|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje
cejvark - Pon Mar 07, 2011 17:30 Temat postu: [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje Cześć. Mój problem polega na tym ze wariuje mi silnik krokowy. Na luzie potrafi dobić do 3 tysięcy a później spaść do około 900, czasami w trakcje jazdy po naciśnięciu sprzęgła jest to samo
jakie mogą być tego przyczyny? Czy możliwe ze jakieś błędy na kompie czy silnik do wymiany ?
leszczu - Pon Mar 07, 2011 17:55
Dla mnie to wygląda na wieszająca się przepustnicę. Wyczyść ją i przesmaruj jeszcze linkę gazu.
cejvark - Pon Mar 07, 2011 18:17
nie nie. Przepustnica jest w porządku. Samochód samoistnie dodaje gazu a następnie schodzi z obrotów, i z tego co dojrzałem, to właśnie bolec z silnika krokowego popycha przepustnicę
ADI-mistrzu - Pon Mar 07, 2011 18:19
Przepustnica do smarowania i czyszczenia jak wspomina kolega, silnik krokowy niema możliwości podbicia obrotów nawet do 2tys.
Linkę gazu lepiej wytrzeć niż smarować, na sucho lepiej chodzi a smar spowoduje zę syfki i to co się wyciera pozlepia się i może znowu blokować.
[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 18:19 ]
Bolec silnika? Ale dla silnika krokowego jest oddzielny kanał dolotowy...
Może kolektor masz nieszczelny i lewe powietrze łapiesz.
cejvark - Pon Mar 07, 2011 19:46
Kolektor mam dziurawy, fakt. A mówię o takim małym bolcu, który wypycha no tego cyngwajsa od przepustnicy którym można też linką sterować
ADI-mistrzu - Pon Mar 07, 2011 20:20
Ale tam niema niczego takiego, przepustnica jest sterowana tylko z linki gazu.
Jak możesz to zrób zdjęcie swojej przepustnicy, może od poloneza masz.
Więc najpierw załataj kolektor, potem poszuka się dalej.
cejvark - Pon Mar 07, 2011 23:19
Zrobiłem dwa zdjęcia przed chwilą. W kółeczku zaznaczyłem ten "bolec" o którym mówiłem, który wydaje mi się, że sie wysuwa i odpycha przepustnicę
ADI-mistrzu - Wto Mar 08, 2011 07:44
Hm... chyba to silnik poloneza bo i jak widzę kolektor dolotowy masz metalowy.
Seryjny silnik w tych autach wygląda tak:
Tzn czy masz 8 zaworową jednostkę więc głowicę nieco węższą także.
Tomi - Wto Mar 08, 2011 09:00
ADI-mistrzu napisał/a: | Hm... chyba to silnik poloneza bo i jak widzę kolektor dolotowy masz metalowy.
Seryjny silnik w tych autach wygląda tak:
[url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url]
Tzn czy masz 8 zaworową jednostkę więc głowicę nieco węższą także. |
Metalowe kolektory są w wersji 8v. ale ten kolektor wygląda mi na kanciakowego 8v z jednopunktowym wtryskiem.
ADI-mistrzu - Wto Mar 08, 2011 22:39
I krokowiec steruje bezpośrednio przepustnicą a nie ma kanału dolotowego oddzielnie?
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 22:39 ]
Dobra, spojrzałem na jakąś aukcję z 8V i kolektor jest metalowy, ale silnik krokowy jest taki sam jak w 16V.
Więc najprościej, niech autor zrobi zdjęcie całego silnika, wtedy będzie wiadomo.
cejvark - Sob Mar 12, 2011 16:49
oto serduszko mojego
PS. W którym miejscu jest klakson ?
ADI-mistrzu - Sob Mar 12, 2011 20:23
No dobrze, ale to nie jest 8V tylko 16V...
Druga sprawa że nie spojrzałem że temat jest w "kanciak", dlatego dziwiłem się co to za silnik
Niestety jak jest z krokowcem w tej wersji nie wiem... Może potencjometr przepustnicy się uszkodził i tak się dzieje.
hertz25 - Nie Mar 13, 2011 07:14
cejvark napisał/a: | PS. W którym miejscu jest klakson ? | jak sie niemyle to za przednim zderzakiem od strony kierowcy
|
|