Zobacz temat - [416]Problemy z roverkiem 416
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416]Problemy z roverkiem 416

muciagos - Wto Lut 22, 2011 11:33
Temat postu: [416]Problemy z roverkiem 416
Witam:) mam parę problemów odnośnie mojego rowerka. A wiec zaczynam:
1) nie działa prędkościomierz,tzn na zimnym pracuje po przejechaniu 5 km przestaje działać
2) nadmuch nie działa na 1 i 2
3) wycieraczki nie pracują na 3 największym biegu
4) chyba najważniejsze czasem nie łapie zapłon,prąd wszędzie dochodzi ale nie kręci w ogóle,muszę odpalać na krótko

Kupiłem go w takim stanie i chce go doprowadzić do porządku,nie wiem gdzie czego szukać.

sobrus - Wto Lut 22, 2011 11:37

1) Pewnie impulsator pada albo coś nie kontaktuje
2) Rezystory nawiewu do wymiany, najlepiej na ceramiczne i będzie spokój na lata.

Co do reszty to nie wiem. Równie dobrze może być padniety przełącznik od wycieraczek jak i jakaś wieksza usterka :)

muciagos - Wto Lut 22, 2011 22:58

gdzie szukac ten rezystor ?
ira35 - Sro Lut 23, 2011 07:20

Rezystor znajdziesz za schowkiem. Wmontowany jest w obudowę wentylatora na dwie śrubki.Przydatny do wykręcenia rezystora krótki śrubokręt krzyżak.
muciagos - Sro Lut 23, 2011 09:40

bo wlasnie czytalem dwie wersje ze jest bezposrednio za panelem nadmuchu i za schowkiem,wolalem sie upewnic niz 5 razy demontowac wszystko
kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 10:14


Witam mam taką sprawę od jakiś dwóch tygodni wskaźnik temperatury silnika mam na około 1/3 i nie chce iść do góry poprzednio czy było zimno czy było gorąco był prawie na środku skali no może 1mm niżej i czy to była trasa czy korek zawsze był na środku a teraz dochodzi do 1/3 co to może być??????dodam że w środu jest ciepło i robi się ciepło po paru minutach jazdy jak zawsze i nie zauważyłem jakiś dziwnych objawów

sobrus - Sro Lut 23, 2011 10:14

Za schowkiem, na forum temat był wałkowany i są nawet instrukcje z obrazkami co i jak, oraz jakie kupić rezystory. Sam nawet chyba rysowałem obrazek w paincie :rotfl:
Koszt operacji jeżeli masz lutownicę to parę zł.

Kamilos u mnie taka temperatura jest zawsze...czy lato czy zima....co oczywiście nie oznacza że to jest OK.
Ale u mnie jest identycznie.
Ciekaw jestem jak mają inni użytkownicy. Może ktoś wreszcie dokładnie zdefiniuje co to znaczy "troche poniżej połowy" :)

Za to masz chyba inne zegary bo u mnie nie ma niebieskiej kreski o ile pamietam tylko biała..szczegół ;) Widocznie były dwie wersje.

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 10:36

WITAM SOBRUS
NO WŁAŚNIE TEŻ NIE WIEM CZY TO DLATEGO ŻE U MNIE OD DWÓCH TYGODNI JEST MRÓZ OKOŁO -10 STOPNI CAŁY CZAS MIESZKAM W GÓRACH KARPACZ....CZY COŚ SIĘ PSUJE????
JAK BYŁO CIEPLEJ I NA WAKACJACH ZAWSZE BYŁ RÓWNO NA POŁOWIE.....
I NAWET W STYCZNIU TEGO ROKU TEŻ BYŁO NA POŁOWIE DOPIERO OD JAKIŚ DWÓCH TYGODNI JEST NIŻEJ.....
NIE WIEM CO TO MOŻE BYĆ????????
SILNIKI JEST NIEDOGRZANY CZY JAK????
UKŁAD MAM CAŁY ODPOWIETRZONY NOWE BORYGO ZALANE NOWY OLEJ WSZYSTKIE FILTRY SILNIK IGŁA NIC NIE BIERZE I JEST OK TYLKO TEN WSKAŹNIK....
PROSZĘ O POMOC

Adrian - Sro Lut 23, 2011 10:52

Najprawdopodobniej termostat się nie domyka. Nagrzewnica zabiera większość ciepła i silnik jest niedogrzany.

