Zobacz temat - [R620] Opór na prawym kole
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Opór na prawym kole

blessschild - Nie Mar 06, 2011 11:34
Temat postu: [R620] Opór na prawym kole
Witam.
Wymieniałem wczoraj klocki z przodu i zauważyłem że prawe koło podczas kręcenia nim na lewarku ma wyrażny opór. Dzieje się tak jakby na kilku biegunach tzn. jak kręcę to ok 20 stopni jest luźno i opór, kolejne 20 i opór. Nie jest to winą klocków bo zacisk był podniesiony. Ostatnio wymieniałem półoskę ale było wszystko ok. Dodam że mam do wymiany górne sworznie ale coś nie chce mi się wierzyć że to jet przyczyna.
Pozdrawiam

automechanik - Pią Mar 11, 2011 09:04

Wygląda to na przegub, podeprzyj auto pod wachacz i sprawdż jeszcze w tej pozycji.
Może to również być łożysko piasty lub przekładni głównej.
Sworznie nie mają z tym nic wspólnego.

KRYS - Pią Mar 11, 2011 22:54

krzywa tarcza?
tomason - Pią Mar 11, 2011 23:11

Pewnie tak i ociera o klocek
Perez - Sob Mar 12, 2011 13:16

Ludzie czytajcie ze zrozumieniem. Ja bym obstawiał łożysko. Dawno wymieniałeś tarcze? Czy przy wymianie tarcz wymieniałeś łożysko?
blessschild - Nie Mar 13, 2011 01:13

Samochód mam pół roku i nie wiem kiedy były wymieniane tarcze. Tarcze odpadają bo przy podniesionych zaciskach jest tak samo. Tez myślałem o łożysku ale żeby to sprawdzić to pewnie trzeba je wymienić?
filo - Nie Mar 13, 2011 06:23

Półoś wymieniałeś z przegubami?
Na chłopski rozum można by sprawdzić/wykluczyć demontując półoś z piasty, zapiąć dolny sworzeń i pokręcić kołem-jeśli ustało no to winny przegub a jeśli nie ustało no to łożysko.
Jeśli nie słychać żadnych dźwięków ocierania to można wykluczyć ciało obce w okolicy piasty/zwrotnicy.
Możesz też odpalić go na lewarku, rozpędzić na 3 biegu, zgasić na luzie i popatrzeć czy półoś czasem nie jest krzywa i przy okazji czy tarcza ma bicie.
Sprawdź też na założonym kole (ale auto na lewarku) czy jest luz na łożysku.
Nie pamiętam już jak się to wszystko składało po demontażu półosi ale nakrętkę pasty dokręcało się na max. (odpowiednim Nm) więc łożyska raczej nie zniszczyłeś...

automechanik - Nie Mar 13, 2011 12:48

filo, jeśli odkręcisz nakrętkę półosi zmienisz naciąg łożyska (łożysko z dzielonym pierścieniem wewnętrznym) i nie odczujesz zacięć łożyska nawet jak będzie uszkodzone. Z pozostałą wypowiedzią się zgadzam i potwierdzam sposób weryfikacji. :smile
Rozkład tych zacięć wskazywałby na przegub. Czy przy skręconych kołach przegub nie klekocze?

Perez - Nie Mar 13, 2011 15:16

blessschild napisał/a:
Tarcze odpadają bo przy podniesionych zaciskach jest tak samo.

Dlatego napisałem, żeby czytać ze zrozumieniem, bo napisałeś wyżej, że zacisk podniesiony, ale chodzi mi o to, że przy wymianie tarcz wymienia się łożyska w tym aucie i jeżeli dawno nie były wymieniane to możliwe, że łożyska, a jeżeli przy wymianie tarcz ktoś nie wymienił łożyska to na 90% łożyska poszły/zaraz pójdą się bujać.