|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - Rover 75 CDTi 130KM czy 2.0 V6 150KM na gaz? proszę o pomoc
davido019 - Sro Mar 09, 2011 11:22 Temat postu: Rover 75 CDTi 130KM czy 2.0 V6 150KM na gaz? proszę o pomoc Witam serdecznie
Przymierzam się do kupna Rovera 75, zastanawiam się tylko które autko będzie tańsze w utrzymaniu, diesel CDTi 130KM czy może benzyniak z gazem silnik 2.0 V6 150KM? Rocznie robię około 15 tysięcy kilometrów. Czytałem kilka wątków na forum, że na gaz wyjdzie taniej, ale diesel z kolei ma fabryczną instalację i są mniej awaryjne... Proszę o pomoc
P.S. jeżeli chodzi o pokonywane przeze mnie kilometry, to pół na pół, miasto/trasa
mike-l - Sro Mar 09, 2011 11:27
davido019 napisał/a: | gaz wyjdzie taniej, ale diesel z kolei ma fabryczną instalację i są mniej awaryjne |
jaką to diesel ma fabryczną instalację??
Najmniej awaryjne są samochody z prosto z salonu, i to też nie zawsze. Używane - zależy od poprzedniego użytkownika.
davido019 - Sro Mar 09, 2011 11:43
mike-l napisał/a: | davido019 napisał/a: | gaz wyjdzie taniej, ale diesel z kolei ma fabryczną instalację i są mniej awaryjne |
jaką to diesel ma fabryczną instalację??
Najmniej awaryjne są samochody z prosto z salonu, i to też nie zawsze. Używane - zależy od poprzedniego użytkownika. |
chodziło mi o to że diesel jest fabrycznie na olej napędowy, a na gaz nie ma fabrycznie wypuszczanych roverów. Można tylko założyć gaz do fabrycznie wypuszczanych benzyniaków... Zastanawiam się czy kupić auto z sekwencyjnym gazem, który chyba jeżeli chodzi o utrzymanie jest tańszy, ale po jakimś czasie będę miał silnik do remontu, czy kupić diesla...
Cieszyn - Sro Mar 09, 2011 17:47
Również podpinam się pod to pytanie. w ciagu tygodnia praktycznie nie jeżdże, jak juz ruszam auto to ponad 15-20 km, czesto trasa 100-300 km. Zalezy mi na niskiej eksploatacji auta (czesci, plyny, nie koniecznie naprawy bo to zalezy od stanu kupna i zdajemy sobie sprawe bez dyskusji ze naprawa diesla jest droga) i zeby koszt przejechania 100km to bylo ok 30 zł. Czytalem watki diesel vs benzyna i mimo to nie wiem co brac...
Klaun_Szyderca - Nie Mar 20, 2011 20:29
Jak wybierasz między 2.0 benzyna + gaz, a 2.0 diesel CDTi to zdecydowanie diesel.
Wybór między 2.5l benzyną a dieslem już nie jest taki oczywisty.
Zastanów się jeszcze czy w ogóle jest sens ładować gaz do benzyny. Jeśli jeździsz 15 kkm rocznie to jest to bez sensu, bo przy takich przebiegach koszt instalacji zwróci ci się za 2 lata.
Jeśli mogę coś doradzić to albo 2.5 l benzyna albo diesel 130 KM + chip u fachowca. Ewentualnie 1.8 150 KM ale ta jednostka jest narażona na HGF. Auto jest ciężkie i wymaga mocnego napędu.
Takie jest moje zdanie.
Pozdro.
P.S. Ja mam diesla CDT (116KM) + chip, a i tak uważam, że jest trochę za słaby.
tomhas - Wto Mar 22, 2011 17:25
Przy obecnej cenie benzyny i ON zdecydowanie GAZ. Benzyna już jest strasznie droga, a będzie jeszcze droższa, gdyż nasz "cudowny" rząd już zarezerwował kolejne podwyżki akcyzy (zamiast ją obniżyć, ze względu na wysoką cenę ropy na rynkach światowych - ale to temat na oddzielny wątek)..
