Zobacz temat - [R75] Twardy pedał sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Twardy pedał sprzęgła

thorgalxxx - Pon Mar 14, 2011 18:22
Temat postu: [R75] Twardy pedał sprzęgła
Witam

Jestem nowy na tym forum. Proszę o poradę. Co może być przyczyną bardzo ale to bardzo twardego sprzęgła. Biegi wchodzą normalnie. Pompa???

Pozdrawiam



Przepraszam za błąd.

Rowan - Pon Mar 14, 2011 18:45

thorgalxxx, moim zdaniem ktoś grzebał, mozliwe, że masz pompę od BMW, której przeróbka była nieprawidłowo wykonana. Zajrzyj pod kierownicę, będziesz wiedział...
thorgalxxx - Pon Mar 14, 2011 18:49

Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę może jutro bo na razie dużo pracy. Jeśli jest tak jak mówisz to wymiana pompy pomoże, czy też będzie potrzebna wymiana wysprzęglika ( jak i całej reszty )
domel-x - Pon Mar 14, 2011 20:09

thorgalxxx, moze przyzwyczajony jestes do innego auta,w r75 troche cieżej chodzi sprzegło niz w innych autach, kiedys pamietam przed przeróbką na bmw ,uszczelniałem pompe nitką troche zadużo nawinołem i też ciężej chodziła ,moze ktos uszczelniał
thorgalxxx - Pon Mar 14, 2011 20:12

Może faktycznie jestem przewrażliwiony . Jak będzie chwila wolnego to sprawdzę i napiszę.

Widać że to porządne forum :mrgreen:

SNASIV - Pon Mar 14, 2011 21:08

też to zauważyłeś? :)
mis_dj - Wto Mar 15, 2011 01:46

Nie przejmuj się ten typ tak ma. Niestety pracuję trochę ciężej jak w innych samochodach Mam nadzieję że nie wypływa Ci olej z pompki sprzęgła i nie zostaje ci pedał w pododze. jeżeli nie masz tych objawów to jest OK.
thorgalxxx - Sob Mar 19, 2011 15:46

Witam ponownie.

To jednak nie pompka. Jednak sprzęgło do wymiany bo się ślizgać zaczeło, ale dopadł mnie drugi problem. nie mogę otworzyć drzwi od pasażera. Czy ktoś ma jakiś rysunek jak zdjąć tapicerkę???

Pozdrawiam

Piotrass - Sob Mar 19, 2011 15:58

thorgalxxx, używaj szukajki. Tematów o zdjęciu boczku było już kilka.
Np: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21541

arcisir2 - Sob Mar 19, 2011 20:23

Witam Wszystkich,
Mój pierwszy pościk na forum :) Jestem posiadaczem R75 diesla od kilku miesięcy i od 2 tyg. mam malutki problemik co do biegów - zaczęły mi ciężko wchodzić- głównie 1 i wsteczny przy starcie zacząłem śledzić tematy na forum co do sprzęgła i stwierdziłem, że podepnę się do tego wątku , bo fakt faktem sprzęgło chodzi dosyć ciężko porównywalnie do innych aut i zauważyłem też wyciek przy pompce mimo, że wg papierów było wymieniane 2 lata temu, moje pyt. Czy to może mieć wpływ bezpośrednio na te zacięcia przy zmianie biegów? szukam przyczyny... czy też jest coś z dociskiem sprzęgła a może wystarczy wymienić olej w skrzyni biegów?a i czy tę pompkę też warto wymienić ? dzięki z góry za pomoc

apples - Sob Mar 19, 2011 20:32

arcisir2 napisał/a:
Witam Wszystkich,
Hej, :wink:
arcisir2 napisał/a:
Czy to może mieć wpływ bezpośrednio na te zacięcia przy zmianie biegów?
Może i ma. Pocztaj http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
arcisir2 - Sob Mar 19, 2011 23:35

Wielkie dzięki za poprawne nakierowanie, wcześniej już patrzyłem na przybliżone tematy ale do tego konkretnego nie doszedłem ,jutro jak będzie taka piękna pogoda jak dziś to wymienię płyn i sprawdzę wysprzęglik - wyciek, mam nadzieje, ze tylko tyle trza będzie robić bez wymiany jakiejkolwiek części, lub tez pomyśleć o ewentualnej wymianie oleju w skrzyni... ale to się zobaczy.
thorgalxxx - Wto Mar 22, 2011 17:51

Sprzęgło wymienione. Pedał jak był twardy tak jest dalej. Chyba tak zostanie. Koło dwumasowe jeszcze dobre, ale wysprzęglik w niedługim czasie do wymiany. Drzwi z postu wyżej otworzone :mrgreen: , ale teraz po wymianie sprzęgła nie mam czujnika parkowania :cry: .

