|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R618i+lpg] Dziwna rzecz podczas jazdy
karasbp - Nie Lut 27, 2011 23:00 Temat postu: [R618i+lpg] Dziwna rzecz podczas jazdy Witam. Mam taki problem. Jadąc na lpg, po przejechaniu około 30-40 km auto zaczyna tracić moc. Zaczyna szarpać, nie wchodzi na obroty. Dopiero powyżej 3000-3500 zaczyna normalnie przyspieszać. Czasami już jest tak źle, że ciężko jest ruszyć z miejsca.
Problem ustaje gdy tylko zatrzymam się i zgaszę silnik na jakiś czas około 1-3 minut. Po przejechaniu ponownie kilkunastu kilometrów problem znowu się pojawia. Mechanik który zakładał gaz, twierdzi że jest to wina brudnego zbiornika choć nie byłbym tego taki pewien. Gaz nie ma jeszcze roku czasu, filtry gazu zmieniane były o czasie. Macie jakieś pomysły co to może być? Pozdrawiam
Perez - Pon Lut 28, 2011 20:30
Ja bym powiedzial, ze zla regulacja.
Domyslam sie, ze nie masz sekwencji i troche za duzo Ci pakuje gazu w dolot i jak sie zatrzymasz na chwile to nie nadaza trawic tego co tam napsikal, a ze na chwile to nie zdazylo wyparowac i silnik ma za malo powietrza i sie dlawi. Tak wydedukowalem, bo mialem podobny problem w BMW.
karasbp - Pon Lut 28, 2011 21:13
Właśnie Perez, sekwencja...
Perez - Pią Mar 04, 2011 14:11
To moze dedukujac tak dalej wtryski za duzo wpuszczaja do komory, albo lekko za pozno?
karasbp - Pią Mar 04, 2011 17:16
Jak to samemu sprawdzić? Gazownik twierdzi że to nie może być to.
Perez - Pią Mar 04, 2011 17:49
Nie znam sie specjalnie na instalacjach gazowych, wiec tylko sam tak dedukuje. Poszukaj na LPG forum, tam na pewno dowiesz sie jak regulowac i jak masz np. Staga to mozesz kupic kabelek i samemu sobie to zrobic.
karasbp - Pią Mar 04, 2011 19:18
Wiesz, gaz jest na gwarancji, nie chce pchać samemu łapek a czyszczenie butli jak twierdzi gazownik nie podlega gwarancji i kosztuje 150 zł. W tym problem. Może być co innego a kasę i tak zabierze
Perez - Pią Mar 04, 2011 22:40
Jakos nie wydaje mi sie zeby to byl problem z syfem w butli, ale zawsze warto sprobowac.
shakesbeer - Pią Mar 04, 2011 23:12
Jeśli to syf w butli no to raczej będzie się zatrzymywał i zatykał na najbliższym filtrze a to chyba filtr fazy ciekłej w komorze silnika (przed reduktorem). Można do niego zaglądnąć, ewentualnie wyczyścić i zobaczyć, czy to coś pomogło -choćby na krótką metę.
Kilka razy zdarzyło mi się zatankować gaz kiepskiej czystości po którym miałem podobne objawy; wówczas z filtra f.c. wysypałem syfu jak z worka od odkurzacza a silnik (np. FSO1500 ) po wyczyszczeniu ciągnął jakby sobie red bulla strzelił.
Sprawdź jaką masz instalację tak jak pisał Perez -jeśli to STAG albo coś równie prostego w obsłudze możesz spokojnie zainwestować w kabelek i podłączyć się. Gwarancja jest zagrożona jeśli pozmieniasz ustawienia (sterownik pamięta zmiany nastaw), podglądać możesz do woli. Wówczas robisz printscreen i nawet jak sam nie będziesz się zagłębiał o co chodzi na LPG forum powiedzą Ci czy wszystko OK (i czy Twój gazownik czegoś nie zmalował). Poza tym tam naprawdę dużo widać nawet dla laika.
karasbp - Sob Mar 05, 2011 11:04
Filtr zarówno fazy ciekłej i lotnej wymieniony na nowy. Poprawy brak
Jeśli chodzi o instalację to posiadam instalację KING.
shakesbeer - Nie Mar 06, 2011 14:13
Skoro filtry masz czyste to brudny zbiornik obstawiałbym na końcu (ale mogę się oczywiście mylić). Bez podłączenia się to tylko domysły i możesz wszystko po kolei poprawiać a gazownik żeby stwierdzić że oprócz zbiornika wszystko ok to musiałby chyba z Tobą jechać i gapić się w kompa kiedy to się akurat dzieje.
Zaglądnąłem na LPG-forum żeby zobaczyć, co to jest ten KING -wygląda całkiem podobnie do pozostałych, program ma język polski itp.
Gdybyś miał w okolicy super gazownika, który każdy problem od ręki rozwala na poczekaniu to warto by mu było zapłacić i mieć święty spokój. W innym przypadku uniezależnienie od fochów pseudo gazowników -bezcenne
karasbp - Nie Mar 06, 2011 14:52
Gazownik już bez podłączania "wie" że to zbiornik
shakesbeer - Pon Mar 07, 2011 01:26
No to albo "wszyscy są głupki tylko on mądry" albo się naprawdę zna na LPG (to niezwykle rzadki przypadek )
karasbp - Pon Mar 07, 2011 17:03
Szybciej to pierwsze...
iambasta - Sob Mar 19, 2011 14:47
proponuje sprawdzic rurke od reduktora, jak jest zagieta w ktoryms miejscu wtedy auto potrafi szarpac na niskich biegach 1 i 2 zarowno na benzynie jak i na gazie - ja tak mialem wymienilem rurke od reduktora przy przegladzie gazu i problemu juz nie mam.
karasbp - Sob Mar 19, 2011 18:18
Rurka jest ok, nie jest nigdzie zagięta. Teraz już gazownik zmienił swoje zdanie. Według niego stu procentowym problemem są membrany reduktora, które oczywiście są do wymiany...
|
|