Cieszyn - Sro Mar 23, 2011 00:27
A gdyby nie porównywać ceny przejechania jednego kilometra (porównywalne) i wrażeń z odpychania się tym autem z danym silnikiem (nie istotne). Jakie są za i przeciw silnika 2.0+LPG VS CDT? Czy faktycznie jest tak, że to co zaoszczędzę na eksploatacji diesla właduję w jego nieuchronną naprawę? A jak 75 znosi zagazowanie? nie znalazłem wątku o jakiś problemach z montowaniem instalacji...
pozdrawiam
shakesbeer - Sro Mar 23, 2011 21:18
Spotkałem się z opiniami i sam doświadczyłem na własnej skórze, że 2.0V6 nie jest najłatwiejszy do zagazowania i jeśli zrobi Ci to byle kto -kłopoty prawie pewne. Natomiast jeśli z montażem i regulacją wszystko jest OK silnik działa bez zarzutu. Jest na forum kilku kolegów z dobrze zagazowanymi V6, którzy cieszą się ich bezproblemową eksploatacją. Ja nie miałem aż tyle szczęścia, mojemu LPG mogę wystawić najwyżej +4.
Weź także pod uwagę subiektywne poczucie komfortu jazdy -przezwiska tych silników: "klekot" i "mruczek" nie wzięły się znikąd. Mnie np. denerwuje klekotanie każdego diesla i dlatego zawsze wybieram benzynę a zwłaszcza mruczenie V6, choć wybór ten nie ma nic wspólnego z technicznymi walorami użytkowymi. Z tego samego powodu nie wypowiem się na temat zalet i wad CDT. Nawet nigdy nie jechałem w takim samochodzie.
Markzo - Sro Mar 23, 2011 23:38
KV6 + elpidżi
_papa_ - Wto Mar 29, 2011 16:33
Ja bym się nie zastanawiał i brał KV6 + LPG, ale ja jestem "świadomym" użytkownikiem.
A w punktach:
Zalety diesla: W miarę niskie spalanie, duży zasięg, wysoki moment. Wady: kultura pracy, hałaśliwość, wysokie koszty utrzymania, podatność na złą jakość paliwa.
Zalety benzyny+lpg: Kultura pracy, kultura pracy i jeszcze raz kultura pracy, niskie koszty paliwa (przy instalacji LPG), osiągi. Wady: niski zasięg, wymagana minimalna świadomość nt. LPG.
Cieszyn - Sro Mar 30, 2011 19:12
A ile trzeba przejechać na benzynie, żeby przełączyć się na gaz? Ja w swoim aucie odpalam już nawet na gazie, godzę się z przyspieszonym zużyciem parownika na rzecz komfortu nieprzełączania tego diabelskiego systemu.. Czy w R75 dzieje się to niezauważalnie (przełączanie)?
Papa o jakiej świadomości mówisz? (mniej więcej ze 2 zdania proszę)
_papa_ - Sro Mar 30, 2011 19:38
Cieszyn napisał/a: | Papa o jakiej świadomości mówisz? (mniej więcej ze 2 zdania proszę) | O świadomości posiadania instalacji LPG i wszystkiego co się z tym wiąże:
przede wszystkim Nie oszczędzaniu na montażu, Częsta wymiana filtrów, regularne regulacje, tankowaniu gazu z pewnego źródła, posiadania podstawowej wiedzy z zakresy działania instalacji LPG w aucie i ingerencji przez nią wprowadzonych, od czasu do czasu zaglądanie na lpg-forum.pl w celu dokształcenia. Po tym wszystkim gwarantuje, że dołączysz do grona zwolenników podtlenku LPG w samochodach, będziesz cieszył bezproblemową eksploatacją i żaden "druciarz" nie wciśnie ci nigdy ciemnoty w stylu: "Panie tak ma być i lepiej nie będzie" i " że on już nie jedno auto zagazował, ale twoje auto to jest niespotykany przypadek".
Cieszyn napisał/a: | Czy w R75 dzieje się to niezauważalnie (przełączanie)? |
Jeśli jest to instalacja IV gen. (sekwencja) to tak, jedyny objaw, że silnik przeszedł na zasilanie gazem, to świecąca się kontrolka instalacji LPG.
Markzo - Sro Mar 30, 2011 22:13
_papa_ napisał/a: | Jeśli jest to instalacja IV gen. (sekwencja) to tak, jedyny objaw, że silnik przeszedł na zasilanie gazem, to świecąca się kontrolka instalacji LPG. |
potwierdzam, nasz przełącza się przy 45stopniach temp płynu (mniej wiecej 1/4 skali) i jest to po niecałym 1km
|
|