Wskazówka powinna być 2-3 milimetry wyżej. Możesz ewentualnie wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury i przeczyścić piny. Może są zabrudzone i troszkę oszukują...

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 10:58

Witam
Czyli wymienic termostat tak???
a przy wymianie termostatu muszę zalać nowe borygo???? bo jakiś miesiąc temu może dwa wymieniałem więc znowu bedę musiał???????

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 10:58 ]
Aha Rozumiem ale gdzie jest ta wtyczka dokładnie bo nie bardzo wiem????
a jak to wina termostatu to czy jak tak bede jezdzil cos może sie zepsuc???????????
Dzieki

Squid - Sro Lut 23, 2011 10:59

Z tego co tu na forum było wałkowane to powinno być prawie tak jak masz teraz: ciut poniżej połowy skali, jeśli jest równiutko na połowie to źle xD w 1/3 skali też źle. Jak to znajdę to dam linka.
U mnie jest właśnie cuit poniżej połowy skali.

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 11:12

Okej dzięku sqiud...
Podaj tego linka....
A powidz mi od czego to może być jeszcze dwa tygodnie temu było normalnie czyli na środku no może 1-2mm niżej ale teraz jest trochu za nisko czym to może być spowodowane???????
i czy coś sie zepsuje jak bedę tak jeździł?????
Proszę o pomoc

Adrian - Sro Lut 23, 2011 11:16

kamilos2521, spróbuj najpierw z czujnikiem (a to gdzie jest, znajdziesz na forum - taki trening korzystania z wyszukiwarki będziesz miał przy okazji :lol: ). Jeśli to nie pomoże, to będzie się można zastanowić nad wymianą termostatu. Jeśli to jego wina, to na tą chwilę ryzykujesz tylko większym spalaniem paliwa w mrozy.


Zrób jeszcze taki test:
Odpal samochód i wyłącz ogrzewanie (pokrętło ustaw na maksa w lewo). Wskazówka powinna dojść do wyższego położenia, niż masz pokazane na zrobionej przez Ciebie fotce.

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 11:28

Adrian Proszę pomoc co mam zrobić???????
Wymienić termostat ?? ??
i czy jazda tak zaszkodzi silnikowi???????

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 11:28 ]
Robiłem tak wczoraj wyłączyłem całe ogrzewanie i samochód chodził ładne 20 minut i wskaźnik doszedł tak jak na zdjęciu i dalej nawet nie drgnął....
tak samo jechałem przed wczoraj jakieś 40km wyłączyłem nawiew i też doszło jak na zdjęciu i ani mm dalej....
Kurcze nie wiem czy kupować termostat a jak to czujnik jest walnięty a nie termostat mozna to jakoś sprawdzić czy termostat działa przed kupnem nowego?????

sobrus - Sro Lut 23, 2011 11:35

U mnie wskazówka jest w tym miejscu właśnie mimo wymiany 2 termostatów i czujnika temperatury (tego do wentylatorów).
Jeżeli temperatura szła wyżej to po prostu sie przegrzewał (szła ponad połowę, jeden termostat był uszkodzony).
Termostat jest sprawny, silnik nagrzewa sie błyskawicznie nawet w duży mróz i taka temperatura utrzymuje sie do końca.

Myślałem szczerze mówiąc ze tak ma być, moze to czujnik na deskę szwankuje. Zrobi sie cieplej to sie tym zainteresuje. Jeżdże tak juz prawie 2 lata.

Wieczorem wkleję fotę z mojego.

Gdyby to był termostat to chyba temperatura powinna iść wyżej np w lecie lub na postoju. A ona stoi tam jak wół nawet w upał z włączoną klimą. Spalanie chyba w normie 10-12 litra LPG po mieście w zimie.

Termostat oryginalny waxstat z UK kupiony w S-PART więc temperatura otwarcia chyba OK.

