Zobacz temat - [R75] Głowica, rozrząd - wojna z mechanikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Głowica, rozrząd - wojna z mechanikiem

criskrzysiu - Wto Mar 08, 2011 11:30
Temat postu: [R75] Głowica, rozrząd - wojna z mechanikiem
Mechanik wymienił uszczelki pod głowicą z resztą osprzętu co to dają w zestawie na allegro i rozrząd. Po złożeniu wszystko pięknie chodziło tylko mieli jakiś wyciek oleju gdzieś przy rozrządzie, no musieli rozrząd ponownie zdjąć i jakiś uszczelniacz chyba wymienić. No i po tym zaczął im nierówno chodzić silnik. I tak siedzi i siedzi u nich już 2 miesiące!! Ponoć mają jakiś problem z ustawieniem rozrządu bo nie mogą dostać jakiegoś przyrządu.. no kurcze może macie jakieś pomysły?
miehalek40 - Wto Mar 08, 2011 11:36

Miałem bardzo podobnie. wymieniałem rozrzad i po 500 km w srodku autostrady zgubiłem cały olej i zniszczyłem silnik ale nie widziałem związku miedzy usterka a wymiana, i teraz sie tak zastanawiam, gdzie dokładnie był wyciek?
apples - Wto Mar 08, 2011 11:42

criskrzysiu napisał/a:
I tak siedzi i siedzi u nich już 2 miesiące
Z ciekawości - kto Ci naprawia?
criskrzysiu napisał/a:
Ponoć mają jakiś problem z ustawieniem rozrządu bo nie mogą dostać jakiegoś przyrządu..
Jakiego? Przyrządu czy po prostu nie wiedzą jak prawidłowo ustawić na znaki? Jak nie wiedzą jak ustawić to podeślij im link http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc

To może też im się przyda http://www.youtube.com/watch?v=YC7i5R6lpEQ
Tu masz instrukcje serwisowe - R75 najnowszy RAVE również do V8 http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893

criskrzysiu - Wto Mar 08, 2011 11:51

no na filmiku jest o tym... to narzędzie - blokada - klucz. no ale podeśle im. Najważniejsze jest że to robią na gwarancji... tak bym miał ostrego stracha. A kto.. hmm.. jeśli dostane działający samochód to nie będę robić antyreklamy puki co.


miehalek40 napisał/a:
Miałem bardzo podobnie. wymieniałem rozrzad i po 500 km w srodku autostrady zgubiłem cały olej i zniszczyłem silnik ale nie widziałem związku miedzy usterka a wymiana, i teraz sie tak zastanawiam, gdzie dokładnie był wyciek?

A wyciek na jakimś uszczelniaczu. Nie pamiętam niestety dokładnie. No ale po złożeniu zostawili na 12h włączony silnik i od razu wyszedł wiec pewno ostro musiało cieknąć u Ciebie po paru dniach już.

miehalek40 - Wto Mar 08, 2011 12:03

no to u mnie jednak cos innego sie stało niz u Ciebie. nie wiem narazie szukam silnika, pozdrawiam
SeniorA - Wto Mar 08, 2011 12:13

criskrzysiu napisał/a:
no na filmiku jest o tym... to narzędzie - blokada - klucz. no ale podeśle im.
tylko , żebyś wiedział , że to nie jest silnik kV6 z R75.
To narzędzie- blokada- klucz musi być do silnika 2.0 (nr 12-187), bo do 2.5 jest inne (18G1747-2).

apples - Wto Mar 08, 2011 14:10

SeniorA napisał/a:
tylko , żebyś wiedział , że to nie jest silnik kV6 z R75.
Czym się różni ustawienie rozrządu tego z R800 od silnika z R75?
PHJOWI - Sro Mar 09, 2011 07:46

małymi szczegółami , ale można się nim sugerować , co do znaków jako takich nie ma , jak ruszyli górne wałki to i tu może być problem bo koła są pływające.
criskrzysiu - Sob Mar 26, 2011 12:06

No i się okazało, że coś nie tak jest z wałem rozrządu a dokładniej, że im pekł czy cuś takiego. Takie info dla ciekawych wrażeń.
Ps. Jakieś pomysły jak to sie mogło stać?

