|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tarczobębny
Hetmann - Wto Mar 15, 2011 09:32 Temat postu: [R75] Tarczobębny pytanie moze i głupie ale szukam i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Jak zdemontowac tarczobebny?
Czy wystarczy zdjac zacisk hamulcowy (z klockami) i odkręcić torksa na bębnie?
Czy centaralna śruba(nakrętka) piasty nie trzyma tarczy?
Niech ktos mi napisze jak chlopu na roli jak po kolei demontować...
apples - Wto Mar 15, 2011 09:44
Hetmann napisał/a: | Niech ktos mi napisze jak chlopu na roli jak po kolei demontować... | Proszę. Hetmann napisał/a: | pytanie moze i głupie ale szukam i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Jak zdemontowac tarczobebny? | Było http://forum.roverki.eu/v...p=485833#485833 Hetmann napisał/a: | Czy wystarczy zdjac zacisk hamulcowy (z klockami) i odkręcić torksa na bębnie? | Tak. Dodatkowo popuść linki ręcznego na śrubie która znajduje się pod mieszkiem dźwigni hamulca w kabinie. Klucz 13. Hetmann napisał/a: | Czy centaralna śruba(nakrętka) piasty nie trzyma tarczy? | Nie trzyma.
automechanik - Wto Mar 15, 2011 19:58
Czasem trzeba również popuścić na wewnętrznej regulacji (przez otwór śruby koła)
kris-tofer - Wto Mar 15, 2011 21:20
automechanik napisał/a: | Czasem trzeba również popuścić na wewnętrznej regulacji (przez otwór śruby koła) |
na 100% tak trzeba zrobić, inaczej nie zejdzie
apples - Sro Mar 16, 2011 09:16
kris-tofer napisał/a: | na 100% tak trzeba zrobić, inaczej nie zejdzie | Co nie zejdzie. Jak tarczobęben nie ma mega rantu i popuścisz linkę ręcznego to na 1000% zejdzie. Można też puknąć młotkiem aby zruszyć szczeki. Nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem w taki sposób.
kris-tofer - Sro Mar 16, 2011 18:52
apples napisał/a: | Co nie zejdzie. Jak tarczobęben nie ma mega rantu i popuścisz linkę ręcznego to na 1000% zejdzie. Można też puknąć młotkiem aby zruszyć szczeki. Nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem w taki sposób. | w takim razie nie możesz mieć dobrze naciągniętego hamulca ręcznego, śrubka przy dźwigni jest bardziej do minimalnej regulacji, a wspomnianym trybikiem idzie dobrze wyregulować i popuścić szczęki w bębnie, żeby zszedł
automechanik - Sro Mar 16, 2011 19:12
Nie kłóćmy sie prawidłowa regulacja ręcznego polega na całkowitym popuszczeniu linki właśnie nakrętką pod osłoną dżwigni ręcznego następnie wyregulwaniu wspomnianym trybikiem luzu między bębnem a szczękami (praktycznie do momentu lekkiego blokowania potem lekko odpuszczamy ). Dopiero wtedy reguljemy nakrętką pod dżwignią .
Reasumując trzeba czasem by zdjąć tarczobębny cały ten cykl odwrócić.
Oczywiście młotek jest bardzo przydatny ze względu na zapieczone połączenie piasta-tarczobęben.
kris-tofer - Sro Mar 16, 2011 19:15
automechanik, nie kłócimy się, szczególnie nie mam zamiaru sprzeczać się z mistrzem
automechanik - Sro Mar 16, 2011 19:20
kris-tofer, miałem na myśli Twoją i apples, polemikę
mam nadzieję, że pomogliśmy Hetmannowi
kris-tofer - Sro Mar 16, 2011 19:28
automechanik napisał/a: | kris-tofer, miałem na myśli Twoją i apples, polemikę
mam nadzieję, że pomogliśmy Hetmannowi |
no o tym mówię, daleko mi do kłótni z applesem
apples - Sro Mar 16, 2011 19:29
automechanik napisał/a: | Nie kłóćmy sie | Nie mam zamiaru. automechanik napisał/a: | prawidłowa regulacja ręcznego polega na całkowitym popuszczeniu linki właśnie nakrętką pod osłoną dżwigni ręcznego następnie wyregulwaniu wspomnianym trybikiem luzu między bębnem a szczękami (praktycznie do momentu lekkiego blokowania potem lekko odpuszczamy ). Dopiero wtedy reguljemy nakrętką pod dżwignią . |
automechanik napisał/a: | Oczywiście młotek jest bardzo przydatny ze względu na zapieczone połączenie piasta-tarczobęben. | Też tak robię. automechanik napisał/a: | Reasumując trzeba czasem by zdjąć tarczobębny cały ten cykl odwrócić. |
apples napisał/a: | Jak tarczobęben nie ma mega rantu i popuścisz linkę ręcznego to na 1000% zejdzie. | Czyli jak jest rant to trzeba odwrócić czynności tak jak napisałeś.
kris-tofer napisał/a: | nie kłócimy się, szczególnie nie mam zamiaru sprzeczać się z mistrzem | kris-tofer, już lepiej nic więcej nie pisz. Proszę.
|
|