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 11:51

U mnie też tak jest jak sie nagrzeje i wskazówka dojdzie do tego momentu co na zdjęciu to już ani drgnie i czy jade 140 autostradą czy stoję we wrocławskim korku nawet godzine nawet drgnie...
I teraz nie wiem czy coś wymieniać(termostat,czujnik temperatury itp)
jak ty wymieniłeś i nic się nie poprawiło....nie wiem co robić...ale jeszcze 2-3 tygodnie temu wskazówka była wyżej zawsze a teraz jest niżej....
wyzszego spalania też nie zauważyłem pali ok 10 w mieście i 8-8,5 w trasie....
kurcze co tu zrobić..........???????

fifi - Sro Lut 23, 2011 11:55
Temat postu: immobilizer
Mam problem z immobilaizerem w Roverku 416si, nie dziala ani pilot ani central z kluczyka, odpala tylko na 3sekundy co robić proszę o pomoc
kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 12:36

Witam i czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego wskazówka jest niżej niz na połowie???????????
Czy ktoś miał taka sytuacje i wyszedł zniej jakoś?????
Bo nie wiem co mam zrobić?????????
"Może silnik nagrzewa się tylko do tej temperatury bo zima jest sroga i ostra od jakiś 2-3 tygodni
proszę o rady

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 12:36 ]
Subrus powiedz mi to cos jest zepsute czy wskaźnik jak jest na zdjęciu wyżej to jest okej????
Jak myslisz??????

Adrian - Sro Lut 23, 2011 12:40

Chłopaki, poczekajcie, aż się ociepli. Jeśli nic niepokojącego się nie będzie działo, to znaczy, że tak ma być. Nie ma sobie, co tym głowy zawracać. Gorzej, gdyby wskaźnik pokazywał za wysoką temperaturę.

Czujnik może być np. zakamieniony (jeśli w czasie eksploatacji ktoś używał zwykłej wody) i stąd te rozbieżności w pokazywaniu temperatury. Poczekać do wiosny radzę i wtedy przy okazji można wykręcić czujnik i go oczyścić.

A Kolega fifi, niech poczyta trochę Forum, a nie tu od razu wpada i zadaje pytanie nie związane z tematem.

PS. Jeśli odpala, a potem gaśnie, to nie jest to wina immo.

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 12:44

Hmm Może masz rację ale wiesz lubie jak mój rover działa i wszystko w nim jest perfekcyjne(taka mała obsesja na punkcie mojego auta) i właśnie nie wiem co robic czy poczekać czy sprawdzić ten czujnik.....
A powiedz mi jak będę wymieniał termostat to muszę zalać nowy płyn chłodniczy??????
Bo zmieniałem jakieś dwa miesiące temu

Adrian - Sro Lut 23, 2011 13:14

Zlej ten co masz do miski, a potem z powrotem do układu go wlej.
kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 13:18

ok tez tak myslalem zeby zrobic szkoda kasy....na dniach wykrece czujnik przeczyszcze i termostat sprawdze czy sie otwuera i zamyka i dam znac co to bylo....
szoso - Sro Lut 23, 2011 13:36

kamilos2521, nie wiem czy zauważyłeś ale ten temat dotyczy w ogóle innego problemu, piszesz gdzie popadnie w kolejnym temacie, poszukaj na forum a jeśli nie znajdziesz to załóż swój temat.
fifi - Sro Lut 23, 2011 16:12
Temat postu: problem z roverkiem
Przepraszam
Roverka mam od 2 miesięcy a od dzisiaj jestem na forum nie bardzo sie oriętuję w zasadach nie wiem gdzie pisaća tylko tu moje posty docierają

Od miesiąca nie mogę odpalić nie świeći się dioda immo na desce rozdzielczej, nie dziala centralny na pilota ani przez kluczyk a silnik odpala na 3 sekundy prosze o pomoc

szoso - Sro Lut 23, 2011 16:14

fifi, prosze
http://forum.roverki.eu/p...e=newtopic&f=42

muciagos - Sro Lut 23, 2011 17:51

dokladnie moj temat a tu chlopcy swoj problem zaczeli hehe juz myslalem ze sa rozwiazania na moje problemy