Zobacz temat - [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)

memphisto - Sob Lut 26, 2011 22:46
Temat postu: [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Witajcie. Dopadło i mnie - zmora R Pan HGF

No i padło na zmianę silnika a nie na naprawę. Już od dawna się przymierzałem na zmianę silnika i szukałem pretekstu - to mam pretekst.

Oczywiście w nowym też może wystąpić HGF ale to nie szkodzi, jakoś ogarnę.

Tymczasem mam 1.4 8V i chcę swapik. Koszt samego swapu to 500 PLN + silnik + płyny + rozrząd no ale to już wiadome koszty. Szacuję, że zmieszczę się w 2.000 PLN no ale to nie istotne moje koszty to są : D

Z tego co wyczytałem na forum, mam jakąś skrzynię R65 i w R200/25 z silnikiem 1.6 występowała dokładnie taka sama.

Ale przebojowy R wyprodukował jeszcze 2 modele 1.8 jeden z VVC 145 koników a kolejny 120 koni montowany w R45 freelanderze bodajże itp. Wg naszej strony klubowej nawet w R200.

Tymczasem opinie krążą, że 1.8 120 koni potrzebuje PG1 skrzyni ale poldki z tym 1.8 śmigały na R65

Koniec końców całą skrzynię mogę wymienić na PG1 ale nie od razu bo nie mam tyle hajsu. Pytanie brzmi czy tak w ogóle wolno dac do mojej skrzyni ten 1.8 i np po 3 mc zmienić skrzynię

Cena silnika 1.8 jest taka sama jak 1.6 a zyskuję wg danych technicznych prawie sekundę mniej do setki.

Jak to widzicie ?

O to firma skąd kupię na 90% jeden z dwóch silników - byłem już ugadany że tam będą mi swapowali no ale teraz już tam nie dojadę:

1.6 - KLIKKK

pisze:
Cytat:
PRZEDAMY CI SILNIK 1.6 16V I UDZIELIMY 6 MIESIĘCZNEJ PISMEMNEJ GWARANCJI!!!!!!

SILNIK PASUJE DO ROVERA 25 i 45 ALE MOŻEMY GO PRZEROBIĆ ABY PASOWAŁ DO STARSZYCH MODELI

PRZEBIEG 84 000km.


i również mają 1.8 - KLIKKK

I niestety o nim brak jakichkolwiek informacji no ale to już kwestia telefoniczna.

Jak to widzicie ?

Kozik - Nie Lut 27, 2011 00:40

jestem świeżutko po swapie (bez pretekstu ;) )

1. Przede wszystkim nie dałbym nikomu obcemu przekładać silnika (nawet jeśli daje gwarancję), jak Ci się coś skopie w elektronice to ciężko będzie dojść do tego jak kto umyślił sobie sprawę, oprócz tego wiesz co wymieniłeś a co nie (paski, rolki itp).
2. Ja nie licząc silnika i skrzyni wydałem około 1300zł na części (paski, uszczelniacze, oleje, płyny), wcześniej zakładałem, że wyrobię się w 800zł
3. Nie wiem jak będzie z przekładką u Ciebie czy są jakieś różnice ale na pewno na Twoim miejscu z miejsca inwestowałbym w hamulce i zawieszenie a przy silniku 1.8 grubsze stabilizatory.
4. Sprawa nie kończy się tylko na tym co się przewidzi bo nie sposób wszystkiego przewidzieć.

To takie moje uwagi.

Pod koniec tygodnia założę temat w którym wszystko opiszę co i jak ;)

bonus89 - Nie Lut 27, 2011 00:40

memphisto napisał/a:
Tymczasem opinie krążą, że 1.8 120 koni potrzebuje PG1 skrzyni ale poldki z tym 1.8 śmigały na R65
R65 ledwie wytrzymuje to 1.6 i szczerze nie pchał bym się z tą skrzynią w 1.8, po za tym mocowania na PG1 są inaczej więc musiał byś troszkę porzeźbić lub zmiana sanek a to wszystko to koszty większe, kiedyś mogłem kupić PG1 w tej cenie co R65 i założyć do 1.4 to wyszło z podpowiedzi że mocowanie jest inne skrzyni i nie podepne jej, więc myślę że wyjdzie to w drugą stronę ale tu pewnie się myle bo o mocowania chyba chodziło. Ja zabieram się za podobny zabieg w ciągu tego miesiąca, tylko że mam troszke inny plan i może Tobie coś też zasugeruje. Chce włożyć głowice 16V, a do tego wtryski z 1.8, wydechowy z 1.8 i większą przepustnice z Poldoneza, i tak będę silnik robił przez HGFa a to zrobie w tych pieniądzach co seryjne graty, a może akurat te 2km ugram w tej samej kasie więc co mi szkodzi spróbować.
Kozik - Nie Lut 27, 2011 00:43

bonus89 Jeśli chodzi o samo mocowanie skrzyni to nie ma tragedii bo wycina się starą poduszkę ze śmieciami i przykręca w gotowe miejsca poduszkę do pg1
co do poduszki na sankach to jest problem bo nie ma mocowań i trzeba rzeźbić...

bonus89 - Nie Lut 27, 2011 00:59

No właściwie ja bym teraz nie miał problemu raczej ale z późno to sobie uświadomiłem, bo kiedyś jak przekosiłem sanki to wstawiłem nowe od diesla właśnie i mocowanie dorobiłem do skrzyni R65 także PG1 bym bez rzeźby założył, za późno sobie przypomniałem i teraz żałuje bo na PG1 bym latał :/ , po za tym sanki od diesla chciałem bo maja lekko większą średnicę tego pręta który trzyma zawieszenie i są twardsze, odczułem to na budzie po zmianie
memphisto - Nie Lut 27, 2011 01:13

no to zostanie 1.6 bez zbędnych kombinacji to itak pewno będzie spora różnica z 13.3 do setki na 9,9 i z 75 koni na ok 30 więcej (oczywiście mowa o danych katalgowych :D ) :mrgreen:

W pon będę dogadywał szczegóły co i jak, jakie terminy itp. Na razie muszę wskrzesić drugie moje auto póki R nie będzie gotów śmigać. Musze tam akumulator i rozrusznik nowy sprawić.

