Zobacz temat - [R75] Po przeszczepie z 1.8 na 1.4 nie przechodzi spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Po przeszczepie z 1.8 na 1.4 nie przechodzi spalanie

gajerz - Nie Lut 27, 2011 12:57
Temat postu: [R75] Po przeszczepie z 1.8 na 1.4 nie przechodzi spalanie
witam.
dostalem rovera 75 po przeszczepie silnika z 1.8 na 1.4. nie odpalal wogole, wiec wstawilem wtryski od 1.4, zrobilem powrot paliwa do baku i odpalil. problem jest w tym ze nie przechodzi spalania. CO 10%, a powinno byc 0,3%, HC tez podobnych proporcjach.
sonda lambda sprawdzona, okablowanie sprawdzone, myslalem ze, dolozenie katalizatora, tak jak w r25 przy kolektorze wydechowym pomoze (co by lepiej dogrzac), ale spadlo niewiele
i sie tak zastanawiam, czy czasem komputer (zostal z 1.8) nie daje dluzszego czasu wtrysku, katalizator byl czarny co moglo by wskazywac na nie dopalenie mieszanki. nie wiem czy dobrze rozumuje.

co na to koledzy powiecie.

Jugol - Nie Lut 27, 2011 13:05

Ale ktoś swapa zrobił :szok: z 1.8 na 1.4 w 75-ce :hahaha: :lol: -sorki za offtop, a wracając do tematu, to określ konkretnie o jaki model R chodzi, bo w tytule napisałeś 75, w Twoim profilu masz 25, i w lekkie zdezo wprowadziłeś swym tematem.
A z tego co piszesz, to ewidentnie mieszanka nie jest spalana w całości, a co za tym idzie wali to w wydech- innej opcji nie ma.
Skoro ktoś już wcześniej modził przy nim i jak piszesz nie odpalał wogóle, to proponuję odstawienie do elektromechanika na dogranie spraw z zapłonem, dawką paliwa.

Boncky - Nie Lut 27, 2011 13:50

Jeżeli to R 75 z 1.4 to kogoś porąbało... a tak po za tym do elektromechanika, komp z 1.8 na pewno nie został bo byś tego nie odpalił, coś źle ustawione, podepną i będzie widać
gajerz - Nie Lut 27, 2011 13:52

no tak w profilu mam r25, ale sprawa obraca sie wkolo r75. przywiezli mi to auto bo nie mogli go odpalic nawet. dziwne, bo launch wywala mi blad sondy lambda(niewlasciwy odczyt), ale sonda jest dobra, i kable ok. wiec problem gdzies indziej chyba jest

skrzynia zostala z 1.8

Jugol - Nie Lut 27, 2011 13:57

Kolego, skoro ktoś tak sprofanował to auto, to albo się z nim rozstań, albo Ty zrób swapa ale na 2.5 V6, albo najlepiej V8 :mniam: .

Pozdrawiam i powodzenia życzę.

Piotrass - Nie Lut 27, 2011 14:05

Nie wierze w to co czytam, jak ktoś mógł coś takiego zrobić :roll: Ciekawe jak to w ogóle (nie)jeździ?. Spalenie przy tej masie też pewnie bardzo ekonomiczne. :lol: Jedyne co Ci mogę poradzić, to wstaw z powrotem 1.8 a będzie mniej problemów niż z dłubaniem przy 1.4. A nawet jak już ogarniesz wszystko to użytkowanie auta z tym silnikiem, mija się z celem.
domel-x - Nie Lut 27, 2011 14:09

gajerz, nie no czytam i niewieże :shock: od czego włożyli motor? auto napewno bedzie żwawe przy 1600 kilogramach :mrgreen:
sknerko - Nie Lut 27, 2011 14:11

