|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Webasto,świeca,oporność
snky1987 - Sro Lut 23, 2011 20:34 Temat postu: [R75] Webasto,świeca,oporność Witam.
Mam problem z Webasto jak nie jeden z użytkowników Roverków i nie tylko.
Mój model to CDT z Webasto bez klimatronic.
Przeczytałem tematy dotyczące wabasto na forum i nie tylko po czym rozebrałem moją "grzałkę" komora spalania wyglądała wręcz wzorowo (lekki nagar bez bryłek w komorze).
Zajrzałem do piecyka i w miejscu gdzie wchodzi świeca żarowa było trochę przyklejonych grubych bryłek które usunąłem i sprawdziłem oporność świecy która była zaskakująco wysoka (7.6 do 7.8 ohm). Po złożeniu co prawda Webasto zaczęło w końcu grzać i po 5 minutach w samochodzie było już gorąco.
Ale niestety tylko raz... po ostygnięciu autka odpaliłem je jeszcze raz na sprawdzenie (temp. -7 stopni). Webasto odpaliło i lekko zakopciło tylko po wyłączeniu silnika.
Gdy kończyłem pracę (godz. 20.00) było -12 stopni i webasto chodziło tylko na minimalnych obrotach. Po 3 minutach rozkręciło się kopcąc na biało ale bez zapachu spalin w aucie. A gdy dojechałem do domu samochód był ledwie ciepły i Webasto nie chodziło w ogóle.
Mam pytanko:
Czy świeca żarowa powinna mieć tak dużą oporność czy po prostu już padła? i czy może być inna przyczyna że u mnie tak jest a nie inaczej?
Pozdrawiam
VMatas - Sro Lut 23, 2011 20:45
Świeca żarowa powinna mieć oporność nie więcej niż 0.6 Ohm przy temperaturze +20C. Niestety taką oporność jest ciężko zmierzyć z dostępnymi miernikami - trzeba najpierw na przedziale 200 Ohm sprawdzić co pokazuje miernik ze zwartymi końcówkami, a potem zobaczyć jaka jest różnica mierząc już świecę. To i będzie orientacyjna oporność świecy. Znaczenia 7 - 8 Ohm są zdecydowanie za duże.
Jeżeli nie masz możliwości podpiąć piec pod komputer, to spróbuj taki sposób testowania: http://forum.roverki.eu/v...p=558199#558199 . Można samodzielnie dokonać komputerowego testowania pieca: http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html .
snky1987 - Sro Lut 23, 2011 23:12
Dzięki za odpowiedź.
Do tematu muszę załączyć moje dzisiejsze spostrzeżenia.
Webasto o wiele ciszej mi chodzi gdy jest odłączona gumowa rurka z wkładem z gąbki (gdy ją odłączyłem Webasto przestało "rzęzić")
Drugą rzeczą jest to, że na początku uruchamia się po czym zchodzi na mniejsze obroty i gdy ruszam zaczyna porządnie kręcić. Ale to jeszcze nie jest dziwne.
Gdy wyłączam silnik webasto zchodzi na niskie obroty tak jakby się chłodziło i po kilku sekundach zaczyna znów kręcić na maksa i dymić. Wyłącza się po kilkunastu sekundach dopiero.
pozdrawiam
Muszę edytować post bo dzisiaj zrobiłem coś innego.
Odpaliłem silnik bez włączonego webasto po czym podłączyłem złącze od webasto.
Uruchamia się na 40sek po czym wyłącza na 1:20 min (3 próby takie same) po kolejnych 2 minutach wchodzi na obroty emitując nieco dymu na 3-4 sekundy.
Gdy na stoperze jest 5:20 webasto wyłącza się. Podczas testu słyszałem lekkie cykanie z okolicy bagażnika. Cykanie było wolne gdy webasto nie chodziło, troszkę szybsze gdy chodziło na niskich obrotach i szybkie gdy kręciło na maksa..
wie ktoś może co to może być?
Tak jest tylko gdy jest odłączony dolot powietrza. Z podłączonym rzęzi i kopci non stop.
Pozdrawiam.
apples - Czw Lut 24, 2011 16:29
snky1987 napisał/a: | Gdy wyłączam silnik webasto zchodzi na niskie obroty tak jakby się chłodziło i po kilku sekundach zaczyna znów kręcić na maksa i dymić. Wyłącza się po kilkunastu sekundach dopiero. | Prawidłowo. Wychładza się komora spalania przed wyłączeniem. snky1987 napisał/a: | Uruchamia się na 40sek po czym wyłącza na 1:20 min (3 próby takie same) po kolejnych 2 minutach wchodzi na obroty emitując nieco dymu na 3-4 sekundy.
Gdy na stoperze jest 5:20 webasto wyłącza się. Podczas testu słyszałem lekkie cykanie z okolicy bagażnika. Cykanie było wolne gdy webasto nie chodziło, troszkę szybsze gdy chodziło na niskich obrotach i szybkie gdy kręciło na maksa.. | Przeczytaj pkt. 6 http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
VMatas - Czw Lut 24, 2011 20:33
Jeżeli silnik jest ciepły, podane czasy testu nie pasują!
Więcej jak pisze kolega apples.
snky1987 - Czw Mar 03, 2011 09:35
Poczytałem wszystkie tematy o webasto i zostały mi tylko 4 pytania zanim zacznę grzebać na dobre przy piecyku Bo nie chcę wydawać kaski na podzespoły które nie są zepsute
1. Czy webasto działa na dużym czy małym obiegu ?
(mam walnięty termostat i działa tylko duży teraz)
2. Czy świeca dobrze pokaże oporność w pomieszczeniu o temperaturze +20 stopni ?
(przy takiej temperaturze była mierzona oporność i wyszło 7.6-7.8 ohm na mierniku a to chyba za dużo nawet jak na walniętą świecę)
3. Doczytałem, że po podłączeniu zasilania webasto nie powinno od razu się uruchomić. U mnie się uruchamia po podłączeniu zasilania (od razu) ale przy włączonym silniku tylko.
Czy to oznacza, że sterownik jest walnięty ?
4. Czy po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego w środku autka wyskoczy czo jest zwalone w Webasto ?
Wolę już chyba zapłacić 50zł i jeśli tak jest to będę miał czarno na białym co jest nie tak z piecem i jak coś to naprawić bo sterowniki regenerują poprzez Allegro a świeca kosztuje 250zł nowa a warto piecyk zrobić
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
apples - Czw Mar 03, 2011 09:46
snky1987 napisał/a: | 1. Czy webasto działa na dużym czy małym obiegu ?
(mam walnięty termostat i działa tylko duży teraz) | Jak termostat uszkodzony lub po osiągnięciu temperatury pracy to działa na dużym. snky1987 napisał/a: | 3. Doczytałem, że po podłączeniu zasilania webasto nie powinno od razu się uruchomić. U mnie się uruchamia po podłączeniu zasilania (od razu) ale przy włączonym silniku tylko.
Czy to oznacza, że sterownik jest walnięty ? | Odłącz kabel K-Bus na wtyczce. Piny rozpisane masz w linku który podałem wcześniej oraz opis tu http://forum.roverki.eu/v...p=586420#586420 snky1987 napisał/a: | 4. Czy po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego w środku autka wyskoczy czo jest zwalone w Webasto ?
Wolę już chyba zapłacić 50zł i jeśli tak jest to będę miał czarno na białym co jest nie tak z piecem i jak coś to naprawić bo sterowniki regenerują poprzez Allegro a świeca kosztuje 250zł nowa a warto piecyk zrobić | Nie. Musisz pojechać na stację diagnostyczną gdzie mają tester do webasto i dopiero tak sprawdzisz. Możesz również wykonać samemu tester zgodnie http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
snky1987 - Czw Mar 03, 2011 10:16
Termostat od razu wali na duży obieg bo silnik nie nagrzewa się do temperatury pracy (przy dłuższej trasie zatrzymuje się ok 1cm od poziomej kreski i powoli opada gdy zmniejszam obroty poniżej 1800 obr/min więc śmigam na niedogrzanym silniku całą zimę
Co do Webasto w takim razie będę musiał zdiagnozować samemu bo nie ma w mojej okolicy takiego serwisu (Koszalin i okolice).
Co do K-bus to po odłączeniu gdy uruchomi się od razy po podłączeniu napięcia to sterownik jest niesprawny tak ?...
...chyba jeszcze trochę poczytam, ale dzięki za odpowiedź
żeby nie tłuc postów zedytuję
Cytat: | maryba napisał/a:
pytanie czy mam pompkę i jak ją zidetyfikowac? gdzie powinna być ..przy baku ? czy na parkingu ją zobaczę czy tylko kanał ?
apples napisał/a:
Pod prawym progiem przy tylnym kole. |
Zgodnie z twoimi informacjami pompka paliwa do webasto znajduje się przy tylnym kole. Pisałem, że z tych okolic dobiega mnie dość głośne cykanie które zwiększa intensywność w zależności od tego czy piec pracuje na wysokich obrotach czy niskich.
Może tu leży problem ? Popka w/g mnie nie powinna wydawać innych dźwięków niż ciche bzyczenie przy pracy ...
Pieta - Czw Mar 03, 2011 11:31
K-bus jest na pinie 2 kostki 6pin. Odłącz ten przewód i sprawdź czy działa piec poprawnie. Z doświadczeń innych użytkowników wynika, że czasami występują jakieś błędy w komunikacji z samochodem i piec wariuje. Piec może działać bez tego przewodu.
Pompka powinna cykać. Pompuje ona impulsowo, Więc wyraźnie słyszalne cykanie jest normalne.
apples - Czw Mar 03, 2011 11:44
snky1987 napisał/a: | Termostat od razu wali na duży obieg bo silnik nie nagrzewa się do temperatury pracy (przy dłuższej trasie zatrzymuje się ok 1cm od poziomej kreski i powoli opada gdy zmniejszam obroty poniżej 1800 obr/min więc śmigam na niedogrzanym silniku całą zimę | Usprawń chociaż webasto i będzie OK. snky1987 napisał/a: | Co do K-bus to po odłączeniu gdy uruchomi się od razy po podłączeniu napięcia to sterownik jest niesprawny tak ?... | Nie koniecznie. Przeczytaj co napisał Pieta U mnie tak było.
snky1987 napisał/a: | Zgodnie z twoimi informacjami pompka paliwa do webasto znajduje się przy tylnym kole. Pisałem, że z tych okolic dobiega mnie dość głośne cykanie które zwiększa intensywność w zależności od tego czy piec pracuje na wysokich obrotach czy niskich.
Może tu leży problem ? Popka w/g mnie nie powinna wydawać innych dźwięków niż ciche bzyczenie przy pracy ... | Pracuje prawidłowo. "Bzyczy" pompa w baku i przy akumulatorze. Pompka od webasto ma inną zasadę pracy o której również napisał Pieta
VMatas - Czw Mar 03, 2011 15:26
snky1987 napisał/a: |
3. Doczytałem, że po podłączeniu zasilania webasto nie powinno od razu się uruchomić. U mnie się uruchamia po podłączeniu zasilania (od razu) ale przy włączonym silniku tylko.
Czy to oznacza, że sterownik jest walnięty ?
4. Czy po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego w środku autka wyskoczy czo jest zwalone w Webasto ?
Wolę już chyba zapłacić 50zł i jeśli tak jest to będę miał czarno na białym co jest nie tak z piecem i jak coś to naprawić bo sterowniki regenerują poprzez Allegro a świeca kosztuje 250zł nowa a warto piecyk zrobić
|
3. Jeżeli temperatura powietrza jest niższa niż +5C i silnik masz włączony, to po załączeniu zasilania do webasto piec od razu się włącza. To jest normalne. K-bus w tym przypadku nic złego nie powinien robić - inni chyba nie doczytali się że silnik masz włączony
4. Test nie koniecznie ze 100% dokładnością pokaże co jest rąbnięte w piecu.. Zależy od serwisanta - czy będzie chciał myśleć i grzebać, czy będzie chciał tylko naciągnąć cię na koszty nowych części i wymiany.. Przy testowaniu komputerem usterki nie zawsze wskazują na właściwy element.
Odpowiedzi na inne pytania już masz.
snky1987 - Pon Mar 07, 2011 22:29
Dzięki wielkie Jak tylko mój R75 wróci od mechanika po robieniu sprzęgła zabiorę się za piecyk
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 22:29 ]
Temat już ogarnięty
Dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie apples za pomysł z odłączeniem k-bus.
Okazało się to strzałem w 10-tkę Dzisiaj odłączyłem k-bus na Pin2 (odciąłem i zaizolowałem w takim miejscu żebym w razie potrzeby mógł potem zlutować) i przebiegało wszystko tak (restartowałem wtyczką zasilającą webasto) :
1. Załączyłem zapłon i zaświeciły mi się kontrolki: od ręcznego, olej, abs, świece,akumulator. W tym momencie przy otwartych drzwiach słychać "elektroniczne" piszczenie spod maski.
2. Po chwili został już tylko akumulator i tak ma być (oraz piszczenie)
3. Odpaliłem silnik (temp. 3 st.) i na sekundę zaświeciła się ponownie lampka od ręcznego (mimo tego że nie był zaciągnięty) czyli teoretycznie awaria silnika. Jednak po chwili lampka zgasła i Webasto ruszyło.
Tym razem ruszyło troszkę inaczej bo "zdrowo" a nie jak wcześniej z pełnej mocy.
Po chwili przycichło na wolne obroty by rozgrzać piec i po mniej więcej 2 minutach zaczęło kręcić. W tym momencie poleciało trochę białego dymu (przez ok 2-3 sek) ale tylko raz po restarcie. Więcej się już to nie zdarzyło.
Dotknąłem ręką rury wydechowej (nie róbcie tego ) i się oparzyłem aż mi bombel wyskoczył na palcu xD
Piecyk odpala się poniżej 7 st. chodzi pięknie, cicho, nie kopci i grzeje wzorowo Czasem tylko jak zaczyna kręcić wiatrakiem na maksa to troszkę go słychać w samochodzie ale to przyjemny dźwięk biorąc pod uwagę rosnącą szybko temperaturę w kabinie
Jeszcze raz dzięki za poradę. Z autkiem mimo 1 sekundowej kontrolki awarii po odpaleniu silnika nie ma problemu
Pozdrawiam.
snky1987 - Sro Paź 26, 2011 14:33 Temat postu: [R75] Webasto nietypowy problem (przejrzałem forum) Witam.
Problem opisywałem nieco wcześniej a rozwiązanie nie do końca było dobre (dalej dymił po jakiś czasie i czasem się nie odpalał jednak już grzał więc nie chciałem zawracać nikomu głowy i po prostu czasami go restartowałem)
Link do wcześniejszego postu:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#599155
Coś mnie tknęło w pracy żeby sprawdzić WEBASTO tak jak napisane jest tu: http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
Sprawdziłem dokładnie piny w samochodzie i mam 3 piny podpięte (pin 2,3 i 6).
WEBASTO mam typu 66232C i coś mi zaczęło nie pasować.
Postanowiłem sprawdzić webasto tak jak pod typ 98570B i NIE UDAŁO SIĘ.
Zdjąłem gumkę z pinu 1 i podłączyłem go na sztywno pod +12V pod akumulator i odpaliłem stoper gdyż piecyk ruszył.
CZASY:
- 0:00 do 2:58 - Webasto pracuje po czym następuje 3 sek przerwa
- 3:01 do 5:02 - Webasto odpala i pracuje do końca równo i bez kopcenia.
Wniosek: "Webasto sprawne tylko oryginalnie było zamontowane typu 98570B i tak jest zrobiona instalacja a ktoś kiedyś zapakował do niego typ 66232C i na oryginalnych kablach nie działa prawidłowo."
Powiedzcie mi czy wysunąłem dobry wniosek i mam pytanko:
"Jak temu zaradzić. Czy da się przerobić instalację delikatnie żeby nie wymieniać piecyka na typ 98570B i żeby wszystko działało ? Czy koniecznie muszę z kim się zamienić na piecyki ? "
Pozdrawiam
VMatas - Sro Paź 26, 2011 16:31
Jeżeli pin 3 jest podpięty to instalacja jest dla pieca 66232C, jaki i masz. Ten piec nie startuje, jeżeli na pin 3 podać masę jak dla pieca 98570C - wiec i nie mogło udać się tak go sprawdzić.
Generalnie mówiąc to nie bardzo zrozumiałem gdzie tkwi problem Mogę tylko dodać, że Webasto w wieku ma to za sobą że nie zawsze odpala, a wtedy może kopcić białym dymem. Proponuję rozebrać piec i go przeczyścić - w palniku możesz mieć węgiel, który zatyka dziurki dostępu powietrza i odpalanie jest utrudnione.
Przy wymianie pieców instalację przerobić można bardzo prosto - trzeba zamienić pomiędzy sobą piny 1 i 3 po prostu przestawiając przewód. Musimy tylko pamiętać, że sterowanie zdalne jest rożne, tak jak opisałem w artykule, link do którego podał snky1987.
snky1987 - Sro Paź 26, 2011 18:00
Więc pin 1 jest podłączony tylko wtedy gdy miałbym opcję ogrzewania postojowego tak ?
Problem polega na tym, że przy sprawdzeniu na krótko wszystko chodzi wzorowo tak jak opisałem wyżej.
Jednak gdy Webasto chodzi normalnie przy włączonym silniku to robi tak, że:
0:00 do 2:58 - chodzi tak jak przy teście (tj.wyżej pisałem)
3:01 do 5:02 - Webasto odpala i pracuje do końca równo i ale KOPCI na biało tak że ludzi straszy I do tego po 3 włączeniach się dezaktywuje więc jest jakaś usterka.
Piec rozbierałem, czyściłem z sadzy i fakt było jej sporo również na świecy żarowej.
Cytat: | VMatas napisał: Świeca żarowa powinna mieć oporność nie więcej niż 0.6 Ohm przy temperaturze +20C. Niestety taką oporność jest ciężko zmierzyć z dostępnymi miernikami - trzeba najpierw na przedziale 200 Ohm sprawdzić co pokazuje miernik ze zwartymi końcówkami, a potem zobaczyć jaka jest różnica mierząc już świecę. To i będzie orientacyjna oporność świecy. Znaczenia 7 - 8 Ohm są zdecydowanie za duże. |
0,6Ohm nie jest tak ciężko zmierzyć bo chłopaki od osprzętu lotniczego u nas w pracy mają fajny sprzęt do tego
Wygladało by na to, że świeca jest już wypalona tylko czy wtedy nie pokazało by tego również na krótko ?
VMatas - Sro Paź 26, 2011 18:34
W przypadku 66232C - tak, 1 pin jest używany przez zegar od Webasto lub Telestart dla ogrzewania postojowego.
Jeżeli kopci na biało to nie jest normalne. Wygląda na to że piec pali tylko w momencie od 0:00 do 2:58, kiedy pracuje świeca żarowa. Dalej musi przejść w tryb pracy autonomicznej bez świecy i nie przechodzi - biały dym to po prostu opary niespalonego paliwa. Tak rozumię, że przy sprawdzaniu piec ci przestaje huczeć w momencie 5:02? Nie może tego robić, jeżeli nadal trzymasz podłączone +12V do pin 1 lub 3 (dla 66232C nie ma żadnej różnicy gdzie podamy +12V), musi pracować dopóki jest +12v lub dopóki ciecz chłodnicza nie osiągnie +85C. Wiec z twoim piecem coś jest nie tak. możliwe przyczyny to za mały dostęp powietrza, nie działająca pompka cieczy, nie odpowietrzony układ chłodniczy, węgiel w palniku, i diabeł wie co jeszcze. Byloby dobrze przetestować piec komputerowo.
snky1987 - Sro Paź 26, 2011 21:01
Ok. Dzięki za wskazówki.
Z tym, że Webasto kopci tylko jak działa we współpracy z silnikiem samochodu bo jak podłączałem go na krótko to NIE kopcił.
I tak wyłączył się na 5:08 przy podłączeniu na krótko. Rura wylotowa nagrzewa się tak że aż przez rękawiczkę parzy więc grzeje dobrze.
Silniczek chodzi bo podłączałem go na krótko w pracy i bzyczy aż miło
Spróbuję jeszcze wyciągnąć samą komorę spalania i przeczyszczę porządnie dolot powietrza. Może jest troszkę nagaru na ściankach co zwężyło średnicę dolotu powietrza i faktycznie się dławi.
Pierwsze co zrobię to odpowietrzę jutro układ chłodniczy (porządnie z podniesieniem zbiorniczka itp) i wyczyszczę ten dolot powietrza.
A może powodem być to że w dużym obiegu jest bodajże 8l płynu chłodzącego i silniczek nie ma siły go ruszyć ? Bo mam walnięty termostat (jeszcze) i działa cały czas tylko na dużym obiegu.
VMatas - Czw Paź 27, 2011 07:41
Myślę że duży obieg nie powinien stanowić żadnego problemu - po prostu płyn będzie nagrzewał się wolniej i tyle. Jak i pisałem przy sprawdzaniu piec nie może wyłączać się po tak krótkim czasie i walić białym dymem nie zależnie od tego pracuje silnik czy nie. Od momentu kiedy zaczyna dymić na biało już nie pali normalnie - u mnie na przykład żadnego dymu w ogóle nie doświadczysz - tylko para w mrozy, i to nie duża. Pisałeś że blokuje się po 3 razach - rozumie że masz dostęp do komputera z programem od Webasto dla odblokowania pieca? W takim przypadku może masz zrzuty ekranu? Sprawdź czy od momentu 3:01 jeszcze cyka pompka paliwa - jeżeli nie to znaczy że piec wszedł w tryb wyłączania się i po prostu przedmuchuje komorę spalania.
Dziwne jest to że nie pracuje normalnie przy włączonym silniku. Jakie masz napięcie ładowania?
snky1987 - Czw Paź 27, 2011 10:16
Witam.
Na początku dziękuję ci za zaangażowanie w temat
Nie mam komputera od Webasto jednak po 3-4 razach już się nie włącza.
Przy wyłączonym zapłonie samochodu pompki nie słychać od samego początku jednak piecyk troszkę się nagrzewa. I nie kopci od 3:08.
A przy włączonym zapłonie samochodu pompkę słychać od samego początku a od 3:08 już jej nie słychać co pozwala mi sądzić, że nie pracuje i tak jak mówiłeś przedmuchuje tylko komorę spalania.
Czy w związku z tym winę ponosi na 99% świeca ? jeśli tak to ją wymienię i powinno działać Czy warto kupować te świece po 299zł z moto allegro ?
http://moto.allegro.pl/sz...1865754159.html
VMatas - Czw Paź 27, 2011 10:29
Dziwne objawy i różnice przy włączonym i wyłączonym zapłonie - a powinno od tego nie zależeć w ogóle. Nie można tutaj powiedzieć że to wyłącznie świeca. Pompka musi pracować zawsze - Webasto jest niezależne od samochodu i jego podzespołów, aby tylko w jakiś sposób dostaje sygnał dla startu. Jedyne co przychodzi jeszcze na myśl - spróbuj odłączyć K-bus (2 pin). Nie musisz ciąć przewodu - wtyczka pozwala na wyciągnięcie blaszek po "przełączeniu" tej kolorowej części na bokach wtyczki. A jeżeli nie masz planu mieć swojej diagnostyki jak opisałem w swoim artykule o testowaniu Webasto to musisz zwrócić się do najbliższego serwisu TIR'ów - objawy są tak skomplikowane że bez podłączenia pod kompa nie da się nic konkretnego powiedzieć. Może być potem szkoda 300 Zł wydanych na świecę bez potrzeby.
snky1987 - Czw Paź 27, 2011 10:54
Dzięki za informację. Dostałem namiar na warsztat od Webasto w Koszalinie i jadę tam chyba już dzisiaj. Za diagnozę zapłacę 60zł i napiszę co wyszło
A sprawdzałem troszkę źle bo pompka nie działała przy podłączonym K-Bus i wyłączonym zapłonie.
A działała przy odłączonym K-bus i włączonym zapłonie.
Jeśli zapłon nie ma tu nic do rzeczy to pewnie sterownik zakłócał po prostu. A facet przez telefon (wytłumaczyłem mu wszystkie objawy) powiedział mi że: "Trzeba podłączyć pod komputer bo nie wiadomo czy ma problem z płomieniem czy po prostu się przegrzewa.Zapraszam."
VMatas - Czw Paź 27, 2011 11:53
No własnie - objawy zróżnicowane. A K-bus odepnij.
snky1987 - Pią Paź 28, 2011 20:26
No i byłem dzisiaj pod komputerkiem.
Na początku próbowali połączyć się z moim Webasto poprzez podanie z szablonu typu pieca i 4 próby połączenia nieudane Następnie ustawili program na "Automatyczne wyszukanie" i po 3 minutach znalazło moje Webasto uff.
Miało w pamięci 3 błędy:
1. Błąd płomienia
2. Przegrzanie pieca
3. Błąd zapłonu (paliwo nie doszło)
Zresetowali błędy i uruchomili Test.
---------------------------------------------------------
Piec ruszył
pompka chodzi
paliwo dostaje
oporność świecy 0,7Ohm (na grzaniu) więc grzeje
wentylator pieca na 60% potem na 90%
Glow 100%
zasilanie 11,5V
---------------------------------------------------------
Po ok.2,5 min. Piec chodził dalej, oporność świecy spadła do 0,6Ohm (autko było wygrzane po drodze do Koszalina (40km). Glow 0% więc Webasto przeszło w tryb samozapłonu. Wszystko dalej śmigało cacy. Bez dymu (jedynie delikatnie przykopcił ale typowo spalinami na początku i prawie nie było tego dymu widać) i przy wyłączonym silniku leciało cały czas gorące powietrze po włączeniu dmuchawy w aucie.
Gdy webasto doszło do 83 stopni przeszło w stan chłodzenia i aktywowało się dopiero gdy temperatura znów spadła do ok.75 stopni.
I tak kolejne 5minut, 7minut i po 9 minutach wyłączyli tester z diagnozą:
"Jedyne co mogę panu zrobić to zepsuć Webasto a potem je naprawić i skasować pieniądze. Bo piecyk chodzi wzorowo.
Jedno co tylko możemy zrobić to niech pan potestuje Webasto jak spadną temperatury. Jak zacznie się coś psuć to odłączyć bezpiecznik od Webasto na min.10-15sek i patrzeć dalej.
Jak znowu coś zacznie się psuć to proszę nie kasować błędów i przyjechać do mnie sprawdzimy już wtedy za darmo i może uda się dojść co jest nie tak bo może od samochodu dostawać jakieś błędne sygnały."
Skasował 60zł za diagnozę i pojechałem do domu
Hmm....
VMatas - Pią Paź 28, 2011 20:53
No fakt - chodzi wzorowo. Aby i dalej:)
maciasw - Sob Gru 10, 2011 18:38
Witam.