No to od pon swapik będzie raczej ruszał :wink: mam nadzieje, że się nie zrażę w połowie i nie naprawię uszczelki :P

Kozik - Nie Lut 27, 2011 09:38

ja u siebie zeswapiłem z 1,4 16V na 1,8 VVC i wczoraj testowałem ile do setki będę miał...
na GTX pod symbiana (gps)
na 1,4 miałem 10,4s do setki (gps)
na 1,8 mam 8,8s do setki (gps) póki co bo ciężko o dobrą trakcję na 185/60 R14

myślę, że do katalogowych 8 sekund zejdę jak będzie większa przyczepność ;)

a co do odczuwalności tych "szalonych koniów" to myślałem, że będzie kosmos a jest po prostu lepiej i tyle.
Subiektywne odczucia - vvc 180km/h łapie mniej więcej tak szybko jak 1,4 16V łapał 140-150km/h
Na pewno fajniej jest bo jest dużo więcej niutków i po prostu przy każdych obrotach i praktycznie w każdych warunkach samochód się rozpędza.

To tyle tak na szybko ;)

memphisto - Nie Lut 27, 2011 14:33

Kozik, dzięki za odczucia :wink:

ja wcisnę jednak 1.6 po długich namysłach bez cudowania

Miałem inne plany na ten sezon - chciałem go całego lakierować i jak wiele osób radziło spasować lepiej aby szpar nie było no ale w tym roku tylko silnik i felgi duże a rdzę muszę przeczekać do nast sezonu bo im więcej dzwonie/pytam - tym budżet 2.000 się zwiększa :P

[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 14:33 ]
Narazie mam takie koszty:

1200 PLN silnik
200 PLN laweta do firmy co mi to zrobi i da ładną gwar itp
260 rozrząd
250 robocizna
200 olej i inne płyny

To już mam 2110 PLN

Do tego nowe kable to 200 PLN w sumie 2310

A świece z 8V pasują do tego 1.6 ? bo mam je nówki - tak samo palec i kopułka

jak nie to 2400 by to kosztowało (z świecami i paluchem i kopułką)

Czy pominąłem jakieś elementy w kosztorysie ?

Kozik - Nie Lut 27, 2011 17:01

memphisto na Twoim miejscu powymieniałbym uszczelniacze wałków, wału od strony rozrządu i przede wszystkim półosi. Jak jest na wierzchu to nie ma później problemów
polofix - Nie Lut 27, 2011 17:49

powymieniasz wszystkie oleje,plyny,rozrzad,uszczelniacze,i inne pierdoly,a pamietaj ze jesli to silnik nawet z niewielkim przebiegiem to HGF i tak cie czeka wczesniej czy pozniej.no chyba ze juz ta operacje mial za soba.
rovek - Nie Lut 27, 2011 21:39

memphisto napisał/a:
A świece z 8V pasują do tego 1.6 ? bo mam je nówki - tak samo palec i kopułka
Świece, kopułka i palec pasują na pewno. Tylko kable nie pasują.
memphisto - Pon Lut 28, 2011 17:44

nie wiem czemu dobry zakład mechaniki boi się robić mi swapa a byle mechaniur z garażu mówi oki i nawet nie drogo chce.

Czy swap jest trudny? Bo ciągle mam opcję aby auto wywieźć na lawecie do naprawy ale wolałbym mieć je pod nosem i ew na reklamacje jeździć 3km a nie 100km :neutral:

środki finansowe już prawie kompletne - 2.000 już leży a w pierwszej połowie marca skołuję trzeci tysiak i gitara :smile: problem jest taki, że nie wiem gdzie to robić.

Nie było by problemu ale mam gaz i nie wiem czy mogę sobie wrócić na PB te 100km i później mi gaz podepną ?

W środę będę miał jakieś zastępcze auto to podjadę do zakładu gdzie mi gaz robili i się dowiem czy by mi nie chcieli silnika przełożyć.

I mam pytanie bo są tzw GOŁE silniki i z osprzętem. Wystarczy mi GOŁY silnik czy muszę mieć z osprzętem ?

bonus89 - Pon Lut 28, 2011 18:03

memphisto napisał/a:
Nie było by problemu ale mam gaz i nie wiem czy mogę sobie wrócić na PB te 100km i później mi gaz podepną ?
odepnij zasilanie od akumulatora do instalacji i spokojnie potem pojedziesz to podepną wtryski i wystroją.
memphisto napisał/a:
I mam pytanie bo są tzw GOŁE silniki i z osprzętem. Wystarczy mi GOŁY silnik czy muszę mieć z osprzętem ?

Silnik musisz kupić z kolektorem ssącym, kolektorem wydechowym, wtryskami. Reszta Ci pasuje, alternator rolki, ewentualnie sprężarka klimy.

Musisz mechanikowi wspomnieć żeby zostawił Twoje stare koło zamachowe, w k serii są takie same a ominą Cię problemy z immo, gdzieś na zamachu kod immo ma zapisany i musiał byś kompa zmieniać.

memphisto - Pon Lut 28, 2011 18:25

bonus89, dzięki !

Na szczęście nie mam immo - mam odpięte :)

Tymczasem pojawiła się taka aukcja niedaleko mnie rozbity 1.4 16V

http://otomoto.pl/rover-214-C17617351.html

Nie wiem czy go nie kupić - przebieg okej a za sam silnik zapłacę 1200 a tutaj za 1800 całe auto a i rozrząd zrobiony to zaoszczędzę - kabli kupować nie trzeba.

Duża różnica między 1.6 a 1.4 16V ? bo nie umiem się zdecydować 1.800 i problem z głowy co się nie spipcy to będzie w tym drugim

choć 3 min temu rozmawiałem z tym panem to ponoć nic poza silnikiem nie działa - pali itp no ale nic innego nie działa - coś się obawiam, że tam też może się HGF szykować :P i sam nie wiem co robić


Aha a kiedyś gdzieś czytałem, że aby zmienić móje 8V na np 16V też 1.4 to nie trzeba całego silnika przekładać tylko chyba głowicę i coś jeszcze ? to jest prawda? Wie może ktoś coś więcej na ten temat ?

Kozik - Pon Lut 28, 2011 18:35

z tego co się dowiedziałem to jazda z 1.6 a 1.4 jest podobna tylko mocno się odczuwa więcej niutonometrów, czyli pod górę jak się dusi ;)
bonus89 - Pon Lut 28, 2011 18:37

Za tą cene warto jak masz swapa robić, wrazie co wszystko masz pod ręką jak by były jakieś nie wiadome.

memphisto napisał/a:
Aha a kiedyś gdzieś czytałem, że aby zmienić móje 8V na np 16V też 1.4 to nie trzeba całego silnika przekładać tylko chyba głowicę i coś jeszcze ? to jest prawda? Wie może ktoś coś więcej na ten temat ?


No ja właśnie kupuję części i za 2 tygodnie zaprowadzam :) Wystarczy głowica z wałkami, kolektor ssący z wtryskami, wydechowy i jest 16V :) Ja kupuje tylko wtryski od 1.8 i przepustnice z poloneza o większej średnicy, a wydechowy też od 1.8 :) Za części daje ok.600zł a robocizna z planowaniem 800zł :)

memphisto - Pon Lut 28, 2011 19:04

dzwoniłem do tej firmy co mi mieli robić swapa 100km od domu i się okazało, że 1200 to za goły silnik i mi doliczą teraz 100zł za wtryski, za kolektor itp.

No także obszar swapa się dość grubo zawęża...

Został mi jeszcze 1 mechanik jutro muszę się skontaktować z nim a jak i to nie wypali to chęć swapa spali na panewce.. i zostanę z nową uszczelką ;/ ///

Jak mi nowa uszczelka wskoczy zamiast silnika to mu chyba aby przód na MG ZR przeorbię :mrgreen:

w każdym razem z każdą chwilą widze gorzej tego swapa ;/

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 18:53 ]
bonus89 napisał/a:
Ja kupuje tylko wtryski od 1.8 i przepustnice z poloneza o większej średnicy, a wydechowy też od 1.8


a to coś zrobi lepszego, że od 1.8 dasz?

i kurde twoja opcja brzmi o wiele taniej :P !!

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 19:04 ]
tak się trochę nakręciłem tą twoją opcją bonus i chcesz powiedzieć, że jak kupię te części:

głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

to mam nagle 16V ? to jest o niebo lepsza opcja niż cały swap - o ile to prawdą jest :P

rovek - Pon Lut 28, 2011 20:27

memphisto napisał/a:
tak się trochę nakręciłem tą twoją opcją bonus i chcesz powiedzieć, że jak kupię te części:

głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

to mam nagle 16V ? to jest o niebo lepsza opcja niż cały swap - o ile to prawdą jest :P

Ja popieram takie rozwiązanie, po swapie i tak czeka cie HGF, a tu robisz 16V i przy okazji nową uszczeleczke. Części ok 800 zł + robocizna i wychodzi połowa twojego poprzedniego kosztorysu.

bonus89 - Pon Lut 28, 2011 20:38

memphisto napisał/a:
tak się trochę nakręciłem tą twoją opcją bonus i chcesz powiedzieć, że jak kupię te części:

głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

to mam nagle 16V ? to jest o niebo lepsza opcja niż cały swap - o ile to prawdą jest :P

Tak jest, tylko ta głowica z aukcji jest bez pokrywy, pokrywa zaworów nówka sztuka na allegro za 40zł jest. I tak dokładnie to wystarczy i masz 1.4 16V :)
A ja chce wtryski z 1.8 bo mają większą wydajność przepustnice większą i kolektor wydechowy z 1.8 bo jest większy i inaczej zbudowany troszke. I mam wielką nadzieje że z dobrym dolotem dobije do ok. 108-110 KM. Bardzo mi na tym zależy bo startuje w klasie do 1.6 i nie chce przeskoczyć wyżej.

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 20:38 ]
rovek napisał/a:
a popieram takie rozwiązanie, po swapie i tak czeka cie HGF, a tu robisz 16V i przy okazji nową uszczeleczke. Części ok 800 zł + robocizna i wychodzi połowa twojego poprzedniego kosztorysu.
I właśnie dokładnie tak jest, tu za połowe kasy robisz 16V i masz nową uszczelkę i pewność że nie wydmucha jej za pare tys. km :) a jak swap to nie wiesz w jakim stanie jest i ile jej jeszcze zostało
rovek - Pon Lut 28, 2011 20:47

bonus89 napisał/a:
masz nową uszczelkę i pewność że nie wydmucha jej za pare tys. km
Jeżeli zadbasz to na długo ona będzie.

Dodam jeszcze, że robiąc 16V i uszczelkę raz płacisz za robociznę, ogólnie uszczelkę mechanik powinien zrobić w cenie bo głowice tak czy siak sciągasz. Jeżeli masz jeszcze do roboty rozrząd to podczep pod to wszystko. :wink:

memphisto - Pon Lut 28, 2011 23:51

no właśnie mam rozrząd do roboty także te wasze rozwiązanie po prostu jest boskie dla mnie :mrgreen: jutro lub w środę będę miał auto zastępcze i jadę do dwóch mechaników z wydrukami z forum co i jak i za ile mi to ogarną i do boju mmmm 16V na wyciągnięcie ręki a przy tym nie trzeba cudować :mrgreen:

jeszcze mam pytanie - jest już taki temat? czy warto by taki założyć/ ew temu zmienić tytuł? bo tutaj nie wchodza ludzie i wchodzić nie będą bo myślą ludzie o swapie silnika a tu tanim kosztem i o wiele lepszym rozwiązaniem można z 8V zrobić 16V

Warto by temat tylko o tym ząłożyć - no chyba że już jest strikto o takiej podmiance

Czy ta głowica z mojej aukcji jest okej ? czy lepiej jakąś inną ?

co to pokrywy zaworów to tylko taką nową znalazłem za 99 PLN http://allegro.pl/pokrywa...1438454282.html

polofix - Wto Mar 01, 2011 01:24

kupujac glowice musisz ja splanowac. dochodzi 60-100zl. nie wiem jak uszczelniacze zaworow i same zawory,bo pewnie do roboty. to by doszlo ze 150,nowa uszczelka 80, nie widze srub glowicy,moze ci ktos dorzuci,oczywiscie trzeba by zmierzyc przed zalozeniem.
bonus89 - Wto Mar 01, 2011 07:41

planowanie wiadomo musisz doliczyć ale ja wymieniłem części jakie potrzebujesz, planowanie musiał by robić przy zmianie uszczelki co planował i wcześniej, żeby głowice doprowadzić do brand new stanu możesz zrobić jak ja i kupić komplet (16) zaworów nowych za 36zł + uszczelniacze, ale to wiadomo przy okazji się to zrobi. Śruby głowicy też by musiał zmieniać i to trzeba zrobić KONIECZNIE, a nie jakieś w dobrym stanie używane śruby... komplet ok 100zł. ale to jest mus jeśli ma to być zrobione dobrze.
A tu masz używki (nie mogę znaleźć ale autentycznie trafiłem wczoraj na nówki za 40zł)
http://allegro.pl/pokrywa...1452412891.html
http://allegro.pl/rover-4...1476001998.html

memphisto - Wto Mar 01, 2011 10:05

Dziś dzwoniłem do mechanika i miał mnie za debila - najwyraźniej nie wiedział co chcę zrobić.

