Zobacz temat - Drewno!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - Drewno!

Perez - Nie Lut 27, 2011 22:31
Temat postu: Drewno!
Zacznę od tego, że mam zamiar porządnie się wziąć za zmianę wnętrza mojej 800.
Nie mówię tutaj o nowych dywanikach, ringach na zegary, czy kolorowych żaróweczkach, chociaż pewnie wiele elementów będę potrzebował wykorzystać.
Chcę sprawić, żeby wnętrze zachwycało jeszcze bardziej niż teraz i było bliższe wykonaniu R75 coupe, czy Bugatti Veyron (no może przesadziłem ;) ).
Pytania:
Jak wykonać piano black? Mam zamiar zakupić drewno, czarna bejce i bezbarwny lakier, czy idę w dobrym kierunku?
Znalazłem też stronę, a ponieważ mój angielski nie jest na super poziomie, a tłumacz google raczył zwariować podczas tłumaczenia czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy ta firma oklei moją kierownicę drewnem i obszyje skórą?
Czy myślicie, że wykonanie czegoś takiego jak na zdjęciu, przy założeniu, że biegi naprawdę da się zmieniać jest możliwe?
Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z góry dziękuję.

Papaa2 - Pon Lut 28, 2011 19:00

Perez, tylko na tej stronie na dole jest chyba lista aut, dla których oferują usługę a tam 800 nie widzę
tronsek - Pon Lut 28, 2011 19:38

Papaa2 napisał/a:
na tej stronie na dole jest chyba lista aut, dla których oferują usługę
albo lista aut, do których wykonywali usługę.
Tomek1212 - Pon Lut 28, 2011 20:02

Trochę mi to podchodzi pod wiejski tuning. Jak chcesz poprawić wygląd wnętrza to zacząłbym od poprawienia oryginalnego zmatowiałego drewna, aby przywrócić mu dawny blask.
Perez - Pon Lut 28, 2011 20:18

Tomek1212 napisał/a:
Trochę mi to podchodzi pod wiejski tuning

Uwierz mi, że nie będzie to wiejski tuning. Jestem na to POTWORNIE wyczulony.
Papaa2 napisał/a:
na dole jest chyba lista aut, dla których oferują usługę
tronsek napisał/a:
albo lista aut, do których wykonywali usługę.

Więc jak jest na prawdę?

Pływak - Pon Lut 28, 2011 20:31

Perez napisał/a:

Uwierz mi, że nie będzie to wiejski tuning. Jestem na to POTWORNIE wyczulony.

Pojęcie wiejskiego tuningu często bywa mocno subiektywne dla jednego będzie dla innego nie...
Papaa2 napisał/a:
Więc jak jest na prawdę?

To jest chyba lista kierownic jakie mają na stanie. Są dwie opcje exchange czyli pewnie wymiana, oddajesz swoją oni od razu odsyłają gotową albo kupujesz całość bez odsyłania swojej. Tylko cena lekko mówiąc wysoka...

Tomek1212 - Pon Lut 28, 2011 20:38

600 $ za kierownicę ? Za te pieniądze można kupić kilka takich aut, a nie jedną kierownicę.

Nie myślałeś nad przypasowaniem kierownicy drewnianej z R75 ?
Chociaż na moje oko kompletnie nie pasowałaby do "ostrych" kształtów wnętrza R800.

Perez - Pon Lut 28, 2011 21:00

Tomek1212 napisał/a:
600 $ za kierownicę ? Za te pieniądze można kupić kilka takich aut, a nie jedną kierownicę.

Żeby własnie nie było wieś tuningu to trzeba płacić, poza tym jak popatrzysz ile kosztuje normalna kierownica do jakiegoś nowego auta tej klasy to wcale nie wydaje się dużo.
Tomek1212 napisał/a:
Nie myślałeś nad przypasowaniem kierownicy drewnianej z R75 ?
Chociaż na moje oko kompletnie nie pasowałaby do "ostrych" kształtów wnętrza R800.