Co mogło się zepsuć?

apples - Wto Mar 22, 2011 19:41

thorgalxxx napisał/a:
Co mogło się zepsuć?
A światło wstecznego masz? Prawdopodobnie nie podpięty lub urwany kabel od czujnika wstecznego w skrzyni. :wink:
thorgalxxx - Wto Mar 22, 2011 19:43

No wstecznego też nie mam. Jutro ich pozabijam jak mi kabel urwali. A jak urwali to znowu muszą rozbierać???
apples - Wto Mar 22, 2011 19:52

thorgalxxx napisał/a:
A jak urwali to znowu muszą rozbierać
Nie. :smile: Czujnik jest wkręcony w skrzynię od zewnątrz i do niego przychodzą przewody.
thorgalxxx - Wto Mar 22, 2011 19:55

Tak to wiem. Znalazlem taki temat

http://forum.roverki.eu/v...jnik+parkowania

Czujnik widzę. Ale kabla nie ma. :cry:

apples - Wto Mar 22, 2011 19:59

thorgalxxx napisał/a:
Czujnik widzę. Ale kabla nie ma.
Gdzieś leży na skrzyni albo wisi z boku niepodłączony. Podniosą auto do góry i znajdą. :wink:
thorgalxxx - Wto Mar 22, 2011 19:59

No to wszystko fajnie, a kabel skąd wychodzi?
apples - Wto Mar 22, 2011 20:01

thorgalxxx napisał/a:
No to wszystko fajnie, a kabel skąd wychodzi?
Z wiązki kabli. :) Jak chcesz samemu szukać to odkręć akumulator oraz skrzynkę akumulatora i znajdziesz. :wink:
thorgalxxx - Pią Kwi 01, 2011 20:20

No to chyba jednak pojadę do mechanika :razz:

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Kwi 01, 2011 20:20 ]
Witam ponownie.

Wracając do tematu twardego sprzęgła. Może mi ktoś powiedzieć co to jest (zdj. 1)?????????
Wcześniej nie wiedziałem jak to ma wyglądać. Po prostu nie ciekło. Ale od 2 tyg przeglądam forum i teraz wiem jak to ma wyglądać.

Odkryłem to przy okazji udrażniania odpływów wody. Koło zbiornika płynu hamulcowego jest jeszcze jeden zbiorniczek (zdj. 3). Zaciekawiło mnie to i ta pianka widoczna na zdj. 4. Znowu zdjąłem osłonę nad pedałem sprzęgła i tak to właśnie wygląda.

Nawet nie wiem co to za pompka ( wcześniej wcale mnie to nie zdziwiło, łącznie z tą pianką :oops: ). Od góry wchodzi wężyk właśnie od tego zbiorniczka (zdj. 2)

Pod pompką pod dywanikiem czuję wilgoć, ale jest to najprawdopodobniej przeciek z tej pianki.

Druga sprawa za chiny nie mogę znaleźć odpływu pod zbiornikiem na płyn hamulcowy. Nie można wejść odkurzaczem, dosłownie niczym żeby odkurzyć te liście. Dodam, że z drugiej strony odpływ był całkowicie niedrożny zamulony i martwi mnie teraz ten odpływ do którego nie ma dostępu. Proszę o wytłumaczenie gdzie to jest i uwierzcie mi korzystałem z wyszukiwarki.

Proszę o poradę odnośnie pompki i tego kanału.


1
2
3
4
5

henryk - Pią Kwi 01, 2011 20:40

thorgalxxx napisał/a:
co to jest
to jest pompka sprzęgła TRW, zamiennik do BMW. Nie traktowałbym tych zdjęć jako instruktażowych do wykonania takiej przeróbki.
thorgalxxx napisał/a:
jest jeszcze jeden zbiorniczek (zdj. 3).
to jest zbiorniczek płynu układu wysprzęglania. Tam się dolewa płynu do układu sprzęgła. W oryginale zbiorniczek jest bezpośrednio na pompce.
thorgalxxx napisał/a:
pianka widoczna na zdj. 4.
prawdopodobnie ma zabezpieczać przewód przed przetarciem o krawędź wyciętego (nieoryginalnego) otworu. "Zamiennik" osłony gumowej, która powinna pełnić tę funkcję
thorgalxxx napisał/a:
nie mogę znaleźć odpływu pod zbiornikiem na płyn hamulcowy
to nie jest pod zbiornikiem. Na zdjęciu nr 3 powinien być widoczny gdyby zdjęcie zrobić trochę niżej, w kierunku błotnika.
thorgalxxx - Pią Kwi 01, 2011 21:02

Dziękuję strasznie.
Jutro po robocie spróbuję znaleźć odpływ wody i odpowietrzyć sprzęgło.

Jeszcze raz ślicznie dziękuję.

[ Dodano: Pią Kwi 01, 2011 21:02 ]
Jeszcze jedno pytanie bo nie mogę znaleźć.