Mam taką prośbę co mam powiedzieć mechanikowi już na żywo?

"Witam, Szlak mi trafił uszczelkę pod głowicą i mam silnik 8V a po wymianie 3 części można zrobić z niego 16V. Chciałbym aby mi Pan normalnie naprawił te szkody czyli planował głowicę uszczelkę wymienił, zawory wymienił? i uszczelniacze zaworów a przy montażu zamiast nakładać moją głowicę to Pan nałoży tą 16V + podmieni wtryski, kolektor ssący i kolektor wylotowy"

Takie coś mam powiedzieć czy coś innego?

A te śruby to mam w koncu kupować czy używki szukać? (bo ja wole pare PLN dopłacić ale niech to ma ręce i nogi)

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 10:05 ]
znalazłem aukcję z uszczelką i śrubami

starego typu - http://allegro.pl/uszczel...1447522751.html za 305 PLN co wydaje się być dobrą ceną ?

i jest jeszcze nowego typu za 325 ale tam chyba coś więcej trzeba zmieniać ?

leszczu - Wto Mar 01, 2011 11:24

memphisto napisał/a:
A te śruby to mam w koncu kupować czy używki szukać?

Dla świętego spokoju kup nowe. :wink:
A uszczelkę jaką chcesz zakładać ?? , bo krążą różne opinie.

rovek - Wto Mar 01, 2011 12:57

Zawory od wersji 8V do 16V nie będą pasować, uszczelkę kup starego typu FAI, najlepiej komplet ze śrubami i innymi uszczelkami, masz tam odrazu uszczelniacze zaworów. Tłoki będą pasować, bo w 8V montowane są z wcięciami dodatkowymi pasującymi do silnika DOHC.

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 12:57 ]
Sumując:
memphisto napisał/a:
głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

do tego 16 zaworów, sztuka około 35zł
pokrywa - bierz używaną, jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych to niczym nie będzie się różniła od nowej
rozrząd kompletny (z pompą wody) około 250 zł - polecam zestaw:
http://moto.allegro.pl/ro...1464127298.html
http://moto.allegro.pl/po...1463014668.html
uszczelki (w tym śruby głowicy, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka pokrywy zaworów) ok 300 zł

Takie koszta za części. Co do robocizny mówisz, że wymieniasz głowice, kolektory i rozrząd, przy okazji wymieniasz uszczelki bo i tak miałeś wydmuchaną oraz dokładasz zawory. W kwestii ceny ciężko powiedzieć, ale ponad 500 zł to będzie zdzierstwo jak dla mnie.

memphisto - Wto Mar 01, 2011 14:18

rovek, a zawory mam kupić - co to znaczy zawory :P ? i ile tych zaworów

taki kpl starcza ?

http://allegro.pl/zawor-z...1463959002.html

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 14:18 ]
takie luźne ceny to:

głowica - 400
zawory 16x35 = 560
rozrząd 250
uszczelki (w tym śruby głowicy, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka pokrywy zaworów) ok 300 zł
pokrywa zaworów 40
kolektor ssący z wtryskami 100
wydechowy 100

w sumie części 1750 + robocizna z 500 to jest 2250

Bonus jak Ci wyszło, że części 600 PLN jak u mnie części 3x tyle :P ?

A nie da się kupić głowicy z zaworami ? bo te 560 zł za zawory to sporawo

farek - Wto Mar 01, 2011 14:37

memphisto napisał/a:
zawory 16x35 = 560


w aukcji to cena za kpl ;) 1x35 = 35 :)


Edit:

jeszcze lepiej, 8kpl potrzebujesz jednak.. 280 zł sory ;)

memphisto - Wto Mar 01, 2011 14:51

farek, ale poczytaj opis aukcji:

Cytat:
Komplet zawiera
jeden zawór ssący i jeden zawór wydechowy


czyli x16

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 14:51 ]
czemu 8kpl a nie 16? skoro moje nie pasują :P

bonus89 - Wto Mar 01, 2011 16:30

memphisto napisał/a:
czemu 8kpl a nie 16? skoro moje nie pasują :P
memphisto, Bo na aukcji komplet to 2 zawory, a Ty potrzebujesz 16 zaworów czyli 8 kompletów po 2 zawory. (8x2=16)
rovek - Wto Mar 01, 2011 18:42

Źle napisałem, jest właśnie tak jak napisał bonus89.
bonus89 - Wto Mar 01, 2011 19:01

memphisto napisał/a:
głowica - 400
zawory 16x35 = 560
rozrząd 250
uszczelki (w tym śruby głowicy, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka pokrywy zaworów) ok 300 zł
pokrywa zaworów 40
kolektor ssący z wtryskami 100
wydechowy 100

głowice kupuje za 200zł sam odbieram
zawory źle policzyłeś więc 270 zł
rozrząd miałem zmieniany więc tylko pasek zmieniam (contitech 40zł)
uszczelki 300zł
głowice kupuje z wałkami i pokrywą
ssaka z wtryskami z 1.8 mam za 70zł
wydechowy 50zł
więc w 1000zł wszystko na cacy

memphisto - Wto Mar 01, 2011 19:08

bonus89 napisał/a:
rozrząd miałem zmieniany więc tylko pasek zmieniam (contitech 40zł)


tzn że nasze rozrządy pasują? bo mój ma 8tyś przejechane ! tylko pasek inny potrzeba ?

bonus89 - Wto Mar 01, 2011 19:13

no głowice kupujesz kompletną z rolkami na wałkach i wystarczy pasek :) jak ma 8 tys to nic więcej :P po co pompe wody po 8 tys zmieniać :P widzisz, odpada Ci następny koszt. Ja rozrząd zmieniałem jakieś 50 tys temu :) i zmieniam tylko pasek
polofix - Wto Mar 01, 2011 19:47

k...a mac,jak ci tu mieszaja. powiedzcie mi kiedy wymienia sie zawory!!!! zawory wymienia sie gdy sa krzywe [po kolizyjne] albo gdy sa tak wypalone ze sie nie da lub nie powinno docierac co jest bardzo malo prawdopodobne!!!!. daj glowice do speca,dotrze ci zaworki,splanuje glowice,sprawdzi szczelnosc,zalozy nowe uszczelniacze, i jak bedzie mial dojscie to kupi je tsaniej niz ty na allegro. oddasz ja i masz z glowy. reszte- uszczelki,sruby kupisz sam,i do mechanika na skladanko.
memphisto - Wto Mar 01, 2011 19:53

polofix, ale ponć zaworki z 8V nie działają w 16V

A na allegro nie ma głowic z zaworami

bonus89 - Wto Mar 01, 2011 19:56

polofix napisał/a:
k...a mac,jak ci tu mieszaja. powiedzcie mi kiedy wymienia sie zawory!!!! zawory wymienia sie gdy sa krzywe [po kolizyjne] albo gdy sa tak wypalone ze sie nie da lub nie powinno docierac co jest bardzo malo prawdopodobne!!!!. daj glowice do speca,dotrze ci zaworki,splanuje glowice,sprawdzi szczelnosc,zalozy nowe uszczelniacze
Właśnie pytał memphisto co ma powiedzieć specowi, polofix skoro zakłada głowice na dłuższe dystanse i chce to zrobić dobrze to wymienia zawory na nowe tak jak i ja oraz uszczelniacze. Jeśli Ty wolisz kupioną głowice o nie wiadomym przebiegu i za ile może coś z nią się stać i taką zakładasz to napisz mu tak i poradź tak

