|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pompa wtryskowa a biopaliwo
TrAViShOn - Pią Mar 04, 2011 20:53 Temat postu: [R620] Pompa wtryskowa a biopaliwo Witam,
ostatnio zalałem auto biodieslem, który jak się później okazało nie miał dodatku zimowego, przez co szybko w niskich temperaturach się wytrąca... Zanim się o tym dowiedziałem silnik przyprawił mnie prawie o zawał pikawki... Jadę sobie obwodnicą ok 130, aż w pewnym momencie silnik zaczął przygasać na moment, a w lusterku czarna megachmura.
Jakoś dojechałem na miejsce, ale od tamtego czasu powyżej dwóch tysięcy silnik przygasa i szarpie. Poniżej zachowuje się normalnie. Ponadto zauważyłem niepokojące cykliczne klekotanie pompy wtryskowej na jałowym biegu, co przekłada się na lekkie falowanie obrotów... wcześniej było samo falowanie...
Czy przyczyną takiego zachowania się silnika może być paliwo, które ma po prostu zbyt słabe właściwości i przy dmuchającym turbo nie jest w stanie utrzymać zapłonu z powodu nieodpowiedniej mieszanki, czy też po prostu pada mi pompa wtryskowa
Dzięki z góry za wskazówki, sugestie i przemyślenia.
tronsek - Sob Mar 05, 2011 06:51
Pozbądź się tego "rzepaku", zalej porządne paliwo i zobacz czy objawy ustąpią, czy będą nadal, a wtedy się dowiesz czy to paliwo czy coś innego.
szoso - Sob Mar 05, 2011 09:03
jazda w zimę na bio to zabójstwo, gęstnieje, stąd twoje problemy
nie słyszałem by do bio dodawano dodatki zimowe
TrAViShOn - Nie Mar 06, 2011 00:49
Nie wiem czy to 'dodatek zimowy' robi różnicę, ale wcześniej przypływało jakieś lepsiejsze bio, które problemów nie robiło...
Jeżdżę na tym od jakiegoś czasu, mieszając pół na pół z normalnym ON ze stacji bez negatywnych konsekwencji. Gość leje to od ponad roku do GOLF'a VI w taki sam sposób i mówi, że śmiga jak złoto. Może po prostu trafiła się jakaś trefna partia towaru...
To teraz jedynie poczekać na dodatnie temperatury mi chyba pozostaje
szoso - Nie Mar 06, 2011 10:11
Ja nie twierdzę że jeździć na tym nie można, sam latem czasami pół na pół z ON ale nie w zimę i o to mi tylko chodziło
R.E.D. - Wto Mar 08, 2011 10:21
TrAViShOn napisał/a: | powyżej dwóch tysięcy silnik przygasa i szarpie |
mialem to samo - wytracila sie parafina i zatkalo filtr - po wymianie wszystko wrocilo do normy
niestety na temat z filtrem od vw wpadlem po wymianie, ale przy nastepnej wymianie raczej skorzystam z tego "modu"
bociannielot - Wto Mar 08, 2011 10:31
Widzicie takie wasze oszczędzanie - zalać tańsze paliwo a potem filtr trzeba wymienić za parę zł i wychodzi na to samo, jak chcecie to lejcie, ale z jakichś powodów to paliwo jest tańsze od zwykłej ON .
TrAViShOn - Wto Mar 08, 2011 11:22
bociannielot, a nie na TO SAMO, bo bio mam za friko
i to prosto ze statku nie ze stacji czy zza stodoły pana Bronka
R.E.D., no to mnie pocieszyłeś... obawiałem się o pompę...
bociannielot - Wto Mar 08, 2011 11:26
TrAViShOn napisał/a: | bociannielot, a nie na TO SAMO, bo bio mam za friko
i to prosto ze statku nie ze stacji czy zza stodoły pana Bronka | ja tam bym wolał mieć pewność, że nie będzie mi nic przygasać, niż przy 130 km/h się zastanawiać co się dzieje, wyobraź sobie tą sytuację podczas wyprzedzania. Jak już powiedziałem - chcecie to lejcie .
TrAViShOn - Wto Mar 08, 2011 12:02
TO jest chyba najpewniejsze źródło - jeszcze zanim rafineria zamoczy swoje łapska. Do tej pory problemów nie miałem(nie tylko ja), nawet przy -10, z tym że jak napisałem wcześniej ostatnia partia była jakaś niedorobiona (lub letni towar - są rozgraniczenia) i przy temp -15, -20 jakie były ostatnio - pewnie się 'zważyło' i takie skutki.
Temat założyłem, aby spróbować się dowiedzieć, czy to co się stało może mieć wpływ na pompę, a nie po to by 'kolo z instalacją gazową' mnie piętnował za to co leję do baku.
Tyle.
bociannielot - Wto Mar 08, 2011 12:09
TrAViShOn napisał/a: | 'kolo z instalacją gazową' | tia, tylko moja instalacja jest sprawdzona, a paliwo dedykowane tankowane na stacji a nie gdzieś tam od kogoś na lewo , dodatkowo jakby mi nawet coś nie tak było z tym paliwem - pstryk i jadę na benzynie - zrób tak u siebie! A kolo co leje taki syf i się wymądrza to mnie w ogóle śmieszy, bo to Twojej wiadomości jeszcze jak miałem diesel'a nigdy nic takiego nie wlałem, w 90% lałem vervę ON parę razy na shellu to ich ON z syntetycznym DTL czy czymś innym co oni tam mieli, pozostałe 10% to były stacje na których nie było lepszego paliwa. Poza tym napisałem Ci - chcesz to lej - oby Ci się nie powtórzyła przygoda - ja bym takiego syfu do baku nie nalał nigdy.
TrAViShOn - Wto Mar 08, 2011 12:32
W kwestii paliwa to nie wdawaj się w dyskusję ze mną, bo ja zajmuję się pobieraniem prób do analizy tego co przypływa/wypływa i wiem trochę więcej o właściwościach niż TY, więc wypraszam sobie uwagi o wymądrzaniu się na temat paliwa. Może kiedy miałeś diesla, to biopaliwa nie były jeszcze na tyle dobre teraz sytuacja jest już nieco inna. Ponadto śmiem twierdzić, że ON który tankowałeś na stacji to większy SYF, niż moje bio ze statku...
Poza tym jest jeszcze jedna kwestia - paliwa, które przypływają, a te które kupujesz na stacji to jest kolosalna różnica i tak np niskosiarkowy diesel z Norwegii idący na NESTEA, na statku ma lepsze właściwości niż SHELL'a na stacji. Zdziwko
Również mam nadzieję że się nie powtórzy, bo jest już ok - dziękuję.
"kolo z instalacją" - no dobra przegiąłem, sory
empe - Wto Mar 08, 2011 13:39
TrAViShOn napisał/a: | paliwa, które przypływają, a te które kupujesz na stacji to jest kolosalna różnica |
Może napiszesz coś więcej na ten temat? Bo jest to bardzo ciekawa sprawa, wiem, że są spore różnice między stacjami i samymi rodzajami benzyn itp ale chętnie dowiem się [pewnie inni również] czegoś więcej od osoby która w tym "siedzi"
A co do biodiesla - spróbowałem raz, silnik zaczął chodzić jak traktor więc powiedziałem sobie nigdy więcej
bociannielot - Wto Mar 08, 2011 13:48
TrAViShOn napisał/a: | "kolo z instalacją" - no dobra przegiąłem, sory | spoko TrAViShOn napisał/a: | Ponadto śmiem twierdzić, że ON który tankowałeś na stacji to większy SYF, niż moje bio ze statku... | co do tego badziewia co lałem u siebie na shellu(niby DTL) to nawet skłonny byłbym się zgodzić
TrAViShOn napisał/a: | Poza tym jest jeszcze jedna kwestia - paliwa, które przypływają, a te które kupujesz na stacji to jest kolosalna różnica i tak np niskosiarkowy diesel z Norwegii idący na NESTEA, na statku ma lepsze właściwości niż SHELL'a na stacji. Zdziwko | wiesz ja Ci muszę wierzyć na słowo, ale jakoś mnie tą analizą nie przekonałeś do końca, tym bardziej że sam ostatnio dostałeś paliwo którego byłeś pewien niby w 100%, a które jednak nie było takie jakbyś chciał.
Pozdrowienia i naprawdę szczere życzenia aby sytuacja się nie powtarzała
szoso - Wto Mar 08, 2011 14:16
bociannielot, jeśli nie jeździłeś na bio to po co krytykujesz? każdy jeździ na czym chce i to jego sprawa
jak już wcześniej pisałem, czasami latem zalewałem pół na pół z ON bo też miałem za pół darmo i nic się złego nie działo, filtr paliwa był czysty, praca silnika i dynamika w normie
odnośnie bio jest osobny temat na forum, więc zachęcam do lektury
TrAViShOn - Wto Mar 08, 2011 14:39
empe, po prostu żenią niesamowicie, byle tylko trzymało się w normach...