Jak się odpowietrza taki układ??? A najlepiej jak wymienić cały płyn??

domel-x - Pią Kwi 01, 2011 22:37

thorgalxxx, niebardzo mi sie widzi ta przeróbka ,małoprofesjonalna :twisted: ,na fotce widac ze ucho krzywo wchodzi w tłok niejest wycentrowane i to jest powód twardego sprzegła

http://forum.roverki.eu/v...=odpowietrzanie

Boncky - Sob Kwi 02, 2011 09:07

domel-x napisał/a:
thorgalxxx, niebardzo mi sie widzi ta przeróbka ,małoprofesjonalna :twisted: ,na fotce widac ze ucho krzywo wchodzi w tłok niejest wycentrowane i to jest powód twardego sprzegła

http://forum.roverki.eu/v...=odpowietrzanie


Wygląda to tragicznie:) co do rdzy to się nie przejmować, z butów paruje i dywaników woda, więc rdzewieje :) ale chodzić ciężko będzie bez znaczenia na odpowietrzanie, musiał byś dorobić blachę do mocowania albo ucho pompki

thorgalxxx - Sob Kwi 02, 2011 11:33

Dzisiaj po robocie będę walczył. Może uda sie przerobić ucho.
Najbardziej martwi mnie ten odpływ bo pada. Jak zrobie to wrzucę fotki co z tego wyszło.

rafal34 - Sob Kwi 02, 2011 20:11

ja też mam ten sam problem mam 75 i twarde sprzęgło męczyło mnie to pojechałem do mojego mechanika który naprawdę jest dobry i zna się na autkach od razu stwierdził ze pod pedałem za dywanikami jest zbiorniczek z jakimś olejem sory nie znam się którego brak i wiem tyko że jest tam kiepskie dojście i gdy go brak sprzęgło może stawiać opór miał mi to uzupełnić ale przyzwyczaiłem się do tego co mam więc pisze co wiem może to jakaś wskazówka :
thorgalxxx - Sob Kwi 02, 2011 21:22

No i nic z tego nie wyszło. Ucha nie da rady przerobić bo uchwyt jest akurat z drugiej strony. Tak czy siak będzie krzywo. Trzeba by było tą blachę dorobić co w którymś z tematów była.
Wywaliłem całą piankę i walnąłem pół tuby silikonu.

Co do odpływu to nie znalazłem. Ale woda spływa bo lałem wiadrem i w końcu nie leci do środka kabiny. Ale zajrzałem bod wykładzinie i się załamałem. Wody masa!!!!!!!!!!!
Przez tą piankę wszystko przeciekało. W gąbce jest kupa wody. Chyba trzeba będzie poczekać do lata i wietrzyć auto, bo nie chce mi się wszystkiego demontować.

domel-x - Sob Kwi 02, 2011 21:43

thorgalxxx, jestem ciekaw co za paproch to przerabiał :roll: ,ucho musisz pospawac i nagwintowac zeby było ok,najłatwiej dorobic blaszke ,zobacz jak to u mnie wygląda


zobacz też czy płyn niesączy ci sie z weżyka lub krućca,bo ja niemam takiej pordzewiałej pompy a mam juz ją ok 2.5 roku

thorgalxxx - Nie Kwi 03, 2011 10:02

Trochę ciemne to zdjęcie i nie widać tego ucha , ale faktycznie wygląda jak nowe. Pordzewiałe jest najpewniej z tego powodu, że przez tą piankę przeciekała woda. Z wężyków nic nie cieknie.
Muszę popatrzeć za nową pompką.

domel-x - Nie Kwi 03, 2011 10:27

thorgalxxx,chodziło mi raczej o wycentrowanie :ok: po co nową ,jak ta jest dobra,dorób blaszke i bedzie ok :wink: ,w tych pompach LPRa lubi cieknąć tym białym plastikowym krućcem ,mi np. pekł i dorobiłem z mosiądzu,troche dziwnie ci ta woda leciała musiała po węzu spływac od zbiorniczka :???:
thorgalxxx - Nie Kwi 03, 2011 10:35

Rozumiem że tak ma być zrobione.

http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html

Ale swoją drogą co to zmieni, skoro i tak pisze że ciężko chodzi. Niestety nie mam porównania z innym r75.

[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 10:35 ]
Zresztą jakie ma znaczenie centrowanie tej pompki skoro ten popychacz i tak chodzi w "rurce" więc jakieś tam odchylenia może mieć. Chyba że się mylę.

domel-x - Nie Kwi 03, 2011 22:50

thorgalxxx napisał/a:
Zresztą jakie ma znaczenie centrowanie tej pompki skoro ten popychacz i tak chodzi w "rurce" więc jakieś tam odchylenia może mieć. Chyba że się mylę.

znaczenie ma duże ,bo pchasz ją pod skosem i mozesz szybciej pompe wykończyc
najlepiej przeczytaj cały temat
http://forum.roverki.eu/v...+pasuje&start=0

thorgalxxx - Czw Kwi 07, 2011 21:08

No to ładną mi lekturkę podrzuciłeś :shock: . Wieczorkiem poczytam.

[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 21:08 ]
Po przeczytaniu jednak chyba trzeba będzie przerobić pompkę. Ale muszę się do tego przygotować emocjonalnie :mrgreen: