Zobacz temat - [ R75] Dziwna awaria po wymianie sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [ R75] Dziwna awaria po wymianie sprzęgła

kamil652 - Pią Lut 25, 2011 19:32
Temat postu: [ R75] Dziwna awaria po wymianie sprzęgła
Witam

mam bardzo dziwne objawy po odebraniu samochodu z warsztatu .
Tydzien temu padło mi sprzęgło ( wpadło w podłogę ) . Po wstawieniu samochodu na warsztat zamówiłem części
wysprzęglik http://allegro.pl/land-ro...1416157774.html

oraz tarczę http://allegro.pl/land-ro...1450567705.html

mechanik wszsytko poskladał zamontował .
Odebrałem samochod biegi chodzą jak ta lala ! Natomist samochód nie reaguje na gaz , nie ma mocy . Na luzie samochod kreci obroty w góre ,ale tylko jak tocze sie i dodaję gaz nie reaguje , totalna blokada! Nie czuć by turbina od 2 tys wkrecała sie .Mechanik mówi ,ze to wina moze byc wysprzeglika bo moze nie pasować itp . Bardzo proszę o pomoc jakies rady . Mechanik zwala to ,ze to usterka elektroniczna moze być .

Pieta - Pią Lut 25, 2011 19:36

Jak nie reaguje na gaz?
Wkręca się na obroty na luzie czy nie?

kamil652 - Pią Lut 25, 2011 19:37

na luzie tak , ale jak ruszam i dodaje gaz samochód nie przyspiesza normalnie ( barrdzoo powoli przyspiesza)
Pieta - Pią Lut 25, 2011 19:40

Chyba mechanik musi robotę poprawić.
kamil652 - Pią Lut 25, 2011 19:42

mówił ,ze wysprzeglik miał za długie rurki ,ale zamontował .... dzwoniłem do sprzedawcy częsci i ten stwierdził ,ze częsci dobre wysłał .... a co moze mechanik mieć do poprawienia ?

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 19:42 ]
biegi wchodzą bo wysprzęgla i wrzucam biegi , zmieniam bieg obroty spadają ;/

witgut - Pią Lut 25, 2011 20:04

Mam pytanie- czy auto stało się po prostu strasznym mułem, czy też jest to efekt ślizgającego się sprzęgła?
apples - Pią Lut 25, 2011 20:16

kamil652 napisał/a:
na luzie tak , ale jak ruszam i dodaje gaz samochód nie przyspiesza normalnie ( barrdzoo powoli przyspiesza)
Obroty wzrastają podczas przyśpieszenie, a auto nie nabiera prędkości?
kamil652 - Pią Lut 25, 2011 20:53

zamuliło na maxa , oborty nie rosną po dodaniu gazu ,wciskam gaz na maxa i auto nie przyspiesza dynaminicznie ! nie ma zrywa . tak jak by w jakims trybie awaryjnym było . Na postoju gazuje normalnie . Biegi normalnie chodzą nie ma objawu slizgajacego sie sprzeegła .
automechanik - Pią Lut 25, 2011 20:57

sprawdż szczelńość przewodów odturbiny do kolektora ssącego
apples - Pią Lut 25, 2011 22:45

kamil652 napisał/a:
zamuliło na maxa , oborty nie rosną po dodaniu gazu ,wciskam gaz na maxa i auto nie przyspiesza dynaminicznie ! nie ma zrywa . tak jak by w jakims trybie awaryjnym było . Na postoju gazuje normalnie . Biegi normalnie chodzą nie ma objawu slizgajacego sie sprzeegła .
Jeżeli byłby w trybie awaryjnym to wkręcałby się tylko do około 2700rpm. Jak jest u Ciebie?

Ostatnio problem z mocą i obrotami miał kolega merf3. Okazało się że uszkodzona była pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze.
Jeżeli się blokuje to zrób tak jak my zrobiliśmy. Trochę nie fachowo ale diagnoza prawidłowa. Oczywiście nie polecam tego, ale nie było czasu aby podłączać się pod komputer. Jedna osoba siedzi w kabinie i trzyma gaz do dechy, a druga w tym czasie puka w pompę. Jeżeli się zacina to powinna ruszyć choćby na chwilę i obroty powinny pójść do końca - czyli jakieś 4500rpm.

kamil652 - Pią Lut 25, 2011 22:47

3 tys max i 100 km/h
apples - Pią Lut 25, 2011 22:53

kamil652 napisał/a:
3 tys max i 100 km/h
Wychodzi że jest w trybie awaryjnym. Sprawdź najpierw pompę tak jak napisałem wyżej.

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 22:53 ]
Jakieś inne jeszcze objawy? Dymi inaczej może niż wcześniej lub czuć zapach paliwa?

Coś majster namieszał. Ciekawe tylko co :???: Robił coś jeszcze oprócz sprzęgła?

automechanik - Sob Lut 26, 2011 06:02

a może odpięty czujnik ciśnienia doładowania i przechodzi w tryb awaryjny.
Boncky - Sob Lut 26, 2011 08:34

czasem sprzęgła źle nie poskładał? nie ślizga się ? albo docisk ? wysprzeglik ?
kamil652 - Sob Lut 26, 2011 08:49

tylko sprzęgło naprawiał
apples - Sob Lut 26, 2011 10:30

Boncky napisał/a:
czasem sprzęgła źle nie poskładał? nie ślizga się ? albo docisk ? wysprzeglik ?
Wchodzi w tryb awaryjny. :wink:
kamil652 napisał/a:
tylko sprzęgło naprawiał
Pompę sprawdziłeś? Sprawdź czy wtyczka do czujnika ciśnienia na listwie CR jest prawidłowo wpięta. Moim zdaniem problem jest związany z paliwem, a tym samym z jego zasilaniem lub którymś czujnikiem.

[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 10:30 ]
Ile masz paliwa w baku? Jeżeli poniżej 1/4 to dolej do połowy i zobacz czy jest jakaś poprawa.

kamil652 - Sob Lut 26, 2011 11:34

tak sie zastanawiam jaki mogli czujnik nie podłączyć albo uszkodzić . Paliwo mam 1/4 . w jedym warsztacie mowili mi ,ze czujnik doładowania moze być . Czy komp to pokarze jak podłączę ?
iloczu - Sob Lut 26, 2011 12:26

slucajcie mialam taki sam problem po wymianie sprzegla ale interwencja byla natychmiastowa bo mu nioe zaplacilam za prace jaka wykonal. co sie okazalo? podczas wymiany musial odpiac przewody od turbiny i zapomnial ic zalozyc. moze ty masz ten sam problem?
apples - Sob Lut 26, 2011 16:04

kamil652 napisał/a:
Paliwo mam 1/4 .
Do tankuj do połowy.
kamil652 napisał/a:
w jedym warsztacie mowili mi ,ze czujnik doładowania moze być . Czy komp to pokarze jak podłączę ?
Czujnik doładowania jest pod kolektorem dolotowym z lewej strony, a do wymiany sprzęgła kolektora nie trzeba ściągać. Podłączeń ie pod komputer powinno pokazać co jest nie tak.

iloczu napisał/a:
podczas wymiany musial odpiac przewody od turbiny i zapomnial ic zalozyc.
Nie musiał. :wink:

iloczu, z szacunku dla czytających popraw błędy w poście. :wink:

kamil652 - Sob Lut 26, 2011 16:37

podepnę pod jakis lepszy komp , u znajomego sprawdzałem na kompie i nic nie pokazało . Może jakis lepszy komputer jest potrzebny
apples - Sob Lut 26, 2011 16:40

kamil652 napisał/a:
podepnę pod jakis lepszy komp , u znajomego sprawdzałem na kompie i nic nie pokazało . Może jakis lepszy komputer jest potrzebny
http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613
DIS lub INPA do BMW powinna sobie też poradzić, tylko nie może chodzić po kabelku za 70zł, interfejs musi obsługiwać CAN.

kamil652 - Sob Lut 26, 2011 17:21

OMG chyba w autobus się przesiądę i szybciej zacznę się przemieszczać ....usterka za usterką . Naprawione biegi , sprzęgło to teraz problemy z mocą . Sorki za offtopic ,ale dzisiaj straciłem wenę do tego samochodu . TOTALNY MÓŁ . dam znać jak ogarnę temat co było problemem . Pierw komputer i zaufany mechanik .

(dodam ,ze samochod trafil na podnosnik 4 koła w górze . kazali mi zacząc zminiać biegi tak jak bym jechał , samochod bez oporów rozpedzał sie na prędkościomierzu i obrotomierzu )

apples - Sob Lut 26, 2011 20:11

kamil652 napisał/a:
(dodam ,ze samochod trafil na podnosnik 4 koła w górze . kazali mi zacząc zminiać biegi tak jak bym jechał , samochod bez oporów rozpedzał sie na prędkościomierzu i obrotomierzu )
Obroty wzrastają do 4500rpm?
kamil652 - Sob Lut 26, 2011 21:15

ja wisiał w powietrzu to ok 4 tys obrotów było na 100%.

a jakies czujniki przy aku są? widzialem ,ze aku wyjmowali ....

apples - Sob Lut 26, 2011 22:12

kamil652 napisał/a:
a jakies czujniki przy aku są? widzialem ,ze aku wyjmowali ....
Jedynie pompa niskiego ciśnienia i zawór http://forum.roverki.eu/v...p=429044#429044 Oprócz tego jest czujnik na ciśnienia na obudowie filtra paliwa ale gdyby był odłączony to by się świeciła żółta kontrolka silnika na desce i by nie odpalił.
kamil652 - Wto Mar 01, 2011 08:31

samochod sprawdzony . Padł na 90% czujnik wysokiego ciśnienia na listwie .

teraz pytanie bo chce kupić używany i nie wiem ktory to dokładnie jest

znalazlem dwa

http://allegro.pl/czujnik...1437476467.html



http://allegro.pl/czujnik...1482108274.html



[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 00:13 ]
ktoś wie czy to ten ?

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 08:31 ]
czy moze jakis od BMW pasuje ?? ??

apples - Wto Mar 01, 2011 09:04

kamil652 napisał/a:
Padł na 90% czujnik wysokiego ciśnienia na listwie .
kamil652 napisał/a:
ktoś wie czy to ten ?
Tak, to ten.
kamil652 napisał/a:
czy moze jakis od BMW pasuje ?
Można znaleźć, że 0281002475 to 0281002909 i pasuje od BMW 3.0d. Trzeba byłoby to jeszcze posprawdzać dla pewności.

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 08:58 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=531417#531417
http://forum.roverki.eu/v...p=522352#522352

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 09:04 ]
Osobiście jednak bym najpierw obejrzał kable do niego i wtyczkę. Mechanik mógł uszkodzić ja przy wyciąganiu skrzyni. Dziwny zbieg okoliczności. :wink:

Rowan - Wto Mar 01, 2011 17:14

Od M47N, no ew tak jak wyżej od M57N powinien pasować...