Na prostym przykładzie - świeżo przekontrabandzona gandzia jest dużo bardziej smaczna i czysta niż od dilera ze 'stopięćdziesiątej' ręki, gdzie na bank będzie sól, piasek dentystyczny itp. Ja mam po prostu styczność z tym pierwszym sortem paliwowym, który wierzcie mi - jest dużo lepszy niż to co serwują nam na stacjach, niezależnie jakich.
bociannielot, gdybym mógł, to pokazałbym Tobie wydruki analiz.
A no właśnie pewności nie miałem, bo zawsze sprawdzałem podczas rozładunku jakość bio na podstawie karty specyfikacji i 'organoleptycznie' na tyle, na ile mogłem. Zadowalająca jakość uśpiła moją czujność, aż właśnie trafił się taki klops. Chyba był to odosobniony przypadek, bo wczorajsza dostawa już była spoko.
Teraz mam nauczkę i za każdym razem będę sprawdzał co się przybujało...
rami1000 - Wto Mar 08, 2011 15:12
ja też mam styczność z paliwami i powiem że jeśli twierdzisz że bio ma parametry lepsze niż ekodiesel to chyba naginasz nieco rzeczywistość.
bociannielot - Wto Mar 08, 2011 15:15
szoso420 napisał/a: | odnośnie bio jest osobny temat na forum, więc zachęcam do lektury | tak szoso widziałem - nawet początek poczytałem, ale nie przekonało mnie to do zalewania tego paliwa, chociaż fakt że nie jeździłem więc nie mogłem się przekonać na własnej skórze jak to jest. Z drugiej strony nie raz się czyta że ktoś zatankował np Vervę lub inne 'lepsze' paliwo i się naciął, więc moim zdaniem zatankowanie biopaliwa które jest dużo tańsze wiąże się z jeszcze większym ryzykiem. empe, też pisze że się naciął, więc ta częściowo potwierdza to o czym piszę.
Pozdrawiam
TrAViShOn - Wto Mar 08, 2011 15:44
rami1000, czytaj uważnie "...śmiem twierdzić, że że ON który tankowałeś na stacji to większy SYF, niż moje bio ze statku... '
gdzie tu cokolwiek o parametrach.
kotulsky - Wto Mar 08, 2011 20:46
pozwolę sobie dołaczyć...
eko diesel na SHELU czy Biodiesel na orlenie to mieszanka ekologicznego paliwa z niewielka ilościa zwyklego ON. niema wiekszej różnicy oktanowej pomiędzy tymi paliwami.oba są tak cudownie zakraszane dodatkami i ulepszaczami by było w miare jadalne dla silników starszego typu. A silniki diesla nowej generacji niby dostosowane do BIO ale zalecane jest ON np. verva.
Natomiast powracając kolegowie do tematu TrAViShOn miałem to samo,z tym że na mieście przy 60.czarna chmura,silnik w ramie w poprzek i cisza...i tak kilka razy. Szybki kurs do doktorka i diagnoza... marnej jakości paliwko,wytrąciła się parafinka.do wymiany filter paliwa w dodatku na wiekszej przepustowości i autko chodzi jeszcze lepiej jak było.awaria ta w moim przypadku skończyła sie szczęśliwie...bez jakiej kolwiek możliwości uszkodzenia pompy czy wtrysków.
DZIĘKUJĘ
Także TrAViShOn bez strachu i śmiało nadal na BIO jak ja
TrAViShOn - Wto Mar 08, 2011 22:03
kotulsky,
filter zapchany, dalej nie poszło - sedno sprawy, o to mnie się rozchodziło
a tak se teraz myślę, że pompa klekoce bo przytkany filter nie pozwala jej ssać pełną mocą. Czyli jak najszybciej filtr do zmiany, aby się bidulka nie zajechała...
TO JA DZIĘKUJĘ
R.E.D. - Sro Mar 09, 2011 09:38
kotulsky napisał/a: | filter paliwa w dodatku na wiekszej przepustowości |
czy moglbys napisac cos wiecej na ten temat?
TrAViShOn, skoro masz za friko to dolewaj jakis dodatek i bedziesz mial problem z glowy. odkad dolewam jeszcze nie mialem powtorki z rozrywki
TrAViShOn - Sro Mar 09, 2011 10:02
kotulsky'emu pewnie chodzi o różnicę po wymianie filtra, bo jak był przytkany parafiną, to świeżak w porównaniu do przytkanego to 'większa przepustowość'.
A co do dodatków - nie stosuję, bo nie musiałem. Problemów nie było, póki ta trefna partia się przybujała. Ponadto nie jeżdżę na czystym bio, zawsze mieszam 50/50.
Na zimne dni jednak trza by było zapobiegawczo cosik doszlachetnić (no i oczywiście wnikliwiej sprawdzać towar)
Nauki na przyszłość ciąg dalszy...
kotulsky - Czw Mar 10, 2011 20:27
Filter Panowie kolegowie większej przepustowości: filter nasz standardowy jest normalnej przepustowości i spełnia swoje zadanie doskonale ale powiedzmy w dodatnich temperaturach.przychodzi mrozik i na zwykłym filterku zaczyna sie powiedzmy ropka BLOKOWAC. nasze pompy paliwa troszke już przeszły wiec założyłem filtr ponadstandardowy dla auta o takiej pojemności silnika.jest nieco dłuższy i w środku bebechy ma mniej zbite (zagęszczenie charmonijek) przez co wiecej wydajny i mniej męczący dla pompy.cenowo jakieś 50-60 zł. w sobote napisze dokładnie symbolike tego filtra. różnica mało znacząca w lato ale w zime baaardzo duża.polecam.
A tak na temat bio-ja cały czas na bio nawet w zime...tyle że zakraszam dodatkiem STP FORMUŁA DO DIESLA i wedle starej szkoły miarke 40ml denaturatu na CAŁY zbiornik paliwka. specyfik tak owy tj dykta łączy się z czasteczkami wody i spala jako całość z paliwem , które jak wiadomo łączy się z rozpuszczalnikami itp ale nie z H2O TO CHYBA TYLE. Ale jeśli ktoś ma swoją teorię lub uwagi...proszę komentować.debata mile widziana
TrAViShOn - Sob Mar 12, 2011 15:54
A to ciekawa opcja z tym filtrem... W przyszłym roku na zimkę sprawię sobie takowy Tylko ciekawi mnie, czy wchodzi bezproblemowo w miejsce standardowego, z uwagi na rozmiar. Co do dykty - nie wiem, ale to co piszesz brzmi sensownie.
BTW u mnie obyło się bez wymiany filtra, cieplej się zrobiło i autko hula jak przedtem...
PanzerMajer - Sob Mar 12, 2011 22:32 Temat postu: [620sdi] witam
koledzy co do biopaliwa to ja jezdze na normalnym no wiadomo kto jak chce o jedna zlotowke nie oplaca sie u mni ewajha zawsze jest do gory nielubie jak mi opada heheheh ,zartuje chodz i tak dziwne ze wchodzi do niego 70 litrow bo kiedys tankowalem i patrze wskazowka do pelna pokazuje a i tak wlalem jeszce 20 litrow az zagladalem czy dziury w baku nie ma hehhe,a co do dodatku to najleprze jest nie benzyna ,choc nie ktorzy stosuja np skipy lub cos innego tylko jest najleprzy "płyn hamulcowy "w miare zastosowac dawke i po klopocie benzyna wysusza spryskiwacze a to cudo na dodatek je smaruje serio jak byly zimy ostre wszedzie samochody ludziom stawaly oraz ciezarowe zapytalem sie ruska dlaczego im chodza bo stosuja plyn hamulcowy i fakt z rana pali jak z strzala ,polecam.
kotulsky - Pon Mar 14, 2011 19:27
kurde zapomniałem o tym modelu filtra wybaczcie. Co do rozmiaru to wchodzi jak standart,on jest poprostu troszke dłuższy w pionie a średnica taka sama.dykta rulez jak szroni . TrAViShOn filterek działa bo puściły mrozy i wypłukało to badziewie.ale mnie trafiła ta przyjemność w środku zimy ale tą walke wygrałem .teraz borykam sie z chamulcami ale to nie ten temat
szoso - Wto Mar 15, 2011 07:34
kotulsky, jeśli miałbym wybierać to już wolałbym dolać benzyny niż dykty, wtryski mogą się zapiec
co do tego innego filtra to jeśli leje się dobre paliwo to nie trzeba kombinować, nie miałem problemów w te mrozy na oryginalnym filtrze
kotulsky - Wto Mar 15, 2011 19:47
przy mrozach z mojego rejonu -15 do -20 na paliwie bio+ ON zwykły odpadł na przedbiegach.a co do wtrysków to co zime tak robie i NIC więc stosuję bez obaw
|
|