Myślę że ktoś wyszedł z założenia że jeżeli diesel ma 116KM i rzadko trzyma serię (większość ma poniżej 100KM) to 103Km z 1,4 wystarczy by budę z miejsca ruszyć, nie wpadł tylko na pomysł że w dieslu moment jest pewnie ze dwa razy większy i dlatego to jeździ. Ech ciekawe jak z motorem 1,4 to się będzie rozpędzać :arrow: do setki pewnie w 20s albo i nie doleci do tych 100km/h
witgut - Nie Lut 27, 2011 14:16

wrzuć foty, może stworzymy nowy temat: Dziwne swapy:(1,4; 1.9 vw;...)
Boncky - Nie Lut 27, 2011 14:20

dokładnie, używka 1.8 i taniej będzie... 1.4 to chyba z górki będzie jechać. Profanacja!:)
gajerz - Nie Lut 27, 2011 14:42

nawet sie to rusza do przodu :D . ale nie to co 2.0v6, paliwo pije jak smok:P
generalnie to chce mu zrobic przeglad i niech robia z nim co chca. podejzewam ze 1.4 wrzucili z dwoch powodow: 1. podatek drogowy duzo mniejszy, 2. silnik 1.4 wytargasz gdziekolwiek i za grosze, a z 1.8 jest problem.

ciekaw jestem czy dalo by sie ECU i immo z r25 przelozyc

edit u mnie za 1.8 uzywke 250E krzycza, a kolesie nie chca placic tyle wiec probuje zrobic dziada tak jak jest. sam sie smialem jak mi powiedzieli ze 1.4 wlozyli. idzie to ale jak dlugo silnik pochodzi to nie wiem


witgut napisał/a:
wrzuć foty, może stworzymy nowy temat: Dziwne swapy:(1,4; 1.9 vw;...)


jeszcze mi ze dwa takie wynalazki przywioza i zalozymy :D

dukat11 - Nie Lut 27, 2011 15:15

Ja proponuje włożyć silnik z Matiz 0,8 jeszcze niższe opłaty będą :grin:
hvil - Nie Lut 27, 2011 15:42

mam kilka silników od mazdy:D może ktoś chciałby do 75?:)
gajerz - Nie Lut 27, 2011 16:08

dukat11 napisał/a:
Ja proponuje włożyć silnik z Matiz 0,8 jeszcze niższe opłaty będą :grin:


ciekawe czy by wogole z miejsca ruszyl :D

ale wracajac do tematu, ma ktos jakies pomysly?

automechanik - Nie Lut 27, 2011 16:32

mimo dołożonego powrotu masz pewnie za wysokie ciśnienie paliwa.
Sprawdż czy regulator ciśnienia na listwie nie jest uszkodzony.

longer86 - Nie Lut 27, 2011 17:35

dukat11 napisał/a:
Ja proponuje włożyć silnik z Matiz 0,8 jeszcze niższe opłaty będą :grin:


Ale w skrzyni biegów Roverka nie ma D - bieg defiladowy do toczenia się dookoła rynku hahaa :mrgreen:

taniej wyszło by kupić mniejsze auto. To co zaoszczędzą przy opłatach za pojemność to zapłacą przy dystrybutorze... bez sensu...

gajerz - Nie Lut 27, 2011 20:18

automechanik napisał/a:
mimo dołożonego powrotu masz pewnie za wysokie ciśnienie paliwa.
Sprawdż czy regulator ciśnienia na listwie nie jest uszkodzony.


niby listwa i zawor jest od r25, ale zmierze cisnienie, dla pewnosci

automechanik - Pon Lut 28, 2011 11:02

a co z czujnikiem temperatury, może podaje na ecu niską temperaturę i chodzi na wzbogaconej mieszance, czy wogóle sonda wchodzi w tryb regulacji czy czeka na odpowiednią temperaturę silnika. Robiłeśpomiar parametrów jakimś diagnoskopem?
gajerz - Wto Mar 01, 2011 22:35

wszystkie czujniki dzialaja, wtryski i listwa tez.
chyba czas na przeszczep komputera. mam nadzieje ze immo da sie tez przelozyc. albo sprawdze czy samego eproma z mapa da sie przelozyc.