Sam odpowiedziałeś na to pytanie. Ja chcę zrobić dól i górę w drewnie takim jak reszta wnetrza, czyli albo piano black, albo ciemny machon. boki, czyli ta czesc kierownicy za ktora trzymasz bedzie w bezowej skorze, a srodek albo pomalowany pod kolor skory, albo po odlaczeniu SRS, ktore i tak u mnie narazie nie dziala, oklejony i przyprasowany cieniutenka (okolo 0,5mm) warstwa eko w bezu, albo co mi sie najmniej podoba zostanie czarny.

Wsi z tego nie bedzie, u mnie w rodzinie nie bedzie to pierwsze auto gdzie wnetrze jest hand made, a ja uczestniczylem przy kilku projektach :)
Z wujkiem mamy na koncie miedzy innymi kompletne wnetrze do VW Multivana T3 i wyglada jak fabryka. Wiekszosc zdolnosci posiada wujek, a ja jestem pilnym uczniem, ale na prawde facet ma ogromna wiedze i dzieki jego wiedzy wykonam projekt R800.
W R600 zaczalem delikatnie, ale nie skonczylem z racji rozbicia auta o kraweznik :(
Mam nadzieje spelnic moje marzenie o wnetrzu hand made w R800 :)

Do tego wszystkiego beda fajne zegary, narazie jestem na etapie szukania ciekawych wskazowek i chociaz nie sa 100% tym czego chce, ale podobaja mi sie z Laguny II, ale najbardzej bym chcial, zeby tarcze i wskazowki wygladalytak

Pływak - Pon Lut 28, 2011 21:00

Perez napisał/a:

Żeby własnie nie było wieś tuningu to trzeba płacić, poza tym jak popatrzysz ile kosztuje normalna kierownica do jakiegoś nowego auta tej klasy to wcale nie wydaje się dużo.


Zwróć tylko uwagę, ze np. te pierwsze kiery za 600$ są z opcją exchange czyli prawdopodobnie musisz oddać starą i wychodzi na to, ze płacisz tylko za usługę obszycia. Wcale nie trzeba wydać sporo szmalu aby nie było wieś tuningu ale jeśli kogoś stać żeby zapłacić tyle kasy za obszycie to śmiało może brać efekt pewnie będzie fajny...

Perez - Pon Lut 28, 2011 21:45

Pływak, obszyc moge sam, a nawet jak bym chcial drogo i profesjonalnie to Java robi kiery za 300zl lub moge oddac do pierwszego lepszego tapicera za 100zl. Tutaj chodzi o polozenie drewna.

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 21:45 ]
Chodzi mi po glowie zmiana kierownicy, ale te co znalazlem nie pasuja do napompowanych grubych foteli
1
lub
2

Tomek1212 - Wto Mar 01, 2011 00:14

Perez napisał/a:
2

Kolega ma taką w Jaguarze XJ (jak wiadomo drewna tam nie brakuje) i wygląda całkiem stylowo, jednak do R800 chyba nie pasuje.

Osobiście wolę mieć u siebie w R800 oryginalną kierę z przyciskami do radia i tempomatu niż cudowną drewnianą za 600dolores bez tych udogodnień.

Perez - Wto Mar 01, 2011 02:57

Ja tam nie mam zadnych przyciskow u siebie.
Tomek1212 - Sro Mar 02, 2011 22:19

Tutaj na zdjęciu właściciel nie ograniczył się tylko do drewnianej kierownicy. Posunął się o jeszcze jeden krok dalej i zamontował pokrowiec z drewnianych koralików !! !
Prawdopodobnie tak wyglądałby współczesne samochody, jednak jedynie ze względów na wymogi ochrony przeciwpożarowej nie stosuje się takich materiałów. Prawdziwą wisienką na torcie jest aluminiowa gałka zmiany biegów, która idealnie komponuje się z niebieskimi światełkami w boczkach drzwiowych.