Boncky - Sob Mar 26, 2011 12:44

no toś się wpakował, jak on tam tyle stał to jedna cholera wie co tam robili i jak, bez tego "przyrządu" też mogli wszystko normalnie poskładać, albo coś źle poskręcali albo źle ustawili, no najgorzej jak jedno i drugie, pewnie się przestawił rozrząd... ciekawe co znaczy że wał pękł... może nie dokręcili koła zębatego prawidłowo
criskrzysiu - Sob Mar 26, 2011 13:00

Teraz już stoi w autoryzowanym serwisie autko, no cuż zobaczymy pozyjemy.
MaReK - Sob Mar 26, 2011 13:49

criskrzysiu napisał/a:
Teraz już stoi w autoryzowanym serwisie autko, no cuż zobaczymy pozyjemy.

A kto daje autoryzacje?

criskrzysiu - Sob Mar 26, 2011 13:56

Miał autoryzacje już jak jescze Rover istniał oficjalnie.
MaReK - Sob Mar 26, 2011 14:28

Aha, czyli byłe ASO Rover'a. A gdzie dokładnie?
No i napisz co to byli za fachowcy wcześniej.

apples - Sob Mar 26, 2011 16:12

criskrzysiu napisał/a:
Miał autoryzacje już jak jescze Rover istniał oficjalnie.
Nie mów że wstawiłeś do Kuleszy. :neutral: Czy poprzedni warsztat przyznał się że to z ich winy?
joogi - Sob Mar 26, 2011 21:14

Lekki ot - ile kosztowała Cię robota głowicy (nie rozrządu ale głowicy).
criskrzysiu - Wto Mar 29, 2011 13:51

Do kuleszy i tak przyznał się, że ich wina. Do kuleszy normalnie trafiają autka warte nie mniej niz kilkadziesiat tysiecy i tam ledwo oplacalnie wychodzi naprawa....
apples - Wto Mar 29, 2011 14:28

criskrzysiu napisał/a:
Do kuleszy i tak przyznał się, że ich wina. Do kuleszy normalnie trafiają autka warte nie mniej niz kilkadziesiat tysiecy i tam ledwo oplacalnie wychodzi naprawa....
Chyba kiepski wybór. Nie dość że niemili, drogie usługi, duży narzut na częściach to jeszcze opinie o wykonanych usługach kiepskie.
criskrzysiu - Sob Kwi 23, 2011 09:33

No kiepski... to mam teraz tak: nierówne niskie obroty, wręcz ja mu w gaz a on prawie zgasł. Purta i to tak bardzo głośno na zimnym silniku (mechanik mówi że to pewno zapłon), silniczek VIS dziwnie zalany jakimś olejem albo cuś...., za jakiś czas będe miał spis błędów po numerach. I teraz mam pytanie gdzie w okolicach gdyni można dać tego Roverka żeby go zrobili bo od Kuleszy wole się trzymać z daleka już a ten mechanik co go prowadzi już rozkłada ręce.

ps. mam błędy P1477 i p0108 o p1477 wiem że coś tam z masą ale ten drugi?

Grzesiek_Gdynia - Nie Kwi 24, 2011 18:38

Wstaw do DAKR BMW Rumia ja tam robilem rorzad w sumie robie wszystko. Tam pracuja chlopaki z dobrych czasów kuleszy tak ze na pewno pomoga :)
criskrzysiu - Nie Kwi 24, 2011 21:47

ale czy mają ten cały klucz do zablokowania rozrządu pływającego żeby zapłon ustawić. Ale zadzwonię w wtorek.
SeniorA - Nie Kwi 24, 2011 23:13

Cytat:
mam błędy P1477 i p0108 o p1477 wiem że coś tam z masą ale ten drugi?

P0108 dotyczy cisnienia w układzie dolotowym (korpus przepustnicy i kolektor), jest tam czujnik MAP ( cisnienia i temperatury powietrza dolotowego ).
P1477 to zwarcie do masy w siłowniku VIS , prawdopodobnie na skutek oleju w VIS.

Grzesiek_Gdynia - Pon Kwi 25, 2011 08:05

609603449 powinni miec mi robili tez rozrząd i nie bylo problemów. Aktualnie tez moj tam stoi bo gdzies mi czynnik z klimy wyrzuca :sad:
criskrzysiu - Wto Kwi 26, 2011 09:45

Niestety Pan z DarkBMV niestety nie ma kluczy blokad. Może zna ktoś jescze kogoś czy mam jedynie PH Jovi i Kulesze do wyboru?
automechanik - Sob Kwi 30, 2011 13:44

http://www.youtube.com/wa...feature=related
kumaty narzędziowiec mając do dyspozycji ten instruktaż i silnik powinien dorobić takie blokady