wszystkie czujniki sprawdzone, napiecia w normie i g..o

hc 670 ppm a powinno byc ponizej 200
co 10.17% a powinno byc ponizej 0.30%
lambda 0.73, a powinna byc od 0.97 do 1.03
lewego powietrza nie łapie

sciagnalem kolektor wydechowy i jest okopcony na czarno. komputera jeszcze nie przeszczepilem, bo nie znalazlem pilota do immo.

pomyslow brak. ma jakies ktos? :P

automechanik - Czw Mar 03, 2011 17:27

z tego co wiem{ Engine management system
Model: 1.1, 1.4, 1.6 & 1.8 K16
Controller type MEMS 3 breakerless, electronic, fully mapped engine .............................
management system} te silniki mają taki sam sterownik.
Układ samoadaptacji powinien ustawić czas wtrysków., jeśli tak nie jest to któryś z czujników daje zły sygnał . Przedewszystkim czujnik temperatury(sprawdż oporność) dalej czujnik temperatury zasysanego powietrza , czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP-sensor , czujnik położenia przepustnicy,czy w końcu czujnik wałka rozrządu( silnik może pracować nawet gdy ten jest uszkodzony,ale wtryski nie będą w fazie i zwiększy się emisja spalin i zużycie paliwa)
Regulator biegu jałowego też może nie działać

Może nie mam racji z tym sterownikiem ale wszystko trzeba sprawdzić. Przypomniał mi się przypadek że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek no ale wtedy powinnna się zapalić kontrolka MIL

Boncky - Czw Mar 03, 2011 18:11

automechanik napisał/a:

Może nie mam racji z tym sterownikiem ale wszystko trzeba sprawdzić. Przypomniał mi się przypadek że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek no ale wtedy powinnna się zapalić kontrolka MIL


szkoda że mi się nie zapaliła kontrolka MIL...:)

gajerz - Czw Mar 03, 2011 18:28

czujniki sprawdzalem. tez mi sie wydawalo ze k16 maja ten sam sterownik. zalatwilem kompa dzisiaj, zeby podmienic i wyeliminowac ewntualne uszkodzenie ECU.
automechanik - Czw Mar 03, 2011 19:10

szkoda że mi się nie zapaliła kontrolka MIL...:)[/quote]

chyba wiadomo że chodzi o check engine

Boncky - Czw Mar 03, 2011 20:33

automechanik napisał/a:
szkoda że mi się nie zapaliła kontrolka MIL...:)


chyba wiadomo że chodzi o check engine[/quote]

oczywiście że wiadomo

vwjacek - Pią Mar 04, 2011 23:10

witgut napisał/a:
wrzuć foty, może stworzymy nowy temat: Dziwne swapy:(1,4; 1.9 vw;...)



Dziwne nie dziwne, chciałbym zobaczyć wasze,nawet 2.5 benzynki w konfrontacji z moim obecnym "lekko dlubnietym" 1.9 ARL :mrgreen:

Mam jeszcze jeden plan....ale to dopiero jak przekrocze 500Nm...Wtedy to dopiero bedziecie płakać że profanacja i inne takie tam bzdury... :twisted:

automechanik - Pią Mar 04, 2011 23:46

gajerz, czy wiązka do wtrysków jest z tego 1,8 czy z 1,4 bo silniki 1,4 sprzed 1995r miały sterowanie z dwóch pinów komputera na wtryski 1-4 i 2-3 może to powodować podwajanie dawki paliwa.
gajerz - Nie Mar 06, 2011 13:12

silnik jest od r25, wiec na pewno jest mlodszy. sprawdze to tez. ostatnio spalil 15/100. nie dziwota, bo mieszanka jest za bogata i to duzo.

a tak czy ktos wie czy immo w ecm jest w kosci 96c66. bo wole przelutowac pamiec niz bawic sie z immobiliserem, bo inne wtyczki do nich sa