_papa_ - Nie Mar 06, 2011 20:47

Perez a jakbyś poszukał czegoś takiego:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/a3MCvHUxM0p_3KBQPicdaw?feat=directlink
?? Właśnie chyba taka kiera by pasowała do wnętrza R800

Tomek1212 - Nie Mar 06, 2011 21:09

3ramienne jakoś chyba nie bardzo pasują do R800, przynajmniej tak mi się wydaje.
_papa_ - Nie Mar 06, 2011 21:30

może tak być, nigdy R800 w środku nie oglądałem z bliska. U mnie w R600 zmiana kiery na mniejszą udała się na plus. Środek zyskał na urodzie.
slax - Sro Mar 09, 2011 16:49

siema.

1. Ja bym zostawił oryginał, obszył tylko nową ładna skórą i tyle.
2. Wszystkie drewniane listwy wyjął bym, przeszlifował i na nowo polakierował
3. za te 600$ to można zrobić regeneracje tapicerki, będzie jak nowa
4. i na koniec całe autko dobrze wysprzątać, wyprać wykładzinę, wymienić materiał na podsufitce wyczyścić wszystkie plastyki, dobrze spasować co by nie trzeszczały i tyle - mamy samochód full oryginał i taki on jest najpiękniejszy moim zdaniem.

Perez, jeśli już chcesz mieć drewno na kierownicy (mnie tez się podoba, ale nie za te pieniądze), to ja poszedł bym do stolarza. Dobry stolarz na pewno bez trudu wpasuje w te miejsca co chcesz drewniane wstawki, IMHO to nie jest żadna filozofia.

pozdrawiam i życzę powodzenia w doprowadzaniu cupety do piękności

tomason - Czw Mar 10, 2011 10:40

Drewniana kierownica... Dostac drzazga podczas wypadku... bezcenne :mrgreen:
Perez - Pią Mar 11, 2011 13:29

Tomek1212, zdjęcie masakra, nie do tego dążę.
_papa_, Coś w ten deseń, ale ta jest za mała i znaczek MG do tego.
slax, chyba Twoja wersja będzie najlepsza, obszyję skórką na nowo i tyle.

[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 13:29 ]
Tylko pytanie czy warto na beżowo, czy zostać przy czarnej? A może czarna z beżową grubą nicią?

leszczu - Pią Mar 11, 2011 14:53

Perez napisał/a:
A może czarna z beżową grubą nicią?

O to to. :mrgreen:

Tomek1212 - Pią Mar 11, 2011 20:28

Beżowa jest dobra o ile na codzień chodzisz w garniturze, a ręce myjesz 20razy dziennie. Ja z racji wykonywanego zawodu zazwyczaj w aucie jeżdżę brudny i jasna kierownica to ostatnia rzecz jaką bym założył do samochodu.
Perez - Czw Mar 24, 2011 23:14

Cytat:
Beżowa jest dobra o ile na codzień chodzisz w garniturze, a ręce myjesz 20razy dziennie. Ja z racji wykonywanego zawodu zazwyczaj w aucie jeżdżę brudny i jasna kierownica to ostatnia rzecz jaką bym założył do samochodu.

Nie jeżdżę często w garniturze, ale raczej czysto ubrany i z czystymi rękoma. Z resztą wybór raczej padnie na czarną kierownicę z grubą beżową nicią.

_papa_ - Pią Mar 25, 2011 19:08

Perez napisał/a:
Z resztą wybór raczej padnie na czarną kierownicę z grubą beżową nicią.
I to chyba będzie najlepsze rozwiązanie. :brawo:
Perez - Sob Mar 26, 2011 11:32

Jedna rzecz tylko mnie ciekawi, bo jak patrze na wszystkie nieoryginalnie obszywane kierownice to one strasznie szybko się wycierają. Od czego to zależy, bo Mix sobie obszywał za 100zł i mu się szybko wytarła i mój pracownik też sobie obszywał, tylko w Java Design za 300zł i też mu się szybko wytarła.
_papa_ - Nie Mar 27, 2011 19:33

a czy to nie była przypadkiem tzw. eko-skóra? Niemożliwe, żeby naturalna skóra tak szybko się zniszczyła.
Na szybkie wycieranie się kierownicy może mieć wpływ biżuteria noszona na palcach.

Perez - Wto Mar 29, 2011 11:40

hmmm... to teraz dałeś mi do myślenia.... to już wiem czym obszywać przynajmniej, sygnetów nie nosze ;)