Nie Lut 20, 2011 19:28
sknerko co dokladnie zrobiles ? wymieniels te mikrostyki ?
Bo u mnie silnik dziala tylko mikrostyk nie styka .
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:28 ]
Wiem juz tylko porawiles luty ale niestety u mnie nie byly to przerwy na mocowaniu tylko zwyczajnie mikrostyk nie zwieral przy kliknieciu ..
Czy jestem wstanie zdjagnozowac uszkodzone klapki dolotu dotykiem ? da sie gdzies wlozyc reke ?lub palce ? lub cos pokrecic ?
sebol11 - Nie Lut 20, 2011 19:53
a gdzie te mikrostyki są bo na tych zdjęciach ich nie widać?
sknerko - Nie Lut 20, 2011 20:26
dzieju napisał/a: | Wiem juz tylko porawiles luty ale niestety u mnie nie byly to przerwy na mocowaniu tylko zwyczajnie mikrostyk nie zwieral przy kliknieciu .. |
oprócz tego jeszcze wykąpałem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej bo mi silniczki nie chciały kręcić.
Mikrostyki to pewnie chodzi o te czarne mikroprzełączniki. Jak ci padły to postaraj się o jakieś padnięte VISy i przelutuj z nich mikroprzełącznik, będzie taniej niż 5 stów na cały siłownik.
dzieju napisał/a: | Czy jestem wstanie zdjagnozowac uszkodzone klapki dolotu dotykiem ? da sie gdzies wlozyc reke ?lub palce ? lub cos pokrecic ? |
Klapki zobaczysz jak zdejmiesz VISy, tą pojedyńcza z boku kolektora da sie wyjąć i wykąpać w benzynie a te pozostałe od drugiego siłownika to trzeba ręka poruszać i zobaczyć czy wszystko OK bo żeby je jakoś obejrzeć to by trza kolektor zwalić.
Fotka cięgna od drugiego siłownika trzeba tym cięgnem poruszać i sprawdzić czy chodzi i czy nie ma jakichś luzów itp.
sebol11 - Nie Lut 20, 2011 20:32
Uploaded with ImageShack.us
te dwa czarne?
sknerko - Nie Lut 20, 2011 20:36
aha zapamiętajcie jak to wygląda po rozebraniu, jak są te klapki, żeby potem to złożyć jak było.
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 20:36 ]
tak te dwa czarne
dzieju - Nie Lut 20, 2011 21:18
I dokladnie jeden z tych 2 czarnych zwanych Mikrostyki ja mialem uszkodzony - on przez zebatke jest stykany i ma powodowac zwarcie jednak jeden z moich byl uszkodzony i powodowal opor w graniach 300ohm po wyplukaniu bylo 20ohm wiec jakos chodzilo ale teraz znalazlem chyba nowki zamienne bede sie bawil to dam znac czy pasuja te w moim watku o zamiennikach mikrostykow VIS
sebol11 - Wto Lut 22, 2011 14:13
witajcie!!! Odkręciłem silniczek z tyłu i zobaczyłem na nim jak również i w kolektorze mnóstwo białej mazi-oleju? Czy to normalne?? Po rozebraniu silniczka okazało się ,że w środku też trochę tego jest a więc wyczyściłem benzyną ekstrak. oraz uszczelniłem pojemniczek.Styki były ok.Czy przyczyną niedziałającego silniczka może być mała ilość oleju w nim zawartego? (tzn.to ,że w ogóle on tam się znajduje)
SeniorA - Wto Lut 22, 2011 14:32
sebol11 napisał/a: | Czy przyczyną niedziałającego silniczka może być mała ilość oleju w nim zawartego? (tzn.to ,że w ogóle on tam się znajduje) | jedną z przyczyn jest olej , przeczytaj http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#590013
[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 14:32 ]
sebol11 napisał/a: | Czym to może być spowodowane? | trzeba by wymienić jeszcze świece zapłonowe i wgrać nowy soft silnika
sebol11 - Wto Lut 22, 2011 14:39
Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:(
[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 14:39 ]
ewentualnie jak ktoś z Wawy albo okolic miałby używkę do sprzedania to też chętnie kupię
sknerko - Wto Lut 22, 2011 15:49
sebol11 napisał/a: | Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:( |
takie uszkodzenia znikąd się nie biorą. Połamany miałeś jak rozumiem ten VIS co śrubki od góry się wykręca? jeżeli tak to prawdopodobnie masz zatarte klapki (6 szt sterowane cięgnem) i jedyny ratunek dla nich to zdjąć kolektor i bardzo dobrze wypłukać benzyną może uda się je uratować ale jak sądzę kolektor masz do wymiany w całości bo to już raczej leczenie syfa pudrem. Poprostu tym autem trzeba tak jeździć żeby przekroczyć czasem 4k rpm żeby się ten VIS otworzył bo jak się zastanie to wtedy połamie silniczek i dupa zbita.
