|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana skrzyni biegów - automat
p00lie - Pon Lut 21, 2011 22:33 Temat postu: [R75] Wymiana skrzyni biegów - automat Witam,
mam problem jak w temacie. Mechanik wycenił naprawę na 5 000 zł. Znajomy znalazł mi w UK skrzynię od bardzo podobnego samochodu za 200 GBP. Skłaniam się ku ściągnięciu tej angielskiej ze względu na koszty.
Pytanie: czy skrzynia od modelu 2005 (anglik) będzie pasować do modelu 2004 (mój)?
czy oba modele mają ten sam silnik 2.0 CDTi?
Porównywałem VINy - wychodzi, że to ten sam silnik i powinno być ok, tylko oznaczenia modeli się różnią, nadwozie, strona kierownicy i opcja wyposażenia.
mój: SARRJSTHX4D313162
anglik: SARRJZLHK5D341677
Jeżeli ktoś ma wiedzę na ten temat z góry dziękuję za szybkie wskazówki - jutro po południu musiałbym podjąć decyzję o ściąganiu skrzyni.
Pozdrawiam,
kris-tofer - Pon Lut 21, 2011 22:42
jeśli silniki te same to skrzynie też te same
rozkmiń, czy skrzynię nieznanego pochodzenia warto kupować, szczególnie automat, ale moim zdaniem w Polsce 5tys to cena zaporowa, więc może trafisz, że zamiennik będzie OK
p00lie - Wto Lut 22, 2011 22:32
Dzięki za info.
A jak by było ze skrzynią od auta z innym silnikiem?
Automatów do 2.0 V6 lub 2.5 V6 jest dużo, do diesla prawie nie ma
domel-x - Wto Lut 22, 2011 22:45
p00lie napisał/a: | Mechanik wycenił naprawę na 5 000 zł. | niemyslałes o przerobieniu na manual
kris-tofer - Wto Lut 22, 2011 22:49
p00lie napisał/a: | A jak by było ze skrzynią od auta z innym silnikiem? | inny blok, inne mocowanie skrzyni, nie będzie pasować
domel-x napisał/a: | niemyslałes o przerobieniu na manual |
zbędny koszt i dużo przeróbek
SeniorA - Sro Lut 23, 2011 13:03
p00lie napisał/a: | Pytanie: czy skrzynia od modelu 2005 (anglik) będzie pasować do modelu 2004 (mój)? | powinna mieć ten sam kod literowy.
dukat11 - Sro Lut 23, 2011 20:37
p00lie napisał/a: | Automatów do 2.0 V6 lub 2.5 V6 jest dużo, do diesla prawie nie ma |
Inne przełożenia więc będziesz jeździł powolutku
p00lie - Czw Lut 24, 2011 11:29
Tak myślałem. Chyba skończy się na naprawie, zawsze to gwarancje zakład jakąś daje.
Ogólnie automat to fajna sprawa, ale jak się sypnie - boli
Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam,
domel-x - Czw Lut 24, 2011 12:49
kris-tofer napisał/a: | domel-x napisał/a:
niemyslałes o przerobieniu na manual
zbędny koszt i dużo przeróbek |
dlaczego za innych odpowiadasz
jaki zbedny koszt ? jezeli naprawa automatu 5 tys ,taniej kupisz anglika na chodzie
kris-tofer - Czw Lut 24, 2011 13:00
domel-x, co Ci po angliku, zauważ, że musisz mieć środkową konsolę od europy w manualu, przypatrz się na nibydrewienko pod gałką piegów od europy i anglika i na przyszłość sprawdzaj swoje "zdaje mi się''
[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 13:00 ]
dolicz też sprawną dwumasę, sprzęgło, wysprzęglik, pompkę, skrzynię, graty, a koszty wyjdą podobne do naprawy automatu, co jest najlepszym rozwiązaniem
domel-x - Czw Lut 24, 2011 13:11
kris-tofer,chłopie miłem anglika i wiem co gadam, konsola[ tunel ]jest taka sama, drewno pod lewarek tez taki sam, wiec niewiesz co piszesz
kris-tofer - Czw Lut 24, 2011 13:25
domel-x napisał/a: | konsola[ tunel ]jest taka sama, drewno pod lewarek tez taki sam, wiec niewiesz co piszesz |
[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 13:25 ]
nadal nie widzisz różnicy? w europie dłuższy kąt niby drewienka masz w prawą stronę od kierowcy i na odwrót w angliku
domel-x - Czw Lut 24, 2011 14:23
kris-tofer, faktycznie tylko to drewienko jest inne,ale sam widzisz reszta ta sama ,i tak trzeba by było zmienic lewarek,jest troche przeróbek jezeli by sam robił przekładke napewno mniejszy koszt pozdro.
kris-tofer - Czw Lut 24, 2011 23:01
jak pisałem wcześniej dolicz SPRAWNE czyli nowe kompletne sprzęgło wraz z hydrauliką i dwumasą bo na bank używka będzie zajechana, inne pedały. Można przeliczyć koszty ale wyjdzie jedno w drugie,a tak kolega będzie miał sprawną skrzynię LENIUCHA po remoncie i będzie bajka, ja płaczę i wzdycham, że nie mam automatu, niestety w drugą stronę jeszcze więcej roboty
|
|