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 19:56 ]
memphisto napisał/a:
A na allegro nie ma głowic z zaworami
przecież z zaworami są a ja to napisałem bo zawory z czasem się zniekształcają, zużywają i zmienisz na nówki. Memphisto taka techniczna sprawa, głowice którą kupisz na allegro (dopytaj jeszcze sprzedawcy) kupujesz z wałkami rozrządu, zaworami i rolkami do rozrządu na wałkach.
polofix - Wto Mar 01, 2011 22:26

przede wszystkim to zawory sa dla mnie na ktoryms tam planie do wymiany. wolal bym zeby wymienic sobie np popychacze zaworowe. jest to awaria nr 1 w tych silnikach. no moze oprócz samego HGF. i tak wymyslac sobie o wymianach mozna naprawde sporo. ja nigdy nie zamienil bym oryginalnych zaworow na jakies wloskie podrobki!.
memphisto - Wto Mar 01, 2011 23:42

Podsumowując aby z silnika 8V zrobić silnik 16V i zyskać prawie 30 koników należy:

1. zmienić głowicę z 8V na głowicę 16V

Nasza nowa głowica musi mieć: wałki rozrządu, zawory i rolki do rozrządu na wałkach.

2. Dla chętnych chcących wymieniać zawory na nowe

Należy kupić 8 kompletów zaworów (1 komplet zawiera
jeden zawór ssący i jeden zawór wydechowy)

3. Należy usunąć obecny kolektor ssący, obecne wtryski i obecny kolektor wylotowy a w ich miejsce dać te z wersji 16V

4. Nową głowicę należy w razie konieczności planować oraz wymienić uszczęlkę wraz z szpilkami - najlepiej kupić gotowy komplet

5. Rozrząd poza paskiem rozrządu możemy przełożyć z naszej wersji 8V - o ile nie jest dość stary.

6. Jak głowica nie posiada to należy kupić pokrywę zaworów.

7. Całość trzeba zalać nowym olejem

8. Jak ktoś to robi z powodu HGF należy wymienić dodatkowo płyn chłodniczy

Tłoki będą pasować, bo w 8V montowane są z wcięciami dodatkowymi pasującymi do silnika DOHC.



Czy coś pominąłem ? Bo chciałbym to ładnie opisać później w nowym temacie aby inni mieli, bo to o wiele lepsza droga niż swap

flapjck1 - Wto Mar 01, 2011 23:45

boczne plastiki oslaniajace pasek rozrzadu
memphisto - Wto Mar 01, 2011 23:50

Cytat:
uszczelniacze zaworow

jeszcze tego dziadostwa nie ogarnałem :mrgreen: należy to robić? co z tym trzeba robić albo nie trzeba i gdzie to wrzucić do tego mojego wypunktowania ?

PS. Jak mam teraz na gazie wtryski od 8V a mi wcisną d 16V to wizyta u gazownika konieczna w celu przestrojenia ?

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 23:50 ]
flapjck1 napisał/a:
boczne plastiki oslaniajace pasek rozrzadu


a obecne nie zapasują ?

wachu990 - Sro Mar 02, 2011 00:02

Obecne plastiki nie będą pasowały bo w 8v masz jedno koło a w 16 v masz 2 koła :grin: Warto zrobić uszczelniacze. Lepiej ciut dołożyć i zrobić wszystko raz, a pożądnie :mrgreen:

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 00:02 ]
Wizyta u gazownika konieczna :grin:

kzrr - Sro Mar 02, 2011 00:03

memphisto napisał/a:
a obecne nie zapasują ?


Ano nie, bo teraz jeśli masz 8V to masz cieńszą pokrywę zaworów i tylko jedną wałek na rozrządzie w 16V już masz dwa wałki rozrządu - co za tym idzie pokrywa zaworów jest jakby "grubsza" więc i plastikowa osłona będzie większa. Zobacz jak wygląda od góry silnik 8V a jak silnik 16V

memphisto - Sro Mar 02, 2011 00:10

wachu990 napisał/a:
Warto zrobić uszczelniacze


ale co to jest bo nie potrafię na allegro znaleźć

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 00:10 ]
znalazlem :D :D:D :mrgreen: :mrgreen:

http://allegro.pl/uszczel...1483270131.html

to?

kzrr - Sro Mar 02, 2011 00:10

memphisto, http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1369

Będziesz miał 16V wiec 16 uszczelniaczy :)


Tak to, co wkleiłeś na allegro :)

memphisto - Sro Mar 02, 2011 00:17

no to gitara :D sklep u mnie na Bytomiu więc tam się zaopatrzę w szpilki, uszczelkę i uszczelniacze :grin:

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 00:17 ]
zauważyłem, że jest jeszcze coś takiego jak uszczelka pokrywy zaworów

http://allegro.pl/uszczel...1447206246.html

to też trzeba zakupić ?

kzrr - Sro Mar 02, 2011 00:20

Teoretycznie nie jeśli z niej nie cieknie. Będziesz widział czy jest olej czy się poci pod nią. Jeśli wszystko jest ok to bez sensu. Wymiana tego jest banalna, odkręcasz kilka śrubek, trochę odtłuścić powierzchnię, nakładasz nową i skręcasz, może z 10 min roboty :)
memphisto - Sro Mar 02, 2011 00:34

kzrr napisał/a:
Teoretycznie nie jeśli z niej nie cieknie


no tak ale jak ja kupuję osobno głowicę i osobno pokrywę to takiej uszczelki chyba w ogóle nie mam ?

kzrr - Sro Mar 02, 2011 00:44

memphisto, na czerwono masz zaznaczoną plastykową obudowę od rozrządu oraz miejsce gdzie jest uszczelką pod pokrywą zaworów. Sory za niedokładność ale jest późno i nie ogarniam painta za bardzo :D :D :D

Porównaj sobie wielkość tej osłony rozrządu u siebie w 8V a tutaj na zdjęciu z 16V i wtedy zobaczysz róznice :)

memphisto - Sro Mar 02, 2011 00:51

kzrr, ale ja rozumiem ! haha :D

Chodzi mi tylko i wyłącznie o uszczelkę pokrywy zaworów, któej w moich zakupach chyba w ogóle nie ma ! no bo skoro mam samą głowicę i samą pokrywę to uszczelki nie ma - ew jest przyklejona do pokrywy w co wątpię :D

kaczor662 - Sro Mar 02, 2011 06:40

http://allegro.pl/uszczel...1487863153.html

-uszczelka pod głowicę, stalowa, wielowarstwowa,
-wypełnienie uszczelki po zeszlifowaniu głowicy,
-uszczelka pod pokrywę zaworów
-uszczelka pod kolektor ssacy,
-uszczelka pod kolektor wydechowy,
-zimmeringi wałków rozrządu,
-kołki ustalające głowicę,
- uszczelniacze zaworów,
- 10 ŚRUB GŁOWICY

wszystko naraz ;]

Kozik - Sro Mar 02, 2011 07:38

memphisto, a kompiuter ten sam?
bonus89 - Sro Mar 02, 2011 08:13

kaczor662 napisał/a:
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-rover-25-45-75-114-214-216-zest-i1487863153.html

-uszczelka pod głowicę, stalowa, wielowarstwowa,
-wypełnienie uszczelki po zeszlifowaniu głowicy,
-uszczelka pod pokrywę zaworów
-uszczelka pod kolektor ssacy,
-uszczelka pod kolektor wydechowy,
-zimmeringi wałków rozrządu,
-kołki ustalające głowicę,
- uszczelniacze zaworów,
- 10 ŚRUB GŁOWICY

wszystko naraz ;]


Właśnie ten link miałem wysyłać memphisto! tam masz komplet zupełnie wszystkiego co Ci potrzeba do zmiany, do tego tylko części i pasek rozrządu

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 08:13 ]
Cytat:
memphisto, a kompiuter ten sam?
Kozik komputer K serii pasuje do 1.4 1.6 i 1.8 dopiero w vvc się zmieniał, nasz komputer ogarnie wszystko :d
Kozik - Sro Mar 02, 2011 08:35

no to prze h... nie komputer :shock:
bonus89 - Sro Mar 02, 2011 08:44

hahah no dokładnie. Wie ktoś czy nasz komputer potrzebuje adaptacji? jaki jest jej czas?
polofix - Sro Mar 02, 2011 11:24

kolektor wydechowy bedzie pasowac od wersji 8V, zamontowac jedynie nowa uszczelke.koszt kilkanascie zl.
najlepiej kup zestaw ten co pokazal ci kaczor662 320zl, nie bierz sie za kupowanie uszczelniaczy,niech zrobi to szlifierz. dotrze zaworki,zalozy uszczelniacze,splanuje glowice,i koszt nie przekroczy 220-250zl. ten co sprzedaje ci glowice popros go o pokrywe.na 99% ze mu tylko wadzi,to ci ja dorzuci!. pasek rozrzadu sobie kup nowy bo ten nie pasuje. rolka to nie wiem. jak bedzie pasowala to przekladaj. dodam ze glowice trzeba rozebrac do planowania i wyjac walki.jak to zrobisz to potem musi byc odpowiednio poskladana.kolektor ssacy i silniczek to max 100zl. gazownik musi nawiercic ci otworki pod wtryski. niech najlepiej zrobi to przed montazem kolektora.bedzie mu wygodniej i nie bedzie psioczyl czemu nie wczesniej jak bylo na wierzchu.czyli:
320uszczelki+220remont glowicy+50 pasek+100kolektor=690
do tego gazownik,sama glowica,olej? plyn?, robocizna.
tak sie zastanawiam.skoro masz na wielopunktowym wtrysku to czy trzeba kolektor ssacy tez wymieniac? moze tylko wtryski same.

bonus89 - Sro Mar 02, 2011 12:36

polofix napisał/a:
kolektor wydechowy bedzie pasowac od wersji 8V,
polofix, Błagam Cie, to Ty mieszasz strasznie i nie pisz takich głupot dobrze? Weź dowiedz się najpierw coś a potem pisz, bo jak odstawi bez kolektora to potem bedzie kłopot i koszt i szukanie w ostatniej chwili...

Ten jest od wersji 16V z większą głowicą i dlatego się mieści między wentylator chłodnicy...
http://moto.allegro.pl/ko...1483411966.html

A ten jest z wersji 8v i ma dłuższy wylot, nawet jeśli go założysz do nowej głowicy to się nie zmieści
http://moto.allegro.pl/ko...1442061489.html

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 12:36 ]
I jeśli nie wiesz jak to się ma w 200setce to nie wypowiadaj się robiąc zamieszanie

polofix - Sro Mar 02, 2011 13:09

nie chce sie sprzeczac, moze nie mam racji,ale skoro byl kolektor wydechowy 8V to moze zostac,bo z tego co pamietam to szerokosc glowicy w tym miejscu jest ta sama w 8V jak i w 16V.
bonus89 - Sro Mar 02, 2011 13:25

ale kolektor jest innego kształtu i się nie zmieści
memphisto - Sro Mar 02, 2011 15:50

no no wszystko już ogarniam po lekku w przeciągu 7 dni powinieniem już klikać "KUP TERAZ" na allegro, bo chcę to za 1 zakupem zrobić a nie ratami i czekam na tzw "Trzynastkę" i dojśc ona nie potrafi :P zawsze w styczniu były a cholera już marzec i urząd miasta się nie kwapi dać nam $$ :mrgreen:

Tak offtopowo dla rozluźnienia sytuacji dodam, że obecnie śmigam na takim jakby aucie tymczasowym

Daewoo nexia w silniku 16V 90 koni w najbogatszej wersji ! nawet klime i ABS ma hahah :mrgreen:

Ale nie o tym, tylko o jej silniku. To jest dość duże auto i ma 90 koni i ten silnik po prostu by zjadł mojego R200 8V Nie wie ktoś, czy 16V w R200 będzie podobnie ogarniać? bo jak tak to będzie mega bomba :rotfl:

rovek - Sro Mar 02, 2011 16:17

Porządnie zrobiona 1.4 16V zjada takie nexie, lanosy itp. Dodam jeszcze, że łykniesz tym także civica 1.4 16V 90KM, są zdania, że civic jest za mocny ale to tych osób co mają zajeżdżone roverki.
kaczor662 - Sro Mar 02, 2011 17:07

żaden civic 1.5 90km nie ma szans, 3 kumpli ma i wiem co mówie. nawet 101konna cupeta Vgen nie wychyla sie do przodu spod swiateł (mimo ze jak to mówi własciciel honda sie wyzej kreci :P ) sprawny rover 1.4 16v całkiem fajnie jezdzi, ale po pewnym czasie nie nudzi i zaczyna sie snic po nocach swap na 1.8 (nie VVC), oba kolektory z VVC, przelot 2.25, głowica po portingu i planowaniu i wałki od Świątka... ewentualnie ITB ;]
memphisto - Sro Mar 02, 2011 17:11

no to miodzioo już nie umiem się doczekać ten wymiany mojej po HGF :mrgreen:
polofix - Sro Mar 02, 2011 18:16

bonus89 napisał/a:
polofix napisał/a:
kolektor wydechowy bedzie pasowac od wersji 8V,
polofix, Błagam Cie, to Ty mieszasz strasznie i nie pisz takich głupot dobrze? Weź dowiedz się najpierw coś a potem pisz, bo jak odstawi bez kolektora to potem bedzie kłopot i koszt i szukanie w ostatniej chwili...

Ten jest od wersji 16V z większą głowicą i dlatego się mieści między wentylator chłodnicy...
http://moto.allegro.pl/ko...1483411966.html

A ten jest z wersji 8v i ma dłuższy wylot, nawet jeśli go założysz do nowej głowicy to się nie zmieści
http://moto.allegro.pl/ko...1442061489.html

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 12:36 ]
I jeśli nie wiesz jak to się ma w 200setce to nie wypowiadaj się robiąc zamieszanie
awiec napisalem zeby kolektor oryginalny to mnie zbluzgales.
potem napisales ze ma inny ksztalt?! a jeszcze wczesniej ze glowica jest szersza. jak to moze miec inny ksztalt skoro pakuje ten sam kolektor,znaczy zeliwny.
cos tu zle piszesz. mi zalezalo na tym zeby zostal oryginal i wtedy bez przerobki.a ty naprawde nie wiem co piszesz.

memphisto - Sro Mar 02, 2011 19:47

a ja mam pytanie jeszcze - nie powinienem zmienic przepustnicy na tą z 16V ? bo ponoć są roverki takie "zduszone" co mają 84 konie i wystarczy im zmienić przepustnicę aby miały 103 czy ile tam mają - na niemiecki rynek takie wypuszczali.

No i jak ja mam z 8V to nie powinienem jej zmieniać?

wachu990 - Sro Mar 02, 2011 20:16

Powinieneś zmienić. Kup od poldka i ją przerób. Ja tak robie i zobacze - podobno dobry efekt. Ja robie polonezowska przepustnice, sportowa wkladka do puszki i dodatkowa rura do puszki przez którą będzie doprowadzane więcej zimnego powietrza.
bonus89 - Sro Mar 02, 2011 21:48

Cytat:
awiec napisalem zeby kolektor oryginalny to mnie zbluzgales.
potem napisales ze ma inny ksztalt?! a jeszcze wczesniej ze glowica jest szersza. jak to moze miec inny ksztalt skoro pakuje ten sam kolektor,znaczy zeliwny.
cos tu zle piszesz. mi zalezalo na tym zeby zostal oryginal i wtedy bez przerobki.a ty naprawde nie wiem co piszesz.

Napisałem że otwory może i pasują ale jest inny jej kształt! i nie zmieści się

polofix - Sro Mar 02, 2011 22:42

bonus89 napisał/a:
Cytat:
awiec napisalem zeby kolektor oryginalny to mnie zbluzgales.
potem napisales ze ma inny ksztalt?! a jeszcze wczesniej ze glowica jest szersza. jak to moze miec inny ksztalt skoro pakuje ten sam kolektor,znaczy zeliwny.
cos tu zle piszesz. mi zalezalo na tym zeby zostal oryginal i wtedy bez przerobki.a ty naprawde nie wiem co piszesz.

Napisałem że otwory może i pasują ale jest inny jej kształt! i nie zmieści się

prosze cie przeczytaj co napisales i co ja napisalem przed toba bo ja naprawde nie wiem do czego dązyles. to troche dziwne.

flapjck1 - Sro Mar 02, 2011 22:46

w skrocie:

po grzyba zakladac kiszkowaty zeliwny kolektor z 8v ( nawet jak pasuje ) jak on jest dobry przy 75 KM, nie bez powodu pod 100 kuni dali rurowego barana...

uwazam ze temat kolektora wydechowego mozna uznac za zamkniety

ja osobiscie kupilbym od razu kolektor z silnika 1,8vvc

memphisto - Czw Mar 03, 2011 09:21

a te takie zmiany typu kolektor od 1.8 wtryski itp mogą coś koników dodać?

I tą przepustnicę wkońcu mam zmieniać czy nie ? :mrgreen: i zmieniać na 1.4 czy 1.8?

bo jak mam zyskać 5 koni a spalanie ma być 1L większe na 100km to raczej nie warto dla mnie cudować, bo nie chce startować w żadnych wyścigach na 1/4mili ani nic innego :mrgreen:

kaczor662 - Czw Mar 03, 2011 09:47

taki mały OT: czy głowice 1.4 1.6 i 1.8(nie vvc) sa takie same?
wachu990 - Czw Mar 03, 2011 11:04

Zmień przepustnice. Aż tak dyrastycznie sie spalanie nie zmieni. Co do kolektora wydechowego to jestem sam ciekawy czy od 1.8 daje coś więcej. Wtryski są raczej bardziej wydajne.
leszczu - Czw Mar 03, 2011 14:24

Cytat:
I tą przepustnicę wkońcu mam zmieniać czy nie ? :mrgreen: i zmieniać na 1.4 czy 1.8?

Jak chcesz, bo w 8V jest taka sama co 16V. Ja bym jak coś zmienił na tą od silnika 1.8 lub od Poldka(taka sama również występowała w t-series) :wink: .Obydwie metalowe więc odpada problem wieszania się obrotów, ale od Poldka szybciej znajdziesz niż od 1.8. :wink:

[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 14:24 ]
Aha i kolektor wydechowy wstawiaj od 16V. :wink:

memphisto - Czw Mar 03, 2011 15:23

Więc tak już mamnagrany warsztat - tam gdzie zakładałem LPG

Robocizna z ponownym podpięciem gazu - 1200 PLN + ewentualne koszty gdyby np mój reduktor albo wtryski nie pasowały do 16V (stare dostanę z powrotem)

Nie wiem czy mało czy dużo ? 1200 PLN brutto

no i tyle :P niebawem zacznę ściągać części. I dylemat z ta przepustnicą mam, co z nią robić :P bo obroty mi się nie wieszają a chciałbym z częściami się zmieścić w 1000-1200 PLN a to będzie dość trudne więc wolałbym nie szaleć :P

i ciągle mam dylemat co z tymi zaworami niby lepiej wymieniać ale znów pytanie po co bo na prawde muszą być trudne warunki w silniku aby się one pokrzywiły lub coś :P i mam dylemat a te cholerne zawory to prawie 300 PLN

Jeszcze taka kwestia, że mogli mi to zrobić za 600 PLN u innego mechanika bez podpięcia gazu i stwierdzili, że coś podobnego już robili w innym R i te szpilki/śruby głowicy są takie długie, że one trzymają tłoki, trzymają miskę olejową itp i jakby się coś tam niby ruszyło to do rozbiórki cały silnik - i odmówili mi zrobienia tego :P

leszczu - Czw Mar 03, 2011 15:28

memphisto napisał/a:
I dylemat z ta przepustnicą mam, co z nią robić :P bo obroty mi się nie wieszają a chciałbym z częściami się zmieścić w 1000-1200 PLN a to będzie dość trudne więc wolałbym nie szaleć :P

Wiesz przepustnicę w każdej chwili możesz sobie wymienić, więc zrobisz jak zechcesz. :wink:

polofix - Czw Mar 03, 2011 15:41

kaczor662 napisał/a:
taki mały OT: czy głowice 1.4 1.6 i 1.8(nie vvc) sa takie same?

jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.

leszczu - Czw Mar 03, 2011 15:48

Zrobiłem tu dla ciebie memphisto, mała porównanie cen przepustnic na allegro.
Najtańsza zwykła metalowa przepustnica
http://moto.allegro.pl/pr...1468488511.html
Metalowa przepustnica od 1.8(jak na razie jedyna na allegro)
http://moto.allegro.pl/pr...1473186070.html
Tutaj tez od 1.8, ale plastikowa. :/
http://moto.allegro.pl/ro...1484224762.html
A tutaj najtańsza od Poldka.
http://moto.allegro.pl/ro...1479212585.html

memphisto - Czw Mar 03, 2011 15:55

oj nie nie narazie zostanę przy swojej skoro pasuje a w przyszłosci podmienię najwyżej :P za duży wydatek :P
kaczor662 - Czw Mar 03, 2011 16:19

polofix napisał/a:

jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.


skoro bloki tych trzech silników róznią sie tylko układem korbowo-tłokowym, to teoretycznie zmieniając dół silnika na 1.8 (z PG1), przykrywam go głowica z 1.4 (z wałkami 1.8) i mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?

bonus89 - Czw Mar 03, 2011 16:42

kaczor662 napisał/a:
mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?

Do tego komplet uszczelek, ze szpilkami itp. 300zł Robocizna z planowaniem ok 500zł.
i sanki nie pasują Twoje z R65 na PG1, więc sanki 200zł + wymiana 300zł :)
Do tego wtryskowy z wtryskami 120zł i wydechowy o ile był inny 50zł ale chyba wydechowego nie trzeba

polofix - Czw Mar 03, 2011 16:43

kaczor662 napisał/a:
polofix napisał/a:

jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.


skoro bloki tych trzech silników róznią sie tylko układem korbowo-tłokowym, to teoretycznie zmieniając dół silnika na 1.8 (z PG1), przykrywam go głowica z 1.4 (z wałkami 1.8) i mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?

tak. doly silnika sa prawie identyczne.dla laika są nie do odróznienia.lepiej nie mieszac i zalozyc glowice 16 na blok 1,4. po pierwsze odejdzie dol silnika-600zl,walki200zl,no i dodatkowa robocizna! a i ryzyko jest duze bo nie wiadomo w jakim stanie dol jest.przewaznie sa po HGFach i nie wiadomo np jak dlugo chodzily w wodzie z olejem.
wiecej frajdy z jazdy jest na silniku 1,4 lub 1,6. 1,8 juz nie ciagnie tak w gore. przy niewielkiej masie pojazdu zostal bym przy pierwotnym projekcie.

kaczor662 - Czw Mar 03, 2011 16:45

polanowanie w warsztacie u ojca kumpla, robota we własnym zakresie, uszczelki to wiadomo, a co z tymi sankami? jesli dobrze pamietam to przy skrzyni ktoreś mocowanie nie pasowało do 214Si? itak wychodzi taniej niz kupic cały silnik za 2k zł ;]

polofix jak nie chce zakładac 16v do 1.4 bo taki silnik juz mam ;] chce 1.8, 17km/33nm wiecej zapewne da sie odczuc, a 2 tys zł to nie taki znowu majątek ;]

bonus89 - Czw Mar 03, 2011 16:47

no R65 skrzynia była montowana w silnika do pojemności max 1.6 potem była już PG1 a z PG1 inne mocowanie jest na sankach więc już zmiana
polofix - Czw Mar 03, 2011 19:11

bonus89 napisał/a:
no R65 skrzynia była montowana w silnika do pojemności max 1.6 potem była już PG1 a z PG1 inne mocowanie jest na sankach więc już zmiana

kazdy silnik K serii podejdzie. chodzi jedynie o wytrzymalosc samej skrzyni i wieksze sprzeglo,co za tym idzie wiekszy dzwon.

bonus89 - Czw Mar 03, 2011 19:52

polofix napisał/a:
bonus89 napisał/a:
no R65 skrzynia była montowana w silnika do pojemności max 1.6 potem była już PG1 a z PG1 inne mocowanie jest na sankach więc już zmiana

kazdy silnik K serii podejdzie. chodzi jedynie o wytrzymalosc samej skrzyni i wieksze sprzeglo,co za tym idzie wiekszy dzwon.

... pisze o mocowaniu na sankach

memphisto - Czw Mar 03, 2011 23:39

nie żeby coś ale sie wadzicie co chwile o coś :P a najlepsze, że jeden cytuje coś i odpowiada na zupełnie coś innego :P

do silnika 1.8 może być skrzynia R65 ale jak będziemy ciągnąć po 5.000k obrotów wzwyż to co parę mc będziemy ją zmieniać na nową i tyle

Jak ktoś chce nie mieć tego problemu i mieć PG1 to ma mały problem bo są inne sanki od tych skrzyni i tyle w temacie : D