sebol11 - Wto Lut 22, 2011 15:54
Będę musiał w takim razie go zrzucić i wyczyścić a jeżeli chodzi o jazdę tak aby się otworzył to myślę ,że dzieje się to praktycznie codziennie bo ja mam dosyć agresywny styl jazdy i lubię przycisnąć (oczywiście w granicach rozsądku).Dzięki za podpowiedź.
Pawel84 - Sro Lut 23, 2011 13:36
Witam, spalanie naprawdę bardzo wysokie. VIS może się przyczynić do wzrostu spalania ale nie w takim stopniu. Sprawdź soft komputera jak radzą Ci wcześniej, ponadto świece i przewody wysokiego napięcia. Sprawdź układ instalacji gazowej. Na pewno coś z nią nie tak...może to mieć związek z komputerem, wtryskiwaczami lub dyszami gazowymi. Spalanie w mieście przy ostrej jeździe powinno zamknąć się w 13,5 l a na trasie max 12l
Pozdrawiam
Aragorn - Sro Lut 23, 2011 13:45
sebol11 napisał/a: | Będę musiał w takim razie go zrzucić i wyczyścić a jeżeli chodzi o jazdę tak aby się otworzył to myślę ,że dzieje się to praktycznie codziennie bo ja mam dosyć agresywny styl jazdy i lubię przycisnąć (oczywiście w granicach rozsądku).Dzięki za podpowiedź. |
...jeśli to faktycznie VIS-y i kolektor to po naprawie czeka Cię miła niespodzianka bo auto robi się o wiele żwawsze, jak by je kto z kagańca spuścił (nie wiem czy masz manual czy automat ale w automacie dużą poprawę dynamiki zauważyłem)
sebol11 - Czw Lut 24, 2011 13:44
czy świece i przewody mają aż taki wpływ na spalanie??? Nigdy nie miałem jakiś problemów z odpalaniem ani innych objawów dotyczących zużycia świec...Fakt nigdy ich nie wymieniałem ale to dlatego ,że nie miałem problemów.
Czy takie świece są odpowiednie do v6:
http://allegro.pl/swiece-...1437711021.html
SeniorA - Czw Lut 24, 2011 14:15
sebol11 napisał/a: | czy świece i przewody mają aż taki wpływ na spalanie??? | zobaczysz jak będą wyglądać świece po wykreceniu , pewnie wypalone i 2 mm przerwa. sebol11 napisał/a: | Czy takie świece są odpowiednie do v6: | tak
sebol11 - Czw Lut 24, 2011 22:47
Skoro mówicie ,że to świece to w takim razie jestem je zmuszony wymienić i zobaczymy jak to będzie
orson - Pią Lut 25, 2011 09:29
sebol11 napisał/a: | Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:(
[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 14:39 ]
ewentualnie jak ktoś z Wawy albo okolic miałby używkę do sprzedania to też chętnie kupię |
Witam
Z tego co sie orientuje to uzytkownik Tomi bedacy wlascicielem TomaTeam.pl ma uzywki VIS i chyba nawet nowki mial ostatnio (glowy sobie urwac nie dam), dodatkowo poszukujesz swiec wiec u niego dostaniesz prawidlowe do KV6.
Jestes z Warszawy wiec odezwij sie do uzytkownika Marian418 -> ma T4 wiec z wgraniem softu nie powinno byc problemow.
Pozdrawiam
SeniorA - Pią Lut 25, 2011 10:12
sebol11 napisał/a: | Skoro mówicie ,że to świece to w takim razie jestem je zmuszony wymienić | sebol11, jedną z przyczyn mogą być świece i jak nie wiesz kiedy były wymieniane, to przecież można wykrecić np. te z przodu i sprawdzić jak wyglądają i zadecydować (przerwa 1 mm +/- 0.15 mm).Stosuje się jeszcze świece MG Rover GSP66527,BOSCH FR 7 DPP22U.
|
|