|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [R25] 1.6 multitronic
thorgal - Czw Mar 10, 2011 08:28 Temat postu: [R25] 1.6 multitronic cześć,
szukam 25 (5d) lub też 45 (sedan) i wpadł mi w oko ten oto model:http://otomoto.pl/rover-2...-C17601195.html
Autko wygląda dobrze (a ten przebieg ) tylko nie wiem nic o tym automacie.
CVT i owszem, słyszałem, nawet znam - właśnie szwagier naprawia - ale ten to dla mnie nowość.
Szukajka po formu mnie zawiodła. Może ktoś z Was coś podpowie. Gdzie indzie pakowana była taka skrzynka, gdzie znaleźć informacje.
pozdrawiam
Brt - Czw Mar 10, 2011 09:14
CVT były montowane m.in. w nissanach micra, fordach fiesta (nie wiem czy te same co w roverach) ... przekładnia ciekawa, bo generalnie to ona odpowiada za przyspieszenie a nie silnik (płynna zmiana przełożenia) problem z nią jest taki, że wg mojej wiedzy jak padnie to koszt naprawy jest nieopłacalny (koszt naprawy takiej skrzyni w fieście 96' to ok 6 - 8 kPLN - drogi jest łańcuch/pas przenoszący moment i koła z nim współpracujące) .... wtedy albo szukasz drugiej, albo wstawiasz manualną. Jeśli ten przebieg jest prawdziwy, to skrzynia jeszcze powinna ponad 100kkm przejeździć .... fachowcy zakładają realny przebieg takiej skrzyni na ok. 150kkm.
EDIT:
Dynamika auta z tą skrzynią będzie napewno gorsza niż w manualu, ale wygoda szczególnie w mieście jest nie do zastąpienia ... na duże miasto i korki idealna sprawa. A i na spalanie 6 -7 litrów nie ma co liczyć ... na bank będzie większe. Fiesta z tą skrzynią i silnikiem 1.25 pali między 8 a 9 litrów. Moim zdaniem auto do przemyślenia ... przy koszcie skrzyni manualnej z przekładką rzędu 1000 - 1500 PLN (w razie gdyby padła) można zaryzykować zakup auta z CVT
tronsek - Czw Mar 10, 2011 10:10
Poducha kierowcy pochodzi od modelu przed liftem. Zapewne była jakaś przygoda.
thorgal - Czw Mar 10, 2011 11:45
dzięki, rzeczywiście coś nie tak - ta druga też w innym kolorze.
No i ten przebieg, aczkolwiek na zdjęciach wygląda całkiem miło.
Brt - Czw Mar 10, 2011 11:51
hmmm a po lifcie były inne poduchy muszę poszperać
thorgal - Czw Mar 10, 2011 11:52
a co powiecie na ten temat??
http://otomoto.pl/rover-2...-C17722544.html
Krzysi3k - Czw Mar 10, 2011 12:11
Wygląda na bardzo fajny egzemplarz
tronsek - Czw Mar 10, 2011 12:35
Cytat: | hmmm a po lifcie były inne poduchy muszę poszperać | Tak.
shilus82 - Czw Mar 10, 2011 12:47
Mam dostęp do eskorta z 96' ze skrzynią CVT i silnikiem 1.6 zetec 90 koni. Na światłach jestem pierwszy spalanie to jakieś 12 litrów po mieście, więc te 6-7 to nawet na trasie nie realne, ale kto wie. Raz taka skrzynia padła, to kupiliśmy używkę (5 stów). Tylko mnie te automaty wkurzają, bo nie można szybko manewrów tył-przód robić, a tak wygodne. Ten drugi egzemplarz wygląda interesująco,a jakby był z silnkiem 1.6, miodzio.
Brt - Czw Mar 10, 2011 13:07
właśnie mi to logo nie pasowało coś ... teraz już jasne
leszczu - Czw Mar 10, 2011 13:09
Cytat: | Ten drugi egzemplarz wygląda interesująco,a jakby był z silnkiem 1.6, miodzio. |
Chyba 1.8. Do ZR nie wstawiali 1.6.
bociannielot - Czw Mar 10, 2011 13:11
Ja bym tego ZR-a wolał, manual i tak zapewni podobne osiągi jak w tamtym 1.6, a dodatkowo ktoś już kiedyś pisał że 1.4 mniej podatne na HGF są. shilus82 napisał/a: | Mam dostęp do eskorta z 96' ze skrzynią CVT i silnikiem 1.6 zetec 90 koni. Na światłach jestem pierwszy | ale że jak?, dojeżdżasz pierwszy do tych świateł
shilus82 - Czw Mar 10, 2011 13:22
bociannielot napisał/a: | ale że jak?, dojeżdżasz pierwszy do tych świateł |
tak jakbyś nie wiedział o co mi chodzi
thorgal - Czw Mar 10, 2011 17:22
co do r25 to po rozmowie sprzedawca przesłał zdjęcia.
Czyli wymiana poduszek bo wypaliły - rzeczywiście trudno dostać te po lifcie i to jeszcze jasne.
Tylko zastanawia mnie czy do silnika 1.6 były automaty?
Przed liftem były tylko z 1.8 - czy się myle?
Co o tym sądzicie - interesować się tym?
|
|