Nie będę zakładał nowego posta, podepnę się tutaj. Jakiś czas temu, zauważyłem, że nie działa mi webasto. Temperatura około -3 stopni i nic. Dziś z rana to samo. Przed chwilą sprawdzałem jeszcze raz, tak dla pewności. Przez 5 minut nie ruszyło (temp około 2 stopni)
Czytałem na forum jak się za to zabrać, jednak nie mam ani garażu ani czasu. Pewnie wizyta u mechanika się szykuje.
Ale na początek pytanie: jakiś miesiąc temu wymieniałem kilka części w tym obudowa termostatu, płyn chłodzący, jakiś przewód przy termostacie. Czy mogło to mieć na to wpływ (nie do końca odpowietrzony układ??) Ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Wydaję mi się, że to po tej ostatniej wizycie u mechanika przestało grzać, albo po prostu zbieg okoliczności.
VMatas - Sob Gru 10, 2011 19:24
Jeżeli nie do końca był odpowietrzony układ, to mogło zdarzyć się tak, że piec próbował odpalić, płyn w piecu, ile tam go było, zagotował się, piec awaryjnie wyłączył się. Jeżeli tak zdarzyło się 3 razy z kolei, to piec zablokował sam siebie i teraz czeka wizyta podpięcia pod komputer z oprogramowaniem diagnostycznym Webasto. To tylko dopuszczenia, ale taka sytuacja mogla mieć miejsce. Również może być wiele innych przyczyn, czemu piec przestał odpalać.
Spróbuj test bezkomputerowy, tak jak opisałem tutaj: http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
snky1987 - Pon Sty 02, 2012 18:05
No ja również napiszę bo zimę mamy w tym roku wyjątkowo ciepłą
Gdy temperatury na chwile spadły webasto okazało się nie chodzić tak jak powinno mimo wszystko.
Pozostaje jedna rzecz: "Pojechać do mechanika gdy temperatury spadną już bardziej i na dłuższy czas i sprawdzić skąd Webasto dostaje błędne sygnały (mimo odpiętego k-bus coś go zakłóca) Tak więc temat nadal otwarty i problem pozostaje"
Moje motto na ten temat: "Nie oszczędzaj 60zł (koszt diagnostyki Webasto) to kwota nie warta godzin sprawdzania i kolejnych dni przejechanych bez piecyka, ale wizyta u mechanika jest sensowna tylko gdy temperatura jest poniżej 6 stopni C"
maciasw - Sob Sty 14, 2012 13:02
Kolejne problemy z webasto. Byłem u mechanika, stwierdził, że webasto było zapchane. Wyczyścił je i zaczęło chodzić ale pojawił się kolejny problem. Jak zaczyna grzać to czasami strzela (coś jak strzał w wydechu) i zaraz po tym idzie biały dym (nie zawsze). Sam już nie wiem o co chodzi. Poniżej 5 stopni odpala się i ładnie grzeje, tylko te strzały i dym.
Pieta - Sob Sty 14, 2012 14:30
Jak strzela i dym to niewłaściwy skład mieszanki
Czyli niewłaściwa ilość paliwa lub powietrza
Zazwyczaj w takich przypadkach coś w komorze spalania jest nie tak, mowisz że czyszczona komora, więc raczej zasfienie odpada. Moze coś źle poskładane, np. uszczelnienia.
Do weryfikacji jeszcze dmuchawa w piecu, może źle sręcona, przycina się, lub bierze lewe powietrze.
Sprawdź czy pompka rówo pompuje, zdejmij wężyk i zaobaczysz jak dozuje. Powinna w równych odstepach podawać porcje paliwa.
VMatas - Sob Sty 14, 2012 18:43
Wygląda na to że za mało jest powietrza i odpala dodatkowo w wydechu jak już powietrza z zewnątrz dostaje (strzał). Patrzyłbym w stronę dmuchawy.
apples - Sob Sty 14, 2012 19:13
Przewód doprowadzający powietrze może zapchany lub zagięty
|
|